Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Welke jongens gaan er dit seizoen doorbreken? Als je de uitslagen van de future cup bekijkt lijkt het wel alsof er een nieuwe gouden lichting is, maar is dat ook zo?
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Az564 schreef: 20 jul 2021, 07:35 Welke jongens gaan er dit seizoen doorbreken? Als je de uitslagen van de future cup bekijkt lijkt het wel alsof er een nieuwe gouden lichting is, maar is dat ook zo?
In de future of football club speelden ze tegen tegenstanders die gemiddeld 2 jaar jonger waren dus er was gewoon een heel groot krachtsverschil. Ze speelden meer tegen de o18 ploegen.
Verder lijken er echt genoeg spelers te zijn die als ze zich blijven ontwikkelen in de toekomst voor AZ 1 kunnen uitkomen. Wordt ook interessant welke spelers de stap van o18 naar jong AZ maken, want volgens mij zijn er best wel veel spelers die in jong AZ kunnen spelen, want er zijn er maar weinig weggegaan.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 20 jul 2021, 07:35 Welke jongens gaan er dit seizoen doorbreken? Als je de uitslagen van de future cup bekijkt lijkt het wel alsof er een nieuwe gouden lichting is, maar is dat ook zo?
Tegenstanders waren inderdaad gemiddeld 2 a 3 jaar jonger dus dat zegt niets. Meest opvallende spelers:
Ro-Zangelo Daal
Barasi
Van Brederode
Taabouni
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ah, ik stond op het punt de loftrompet te steken voor het huidige Jong AZ, maar dat wordt wel een beetje verbloemd dan door het leeftijdsverschil. Ik hoop vooral dat het verdedigend en aanvallend wat stabieler is dit jaar. Ik wil niet weten hoeveel wedstrijden ik vorig seizoen verknoeid heb zien worden door falende voorhoedespelers en organisatorisch klungelende verdedigers. Maar ik geloof dat er aardig wat talent op beide fronten aanstormt, zoals altijd bij AZ :D

Kort wat betreft de spelregels: kijkt inderdaad erg vlot!
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 20 jul 2021, 10:21 Tegenstanders waren inderdaad gemiddeld 2 a 3 jaar jonger dus dat zegt niets. Meest opvallende spelers:
Ro-Zangelo Daal
Barasi
Van Brederode
Taabouni
Griffith mag erbij wat mij betreft.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ja eens met alle bovenstaande.
En dan komt daar flankenflitser Poku ook nog bij. Velthuis, Pavlidis en Berkhout als opties voor achterin is ook gewoon degelijk. Middevelders ook in overvloed.

Mooie talentvolle lichting om in de gaten te houden, die zal moeten wennen aan de overstap van 16/17 jarige tegenstanders naar behaarde mannen van 32 als Verheidt, Seuntjens, Van eijden, Swinkels, Koolwijk etc. Hopelijk zendt ESPN weer wat wedstrijden uit, al vrees ik van niet. Blijft een schande, kost geen reet om te organiseren. Desnoods een enkele camera, of overlaten aan een lokale omroep.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Ro-Zangelo Daal viel mij heel erg op. Wat een overzicht heeft deze jongen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 20 jul 2021, 15:22 Ja eens met alle bovenstaande.
En dan komt daar flankenflitser Poku ook nog bij. Velthuis, Pavlidis en Berkhout als opties voor achterin is ook gewoon degelijk. Middevelders ook in overvloed.

Mooie talentvolle lichting om in de gaten te houden, die zal moeten wennen aan de overstap van 16/17 jarige tegenstanders naar behaarde mannen van 32 als Verheidt, Seuntjens, Van eijden, Swinkels, Koolwijk etc. Hopelijk zendt ESPN weer wat wedstrijden uit, al vrees ik van niet. Blijft een schande, kost geen reet om te organiseren. Desnoods een enkele camera, of overlaten aan een lokale omroep.
Er is altijd al een camera aanwezig anders kan er geen samenvatting gemaakt worden. Commentaar hoeft wat mij betreft niet eens, zolang we de beelden maar krijgen. Wat mij betreft mag het ook via een betaalsysteem dat we een paar euro per wedstrijd betalen.

Helaas zijn er altijd mensen die wel lopen te zeiken als er beelden worden uitgezonden. AZ zend zelf bijna geen oefenwedstrijden uit en tegen Anderlecht en Genk waren we afhankelijk van beelden en commentaar van de Belgische clubs. En dan heb je op youtube van die ondankbare kleuters die gaan lopen te zeiken op het Belgische commentaar ipv dankbaar te zijn, dat wij de wedstrijd mee mogen kijken. Het Belgische commentaar was verder gewoon prima en nog redelijk objectief ook.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jong AZ speelt nu een oefenwedstrijd tegen Volendam. Na een 0 - 1 voorsprong voor Jong AZ vallen de doelpunten nu hard aan Volendamse kant: tussenstand 6 - 1 voor volendam

Opvallend dat Berkhout nu weer bij jong AZ speelt. Is er een nieuwe rechtsback die ik gemist heb of hebben we bij het 1e nu alleen nog Yuki als rechtsback?
Laatst gewijzigd door multatuli op 24 jul 2021, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 24 jul 2021, 12:36 Jong AZ speelt nu een oefenwedstrijd tegen Volendam. Na een 0 - 1 voorsprong voor Jong AZ vallen de doelpunten nu hard aan Volendamse kant: tussenstand 6 - 1 voor volendam

Afbeelding

Opvallend dat Berkhout nu weer bij jong AZ speelt. Is er een nieuwe rechtsback die ik gemist heb of hebben we bij het 1e nu alleen nog Yuki als rechtsback?
Pantelis en Reijnders😬
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

AZ.nl schreef:WEDSTRIJD: Jong AZ - Almere City FC

Om toegang te krijgen tot deze wedstrijd zijn er een aantal voorwaarden: je moet in het bezit zijn van een Jong AZ Seizoenkaart 21-22, een coronatoegangsbewijs (vanaf 13 jaar en ouder) en een geldig legitimatiebewijs. Er worden voor deze wedstrijd geen losse wedstrijdkaarten verkocht en het is tijdelijk vanwege de beperkte capaciteit van het AFAS trainingscomplex niet mogelijk een seizoenkaart voor de wedstrijden van Jong AZ te bestellen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Benieuwd met wat voor team jong AZ gaat aantreden. Doen bijvoorbeeld Taabouni, Gullit, Koopmeiners, Evjen, Poku en Barasi mee?


En die broer van Pavlidis, waar is die eigenlijk?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 09 aug 2021, 13:41 Benieuwd met wat voor team jong AZ gaat aantreden. Doen bijvoorbeeld Taabouni, Gullit, Koopmeiners, Evjen, Poku en Barasi mee?


En die broer van Pavlidis, waar is die eigenlijk?
Uitgaande van afgelopen jaar:
- Als Jong AZ op maandag speelt (en geen Europese wedstrijd heeft doordeweeks) dan spelen de reservespelers van het 1e (die geen speeltijd hebben gehad) mee bij Jong AZ. Dus de kans is groot dat in ieder geval Taabouni, Gullit, Koopmeiners, en Barasi meedoen bij Jong AZ. Evjen en Poku zijn kort ingevallen, dus dat is afwachten.
- Als Jong AZ op vrijdag speelt, dan doen die spelers meestal niet mee bij Jong AZ, omdat ze mogelijk bij het 1e moeten invallen en daarvoor fit moeten zijn.

Die Pavlidis traint gewoon bij Jong AZ mee, dus die zou ook kunnen spelen als hij fit is.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Wedstrijd tegen Almere is de live-wedstrijd van ESPN vanavond.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Duin in de basis en Evjen en Poku niet bij de selectie. Dan weten we alvast wat over de bank tegen RKC zaterdag.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 09 aug 2021, 17:31 Duin in de basis en Evjen en Poku niet bij de selectie. Dan weten we alvast wat over de bank tegen RKC zaterdag.
Dat zegt niet zoveel. Evjen en Poku hebben gisteren gespeeld en zullen daarom niet vandaag bij Jong AZ spelen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 09 aug 2021, 17:48 Dat zegt niet zoveel. Evjen en Poku hebben gisteren gespeeld en zullen daarom niet vandaag bij Jong AZ spelen.
Nou, wat deden die lang mee zeg.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ 1-0 achter. Ze verliezen te gemakkelijk de bal maar vooral.. ze spelen de verkeerde kant op. Richting eigen goal dus.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wat een fouten weer.. zo veel matig passes, matige keuzes.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Misschien kan er ook wat geld naar een grasveld.
Plaats reactie