Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Goed doelpunt zeg. Ook fantastisch werk van die andere spelers die een aandeel hebben in die aanval.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 23 aug 2021, 19:53 :roll:
\:D/
:D

En Barasi ook door het dolle heen na de winnende goal, vanaf de bank zelfs. Zijn we ook weer van het gezeur af dat hij niet blij genoeg is na een goal. :wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Laten we alsjeblieft dit team nou gewoon tot de winterstop samen laten spelen. En de betere spelers daarnaast op de bank bij AZ1 als dat uitkomt. Kan in 9 van de 10 gevallen prima en is toch veel leerzamer dan de helft van het jaar voor niks op de bank bij az1. Meetrainen met az1 kan altijd.

Peer Koopmeiners of Tabouni zouden eventueel toe zijn aan een uitleenbeurt mits het desbetreffende team beter is dan jongAZ en ze daar basisspeler kunnen worden.

Aboukhlal, Evjen, Sugawara, Reijnders en Oosting krijgen dan de kans om zich bij AZ1 te profileren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 23 aug 2021, 20:50 Laten we alsjeblieft dit team nou gewoon tot de winterstop samen laten spelen. En de betere spelers daarnaast op de bank bij AZ1 als dat uitkomt. Kan in 9 van de 10 gevallen prima en is toch veel leerzamer dan de helft van het jaar voor niks op de bank bij az1. Meetrainen met az1 kan altijd.

Peer Koopmeiners of Tabouni zouden eventueel toe zijn aan een uitleenbeurt mits het desbetreffende team beter is dan jongAZ en ze daar basisspeler kunnen worden.

Aboukhlal, Evjen, Sugawara, Reijnders en Oosting krijgen dan de kans om zich bij AZ1 te profileren.
Taabouni moet nu toch ook echt kansen krijgen bij het 1e, anders raak je hem echt kwijt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voor Peer en Taabouni heeft Sparta plek.

Dan moet Taabouni wel verlengen natuurlijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 23 aug 2021, 20:58 Taabouni moet nu toch ook echt kansen krijgen bij het 1e, anders raak je hem echt kwijt.
Aan af en toe een invalbeurtje heeft die jongen toch niks, hoewel hij het inderdaad wel verdient. Basisspeler lijkt me nog te hoog gegrepen.
Het lijkt mij beter, zoals ik probeerde uit te leggen, om een handje vol spelers serieus de kans te geven (het rijtje met Evjen, Oosting etc.), dan om iedere week een andere 10 minuten te geven. Taabouni zou ik inderdaad heel graag iedere week in de eredivisie zien spelen, verhuren dus indd de beste optie.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 23 aug 2021, 21:09 Aan af en toe een invalbeurtje heeft die jongen toch niks, hoewel hij het inderdaad wel verdient. Basisspeler lijkt me nog te hoog gegrepen.
Het lijkt mij beter, zoals ik probeerde uit te leggen, om een handje vol spelers serieus de kans te geven (het rijtje met Evjen, Oosting etc.), dan om iedere week een andere 10 minuten te geven. Taabouni zou ik inderdaad heel graag iedere week in de eredivisie zien spelen, verhuren dus indd de beste optie.
Verhuren zou inderdaad de beste optie zijn ja.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ontzettend leuk dit. Ook erg leuk voor Martens.
Nou, “oud” AZ, zo dus! 😃
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 23 aug 2021, 20:13 Goed doelpunt zeg. Ook fantastisch werk van die andere spelers die een aandeel hebben in die aanval.
Met name de loopactie van Lathouwers die de aanval opzet, het hele veld oversteekt, en de voorzet van Taabouni met een knappe sliding verlengt verdient alle lof.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Wat gebeurt er eigenlijk als hetgeen we tot nu toe hebben gezien een voorproefje is voor de rest van het seizoen en AZ dus degradeert, maar Jong AZ kampioen wordt? Zijn we dan alsnog vertegenwoordigd in de eredivisie?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Jong AZ kan niet promoveren, dat gebeurd dus niet. 2 AZ teams in de KKD kan niet, dus dan zal jong AZ ondanks een kampioenschap toch een divisie lager moeten gaan spelen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kilkenny schreef: 24 aug 2021, 06:44 Jong AZ kan niet promoveren, dat gebeurd dus niet. 2 AZ teams in de KKD kan niet, dus dan zal jong AZ ondanks een kampioenschap toch een divisie lager moeten gaan spelen.
Ik denk dat de kans dat sommige forummers iets positiefs over Calvin of Myron schrijven groter is dan dat Jong kampioen wordt (laat staan dat AZ degradeert)

;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De 1e plek is geflatteerd, gezien de 2 narrow escapes in de laatste minuten de laatste 2 wedstrijden, maar zoals Martens al aangaf, Jong AZ komt wel in de situatie waarin je dit af kan dwingen.

Het is nog vroeg voor conclusies, linker rijtje lijkt mogelijk te zijn, top 6 is niet reëel, gezien Jong AZ nog niet hoger is gekomen dan ca. plek 15 in de KKD, de mazzel die Jong AZ nu heeft gehad en ook de terugval van Jong Utrecht vorig seizoen, die toen ook fantastisch begonnen en nog onder Jong AZ eindigden.

Het ziet er in ieder geval een stuk stabieler uit dan de afgelopen jaren. Eerst maar zien of Jong AZ dat vol kan houden.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ-073 schreef: 24 aug 2021, 06:50 Ik denk dat de kans dat sommige forummers iets positiefs over Calvin of Myron schrijven groter is dan dat Jong kampioen wordt (laat staan dat AZ degradeert)

;-)
Ja de situatie is natuurlijk volstrekt theoretisch, de kans op het winnen van de staatsloterij is miljoenen keer groter.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dario Hubner schreef: 24 aug 2021, 05:31 Wat gebeurt er eigenlijk als hetgeen we tot nu toe hebben gezien een voorproefje is voor de rest van het seizoen en AZ dus degradeert, maar Jong AZ kampioen wordt? Zijn we dan alsnog vertegenwoordigd in de eredivisie?
"Artikel 10
Ingeval een eerste elftal van een betaaldvoetbalorganisatie, die met haar tweede elftal deelneemt aan
de eerste divisie seizoen 2021/’22, degradeert uit de eredivisie seizoen 2021/’22, dan zal het
betreffende tweede elftal rechtstreeks degraderen uit de eerste divisie"

Dus het is mogelijk om met Jong AZ kampioen te worden en toch te degraderen :(
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Wat werd Margareth trouwens heerlijk gedold voor de tribune. Ik zou dat moment nog wel eens terug willen zien, hopelijk zijn er nog beelden van.
_________________
"I don't know that!"
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

multatuli schreef: 23 aug 2021, 19:38 Zojuist de 1e wissel Lathouwers voor Poku: Wat een rare wissel om een verdediger voor een aanvaller in te brengen.
Niet onlogisch. In het systeem van Martens speelde Fedde de Jong (nr 10) eigenlijk als rechtsachter/wingback. Door het inbrengen van Lathouwers schoof De Jong weer naar de aanvalslinie/vlak er achter.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeRodeBaron1967 schreef: 24 aug 2021, 09:18 Niet onlogisch. In het systeem van Martens speelde Fedde de Jong (nr 10) eigenlijk als rechtsachter/wingback. Door het inbrengen van Lathouwers schoof De Jong weer naar de aanvalslinie/vlak er achter.
Ok duidelijk. Dan is het wel vreemd om met Fedde als rechtsachter te beginnen :D
Maar Martens heeft het goed voor elkaar tot nog toe dus hij weet wel wat hij doet.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Heeft iemand hier het stuk in NHD over jong AZ en aankomende talenten. Is vandaag geplaatst en geschreven door Theo Brinckman. Alvast dank :)
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Tot ieders verrassing is Jong AZ na drie speelronden koploper in de eerste divisie. Hoe dat zo opeens? Is er een nieuwe lading talenten op komst?

Feeststemming in Wijdewormer, maandagavond, na weer een overwinning van Jong AZ. Na Almere City (2-1) en Helmond Sport (1-2) werd nu TOP Oss verslagen (1-0). Het winnende doelpunt viel, net als in de eerste twee duels, in de slotminuten.

Maarten Martens, trainer van Jong AZ, is daarom de eerste om de koppositie te relativeren. „We zijn pas drie wedstrijden onderweg en alle drie de wedstrijden hadden anders kunnen aflopen, zo eerlijk moet je zijn. Wel is het zo dat het team bepaalde dingen heeft afgedwongen. Als je blijft strijden, als een team speelt en conditioneel goed bent, blijf je in de wedstrijd. Dan kan het in de slotfase altijd nog jouw kant opvallen.”

In de opstelling van maandag staan namen die al enige bekendheid genieten: Mo Taabouni, Peer Koopmeiners, Tijs Velthuis, Yusuf Barasi, Beau Reus. Ze hebben hun debuut in het eerste al gemaakt, in oefenduels of zelfs in officiële wedstrijden.

De buitenwacht vraagt zich af waar de volgende lichting talenten van AZ blijft. De afgelopen jaren had het A-elftal vijf basisspelers uit de eigen opleiding: Teun Koopmeiners, Pantelis Hatzidiakos, Owen Wijndal, Calvin Stengs en Myron Boadu. Nu Stengs en Boadu zijn vertrokken en misschien ook Koopmeiners en Wijndal nog worden verkocht, kijken supporters reikhalzend uit naar de volgende stroom talenten uit de eigen opleiding.

Lopende band

Maar zo gemakkelijk gaat het nou ook weer niet. Zowel de fans als de talenten zullen geduld moeten hebben. De opleiding van AZ staat hoog aangeschreven, maar is geen fabriek waar eerste-elftalspelers van de lopende band rollen. Ze zullen geleidelijk aan hun plek moeten veroveren.

Neem Yusuf Barasi, de 18-jarige spits uit Alkmaar die al vanaf zijn elfde bij de club is. Hij kwam al op zijn zeventiende bij Jong AZ en debuteerde vorig jaar oktober zelfs al in het eerste elftal.

Helaas voor Barasi bleef het tot dusver bij die ene invalbeurt. Hij had wat blessures waardoor hij af en toe een tijdje aan de kant stond. „Ik heb vertrouwen in de club en andersom ook. Ik denk dat ze in mij wel een toekomstige speler van het eerste zien. Als spits, of linksbuiten, of op tien. Ik kan iemand voor de goal zetten, ik ben goed in de combinatie en ik kan doelpunten maken, op elk niveau eigenlijk wel”, zei hij vorig najaar.

Dit seizoen begon Barasi de voorbereiding bij de A-selectie, maar na een paar dagen raakte hij opnieuw geblesseerd. „Ik lag er twee weken uit. Daarna sloot ik weer aan bij Jong AZ. Dat was wel even moeilijk, dat ik terug moest naar Jong AZ, maar nu moet ik me hier gewoon weer laten zien. Ik moet meer wedstrijden in de benen krijgen.”

Maarten Martens onderschrijft de woorden van Barasi. „Dat Yusuf kwaliteiten en mogelijkheden heeft is duidelijk. We geloven erin dat hij heel wat kan bereiken. Maar het gaat er nu om dat hij het over een langere periode gaat laten zien in de eerste divisie. Niet een deel van een wedstrijd, maar negentig minuten lang. En wedstrijd na wedstrijd. Daar werkt hij nu hard voor.”

Om dat voor elkaar krijgen doet Barasi zijn best om niet weer geblesseerd te raken. „Ik luister nu meer naar mijn lichaam en heb steeds goed overleg met de fysio’s. Ik wil dit seizoen meer dan dertig wedstrijden spelen.”

Mo Taabouni

Wat voor Barasi geldt, gaat ook op voor de andere talenten, zegt Martens. Verwachtingen van de buitenwacht tellen niet, het gaat erom wat de spelers op het veld laten zien. Mo Taabouni wordt bijvoorbeeld al twee, drie jaar gezien als een heel groot talent en daardoor lijkt het of hij al heel lang meedraait, maar hij is nog altijd pas negentien jaar.

„Ik kan niet oordelen over de afgelopen jaren, want toen was ik hier nog niet”, zegt Martens. „Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel blij ben met hoe Mo zich presenteert bij ons. Dat geldt trouwens ook voor de andere spelers van de A-selectie die bij ons meedoen, zoals Peer Koopmeiners, Beau Reus en Ernest Poku. Ze strijden voor het team, denken mee. Dat vind ik heel knap. En Mo was vanavond wéér belangrijk bij het winnende doelpunt, net als in de vorige wedstrijd. Daar zijn we heel blij mee.”
Plaats reactie