Oefenwedstrijden 2021/22

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

salmonyappi schreef: 31 jul 2021, 21:28 Denk je dan niet “Zou er een reden kunnen zijn dat Evjen pas 10 minuten voor tijd even mee mag doen”?
Als Evjen de sterren van de hemel voetbalt stelt Jansen hem toch wel op,zou ik denken? Ik geloof niet dat dat vriendjes- of liefjespolitiek is, maar de beslissing van een trainer die al maanden met die jongens bezig is.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik herinner je aan vorig jaar waar Stengs, abouklal week in week uit werden opgesteld, hoe waardeloos zij ook waren, kan zijn dat zij geweldig trainde, maar ik geloof daar weinig van. Ik heb alle jong AZ wedstrijden gezien, althans waar mogelijk op tv en live en Evjen is wel degelijk een mooie meerwaarde, geef die jongen nu eens vertrouwen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 01 aug 2021, 06:54 Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik herinner je aan vorig jaar waar Stengs, abouklal week in week uit werden opgesteld, hoe waardeloos zij ook waren, kan zijn dat zij geweldig trainde, maar ik geloof daar weinig van. Ik heb alle jong AZ wedstrijden gezien, althans waar mogelijk op tv en live en Evjen is wel degelijk een mooie meerwaarde, geef die jongen nu eens vertrouwen.
Ik heb ook al die wedstrijden gezien en
Ik ben het helemaal met je eens dat hij een meerwaarde kan hebben en dat ze hem de kans moeten geven. Probleem (voor hem) is dat Aboukhlal deze voorbereiding uitstekend presteert. Qua sympathie en type voetballer zie ik liever Evjen in de basis, maar hij is op dit moment minder effectief dan Aboukhlal. Op basis van de voorbereiding zijn wat mij betreft op dit moment de enige 2 zekerheidjes voorin Karlsson en Aboukhlal. Gudmundsson is geen spits, Pavlidis is nog praktisch onzichtbaar, Evjen nog niet overtuigend genoeg, Duin geblesseerd, Poku te jong/onervaren.

Optie zou kunnen zijn Karlsson links, Aboukhlal spits, Evjen rechts. Maar Jansen wil blijkbaar De Wit in de basisopstelling waardoor hij met Gudmundsson gaat lopen schuiven. Daarnaast zal hij ook zo snel mogelijk Pavlidis in de basis willen laten spelen.

Ik vrees dat de basisopstelling dit seizoen grotendeels Karlsson, Pavlidis, Aboukhlal gaat worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 01 aug 2021, 07:54
Ik vrees dat de basisopstelling dit seizoen grotendeels Karlsson, Pavlidis, Aboukhlal gaat worden.
Ik denk het ook, maar Evjen gaat zn kansen wel krijgen dit jaar. Tegen Sociedad was met ruimte achter de rug Aboukhlal ook de logische keus.

Maar met Pavlidis, Karlsson, Aboukhlal en Evjen hebben we 4 opties voor de aanval, wat ook nog grotendeels geen zekerheidjes zijn. En dan Poku en Duin als bonus opties in mijn ogen. Moet nog wel één speler bij als je het mij vraagt. Als Karlsson zn knie verdraait bij een van zn vele acties zit je zwaar in de penarie.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Rechtsback erbij, links verdedigend, wijndal en koopmeiners weg, dus links verdedigend en opbouwend geen kwaliteit achter de hand. Keeper natuurlijk, en voorin. Maar met een miljoen of 60 moet dat toch kunnen. Als je structureel om het kampioenschap wil meedoen moet je investeren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 01 aug 2021, 08:55 Rechtsback erbij, links verdedigend, wijndal en koopmeiners weg, dus links verdedigend en opbouwend geen kwaliteit achter de hand. Keeper natuurlijk, en voorin. Maar met een miljoen of 60 moet dat toch kunnen. Als je structureel om het kampioenschap wil meedoen moet je investeren.
Maar de doelstelling van AZ is niet om structureel om het kampioenschap mee te doen. Ik verwacht niet dat AZ nog veel gaat investeren in nieuwe spelers. Nieuwe keeper + linksback (als Wijndal weg gaat) is het enige dat ik nog verwacht.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6402
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 01 aug 2021, 09:00 Maar de doelstelling van AZ is niet om structureel om het kampioenschap mee te doen. Ik verwacht niet dat AZ nog veel gaat investeren in nieuwe spelers. Nieuwe keeper + linksback (als Wijndal weg gaat) is het enige dat ik nog verwacht.
Zou lachwekkend zijn. Ik verwacht nog wel wat meer. Met deze selectie gaat er bij enkele afwezigheid veel te veel geschoven worden met spelers, wat al meerdere malen funest heeft uigepakt vorig seizoen (Vitesse, Sociedad uit, ajax beker). Middenvelders naar achter, spitsen naar de back, deWit als controleur, Gudmundsson als buitenspeler/spits. Gewoon voor elke positie 2 degelijke opties. Dan kan je bij flinke tegenslag uit nood gaan schuiven, niet na één blessure.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik vind het vooral mooi te zien dat na Guðmundsson ook Aboukhlal zich uit het "net niet/verguisd hoekje" hebben weten te knokken. Beiden hebben moeten slikken en moeten doorzetten.
Bij Evjen dacht ik dezelfde verongelijktheid te zien als bij de bovenste heren eerder in het proces ook hebben laten zien. Op zich een logisch vervolg als je jezelf helemaal de tering hebt getraind en je het voelt alsof het helemaal voor niets is. Ik ben benieuwd hoe hij er op reageert, ik verwacht het zelfde antwoord en dat is de lat hoger leggen en vechten om het nog beter te doen.

Ik verwacht genoeg kansen voor Evjen en anderen die dicht tegen de basis aanzitten. De basis zal onder Jansen net als bij zijn voorgangers een vast stramien krijgen maar ik denk dat hij veel spelers nodig gaat hebben.

Wedstrijd zegt verder niks, wederom leuk om de patronen te zien en dat ze elkaar goed weten te vinden en er bovenop klappen met verdedigen.
Jansen zei in zijn interview wel dat er hier en daar nog puntjes op i gezet moeten worden.

Commentaar op Yuki snap ik niks van. Hij wordt tactisch over heel het veld heen en weer geschoven en eigenlijk overal heeft hij de bijdrage die je zou verwachten.

Oosting geeft mij iets meer twijfel, hij heeft toch wel veel zijn handjes nodig en in vriendschappelijk kom je daar nog wel mee weg. Maar voorals nog geloof ik wel in dit experiment. Ook met Gullit zou ik het aandurven een aankoop voor die positie in mijn ogen dan ook niet nodig.

Ook zou ik Hobie Verhulst gewoon de kans geven, mooie assist, goeie reddingen en duidelijk aanwezig in de communicatie.

Had ik al gezegd dat Reijnders een topper is.

Fijne dag...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 01 aug 2021, 07:54 ...
Ik vrees dat de basisopstelling dit seizoen grotendeels Karlsson, Pavlidis, Aboukhlal gaat worden.
Geen onlogisch trio natuurlijk. Creativiteit en verrassing met Karlsson die de bal in de voeten wilt hebben. Pavlidis fysiek sterke spits en aanspeelpunt en afmaker. Aboukhlal die voor de diepte moet zorgen in de aanval en loeren zoals gisteren op ballen achter de laatste linie van de tegenstander.

Evjen is meer een type Stengs, dus wanneer je die rechtsbuiten zet mis je diepte in het aanvalsspel. In thuiswedstrijden als tegenstanders de bus parkeren zou hij een logischer keuze zijn dan Aboukhlal. Maar zoals gisteren kun je ook wat meer inzakken en de tegenstander wat naar voren lokken om toch ruimte achter hun verdediging te krijgen. Interessant wat het tactisch plan van Jansen gaat worden juist tegen de 'mindere' tegenstanders.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 31 jul 2021, 18:19 Wat een gemopper weer van al die tv-kijkers.

Ik vond het prima te pruimen in het stadion.
Hear hear!
(En het zijn ook altijd dezelfde pessimisten)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Het was toch weer heerlijk om in het stadion te zijn? Niet veel gecreëerd maar dat deden we vorig jaar in de EL tegen deze tegenstander ook niet.
De afstemming kan hier en daar nog wel wat beter maar iedereen bikkelde voor wat ie waard was. Ook heerlijk om Sam Beukema erbij te hebben. Hij greep een paar keer erg goed in in de slotfase.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Metalingus schreef: 01 aug 2021, 14:26 Het was toch weer heerlijk om in het stadion te zijn? Niet veel gecreëerd maar dat deden we vorig jaar in de EL tegen deze tegenstander ook niet.
De afstemming kan hier en daar nog wel wat beter maar iedereen bikkelde voor wat ie waard was. Ook heerlijk om Sam Beukema erbij te hebben. Hij greep een paar keer erg goed in in de slotfase.
Zeker. Het stadion is echt prachtig geworden. Opvallend hoe door een paar extra rijtjes de hoogte in een stadion meteen indrukwekkender is. Safe standing op de Ben-Side is ook echt een prima oplossing. ​Nu alleen nog van die grachten en de wind af.

De wedstrijd was niet spectaculair maar wel op een aardig tempo en tactisch interessant. De Wit in de spits vond ik geen succes, komt voetballend te kort. Pavlidis kan dit veel beter. Het zou kunnen dat Jansen de Wit, Reijnders, Clasie of Gudmondsson of Aboukhlal nog niet wilde teleurstellen met een plek op de bank. Volgens mij mistte Sociedad wel aardig wat toppers (Isak, Silva etc.), maar toch een prima potje.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

27/07/21 CLF Torino 0 - 0 Al Fateh
31/07/21 CLF Rennes1 - 0 Torino
08/08/21 CLF AZ 16 : 00 Torino
15/08/21 COI Torino 21 : 00 Cremonese

Torino is niet in Nederland voor een trainingskamp ofzo. En Real Sociedad was dat ook niet.
Ik vraag me af waarom uitgerekend Torino de laatste oefenwedstrijd van AZ is voordat de competitie begint.

Miscchien zijn ze opgevallen in het vorige seizoen?
17 Torino 38 7 16 15 50 69 -19 37 DDLLD
Maar aan de ranking en score statistieken is dat niet te zien.

Een buitenlandse club uitnodigen voor een oefenwedstrijd lijkt me een dure aangelegenheid.

Torino speelt 7-8 nog een oefenwedstrijd tegen Pro Vercelli (serie C) in Italië. Misschien dat voor Torino de trip naar Nederland hetzelfde soort voorbereiding is als wat AZ deed door naar Genk en Leipzig af te reizen voor een oefenwedstrijd.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat denken jullie? Ik heb 2 kaarten voor Torino gekocht voor mij en mijn buurman. Maar nu heeft hij alleen maar het vaccinatie bewijs van huisarts. Hij heeft namelijk geen smartphone en geen digiD, hij betaald zelfs nog met acceptgiro kaarten :lol: . Kortom hij is een complete digibeet en heeft nu geen qrcode. Moeten we het proberen met het bewijs van de dokter binnen te komen of komen we er niet in?
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

FugAZi schreef: 07 aug 2021, 22:03 Wat denken jullie? Ik heb 2 kaarten voor Torino gekocht voor mij en mijn buurman. Maar nu heeft hij alleen maar het vaccinatie bewijs van huisarts. Hij heeft namelijk geen smartphone en geen digiD, hij betaald zelfs nog met acceptgiro kaarten :lol: . Kortom hij is een complete digibeet en heeft nu geen qrcode. Moeten we het proberen met het bewijs van de dokter binnen te komen of komen we er niet in?
"Let op: het gele vaccinatieboekje of een vaccinatiebewijs is geen coronatoegangsbewijs."
dit staat bij de wedstrijdinformatie, dus het lijkt me niet helaas. Ik zou morgen nog snel een mail sturen naar AZ en het probleem voorleggen, wie weet is er iets aan te doen.

Misschien zou ook een mogelijkheid zijn om het op een oude niet meer gebruikte telefoon te regelen? dan moet die wel maar net ergens liggen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

biefstukje schreef: 07 aug 2021, 23:30 "Let op: het gele vaccinatieboekje of een vaccinatiebewijs is geen coronatoegangsbewijs."
dit staat bij de wedstrijdinformatie, dus het lijkt me niet helaas. Ik zou morgen nog snel een mail sturen naar AZ en het probleem voorleggen, wie weet is er iets aan te doen.

Misschien zou ook een mogelijkheid zijn om het op een oude niet meer gebruikte telefoon te regelen? dan moet die wel maar net ergens liggen natuurlijk.
Het lijkt mij dat er ook geen Digid is aangevraagd
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 08 aug 2021, 06:55 Het lijkt mij dat er ook geen Digid is aangevraagd
Hoe doet die man dan zijn belastingaangifte :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Vandaag laatste test voor het weer serieus wordt. Ik neem aan dat Jansen vandaag met zijn basiself zal beginnen.

Nog even ter herinnering, dit was de opstelling tegen Sociedad:
Opstelling AZ: Hobie Verhulst; Yukinari Sugawara, Timo Letschert, Teun Koopmeiners (63. Sam Beukema), Thijs Oosting; Tijjani Reijnders, Dani de Wit, Jordy Clasie (63. Vangelis Pavlidis); Zakaria Aboukhlal (89. Ernest Poku), Albert Gudmundsson, Jesper Karlsson (79. Håkon Evjen).

De basisopstelling vandaag, zal hier grotendeels mee overeenkomen. Wijndal zal er nog niet bij zijn door blessure, De Wit had een paar dagen geleden ook nog een lichte blessure. Koopmeiners vraagteken want zal afhangen hoe ver hij met een nieuwe club is en Midtsjo hoe fit hij weer is (ik verwacht hem 1 helft mee te zien doen). Grootste vraagtekens zijn, wie stelt hij als CV op (ik verwacht BMI & Hatzidiakos) en wie in de spits.
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

FugAZi schreef: 07 aug 2021, 22:03 Wat denken jullie? Ik heb 2 kaarten voor Torino gekocht voor mij en mijn buurman. Maar nu heeft hij alleen maar het vaccinatie bewijs van huisarts. Hij heeft namelijk geen smartphone en geen digiD, hij betaald zelfs nog met acceptgiro kaarten :lol: . Kortom hij is een complete digibeet en heeft nu geen qrcode. Moeten we het proberen met het bewijs van de dokter binnen te komen of komen we er niet in?
Haha mooi verhaal.
Zal de slo van AZ even bellen dan komt het zeker goed.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 07 aug 2021, 22:03 Wat denken jullie? Ik heb 2 kaarten voor Torino gekocht voor mij en mijn buurman. Maar nu heeft hij alleen maar het vaccinatie bewijs van huisarts. Hij heeft namelijk geen smartphone en geen digiD, hij betaald zelfs nog met acceptgiro kaarten :lol: . Kortom hij is een complete digibeet en heeft nu geen qrcode. Moeten we het proberen met het bewijs van de dokter binnen te komen of komen we er niet in?
Smartphone is niet per se nodig, want je kunt je QR-code ook op papier uitprinten. Daarvoor heb je echter wel DigiD nodig om die te downloaden: https://coronacheck.nl/nl/print/
En zelfs zonder DigiD kun je nog een QR-code krijgen door een telefoonnummer te bellen zodat je dan een QR-code op papier krijgt opgestuurd per post. Alleen daarvoor is het nu natuurlijk te laat: https://coronacheck.nl/nl/faq/5-4-ik-he ... t-printer/
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 08 aug 2021, 07:45 Smartphone is niet per se nodig, want je kunt je QR-code ook op papier uitprinten. Daarvoor heb je echter wel DigiD nodig om die te downloaden: https://coronacheck.nl/nl/print/
En zelfs zonder DigiD kun je nog een QR-code krijgen door een telefoonnummer te bellen zodat je dan een QR-code op papier krijgt opgestuurd per post. Alleen daarvoor is het nu natuurlijk te laat: https://coronacheck.nl/nl/faq/5-4-ik-he ... t-printer/
Ja jammer telefonisch qr code aanvragen zou de oplossing zijn geweest, dank je Forza. Ik ga maar even bellen met AZ..
Gesloten