Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

dirkjan schreef: 15 jul 2021, 11:21 Zijn deze goals gevallen zijn tijdens de 5 minuten tijdstraf na de gele kaart?
Tijdens de eerste tijdstraf vielen er 2 en tijdens de tweede tijdstraf 1. Een tijdstraf van 5 minuten zuivere speeltijd voor een gele kaart is echt veel te zwaar. Misschien 3 minuten en als er gescoord wordt tegen je mag je ook meteen er weer in.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dat laatste vind ik op zich ook wel een goed punt. Of die 5 minuten al dan niet te lang zijn weet ik niet, maar als je weet dat je overtal maar x minuten duurt kan je als ploeg in de meerderheid wel even powerplay gaan spelen. Ik vind het wel interessant.

Bij derde klasse onderbond merk je er niet veel van, of er nu 11 tegen 11 slechte voetballers met elkaar achter een bal aanhobbelen, of 11 tegen 10, dat is om het even. Wellicht moeten ze dit eens in een standaard eerste elftal klasse gaan testen, en dan niet 1 wedstrijdje. Of in het (amateur)bekertoernooi ofzo.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 15 jul 2021, 11:28 Tijdens de eerste tijdstraf vielen er 2 en tijdens de tweede tijdstraf 1. Een tijdstraf van 5 minuten zuivere speeltijd voor een gele kaart is echt veel te zwaar. Misschien 3 minuten en als er gescoord wordt tegen je mag je ook meteen er weer in.
Ik vind het juist te kort. Doel van zo'n kaart moet zijn om het aantal overtredingen te verminderen. 5 minuten is daarvoor een te korte tijd. Als de tijdstraf voor een gele kaart 15 minuten wordt dan zul je zien dat er op den duur minder overtredingen gemaakt gaan worden, omdat je dan je team zwaar benadeeld.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 jul 2021, 12:42 Ik vind het juist te kort. Doel van zo'n kaart moet zijn om het aantal overtredingen te verminderen. 5 minuten is daarvoor een te korte tijd. Als de tijdstraf voor een gele kaart 15 minuten wordt dan zul je zien dat er op den duur minder overtredingen gemaakt gaan worden, omdat je dan je team zwaar benadeeld.
Waarom niet gelijk 30? Dan kijkt men helemaal wel uit...
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 15 jul 2021, 12:42 Ik vind het juist te kort. Doel van zo'n kaart moet zijn om het aantal overtredingen te verminderen. 5 minuten is daarvoor een te korte tijd. Als de tijdstraf voor een gele kaart 15 minuten wordt dan zul je zien dat er op den duur minder overtredingen gemaakt gaan worden, omdat je dan je team zwaar benadeeld.
Dan krijgt de scheidsrechter wel een heel erg grote invloed op het spel. De ene geeft sneller een gele kaart dan een ander voor dezelfde overtreding.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Misschien een idee om dan maar het hele idee uit het hockey over te nemen en de groene kaart in te voeren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 15 jul 2021, 12:42 Ik vind het juist te kort. Doel van zo'n kaart moet zijn om het aantal overtredingen te verminderen. 5 minuten is daarvoor een te korte tijd. Als de tijdstraf voor een gele kaart 15 minuten wordt dan zul je zien dat er op den duur minder overtredingen gemaakt gaan worden, omdat je dan je team zwaar benadeeld.
Misschien een opbouw? de eerste 5, 2e 7,5 3e 10 etc
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 15 jul 2021, 14:52 Misschien een opbouw? de eerste 5, 2e 7,5 3e 10 etc
Ook een goed idee. In ieder geval een stuk beter dan het huidige gele kaarten systeem, waarbij de volgende tegenstander profiteert van de gele kaarten ipv dat je eigen ploeg ervan profiteert.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ik heb de wedstrijd van Jong AZ met de nieuwe regels ook zojuist gekeken en vond het echt een verademing om naar te kijken. Hoog tempo, geen tijdrekken, bijna geen vertragingen (op een enkele blessure behandeling na) en de gele kaarten werden keihard afgestraft. Ik hoop dat al die nieuwe regels binnen een paar jaar worden ingevoerd.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Zeker leuk om naar te kijken, maar dit zijn dan wel jong teams die willen voetballen en geen getafe's. Verder denk ik zeker dat het een voordeel is voor de aanvallende ploeg, omdat je minder opgehouden wordt door overtredingen. Enige pijnpunt is dat je elke intrap op de laatste 30 meter van de tegenstander als een corner kan zien, wat sommige teams zeker gaan doen en dat zou echt verschrikkelijk zijn om naar te kijken, elke keer die verdedigers op en neer.
Wel ben ik benieuwd of je nog steeds vindt dat de straf op een gele kaart nog steeds 15 minuten moet zijn, want ik vond 5 echt wel heel lang en zou liever 3 zien, dit komt vooral omdat we nu met zuivere speeltijd spelen.

Het eerste wat ik vind dat ingepast moet worden is het indribbelen bij een vrije trap. lijkt me weinig nadelen aan zitten en wel de versnelling van het spel.

De wissels ben ik wel op tegen, want dat haalt de automatismen uit het spel en maakt het meer een wedstrijd van constant pressen en niet de mooie combinaties.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

biefstukje schreef: 15 jul 2021, 20:57 Zeker leuk om naar te kijken, maar dit zijn dan wel jong teams die willen voetballen en geen getafe's. Verder denk ik zeker dat het een voordeel is voor de aanvallende ploeg, omdat je minder opgehouden wordt door overtredingen. Enige pijnpunt is dat je elke intrap op de laatste 30 meter van de tegenstander als een corner kan zien, wat sommige teams zeker gaan doen en dat zou echt verschrikkelijk zijn om naar te kijken, elke keer die verdedigers op en neer.
Wel ben ik benieuwd of je nog steeds vindt dat de straf op een gele kaart nog steeds 15 minuten moet zijn, want ik vond 5 echt wel heel lang en zou liever 3 zien, dit komt vooral omdat we nu met zuivere speeltijd spelen.

Het eerste wat ik vind dat ingepast moet worden is het indribbelen bij een vrije trap. lijkt me weinig nadelen aan zitten en wel de versnelling van het spel.

De wissels ben ik wel op tegen, want dat haalt de automatismen uit het spel en maakt het meer een wedstrijd van constant pressen en niet de mooie combinaties.
Juist tegen anti voetbal ploegen zoals getafe zijn deze regels een voordeel. Dat van die intrap/corner kun je oplissen door ploegen te verplichten om binnen een paar seconden de intrap te nemen.

Ik vind 15 min prima, maar mag ook 10 min. Doel blijft meer voetbsl en minder overtredingen. Wat de wissels betreft zijn de voordelen dat er weinig tijd verloren gaat, fittere spelers in het veld dus hoger tempo en meer spelers krijgen speeltijd. Maar ik vind het niet de belangrijkste regelwijziging.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dit gaat inmiddels niet meer over Jong AZ, maar over spelregels en vernieuwing. Graag in dat topic voortzetten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De jeugdopleiding van Leipzig heeft nog wat arbeid te verrichten 🤭.
Wat een domme fouten; dit heet nou een walkover. 6-0.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 17 jul 2021, 08:46 De jeugdopleiding van Leipzig heeft nog wat arbeid te verrichten 🤭.
Wat een domme fouten; dit heet nou een walkover. 6-0.
Het was Jong AZ tegen de O18 van Leipzig (op een paar spelers na). Die jongens van Leipzig waren gemiddeld 2 a 3 jaar jonger dan die van Jong AZ, dus zo slecht zijn die jongens van Leipzig nou ook weer niet :)
Daarnaast vielen een paar van die goals op het moment dat AZ een overtal situatie had.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 17 jul 2021, 09:16 Het was Jong AZ tegen de O18 van Leipzig (op een paar spelers na). Die jongens van Leipzig waren gemiddeld 2 a 3 jaar jonger dan die van Jong AZ, dus zo slecht zijn die jongens van Leipzig nou ook weer niet :)
Daarnaast vielen een paar van die goals op het moment dat AZ een overtal situatie had.
Ja, bagatelliseer het maar weer !

😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Weer een goede vertoning van jong AZ, Taabouni speelde goed en oogde ook heel gretig. Barasi ook een hele goede pot, het is echt wel een wapen hoe ijzig kalm hij kan blijven in belangrijke situaties. Iets wat bijvoorbeeld een Margaret niet heeft, die schiet constant alles net naast, zelfs een penalty schiet hij dan op een rare manier op de lat. Het zou niet verkeerd zijn als AZ hem zou verkopen om ruimte te maken voor andere spelers die jonger zijn en meer talent hebben zoals van Brederode en Poku bijvoorbeeld. Verder viel die proefspeler Chase me ook wel positief op, verdedigend is hij echt heel sterk. Aan de bal is het heel wisselend, soms geeft hij hem zo aan de verkeerde kleur en daarna geeft hij weer een heel goede bal. Als laatste viel ook van Aken op doordat hij erg fel in de duels is en ook aanvallend wel wat lijkt te kunnen, speelde een betere wedstrijd dan Gemmel.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooste doelpunt van Ro zangelo Daal.
Opvallend dat Taabouni weer is terug gezet naar jong AZ terwijl Poku nog bij het 1e zit. Taabouni dus geen kans bij het 1e en kan dan maar beter snel verhuurd worden.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Ik vind die Chase nog wel eens klungelig overkomen, maar greep een paar keer goed in en gaf een goede steekbal voorafgaand aan de goal van Daal.

Jacobs vond ik tegen Leipzig positief opvallen, vandaag was hij wat minder.

Taabouni lijkt mij een gevalletje van te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Wel efficiënter dan Margaret. Barasi liet een nog hoger niveau zien en is ook nog jonger. Heeft zijn debuut in AZ 1 al gemaakt, hopelijk blijft hij komend seizoen stappen maken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Jong AZ tegen Brugge terugkijken is echt een aanrader. Er zitten een paar heerlijke doelpunten bij.

https://www.youtube.com/watch?v=MEAFHSY_qtA
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hoort eigenlijk niet in dit topic, maar ik wil de talent goal tuesday van 20 september van Ro-Zangelo Daal ook nog even aandacht geven.
https://www.youtube.com/watch?v=MHm74Vem9FU
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie