ajax-AZ (zo 25 apr, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 09 apr 2021, 10:09 Piep piep Alo. Als we zo kleinzielig blijven doen zijn we ook geen topclub.
Dat zijn wij ook niet. Het is leuk dat ESPN ons tot de top 4 heeft benoemd, maar op heel veel vlakken zijn wij geen topclub.
- historie
- aantal gewonnen prijzen
- bezoekers
- begroting
- bevoordeling door scheidsrechters

Gelukkig hebben wij wel het mooiste voetbal van de eredivisie en dat is veel belangrijker dan dat etiketje topclub :D
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 09 apr 2021, 21:28 Gelukkig hebben wij wel het mooiste voetbal van de eredivisie en dat is veel belangrijker dan dat etiketje topclub :D
Dit is in ieder geval géén gecalimero.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wedstrijd vervroegd naar 14.30 uur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 14 apr 2021, 09:25 Wedstrijd vervroegd naar 14.30 uur.
Vanwege de avondklok en dat er beperkt publiek bij mag zijn die voor 22.00u thuis moeten zijn.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 14 apr 2021, 10:21 Vanwege de avondklok en dat er beperkt publiek bij mag zijn die voor 22.00u thuis moeten zijn.
En reken er maar op dat ze eventuele kampioensvieringen in 020 liever nog bij daglicht in de gaten willen houden.

Voor AZ is het wel iets gunstiger, gezien de wedstrijd tegen Utrecht die ze de 22e nog spelen om 20.00 uur. Al is dat natuurlijk nauwelijks een excuus voor een club met die dure selectie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Niks mag in dit land en ze stoppen 7500 mafkezen op elkaar. #-o
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AlkmaarForever schreef: 14 apr 2021, 14:24 Niks mag in dit land en ze stoppen 7500 mafkezen op elkaar. #-o
Klopt. Ik ben vooral blij dat ik geen horeca ondernemer ben, want dan kan je hier toch helemaal geen begrip voor hebben.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

salmonyappi schreef: 09 apr 2021, 09:22 Maar het was wél rood, dus is één wedstrijd schorsing (omdat ie geen historie heeft) gewoon conform de regels.
Teun heeft twee wedstrijden gehad. Een vrijwel gehele wedstrijd tegen Willem 2 en de wedstrijd tegen Sparta.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Utrecht heeft de prinsjes uit 020 helemaal in de tang. Straks valt er nog helemaal niets te verstoren voor ons.
Rijp voor de slacht die gasten!!

Als we tweede worden, spelen we dan voor de JC schaal nu ajax de beker heeft gewonnen?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 22 apr 2021, 17:45 Utrecht heeft de prinsjes uit 020 helemaal in de tang. Straks valt er nog helemaal niets te verstoren voor ons.
Rijp voor de slacht die gasten!!

Als we tweede worden, spelen we dan voor de JC schaal nu ajax de beker heeft gewonnen?
Grappig nu dat we hopen op puntenverlies van PSV tegen Groningen, maar daardoor kan ajax weer wel kampioen tegen ons worden. In dat geval kunnen we wel weer een feestje verstoren.

Overigens kan ajax wel officieus die titel pakken zondag, dan moeten we dat maar verpesten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 22 apr 2021, 17:45 Als we tweede worden, spelen we dan voor de JC schaal nu ajax de beker heeft gewonnen?
Ja
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kilkenny schreef: 22 apr 2021, 19:48 Grappig nu dat we hopen op puntenverlies van PSV tegen Groningen, maar daardoor kan ajax weer wel kampioen tegen ons worden. In dat geval kunnen we wel weer een feestje verstoren.

Overigens kan ajax wel officieus die titel pakken zondag, dan moeten we dat maar verpesten.
Ik hoop op puntverlies voor beiden. Wie wat en wanneer ajax dan kampioen wordt zal me een zorg zijn.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Kilkenny schreef: 22 apr 2021, 19:48 Grappig nu dat we hopen op puntenverlies van PSV tegen Groningen, maar daardoor kan ajax weer wel kampioen tegen ons worden. In dat geval kunnen we wel weer een feestje verstoren.
Dat bedacht ik me ook gisteren, en ben tot de conclusie gekomen dat, als PSV onverhoopt verliest, ik ook tevreden ben met een gelijkspel zondag. Ja, dan zijn ze kampioen, dat is uiteindelijk toch onoverkomelijk, en vervelend dat dat tegen ons is, maar het zij dan maar zo.

Maar uiteraard hoop ik dat we dan winnen en het feestje nog even uitstellen.

Als dit dan dat en anders dat scenario, maar uiteindelijk moeten we gewoon minimaal hetzelfde resultaat halen als PSV tegen Groningen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 23 apr 2021, 06:18 Dat bedacht ik me ook gisteren, en ben tot de conclusie gekomen dat, als PSV onverhoopt verliest, ik ook tevreden ben met een gelijkspel zondag. Ja, dan zijn ze kampioen, dat is uiteindelijk toch onoverkomelijk, en vervelend dat dat tegen ons is, maar het zij dan maar zo.
Dan zijn ze nog niet officiëel kampioen, want de voorsprong op ons blijft dan 12 punten, met nog 4 wedstrijden te gaan. Qua doelsaldo is het natuurlijk niet meer in te halen, maar de kampioensschaal zal dan nog niet uitgereikt worden.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 23 apr 2021, 07:17 Dan zijn ze nog niet officiëel kampioen, want de voorsprong op ons blijft dan 12 punten, met nog 4 wedstrijden te gaan. Qua doelsaldo is het natuurlijk niet meer in te halen, maar de kampioensschaal zal dan nog niet uitgereikt worden.
Haha, ik kijk alleen naar PSV, maar wij hebben natuurlijk evenveel punten :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 23 apr 2021, 06:18 Dat bedacht ik me ook gisteren, en ben tot de conclusie gekomen dat, als PSV onverhoopt verliest, ik ook tevreden ben met een gelijkspel zondag. Ja, dan zijn ze kampioen, dat is uiteindelijk toch onoverkomelijk, en vervelend dat dat tegen ons is, maar het zij dan maar zo.

Maar uiteraard hoop ik dat we dan winnen en het feestje nog even uitstellen.

Als dit dan dat en anders dat scenario, maar uiteindelijk moeten we gewoon minimaal hetzelfde resultaat halen als PSV tegen Groningen.
Ook bij winst van PSV ben ik bij voorbaat niet helemaal ontevreden met een gelijkspel onder bepaalde omstandigheden. Met dat betere doelsaldo van PSV is bij een puntenverschil onder de 3 die 2e plek nog te pakken. Als het op de laatste speelronde aankomt dan hebben zij aan Utrecht uit zeker geen makkie.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 23 apr 2021, 17:30 Willem II - RKC is nu bezig, met publiek dus. Dat klinkt gelijk 100x beter dan die klote publieksgeluidband. Ik word er zowaar blij van. Zo jammer dat er bij Jong AZ - Cambuur geen publiek bij mag...
Wat dit betreft ben ik blij dat er publiek bij is. Ik hoor dus zelfs liever ajaks publiek dan zo'n geluidband.
_________________
"I don't know that!"
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Het gaat toch niet gebeuren dat in hetzelfde weekend en in de kkcompetitie en in de eredivisie een club tegen AZ kampioen wordt.😁
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 24 apr 2021, 10:22 Het gaat toch niet gebeuren dat in hetzelfde weekend en in de kkcompetitie en in de eredivisie een club tegen AZ kampioen wordt.😁
Nee, gelukkig niet
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 24 apr 2021, 19:47 Nee, gelukkig niet
Toch had ik liever gezien dat het nog wel een optie was geweest. Nu moeten we morgen eigenlijk minimaal een punt pakken om nog kans te maken op de 2e plaats.
Plaats reactie