FC Groningen-AZ (do 13 mei, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 12 mei 2021, 05:30 In het NHD sluit Jansen niet uit dat Letschert wellicht mee zou kunnen doen, en als Koopmeiners negatief test, zou hij wellicht ook mee kunnen doen.
In het NHD staat dat Letschert mogelijk zondag tegen Heracles weer mee doen. Dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij morgen ook al mee kan doen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 11 mei 2021, 17:22 Alle respect voor Robben. Maar mensen, kom op: we gaan nu toch niet opeens bang worden van een bijna 38-jarige die sinds twee jaar weer eens 80 minuten aardig (tegen “hoogvlieger” Emmen) heeft gevoetbald?
We kunnen niet zeggen dat Stengs het nou veel beter doet tegen dit soort hoogvliegers. Maar misschien nog veel belangrijker is het psychologisch effect dat het op het hele team van Groningen heeft. Die waren tegen Emmen, dat ook bepaald geen slechte vorm had, ineens 10 x beter dan de 5 wedstrijden ervoor. Ik zou dus zijn individuele kwaliteiten én zijn positieve invloed op het team niet onderschatten. En een Groningen in vorm is al 2 jaar een zeer lastige klus voor AZ. Dat gaat met onze blessures dus niet anders zijn.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat gedoe over Robben: Zul je net zien dat hij de winnende goal
maakt ! Goh wat waren we blij dat hij mee deed.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 12 mei 2021, 07:10 In het NHD staat dat Letschert mogelijk zondag tegen Heracles weer mee doen. Dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij morgen ook al mee kan doen.
Je hebt natuurlijk gelijk, ik haal de wedstrijden door elkaar, had ik het andere wedstrijdtopic gemoeten.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 11 mei 2021, 22:36 Ik heb het over Robben, 37 jaar (dat zeg ik toch met bijna 38?), en als hij fit is, zoals jij zegt, een goede speler, maar je gaat voorbij aan het feit dat hij, al zijn hele carrière de man van glas genoemd (niet voor niks) voor het eerst in 2 jaar 80 minuten achter elkaar heeft gespeeld, en tegen een degradatiekandidaat twee assists geeft. Need I say more? En daar zouden wij nu opeens heeeeeel bang van moeten worden?

Als je het nu over opportunisme hebt (en ik citeer hiermee Kenneth Perez) is dit daar een perfect voorbeeld van.
Ok dat 1e overheen gelezen.

Maar jij zegt tegen een degradatiekandidaat 2 assists. Hoeveel assists tegen degradatiekandidaten heeft Stengs in dit seizoen gegeven? Precies 0. Dus die man van glas doet het beter in 80 minuten dan Stengs in bijna een heel seizoen. Ik weet wel wie ik mee zou nemen.

En als we toch gaan citeren, kijk dan ook even wat Van Marwijk (voormalig bondscoach) gezegd heeft:
"Hij heeft ervaring op grote toernooien en heeft bewezen een speler te zijn die het verschil kan maken", "Daar heb je er niet zo veel van."
En Barry van Galen:
"Als ik zou moeten kiezen tussen Babel of Robben, dan weet ik het wel. Dan zeg ik honderd procent Robben. Voor alles wat hij gedaan heeft, maar bovenal vanwege de intense beleving die hij brengt. Er zijn echt maar een paar toppers die dat pure fanatisme in zich hebben en Robben is er daar één van."
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Het kan zomaar zo zijn dat het vandaag met een negatief resultaat gewoon klaar is
Pijnlijk dat ik geen enkele wedstrijd live heb gezien
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Vanmiddag AZ op ESPN 5 laat ik die nou net niet hebben, heeft iemand een goede link?
Vakkie P
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sanctify schreef: 13 mei 2021, 09:07 Vanmiddag AZ op ESPN 5 laat ik die nou net niet hebben, heeft iemand een goede link?
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... eredivisie

De Eredivisie sluit deze week onder hoogspanning de competitie af. Het is nog bloedstollend spannend in de degradatiestrijd, de race tussen PSV en AZ om de Champions League-plaats én het gevecht om het laatste play-offticket.

Vijf clubs strijden tegen degradatie

De grootste spanning is te vinden in de staart van de Eredivisie, waar maar liefst vijf clubs nog het risico lopen om rechtstreeks te degraderen. Het gat tussen nummer laatst ADO Den Haag en het als veertiende geklasseerde RKC Waalwijk bedraagt vijf punten, met nog twee duels te gaan. VVV-Venlo, FC Emmen en Willem II bevinden zich daar tussenin. Met ADO Den Haag - Willem II (donderdag) en VVV-Venlo - FC Emmen (zondag) staan er bovendien nog twee onderlinge degradatiekrakers op het programma.

De onderste twee clubs degraderen rechtstreeks, de nummer 16 krijgt een ontsnappingsroute in de vorm van de play-offs om promotie/degradatie.

Europese tickets nog te verdelen

In het linkerrijtje is de strijd om de achtste plek van belang, een positie waar vijf clubs nog kans op maken. Deze plek geeft toegang tot de play-offs om Europees voetbal. Sparta Rotterdam heeft momenteel de beste papieren, maar ook Heracles Almelo, Fortuna Sittard, sc Heerenveen en FC Twente mogen nog hopen. De nummer 8 neemt het op tegen de club die vijfde wordt in de Eredivisie. Momenteel bivakkeert Feyenoord op die plaats, maar ook Vitesse en FC Utrecht kunnen het seizoen nog als vijfde eindigen.

Bovenin is de strijd om de tweede plek, die recht geeft op deelname in de Champions League-voorrondes, razend spannend. PSV staat momenteel tweede en verdedigt een voorsprong van een punt op AZ.

ESPN zendt alle Eredivisie-duels live uit. Alle wedstrijden zijn online te zien via ESPN Watch en daarnaast worden vijf duels ook volledig op tv uitgezonden. Ook komen alle hoogtepunten voorbij in het schakelprogramma.


Programma Eredivisie - Speelronde 33, donderdag 13 mei
10.00 uur, ESPN: Goedemorgen Eredivisie
12.00 uur, ESPN: ESPN Vandaag
12.30 uur ESPN: Eredivisie op Donderdag
14.25 uur, ESPN: Schakelprogramma
14.30 uur, ESPN2: ajax - VVV-Venlo
14.30 uur, ESPN3: Heracles Almelo - Feyenoord
14.30 uur, ESPN4 + Watch: PSV - PEC Zwolle
14.30 uur, ESPN5 + Watch: FC Groningen - AZ
14.30 uur, ESPN6 + Watch: ADO Den Haag - Willem II
14.30 uur, ESPN Watch: Fortuna Sittard - Vitesse
14.30 uur, ESPN Watch: FC Emmen - sc Heerenveen
14.30 uur, ESPN Watch: RKC Waalwijk - FC Twente
14.30 uur, ESPN Watch: Sparta Rotterdam - FC Utrecht
18.30 uur, ESPN: ESPN Vandaag
19.30 uur, ESPN: Voetbalpraat

Programma Eredivisie - Speelronde 34, zondag 16 mei
10.00 uur, ESPN: Goedemorgen Eredivisie
12.00 uur, ESPN: ESPN Vandaag
12.30 uur, ESPN: Eredivisie op Zondag
14.25 uur, ESPN: Schakelprogramma
14.30 uur (kanaalindeling volgt vrijdag)
AZ - Heracles Almelo
FC Twente - ADO Den Haag
FC Utrecht - PSV
Feyenoord - RKC Waalwijk
SC Heerenveen - Sparta Rotterdam
PEC Zwolle - FC Groningen
Vitesse - ajax
VVV-Venlo - FC Emmen
Willem II - Fortuna Sittard
18.30 uur, ESPN: Dit Was Het Weekend
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 13 mei 2021, 09:55
ESPN zendt alle Eredivisie-duels live uit. Alle wedstrijden zijn online te zien via ESPN Watch en daarnaast worden vijf duels ook volledig op tv uitgezonden. Ook komen alle hoogtepunten voorbij in het schakelprogramma.

Volgens mij hebben de Ziggo mensen maar 3 espn zenders en geen toegang tot de app van espn. Normaal zijn die 3 gratis zenders natuurlijk afdoende omdat er nooit tegelijk wordt gespeeld. Ik vrees dat t dan inderdaad schakelkanaal of illegale stream wordt voor die mensen. Eigenlijk zou AZ deze wedstrijden sowieso gratis moeten aanbieden, zeker aan seizoenskaarthouders.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik heb de Ziggo watch app, maar volgens mij nog steeds 3 ESPN-zenders.
Misschien dat de rest van de zenders vanaf 14.00 er wel zijn ?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

G-Vak schreef: 13 mei 2021, 10:32 Ik heb de Ziggo watch app, maar volgens mij nog steeds 3 ESPN-zenders.
Misschien dat de rest van de zenders vanaf 14.00 er wel zijn ?
Je kunt een account aanmaken op espn.nl en dat koppelen aan je TV-abbonnement. Dan kun je via espn-watch alle wedstrijden live zien.

Op espn.nl staat een tutorial hoe je dat precies kunt doen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mijn god Jansen, weer Aboukhlal. Wat is dit toch een ongelofelijke vriendjespolitiek trainer. Verder beste opstelling, maar je speelt weer met 9.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Positief nieuws:
Koopmeiners doet gelukkig weer mee
Robben staat niet in de basis

Negatief nieuws:
Stengs doet weer mee ](*,)
Aboukhlal doet weer mee ](*,)

Eigenlijk missen we dus maar 2 plekken een basisspeler: CV en Spits waarbij het niet veel uitmaakt of Boadu er staat of Aboukhlal

Toch jammer dat Duin weer niet mag spelen.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Is er geen enkele journalist die kritische vragen durft te stellen aan Jansen qua opstelling en keuzes? Dit kan hij toch niet meer geloofwaardig uitleggen??
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 13 mei 2021, 12:07 Positief nieuws:
Koopmeiners doet gelukkig weer mee
Robben staat niet in de basis

Negatief nieuws:
Stengs doet weer mee ](*,)
Aboukhlal doet weer mee ](*,)

Eigenlijk missen we dus maar 2 plekken een basisspeler: CV en Spits waarbij het niet veel uitmaakt of Boadu er staat of Aboukhlal

Toch jammer dat Duin weer niet mag spelen.
Nou inderdaad. Duin is de enige die nog wat goeds heeft laten zien de laatste tijd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hoe is het mogelijk weer die fucking Aboukhlal
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ongelofelijk dat Duin niet speelt als vervanger van Boadu (blijkbaar niet helemaal fit?) want dit gaat helemaal nergens over. Duin deed het in zijn invalbeurten vooralsnog best redelijk (i.t.t. Aboukhlal) maar dit is wel een slecht signaal richting Duin.

Ook al zouden wij nog twee keer winnen dan zie ik eerlijk gezegd ons geen tweede worden. Dit omdat PSV toch wel wint van een lamlendig PEC en van het weekend zal Utrecht op halve kracht spelen tegen PSV gezien de play-offs voor Utrecht belangrijker zullen zijn.
MB80
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Maxhuijp schreef: 13 mei 2021, 12:10 Is er geen enkele journalist die kritische vragen durft te stellen aan Jansen qua opstelling en keuzes? Dit kan hij toch niet meer geloofwaardig uitleggen??
Misschien moeten wij hopen dat Aboukhlal 7 keer scoort? Dan wordt hij misschien verkocht.. want anders zitten we tot de zomer van 2023 tegen Aboukhlal aan te kijken zolang Jansen er ook tot dan is..
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 13 mei 2021, 10:25 Volgens mij hebben de Ziggo mensen maar 3 espn zenders en geen toegang tot de app van espn. Normaal zijn die 3 gratis zenders natuurlijk afdoende omdat er nooit tegelijk wordt gespeeld. Ik vrees dat t dan inderdaad schakelkanaal of illegale stream wordt voor die mensen. Eigenlijk zou AZ deze wedstrijden sowieso gratis moeten aanbieden, zeker aan seizoenskaarthouders.
Sinds wanneer zijn die 3 ESPN zenders gratis voor Ziggo abonnees ?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MB80 schreef: 13 mei 2021, 12:17 Misschien moeten wij hopen dat Aboukhlal 7 keer scoort? Dan wordt hij misschien verkocht.. want anders zitten we tot de zomer van 2023 tegen Aboukhlal aan te kijken zolang Jansen er ook tot dan is..
Ik hoop al het hele seizoen dat Stengs, Boadu en Aboukhlal heel veel doelpunten gaan maken en snel verkocht worden :|
Plaats reactie