FC Groningen-AZ (do 13 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef: 14 mei 2021, 06:14 AZ had gewoon Haller moeten kopen tijdens de winterstop.
Je sarcasme is onovertroffen.

Iedere aanvaller van AZ is in potentie beter dan die lompe Haller. Daarom is dit seizoen voor mij teleurstellend verlopen. De sleet en vrijblijvendheid zaten er flink op. En de tranferwaarde van Boadu en met name Stengs is verdampt.
Brom heeft ook 2x een derde plaats gehaald dus zo bijzonder is het dit seizoen niet geweest.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 14 mei 2021, 14:20 Prima gedaan, uren lang Stengs laten staan, Boadu laten staan, jongens op de bank later verbijten, supporters in de kou laten staan, fantastische wissels in de 88 ste minuut, Karlsson afgebrand, ja joh topper die Janssen heeft heel veel punten opgeleverd, ik kan zo vijf spelers noemen die beter zijn gaan voetballen 😭, o ja enkel bij Vitesse klein foutje
De topwedstrijden gewonnen, gemiddeld meer punten gehaald dan Slot en uiteindelijk een prima inhaalrace beloond met directe plaatsing voor Europees voetbal. Was het allemaal geweldig of foutloos? Nee, zeker niet. Maar dat overdreven gejank van sommigen. Kom op zeg. En Karlsson afgebrand? Wat een onzin.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 14 mei 2021, 14:08 Ik ben het ook wel eens dat je op basis van resultaten hem niks kunt verwijten. Logische resultaten betekenen in dit geval niet perse goede tactische keuzes. Tegen ajax geeft hij het in de beker gewoon compleet weg met een kermis opstelling (panta rb). En de keer erna tegen ajax was ten Hag hem weer de basis(wat ook weer geen schande is). Vitesse inderdaad een blunder. En meerdere nijpende overwinnigen tegen laagvliegers RKC, W2, Emmen, Sparta en Fortuna waar hij verzuimt de slechtste spelers van het veld te halen, tegen Groningen had hij die mazzel niet.
Inzet en prestaties spelen geen rol in zijn wisselbeleid/opstellingen. Daarom voor mij ongeschikt bij AZ. Gaat altijd voor de weg van de minste weerstand (voor hem dan).

Dus inderdaad op basis van punten: prima
Alleen tegen Vitesse tactische blunder: oneens.
Tegen ajax was het geen kermisopstelling, hij had niks anders. Zowel Svensson als Sugawara waren geblesseerd. Dan kan je Fons Gemmel daar neerzetten of Panta. Dan kies ik toch voor Panta, ondanks dat dat zeker niet zijn sterkste positie is. Ondanks dat had je die wedstrijd met de VAR ‘gewoon’ gewonnen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 15 mei 2021, 14:21 Tegen ajax was het geen kermisopstelling, hij had niks anders. Zowel Svensson als Sugawara waren geblesseerd. Dan kan je Fons Gemmel daar neerzetten of Panta. Dan kies ik toch voor Panta, ondanks dat dat zeker niet zijn sterkste positie is. Ondanks dat had je die wedstrijd met de VAR ‘gewoon’ gewonnen.
Karlsson, BMI, Sugawara en Reijnders zaten gewoon op de bank. Dat noem ik een kermisopstelling. Of Sugawara kleine pijntjes had weet ik niet, maar heeft alle wedstrijden daarvoor en erna gewoon gespeeld. Kon ook prima invallen weet ik nog.

Aboukhal basis is altijd een kermisopstelling trouwens.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 15 mei 2021, 14:40 Karlsson, BMI, Sugawara en Reijnders zaten gewoon op de bank. Dat noem ik een kermisopstelling. Of Sugawara kleine pijntjes had weet ik niet, maar heeft alle wedstrijden daarvoor en erna gewoon gespeeld. Kon ook prima invallen weet ik nog.

Aboukhal basis is altijd een kermisopstelling trouwens.
Sugawara was niet fit genoeg om te starten. Liep vanaf minuut één al warm ook omdat hij ergens last van had. BMI speelde toen ook niet om fysieke redenen. Werd in die fase ook vaker vroegtijdig naar de kant gehaald.
Plaats reactie