Oefenwedstrijden 2021/22

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Nou, matige pot. Mag hopen dat Janssen dat ook wel gaat benoemen.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Mis heel veel gogme, abouklal weer als vorig seizoen, dus niets Verder klopt het simpelweg niet, er komt geen enkele creatieve opbouw. De Wit kan het niet, Reijnders kan het (nog) niet, Clasie kan het niet, Gudmundson misschien. Wel mooi dat Mitsjo er weer is. Ik begrijp ook niet wat koopmeiners in dit elftal moet, of al zijn transfers zijn van de baan. Hij speelt in de voorbereiding terwijl ik Evjen wil zien of ander talent, niet iemand die vertrekt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 08 aug 2021, 18:29 Mis heel veel gogme, abouklal weer als vorig seizoen, dus niets Verder klopt het simpelweg niet, er komt geen enkele creatieve opbouw. De Wit kan het niet, Reijnders kan het (nog) niet, Clasie kan het niet, Gudmundson misschien. Wel mooi dat Mitsjo er weer is. Ik begrijp ook niet wat koopmeiners in dit elftal moet, of al zijn transfers zijn van de baan. Hij speelt in de voorbereiding terwijl ik Evjen wil zien of ander talent, niet iemand die vertrekt.
Gudmundsson moet weer op 10 ipv in de spits. Dan kan hij weer kansen voor anderen creeeren.

Ik zie nu ook liever Evjen dan een speler die bijna zeker vertrekt, maar als Koopmeiners er over 1,5 week er nog is zou ik hem wel tegen Celtic opstellen in de basis. En dan heeft hij nu ook speeltijd nodig.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 08 aug 2021, 17:54 Nou, matige pot. Mag hopen dat Janssen dat ook wel gaat benoemen.
Ach, het eerste half uur was best oke, daarna gaf Torino bijna geen ruimte meer weg en werd het een beetje schaken. Met veul wissels was op een gegeven moment het ritme er ook wel uit. Toch kwam er op het einde, vooral dankzij Poku, weer wat frisheid voorin en werd toch de overwinning afgedwongen. Pavlidis net op tijd de ban gebroken met zijn eerste goal. Ik vond het vrij voelbaar dat het tijd wordt om te gaan beginnen, de oefenpotjes gaan vervelen. Hup zaterdag naar RKC!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sir Robbert schreef: 08 aug 2021, 17:54 Nou, matige pot. Mag hopen dat Janssen dat ook wel gaat benoemen.
Heeft ie zeker gedaan! Realistische vent.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Nou, de toetsenbord-reaguurders zijn weer actief. Was er geen Noors middenmootduel te zien? Speelde Mechelen niet?

Het lijkt er op dat Jansen doelbewust voor de lange bal kiest. Tegenstander lokken en vervolgens de lange bal op drie snelle aanvallers. Dus geen gepriegel ("positiespel") meer tegen een verdedigende tegenstander.
In dit systeem heb je een echte spits als Pavlidis niet nodig. Zonde van die twee miljoen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 08 aug 2021, 22:36 Nou, de toetsenbord-reaguurders zijn weer actief. Was er geen Noors middenmootduel te zien? Speelde Mechelen niet?

Het lijkt er op dat Jansen doelbewust voor de lange bal kiest. Tegenstander lokken en vervolgens de lange bal op drie snelle aanvallers. Dus geen gepriegel ("positiespel") meer tegen een verdedigende tegenstander.
In dit systeem heb je een echte spits als Pavlidis niet nodig. Zonde van die twee miljoen.
Tegen dit soort tegenstanders. Maar dat is niet anders dan de afgelopen jaren. Tegen RKC zal zaterdag uit een ander vaatje getapt worden.

Ik heb zin om zaterdag het wedstrijd topic op slot te gooien tijdens de wedstrijd. Maar ja, dan moet ik niet vergeten het topic daarna weer open te gooien.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DeNepWestfries
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2013, 15:37
Locatie: Westfriesland

Hoe kan Gudmunsson nou zo ongelooflijk veel vertrouwen krijgen elke keer? Het gaat bij die jongen op curciale momenten steeds mis.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeNepWestfries schreef: 09 aug 2021, 07:21 Hoe kan Gudmunsson nou zo ongelooflijk veel vertrouwen krijgen elke keer? Het gaat bij die jongen op curciale momenten steeds mis.
Omdat ie het voor overige wel goed doet en één van de weinige is die het spel kan versnellen en in de dekking kan worden aangespeeld.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De laatste 2 oefenwedstrijden zie ik als een soort test. Of AZ het juiste niveau kan leveren en of er een duidelijke speelstijl goed uitgevoerd kan worden. De vele lange ballen lijken een verandering van speelstijl. Maar AZ is bepaald niet weerloos tegen serieuze tegenstanders.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hatzidiakos viel goed in trouwens. Wat die liet zien zag er beter uit dan Letschert.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 09 aug 2021, 13:41 Hatzidiakos viel goed in trouwens. Wat die liet zien zag er beter uit dan Letschert.
Letschert is beter dan Leeuwin maar ik vind het geen topspeler. Ik zou zelf kiezen voor BMI + Beukema en anders BMI + Hatzidiakos.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Toch is er iets dat ik in de hele oefencampagne niet gezien heb. Net zoveel energie in een wedstrijd stoppen als destijds na Real Sociedad. Het fanatisme zeg maar.
Glory Hunter
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Jack schreef: 11 aug 2021, 12:56 Toch is er iets dat ik in de hele oefencampagne niet gezien heb. Net zoveel energie in een wedstrijd stoppen als destijds na Real Sociedad. Het fanatisme zeg maar.
Hopen dat ze dat dan bewaard hebben voor de wedstrijden die voor het echie zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Jack schreef: 11 aug 2021, 12:56 Toch is er iets dat ik in de hele oefencampagne niet gezien heb. Net zoveel energie in een wedstrijd stoppen als destijds na Real Sociedad. Het fanatisme zeg maar.
Brengen andere ploegen dat dan wel?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef: 12 aug 2021, 14:34 Brengen andere ploegen dat dan wel?
De wedstrijden zijn al weer begonnen, en ja.. de realiteit vraagt veel strijdlust. Fanatisme.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Jack schreef: 11 aug 2021, 12:56 Toch is er iets dat ik in de hele oefencampagne niet gezien heb. Net zoveel energie in een wedstrijd stoppen als destijds na Real Sociedad. Het fanatisme zeg maar.
Daar heb je denk ik een andere trainer + leiders in het veld voor nodig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Owen Wijndal heeft voor het eerst in tweeënhalve maand weer eens een wedstrijd gespeeld. Wijndal deed donderdag één helft mee in een oefenwedstrijd van AZ tegen ajax.
Op het trainingscomplex van AZ speelden AZ en ajax een besloten oefenwedstrijd. Zo konden de spelers zonder interlandverplichtingen toch wedstrijdritme opdoen. Beide teams kwamen met behoorlijke elftallen het veld in, met veel bekende namen. AZ won met 2-1.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Opvallend: ajax met 2 spelers die normaals gesproken in de basis staan, aangevuld met jeugd. Bij AZ 6/7 basisspelers (afhankelijk van of je Clasie meetelt), aangevuld met vaste wissels (Reijnders, Oosting, Beukema).

En 532, dat belooft niet veel goeds voor AZ-PSV
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Mwah, Neres staat normaal niet in de basis nee. En Schuurs ook niet. En Labyad. Maar dat zijn toch prima eredivisiespelers, me dunkt.
Bijlagen
2021-09-02 14_26_33-Window.jpg
2021-09-02 14_26_33-Window.jpg (80.86 KiB) 1683 keer bekeken
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gesloten