ajax-AZ (zo 25 apr, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kan iemand mij uitleggen wat überhaupt het plan was in de tweede helft? Zat er wietolie in de thee of zijn er in de rust envelopjes onder de deur doorgeschoven?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2021, 14:20 Je wordt geklopt op de breedte van je selectie. Naast de Wit niet één speler die een impuls kan geven op de bank. Reijnders voor Karlsson slaat natuurlijk nergens op.
Ik begin steeds meer in het verhaal van Barry van Galen te geloven dat Stengs niet mag worden gewisseld.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat een flauwekul om Idrissi nog te brengen met nog 1 minuut op de klok.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Naarmate de tweede helft vorderde zakte de boel als een plumpudding in elkaar. Jet zou dat juist bij ajax verwachten want die hebben 3 keer gespeeld terwijl AZ rust had.
Je ziet dat een aantal spelers veel te weinig brengen. En als er dan hele goede kansen zijn worden ze gemist.
Terechte nederlaag dus. En duidelijk waarom ajax zo ver boven ons staat en wij niet meedoen voor de bovenste plaats.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2021, 14:12 Zoals het hele seizoen al ontbreekt plan B en mag Stengs weer eens blijven staan. Zonde, AZ speelde echt een puike eerste helft.

Flanken zijn gewoon totaal onbezet nu.
Tja dan zijn er mensen die het normaal vinden dat Gudmundsson altijd voor De Wit wordt gewisseld en Karlsson er altijd uit gaat en dat Boadu en Stengs altijd blijven staan. Maar het slechtste deel vd wedstrijd is toch echt nadat Gudmundsson en Karlsson eruit moesten.

Psv gefeliciteerd met de 2e plaats

Echt treurig om te zien dat Idrissi nog 1 minuut in dat lelijke shirt mag invallen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZ heeft inderdaad niet echt een plan B. Dan had er allang een extra aanvaller in gemoeten. Janssen is heel conservatief: middenvelder voor middenvelder; verdediger voor verdediger. Met Druijf had je nog een extra mogelijkheid, maar ja...
Laatst gewijzigd door DiepeMast op 25 apr 2021, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

BMI en Wijndal waren wel erg goed. Veel anderen lieten weinig tot niets zien.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

AZA'dam schreef: 25 apr 2021, 14:27 BMI en Wijndal waren wel erg goed. Veel anderen lieten weinig tot niets zien.
En Bizot heeft er nog een stuk of wat uit gehouden.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een onbekwame slappe sappies zijn onze spelers toch. Letterlijk 0,0 inzet de tweede helft, Midtsjo is onherkenbaar, nog nooit zo slecht gezien. Koopmeiners is ook een onbekwame leider, neemt de ploeg totaal niet bij de hand en zet geen stap extra als de druk er op staat.

Dit hele team lijkt wel bang voor ajax, iedereen is onherkenbaar en kunnen geen bal meer in de voeten spelen en laten zich op inzet aftroeven.

Enkel Bizot en Sugawara waren erg goed, Wijndal redelijk.. de rest is brandhout. Deze jongens verdienen geen mooie transfers of oproep voor Oranje. Opzouten, schaam mij voor dit zooitje.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De zogenaamde sterkhouders laten ons lelijk in de steek vandaag. Koopmeiners en Midtsjo laten allebei hun man lopen.

Net als in de thuiswedstrijd doet de onkunde van Gudmundsson ons de das om. Voetballend veel beter dan De Wit maar hopeloos in de afronding.

Verder aan het wisselbeleid geen touw vast te knopen. Reijnders voor Karlsson, hoezo? Stengs die alles inlevert mag weer blijven staan. Ik kan die gozer niet meer aanzien, snel verkopen voor elk bod boven de 5 miljoen.

Fijn om te weten dat we de komende jaren nog met deze trainer zitten opgescheept.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DiepeMast schreef: 25 apr 2021, 14:28 En Bizot heeft er nog een stuk of wat uit gehouden.
Wat dacht je van Sugawara? Speelde werkelijk fantastisch
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 25 apr 2021, 14:29 Fijn om te weten dat we de komende jaren nog met deze trainer zitten opgescheept.
Ik had ook wel een iets dominanter/dwingender persoonlijkheid willen zien. Die duidelijk boven de groep staat. Jansen lijkt me een vriendelijk persoon. En hij wisselt ook vriendelijk. Hij wil zoveel mogelijk vriendjes.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Iedere idioot weet toch dat Klaassen nul ruimte mag krijgen? En wat doet AZ?

Koopmeiners en Midtsjo zijn hele kleine jongens naast Klaassen die ze telkens te slim af was.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Die tweede plaats laat AZ niet vandaag liggen, maar eerder dit seizoen. Het zat er in, maar het ging niet onze kant op vandaag.
AZ is toch niet in staat de CL voorronde door te komen normaal gesproken, en is Europa league net als bij plek 3 het hoogst haalbare. Maar was een mooie bonus geweest die tweede plek.
Ik neem aan dat Stengs wordt verkocht deze zomer, anders slaat het werkelijk nergens op dat hij nooit wordt gewisseld. Speelt verdomme 3 goede wedstrijden per seizoen. Als de Boer hem meeneemt deze zomer, is het pure vriendjespolitiek.
Bruno viel mij positief op vandaag, mag ook gezegd worden. Hij is op zn best tegen zon grote spits als Haller, en zonder grote ruimtes in zn rug. En Bizot ook weer goed.
AZ moet volgend seizoen zorgen voor goede concurentie over de hele linie, zodat je altijd nog wat extras kunt brengen. Een snelle buitenspeler en een stormram spits. Nu is je selectie compleet, moet je scoren, en breng je Reijnders en de Wit(2 middevelders). Dat is wel echt top 3 onwaardig.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Na weer twee verprutste kansen van Albert Gudmundsson was het na een uur niks meer met onze jongens! Wat een slappe hap daarna. Vooral na de 1-0 en onze paradepaardjes lieten het daarna volledig af weten. Eerste helft hadden wij op voorsprong moeten komen. Maar vandaag had Gudmundsson weer een gebrek aan scorend vermogen. Schot Koopmeiners had op de goal gemoeten. Etc.

Bij de eerste goal is weer onze aanvoerder Teun Koopmeiners die niet mee verdedigd. Hij had door moeten lopen en de passlijn moeten blokkeren. Klaassen stond 5 meter vrij van hem. Ongelooflijk dat hem dat keer op keer over komt.

Frank de Boer zat op de tribune en zal geschrokken zijn van een aantal van AZ. Stengs onzichtbaar en veel te licht voor dit werk op het scherpst van de snee. Boadu vond ik niet verkeerd. Wijndal ook niet. Koopmeiners te weinig de sterke man op het middenveld die duels wint. Speelt naar mijn mening te veel de oude baas die het tempo bepaalt. Een te laag tempo. Handelingssnelheid van een aantal te laag.

Hoe bestaat het dat AZ twee weken rust heeft, terwijl de tegenstander een druk programma heeft gedraaid en maximaal heeft moeten geven toch veel meer energie in de tweede helft op de mat legt!?

Tot een uur prima voetbal van AZ. Daarna prutswerk!

Wissel De Wit te lang gewacht door Jansen. Wissel Karlsson voor Reijnders onbegrijpelijk. Geen andere wissels ook onbegrijpelijk. Onvoldoende voor Jansen en zijn team overall!!
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Lekker door blijven gaan met Janssen, van Aert, Bmi, Clasie, Stengs, Gudmonsson. We waren, zijn en zullen altijd een net niet club blijven. Vandaag effe 20 miljoen weggegooid. Maar bij AZ houden ze hun schouders op en gaan vrolijk verder met o.a. bovenstaande personen.

Het blijft jammer dat er niet wordt doorgepakt om een hoger niveau te bereiken.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wildcat schreef: 25 apr 2021, 14:30 Wat dacht je van Sugawara? Speelde werkelijk fantastisch
Fijn dat je nog cynisch kunt zijn na een nederlaag
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 25 apr 2021, 14:41
Hoe bestaat het dat AZ twee weken rust heeft, terwijl de tegenstander een druk programma heeft gedraaid en maximaal heeft moeten geven toch veel meer energie in de tweede helft op de mat legt!?
Die commentator gaf AZ ook de meeste kans bij begin van de tweede helft omdat ze fitter oogden. Onvoorstelbaar om dan zo uit die kleedkamer te komen, alsof er slaapmiddelen in de thee zaten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 25 apr 2021, 14:31 Ik had ook wel een iets dominanter/dwingender persoonlijkheid willen zien. Die duidelijk boven de groep staat. Jansen lijkt me een vriendelijk persoon. En hij wisselt ook vriendelijk. Hij wil zoveel mogelijk vriendjes.
Daar hebben we het al eerder over gehad. Alle reeds genoemde alternatieven zijn minderwaardig afval. De technische staff mist wel een soort van boef, persoonlijkheid op dat vlak. Zou mooi zijn moest er zo’n soort aanvulling komen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 25 apr 2021, 14:53 Die commentator gaf AZ ook de meeste kans bij begin van de tweede helft omdat ze fitter oogden. Onvoorstelbaar om dan zo uit die kleedkamer te komen, alsof er slaapmiddelen in de thee zaten.
Ik vond het kantelen toen ajax verse krachten bracht.

Ze hebben het de eerste helft laten liggen. Pak je daar de 0-1, dan kan je die verder uitbouwen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie