AZ-FC Twente (za 13 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2021, 20:39 Dit bedoelde ik ook. Een kwart seconde maakt het verschil.



Waarom mag die Evjen na zn succesbasisplaats trouwens nooit meer invallen en die egoist wel?
Omdat Aboukhlal de favoriet van deze trainer is (uitgesproken in de media)
of
Omdat Aboukhlal nog wel eens scoort in Jong AZ ook al speelt ie ruk en onze trainer daar een voorkeur aan geeft.

of een combinatie van beiden.

Maakt die Oosterwolde eigenlijk een onuitwisbare indruk op iemand? Hij is vaker genoemd in het schaduwelftal topic door mensen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Geen 5-1 helaas
Laatst gewijzigd door The Friar op 13 mar 2021, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Wat een schitterende goal. Mooie actie ook van Goudmijn die met zijn actie de goal opzet. Al zal het wel buitenspel zijn.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wat een vreselijk gedoe met die var, Boadu een teennagel buitenspel.....
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Boadu zn 2 beste acties zijn buitenspel.
Lullig.
Achja hij pakt weer n goaltje mee en we hebben 3 punten.

Bruno tevergeefs met zn sabotage pogingen.
Svensson erg goed vandaag.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Je ziet wat voor een voetballer Goudmijn is hea, als je hem wat meer laat spelen op dit niveau draait hij moeiteloos mee.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2021, 20:49 Boadu zn 2 beste acties zijn buitenspel.
Lullig.
Achja hij pakt weer n goaltje mee en we hebben 3 punten.

Bruno tevergeefs met zn sabotage pogingen.
Svensson erg goed vandaag.
BMI heeft zich wel herpakt de 2e helft, eerlijk is eerlijk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

salmonyappi schreef: 13 mar 2021, 20:38 Ben ik de enige die zich groen en geel ergert aan die Driessen? Wat een stom commentaar toch weer.

En ben ik de enige die zich kapot ergert aan de obligate Aboukhlal-wissel?
Beide 100 procent mee eens. Driessen is echt zo vervelend om naar te luisteren en aboukhlal heeft echt te weinig gepresteerd om te mogen invallen wat mij betreft
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Stengs was weer erg goed, wat een voetballer
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Reijnders speelde goed. Was goed aanspeelbaar.
Glory Hunter
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Wildcat schreef: 13 mar 2021, 20:50 Je ziet wat voor een voetballer Goudmijn is hea, als je hem wat meer laat spelen op dit niveau draait hij moeiteloos mee.
Die liet inderdaad een goede indruk in die paar minuten achter. Leuke speler, brengt ook echt het voetbal dat je op die positie wilt hebben. Ik vond hem meer brengen dan Reijnders. Al was het misschien wel iets gemakkelijker voor hem zo aan het einde van de wedstrijd.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Goudmijn goed ingevallen, weet beter dan stengs hoe je een diepte bal op maat moet geven. Tweede helft weer achterover geleund. Jammer. Niet te hopen dat je straks de tweede plaats niet handen krijgt omdat je doelsaldo minder is.

Ik snap niet waarom Jesper weer gewisseld moest worden. Je ziet dat die jongen er langzaam doodziek van wordt en dan Abouklahl inbrengen. Ik mag hopen dat Jansen alleen dit seizoen afmaakt en iets anders gast doen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Uitstekende eerste helft, matige tweede helft. De eerste helft lekker combineren, veel beweging, genoeg kansen. Twente was ook erg slap maar wij profiteerden daar goed van. Allen had de score hoger uit mogen vallen. Enigste dissonant was Martins Indi die ik heel zwak vond spelen.

De tweede helft vond ik erg passief van AZ zijde. Ik snap niet dat je zo behoudend speelt. Nu hadden Bizot, Letschert en Martins Indi het vaakst de bal terwijl die nou net het minst balvaardig zijn. Bijzondere taktiek. Gelukkig was Twente heel erg matig. En net toen Twente geloof leek te krijgen op een spannende slotfase hielp die matige Twentse defensie ons nog een handje.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Prima overwinning. 2e helft inderdaad wat zwakker, maar ook niet veel weggegeven en zeker nooit serieus in de problemen gekomen. De bekende zwakke punten (verdedigend, matige concentratie op momenten) waren er wel maar het overige voetbal was simpelweg te goed voor Twente met een logische overwinning tot gevolg.

Morgen lekker de druk bij Vitesse en Feyenoord.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Vrijwel de enige keer at er goed collectief druk werd gezet in de tweede helft leverde direct de 4-1 op.

Waarom kan AZ niet meer druk leveren?

Positief de drie punten en enkele hele mooie voetbalmomenten. Tegen PSV zal het echter veel scherper moeten.

Reijnders niet slecht en redelijke vervanger Midtsjo. Goudmijn prima in zijn minuten. De Wit deed erg zijn best, maar overliep zich een beetje. Aboukhlal wil graag, maar levert weinig.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Goede overwinning. Veel minder statisch spel dan regelmatig het geval is geweest dit seizoen. Beetje pech met die twee keer enkele centimeters buitenspel, maar Twente verder goed stuk gespeeld en ook in fases goed afgezaagd.

Evjen had van mij nog wel in mogen vallen en liever Taabouni in plaats van Aboukhlal. Kan me niet voorstellen dat Taabouni het minder zou doen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 13 mar 2021, 19:40 3e eigen goal. Best veel in 1 wedstrijd.
Volgens teletekst een evenaring van het record in de Eredivisie (PSV-MVV in 1989).
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 13 mar 2021, 22:10 Volgens teletekst een evenaring van het record in de Eredivisie (PSV-MVV in 1989).
Maar wij hebben ze in één helft! 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mar 2021, 21:48 Goede overwinning. Veel minder statisch spel dan regelmatig het geval is geweest dit seizoen. Beetje pech met die twee keer enkele centimeters buitenspel, maar Twente verder goed stuk gespeeld en ook in fases goed afgezaagd.

Evjen had van mij nog wel in mogen vallen en liever Taabouni in plaats van Aboukhlal. Kan me niet voorstellen dat Taabouni het minder zou doen.
Taabouni is nu al beter dan Aboukhlal en is wel een teamspeler. Evjen is ook beter en ook een teamspeler. Duin hetzelfde en Oosting ook als hij straks weer terug is. Er zijn 0 redenen om Aboukhlal nog meer kansen te geven.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

DeZuivelDuivel schreef: 13 mar 2021, 20:38 Die Pierie daar is ook niks meer van over jezus.
Ook weer een mooi doelpunt.
Pierie werd bij Heerenveen op een voetstuk gezet wat niet overeen kwam met zijn kwaliteiten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Plaats reactie