RKC Waalwijk-AZ (za 1 mei, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ schreef: 01 mei 2021, 20:42 Van de week heb ik Vlaar horen zeggen over Koopmeiners dat die uitdaging mist. Geldt voor meer spelers bij AZ zo te zien. Oftewel ze zijn klaar bij AZ en toe aan een stap hogerop.
In het geval van Bizot, Koopmeiners en Wijndal zou ik dat begrijpen. Maar wat ga je dan doen als Stengs zijnde? Je loopt twee seizoenen achtereen te lummelen en te freewheelen...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 01 mei 2021, 20:33
Nee... gewoon nee...
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

ForzAZ schreef: 01 mei 2021, 19:51

De Wit terecht boos. Gudmundsson geef af die bal en het is 1-4.
Mwah. Gudmundsson kapt zich toch gewoon prima vrij, voor een vrije schietkans op 5 meter. Ok, hij schiet hem over, maar daar moet je toch altijd schieten? Daarnaast staat de Wit niet zo vrij als hij zelf denkt. Natuurlijk moet Gudmundsson scoren, maar die verongelijkte kop van de Wit erger ik mij nog meer aan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Sir Robbert schreef: 01 mei 2021, 22:01 Mwah. Gudmundsson kapt zich toch gewoon prima vrij, voor een vrije schietkans op 5 meter. Ok, hij schiet hem over, maar daar moet je toch altijd schieten? Daarnaast staat de Wit niet zo vrij als hij zelf denkt. Natuurlijk moet Gudmundsson scoren, maar die verongelijkte kop van de Wit erger ik mij nog meer aan.
Hij schoot niet over. De verdediger van RKC tikte de bal over de lat, het was ook een corner daarna. Anders was het gewoon een goal geweest denk ik.
Ik begrijp die frustratie wel deels van de Wit. Maar het knelpunt zit niet bij Gudmundsson. Maar bij het feit dat hard werken een wissel oplevert bij AZ. En lantenfanten wordt beloond.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 01 mei 2021, 20:33 Ondanks zijn goal het was hemeltergend in de 2e helft. En dat is het eigenlijk al het hele seizoen.

Als bankspeler zit je je dan toch te verbazen: waarom mag ik niet spelen?
Het erge is dat ik weet dat hij 3x zo goed kan spelen als hij de mentaliteit van bijvoorbeeld Weghorst had gehad. Maar met zijn huidige mentaliteit is Wolfsburg veel te hoog gegrepen voor Stengs.

En wat ook erg is, is dat elke bankzitter een betere mentaliteit heeft dan Stengs, zelfs die egoïstische Aboukhlal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 01 mei 2021, 22:01 Mwah. Gudmundsson kapt zich toch gewoon prima vrij, voor een vrije schietkans op 5 meter. Ok, hij schiet hem over, maar daar moet je toch altijd schieten? Daarnaast staat de Wit niet zo vrij als hij zelf denkt. Natuurlijk moet Gudmundsson scoren, maar die verongelijkte kop van de Wit erger ik mij nog meer aan.
Dat de Wit een keer gefrustreerd op een medespeler reageert mag best, maar belachelijk dat hij dat juist doet bij een medespeler die zich helemaal leeg speelt voor de winst en niet bij medespelers (Stengs, Boadu) die geen stap teveel zetten voor het team en grossieren in balverlies.

De paar keer dat Gudmundsson balverlies had, jaagt hij als een gek om die bal terug te veroveren. Die andere 2 vinden het wel best zo.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ergerlijke fouten trouwens in de samenvatting bij de nos. Zo dacht de commentator dat Svensson uitgleed terwijl dit Letschert was en schijnt Wijndal vorig seizoen na de winterstop 8 wedstrijden op huurbasis bij RKC gespeeld te hebben. 🤔

Geen wedstrijd waar we het over jaren nog over gaan hebben. 3 punten zijn natuurlijk meer dan welkom en het belangrijkst, maar zonde dat er niet meer aan het doelsaldo is gewerkt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ferry schreef: 01 mei 2021, 20:51 In het geval van Bizot, Koopmeiners en Wijndal zou ik dat begrijpen. Maar wat ga je dan doen als Stengs zijnde? Je loopt twee seizoenen achtereen te lummelen en te freewheelen...
Stengs gaf gisteren in het interview ook aan dat het allemaal nog volwassener moet worden, ook fysiek, om een stap te maken naar het buitenland.
Goed die zelfkennis. Ik zie zowel Boadu als Stengs dan ook minstens nog wel een seizoen bij AZ blijven.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Moeten we dat gepruts dus nog een seizoen aankijken met die twee.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

capefear schreef: 02 mei 2021, 08:31 Stengs gaf gisteren in het interview ook aan dat het allemaal nog volwassener moet worden, ook fysiek, om een stap te maken naar het buitenland.
Goed die zelfkennis. Ik zie zowel Boadu als Stengs dan ook minstens nog wel een seizoen bij AZ blijven.
Dat interview was tenenkrommend. Ja hij heeft wel gezegd dat het beter moet, maar de manier waarop het hele interview ging en de manier waarop Stengs het zei, zat er geen enkele overtuiging in.

De enige reden waarom ze waarschijnlijk nog een jaar bij AZ blijven (wat ik echt niet meer hoop) is omdat er geen serieuze club meer is die ze nog wil hebben.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

AlkmaarForever schreef: 02 mei 2021, 09:30 Moeten we dat gepruts dus nog een seizoen aankijken met die twee.
Ik verheug mij er nu al op.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Buote=multatuli post_id=716650 time=1619948332 user_id=6119]
Dat interview was tenenkrommend. Ja hij heeft wel gezegd dat het beter moet, maar de manier waarop het hele interview ging en de manier waarop Stengs het zei, zat er geen enkele overtuiging in.

De enige reden waarom ze waarschijnlijk nog een jaar bij AZ blijven (wat ik echt niet meer hoop) is omdat er geen serieuze club meer is die ze nog wil hebben.
[/quote]

Boadu vind ik een ander verhaal. Hij begon met Corona, is volledig afhankelijk van de mensen achter hem en met zo'n Stengs achter hem is zijn aantal goals nog een wonder. De grootste lacher zit in de zgn. Trainer. Een jaknikker als je het mij vraagt. Geen ballen. Die zgn. Topclub ambities zijn een fabel
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Rjansen17 schreef: 02 mei 2021, 13:54 De grootste lacher zit in de zgn. Trainer. Een jaknikker als je het mij vraagt. Geen ballen. Die zgn. Topclub ambities zijn een fabel
Ja, schandalig dat die man het elftal maar naar een derde plek heeft geloodsd met z'n ja-geknik. Feyenoord heeft tenminste geen jaknikker voor de groep, maar een trainer met echte ballen. Dat werkt veel beter. #-o
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Boadu vind ik een ander verhaal. Hij begon met Corona, is volledig afhankelijk van de mensen achter hem en met zo'n Stengs achter hem is zijn aantal goals nog een wonder. De grootste lacher zit in de zgn. Trainer. Een jaknikker als je het mij vraagt. Geen ballen. Die zgn. Topclub ambities zijn een fabel

Twee weekjes Corona voor een gezonde jonge kerel mag nooit een excuus zijn voor dit gepruts. En dan kijk ik niet naar die paar intikkertjes maar naar de vele wedstrijden niet thuis geven.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

ForzAZ schreef: 01 mei 2021, 20:42 Van de week heb ik Vlaar horen zeggen over Koopmeiners dat die uitdaging mist. Geldt voor meer spelers bij AZ zo te zien. Oftewel ze zijn klaar bij AZ en toe aan een stap hogerop. Ik ben benieuwd of ze die uitdaging dan aan kunnen!
Volgens mij ben je pas uitgeleerd als je er iedere week met kop en schouders bovenuit steekt. Dat doet nog niemand bij AZ. Misschien Wijndal een beetje.

Dramatische eerste helft. Tweede helft was gelukkig iets beter. Reijnders was vandaag wel een positieve uitzondering. Krijg steeds meer vertrouwen in hem als vervanger van Koopmeiners volgend seizoen. Grappig dat het hier weer alleen gaat over Boadu en Stengs die niet top waren (maar samen wel goed voor 2 goals en een assist), terwijl er nog wel 5/6 een verschrikkelijke pot speelden. Midtsjo dekte niet goed door tijdens het druk zetten waardoor RKC steeds ruimte kon vinden op het middenveld. Druk zetten leverde daarom weinig balveroveringen op. Om maar even een voorbeeld te noemen....
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 02 mei 2021, 20:12 Twee weekjes Corona voor een gezonde jonge kerel mag nooit een excuus zijn voor dit gepruts. En dan kijk ik niet naar die paar intikkertjes maar naar de vele wedstrijden niet thuis geven.
Nu ineens wel corona gaan bagatelliseren? Jij bent ook een mooie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2021, 18:58 Je zou maar eens het gelijk van critici en kritische fans bewijzen...
Waar is AZ 4 Life eigenlijk om dit goed te praten?
Wat moet ik precies goedpraten? Dat ik niet meega in het tot op het bot afkraken van talenten wil niet zeggen dat ik niet kritisch ben. De wedstrijd tegen RKC was matig. In de eerste helft ronduit slecht, tweede helft voldoende. Enige spelers die over negentig minuten terug kunnen kijken op een ruime voldoende zijn Wijndal, Reijnders en Bizot. De rest was matig tot een krappe voldoende.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 03 mei 2021, 16:15 Nu ineens wel corona gaan bagatelliseren? Jij bent ook een mooie.
Voor een jonge vent wel. Het is algemeen bekend dat die er minder ziek van worden (op een enkele uitzondering na, maar dat was niet Boadu) dan 50+.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 mei 2021, 17:51 Voor een jonge vent wel. Het is algemeen bekend dat die er minder ziek van worden (op een enkele uitzondering na, maar dat was niet Boadu) dan 50+.
En toch heb je geen idee van de impact voor een topsporter. Daar wordt veel meer van verwacht dan de gemiddelde jonge vent. Neemt niet weg dat er een trainerswissel nodig was om Boadu weer wat beter op het spoor te krijgen en dat er nog een hoop verbetering verwacht kan en moet worden. Maar nu is het goed dat hij veel speelminuten maakt, die fysieke bagage is nodig om volgend seizoen vanaf de voorbereiding weer topfit mee te draaien. Dan kan hij hopelijk weer echt uitblinken, net als vorig seizoen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 04 mei 2021, 17:51 Voor een jonge vent wel. Het is algemeen bekend dat die er minder ziek van worden (op een enkele uitzondering na, maar dat was niet Boadu) dan 50+.
Verhoudingsgewijs ja. Maar dat wil niet zeggen dat een 20-jarige geen hevige klachten kan hebben en/of op de IC kan belanden. De kans is alleen kleiner. Wat betreft de coronagolf bij AZ eerder dit seizoen, Boadu was een van de jongens met de heftigste klachten, terwijl anderen helemaal niks voelden. Als ik even voor mezelf spreek dan heeft het ook een gigantisch effect gehad op mijn longen en conditie. Dan ben ik weliswaar geen 20 meer, maar ik ben nog jong genoeg om buiten de risicogroep te vallen ;)
Plaats reactie