Oefenwedstrijden 2021/22

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Poku met een individuele actie waardoor AZ een kans creeerde.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Die Poku is echt een hele leuke speler. Knappe actie weer zonet. Kunnen ze wel voor vast aan de selectie toevoegen. Berkhout ook trouwens.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gepruts van Anderlecht in de verdediging. AZ scoort door het gerommel. 1-1.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Doelpunt door storend werk van Evjen, doorjagen van Poku en afgemaakt door Boukhlal.
Laatst gewijzigd door multatuli op 10 jul 2021, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
KeesPierTol
Glory-hunter
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 jan 2021, 19:58

Niet overtuigd van Reijnders- het is allemaal wel ok- maar mist iets extra's. Beukema, De Wit, Poku - prima!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ik krijg het bijna niet uit mn vingers. Maar Aboukhlal is bij gebrek aan anderen, los van die simpele goal, wel een van de besten/gevaarlijkste vandaag.
De Wit schijnt al 80minuten in het veld te staan, druk met draven waarschijnlijk? Los van zn gebruikelijke overtredingen, nauwelijks betrokken in het spel.

Beukema en Yuki doen het verder wel aardig. En Poku op de brommer inderdaad.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

afgelopen.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ speelde dus maar met 2 basisspelers van vorig seizoen ( BMI en De Wit) en met dat gegeven deed AZ het niet slecht tegen Anderlecht.
Voor mij waren de uitblinkers wel Beukema (verdient nu al een basisplaats ten koste van Letschert/Hatzidiakos) en Aboukhlal die weer erg actief was en kansen creëerde.

Andere spelers die positief opvielen waren Oosting, Poku en Berkhout.

Reijnders had de onmogelijke taak om Midtsjo te vervangen en deed het naar behoren, maar uiteraard niet op het niveau van Midtsjo.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De laatste 10 minuten wel een paar leuke aanvallen gezien.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 10 jul 2021, 17:07 AZ speelde dus maar met 2 basisspelers van vorig seizoen ( BMI en De Wit) en met dat gegeven deed AZ het niet slecht tegen Anderlecht.
Voor mij waren de uitblinkers wel Beukema (verdient nu al een basisplaats ten koste van Letschert/Hatzidiakos) en Aboukhlal die weer erg actief was en kansen creëerde.

Andere spelers die positief opvielen waren Oosting, Poku en Berkhout.

Reijnders had de onmogelijke taak om Midtsjo te vervangen en deed het naar behoren, maar uiteraard niet op het niveau van Midtsjo.
Oosting is typisch een aanvallende speler die moeite heeft om zich verdedigend goed te positioneren en met ruimte in zijn. In eerste helft kwam Anderlecht via zijn kant op die manier tot de goal en gevaarlijke aanvallen. Zal verdedigend nog veel moeten leren. Van achteruit opkomen en mee aanvallen op links kan ie wel.

In de eerste helft leek Anderlecht beter druk te zetten op AZ. Na de rust kwam AZ meer aan aanvallen toe. Misschien kwam het ook wel dat AZ achterin met drie speelden, Peer Koopmeiners, Beukema en Berkhout. Op de flanken Yuki en Gullit die wat verder naar voren de buitenkant van het middenveld op pakten. Tactisch zag dit er niet slecht uit. Voorin misten we natuurlijk een echte spits. Pavlidis als aanspeelpunt en speerpunt is erg welkom.

Langs de kant zag ik in de beelden Boadu en Stengs zitten. Zijn nog niet op weg naar een andere club dus.
Laatst gewijzigd door ForzAZ op 11 jul 2021, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Het Jansenvoetbal viert nog steeds hoogtij
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Er ontbraken natuurlijk de nodige spelers. Grote kans dat er nog wat mutaties komen, er zullen een aantal spelers vertrekken en ook nog wat versterkingen erbij komen.

De eerste helft vond ik het niet groots. Voetballend kwamen er amper doorheen waardoor noodgedwongen de lange bal werd gekozen. Dat kon Anderlecht simpel opvangen. Er werd niet veel weggeven, uit een van de spaarzame aanvallen scoorde de Belgen.

De tweede helft heb ik een stukje gezien, dat oogde een stuk frisser. Veel meer drang naar voren toe, wat in de eerste helft werd gemist. Ik vind Beukema tot dusver een prima indruk achterlaten, dat ziet er veelbelovend uit. Het is leuk om te zien dat de jeugdspelers het goed deden, ze bleven allen prima overeind. En ondanks dat ik geen fan ben speelde Aboukhlal een prima pot. Een stuk dreigender dan de andere aanvallers.

Het is wel duidelijk dat we op de back posities nog wel wat nodig hebben. Als Wijndal vertrekt moet daar een volwaardige vervanger voor worden gehaald. Bovendien lijkt het mij verstandig ook een backup te halen die op beide back posities uit de voeten kan. Op het middenveld moet er ook wat bij als Koopmeiners en/of Midtsjø zouden vertrekken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bij Anderlecht toch redelijk wat basisspelers.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

kuifje schreef: 10 jul 2021, 18:13 Bij Anderlecht toch redelijk wat basisspelers.
Eerder op de dag speelden ze 1-1 tegen Utrecht in Alkmaar met slechts een paar A-spelers en voornamelijk b-keus.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ben_Side schreef: 11 jul 2021, 08:16 Feitelijk speelde dus beide teams voornamelijk met b-keus en is er nog weinig te zeggen.
Sowieso na een oefenpotje…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 10 jul 2021, 17:24 Langs de kant zag ik in de beelden Boadu en Stengs zitten. Zijn nog niet op weg naar een andere club dus.
Snap niet hoe je met deze info tot deze conclusie komt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Live stream Genk - AZ woensdag om 13.00, wedstrijd in Genk.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ven-sports
https://twitter.com/KRCGenkofficial/sta ... ven-sports

Weer een tegenstander die verder in de voorbereiding zit, ze spelen zaterdag al de Belgische supercup.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 13 jul 2021, 09:35 Live stream Genk - AZ woensdag om 13.00, wedstrijd in Genk.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ven-sports
https://twitter.com/KRCGenkofficial/sta ... ven-sports

Weer een tegenstander die verder in de voorbereiding zit, ze spelen zaterdag al de Belgische supercup.
De club van Vd Brom, die afgelopen seizoen knap bij de beste 4 is geëindigd in België. Hun selectie is volgens transfermarkt zelfs nog iets meer waard dan die van AZ. Bekendste spelers (voor mij) Dessers en Eiting.

Dit is weer een serieuze testcase waar AZ op dit moment staat.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 13 jul 2021, 09:35 Live stream Genk - AZ woensdag om 13.00, wedstrijd in Genk.
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ven-sports
https://twitter.com/KRCGenkofficial/sta ... ven-sports

Weer een tegenstander die verder in de voorbereiding zit, ze spelen zaterdag al de Belgische supercup.
Ook op YouTube te volgen: https://www.youtube.com/watch?v=l21GGez8Wqc
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Karlsson en Midtsjo geblesseerd ?! :cry: :cry: :cry:

Wel weer echt een kermis opstelling, wordt tijd dat er naar een basiselftal gewerkt gaat worden. Hopelijk worden de onvermijdelijke uitgaande transfers snel geregeld.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 14 jul 2021, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten