Oefenwedstrijden 2021/22

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ik sta nog steeds achter mijn opmerking over de kermisopstelling. Maar eerlijk is eerlijk, AZ speelt geconcentreerd, fel en ook gewoon goed. Wat een meerwaarde is die Koopmeiners ook achterin. Zou die niet ook gewoon als CV furore in Europa moeten proberen te maken?

Mooie goal van Zaka! Gun het hem van harte.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Yuki kan echt niet als rechtsachter.
Hoe hij soms positie kiest is bizar. De opbouw over rechts lukte op een paar momenten niet, vervolgens kijk ik waar Yuki staat. Staat die tussen de linksback en CV van Sociedad. Misschien is die rechtsbuiten beter op zijn plek.

Oosting verdedigend echt zwak ook, kan er natuurlijk weinig aan doen. Wel heel jammer, want voegt wel wat toe aan de bal op die positie.

Verder zou Gudmundsson echt altijd op 10 moeten en de Wit op de bank imo.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2021, 16:02 Yuki kan echt niet als rechtsachter.
Hoe hij soms positie kiest is bizar. De opbouw over rechts lukte op een paar momenten niet, vervolgens kijk ik waar Yuki staat. Staat die tussen de linksback en CV van Sociedad. Misschien is die rechtsbuiten beter op zijn plek.
Hij speelt als een soort wingback. Nogal wiedes dat hij dan ook voorin te vinden is. Verdedigend heeft hij verder echt nauweljjks wat weg gegeven in de eerste helft.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Koopmeiners zou één helft spelen gaf Jansen voor de wedstrijd aan, maar staat er nog.
Misschien een transfer doorbraak en Teun zijn laatste wedstrijd?
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Keeper Sociedad gewisseld. Dramatische uittrap, snap wel dat hij er uit moest.

Tijanni speelt een prima wedstrijd. Die kan zeker in de basis.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Pavlidis en Gudmundsson wisselen elkaar af tussen positie 9 en 10. Betwijfel een beetje of het heel veel effect heeft.

Van de Ben tribune is goed te horen vanuit het familievak. Acoustiek is dus inderdaad verbeterd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De vrije trappen/voorzetten van Sugawara worden wel beter.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeWit moet echt alles compenseren met "de beuk erin gooien en slidings". Dat ze hem telkens aanvoerder maken betekend wel dat hij basisspeler gaat worden denk ik.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 31 jul 2021, 16:59 DeWit moet echt alles compenseren met "de beuk erin gooien en slidings". Dat ze hem telkens aanvoerder maken betekend wel dat hij basisspeler gaat worden denk ik.
Vreselijk die de Wit, in een oefenduel! Kan toch niet. Echt 2 moordslidings gezien van hem. Voetballend komt die ook te kort.

Verder moet de opbouw vanaf achter beter verzorgd worden, anders kunnen we het heel zwaar gaan krijgen. Bijna alles is terug naar achter.
Zodra we eenmaal de middenlijn gepasseerd zijn begint het wel goed te lopen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 31 jul 2021, 16:59 DeWit moet echt alles compenseren met "de beuk erin gooien en slidings". Dat ze hem telkens aanvoerder maken betekend wel dat hij basisspeler gaat worden denk ik.
Ik heb mij deze wedstrijd wel lopen te ergeren aan De Wit. Maakt veel te veel domme overtredingen. Echt totaal zinloos. Maar zo te zien kiest Jansen ervoor om de kool en de geit te sparen en dus De Wit en Gudmundsson samen te laten spelen. Als je dan Til bij Feyenoord ziet spelen, zou ik hem graag met De Wit ruilen.

Aboukhlal wel weer een goede wedstrijd. Ik ben nog lang geen fan van hem, maar hij draait een prima voorbereiding.

Verhulst vind ik over de hele voorbereiding toch wel prima keepen. Nog niet het niveau Bizot, maar wel eredivisiewaardig.

Pavlidis helaas nog steeds onzichtbaar.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

SchoorlAZ schreef: 31 jul 2021, 16:02 Yuki kan echt niet als rechtsachter.
Hoe hij soms positie kiest is bizar. De opbouw over rechts lukte op een paar momenten niet, vervolgens kijk ik waar Yuki staat. Staat die tussen de linksback en CV van Sociedad. Misschien is die rechtsbuiten beter op zijn plek.

Het lijkt me stug dat het niet de bedoeling is dat hij daar staat, verder vond ik Yuki juist echt een prima wedstrijd spelen, op die ene grote fout waar hij struikelde en de bal verloor. Dat hij soms een vrije trap mag nemen zegt ook wel wat over zijn traptechniek, die is behoorlijk goed. Dus ik denk dat Yuki prima basisspeler kan worden komend jaar. Het zal soms een beetje wisselvallig zijn, maar hij heeft ook echt bepaalde wapens waar hij een meerwaarde kan zijn.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Leuk gespeeld voor eredivisie begrippen maar Europees kom je heel erg tekort. Net als vorig jaar is het spel tot aan de zestien vrij aardig verzorgd maar daarna strandt het in schoonheid. Er is geen duidelijke afmaker, geen plan, voorhoede is niet op elkaar ingespeeld en ik erger mij groen en geel aan abu en gudmondsson, moment voetballer en mooi weer voetballer. Tweede helft helemaal geen kans gecreëerd.

De wedstrijd voltrok zich weer op een tempo er is tot op heden niets veranderd ten opzichte van vorig seizoen. Het nieuwe wapenfeit lijkt de lange bal te zijn, die continu ingeleverd wordt bij de tegenstander.

Het is fijn dat AZ wint maar daar is ook alles mee gezegd. Over enkele weken Europees, ik houd mij hart vast.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

sister of mercy schreef: 31 jul 2021, 17:42 Leuk gespeeld voor eredivisie begrippen maar Europees kom je heel erg tekort. Net als vorig jaar is het spel tot aan de zestien vrij aardig verzorgd maar daarna strandt het in schoonheid. Er is geen duidelijke afmaker, geen plan, voorhoede is niet op elkaar ingespeeld en ik erger mij groen en geel aan abu en gudmondsson, moment voetballer en mooi weer voetballer. Tweede helft helemaal geen kans gecreëerd.

De wedstrijd voltrok zich weer op een tempo er is tot op heden niets veranderd ten opzichte van vorig seizoen. Het nieuwe wapenfeit lijkt de lange bal te zijn, die continu ingeleverd wordt bij de tegenstander.

Het is fijn dat AZ wint maar daar is ook alles mee gezegd. Over enkele weken Europees, ik houd mij hart vast.
Ben jij eigenlijk ooit positief over AZ?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

sister of mercy schreef: 31 jul 2021, 17:42 Leuk gespeeld voor eredivisie begrippen maar Europees kom je heel erg tekort. Net als vorig jaar is het spel tot aan de zestien vrij aardig verzorgd maar daarna strandt het in schoonheid. Er is geen duidelijke afmaker, geen plan, voorhoede is niet op elkaar ingespeeld en ik erger mij groen en geel aan abu en gudmondsson, moment voetballer en mooi weer voetballer. Tweede helft helemaal geen kans gecreëerd.

De wedstrijd voltrok zich weer op een tempo er is tot op heden niets veranderd ten opzichte van vorig seizoen. Het nieuwe wapenfeit lijkt de lange bal te zijn, die continu ingeleverd wordt bij de tegenstander.

Het is fijn dat AZ wint maar daar is ook alles mee gezegd. Over enkele weken Europees, ik houd mij hart vast.
Leuke wedstrijd gezien tegen een serieuze Europese opponent. AZ creëerde een paar mooie aanvallen die meer hadden verdiend. Pavlidis is er nog maar net dus de samenwerking voorin kan alleen maar beter worden. Mooie goal van een actieve Aboukhlal die sowieso aan een goede voorbereiding bezig is. De tweede helft was vanwege de vele wissels wat rommeliger, maar de overwinning kwam niet in gevaar.

Al met al een prima overwinning. Eindelijk begint het seizoen weer, ik heb er zin in!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Wat een gemopper weer van al die tv-kijkers.

Ik vond het prima te pruimen in het stadion.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Knappe overwinning. Heerlijke oefentegenstander.
Glory Hunter
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Letcher prima, Oosting absoluut zoek gespeeld door de 11. Mazzel dat hij gewisseld werd. Oosting komt enorm te kort. Koopmeiners drie klasse beter dan wie dan ook en inderdaad veel van het zelfde bij AZ, voorin te weinig. Ik begrijp absoluut weer die Jansen met z'n liefjes, bijv. Gudmundson, niet. Kom nou eens eerder met Evjen. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je wint, goed voor het vertrouwen. Leuke tegenstander en heerlijk om weer in het stadion te zijn. Goede scheids
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 31 jul 2021, 19:57 Letcher prima, Oosting absoluut zoek gespeeld door de 11. Mazzel dat hij gewisseld werd. Oosting komt enorm te kort. Koopmeiners drie klasse beter dan wie dan ook en inderdaad veel van het zelfde bij AZ, voorin te weinig. Ik begrijp absoluut weer die Jansen met z'n liefjes, bijv. Gudmundson, niet. Kom nou eens eerder met Evjen. Verder is het natuurlijk wel fijn dat je wint, goed voor het vertrouwen. Leuke tegenstander en heerlijk om weer in het stadion te zijn. Goede scheids
Denk je dan niet “Zou er een reden kunnen zijn dat Evjen pas 10 minuten voor tijd even mee mag doen”?
Als Evjen de sterren van de hemel voetbalt stelt Jansen hem toch wel op,zou ik denken? Ik geloof niet dat dat vriendjes- of liefjespolitiek is, maar de beslissing van een trainer die al maanden met die jongens bezig is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

biefstukje schreef: 31 jul 2021, 17:39 Het lijkt me stug dat het niet de bedoeling is dat hij daar staat, verder vond ik Yuki juist echt een prima wedstrijd spelen, op die ene grote fout waar hij struikelde en de bal verloor. Dat hij soms een vrije trap mag nemen zegt ook wel wat over zijn traptechniek, die is behoorlijk goed. Dus ik denk dat Yuki prima basisspeler kan worden komend jaar. Het zal soms een beetje wisselvallig zijn, maar hij heeft ook echt bepaalde wapens waar hij een meerwaarde kan zijn.
Hij is snel, energiek en kan voor een rechtsachter prima dribbelen.
Hij is alleen tactisch zo enorm zwak, dat dit ons vaak gaat opbreken.
Verdedigend is het ook onwijs onbeholpen.

Het doet me denken aan johansson, een verschikking vond ik dat. Gelukkig kan Yuki wel beter verdedigen, maar toch.

Hij mist het inzicht om juist positie te kiezen zowel verdedigend als aanvallend. In de opbouw is dit erg storend omdat hij zich niet vaak aanbiedt zoals Svensson deed. Dan trek je meteen een gat en een mogelijkheid om snel op te bouwen.

Yuki heeft deze slimmigheid niet en hierdoor zal er nog meer achterin rondgespeeld worden dan vorig seizoen al het geval was. Of uiteindelijk de lange bal te hanteren. De opbouw vanaf achter is echt een zorgenkindje imo en Yuki heeft hier een te grote negatieve invloed op.

Svensson was echt heel, heel erg goed, dus het zijn ook geen gemakkelijke schoenen om te vullen.
Gesloten