Vitesse-AZ (zo 7 maa, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wat bijna niemand zegt is dat we Midtsjø enorm hebben gemist.
Dat was vorig seizoen ook al opvallend: als Midtsjø niet meedeed hadden wij het zwaar.
Natuurlijk heeft Jansen gefaald met deze opstelling, natuurlijk hebben de usual suspects het weer laten afweten, maar bovenal blijft dit het falen van een heel elftal.

Kunnen we vast wennen aan wat we volgend seizoen mogen verwachten....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 07 mar 2021, 18:42 Wat bijna niemand zegt is dat we Midtsjø enorm hebben gemist.
Dat was vorig seizoen ook al opvallend: als Midtsjø niet meedeed hadden wij het zwaar.
Natuurlijk heeft Jansen gefaald met deze opstelling, natuurlijk hebben de usual suspects het weer laten afweten, maar bovenal blijft dit het falen van een heel elftal.

Kunnen we vast wennen aan wat we volgend seizoen mogen verwachten....
Midtsjo missen we uiteraard ontzettend. Dat weet iedere AZ supporter onderhand wel.
Het is vooral het falen van Jansen zijn waardeloze opstelling en tactiek. Daarna het falen van de centrale verdedigers en Boadu.

Wijndal, Svensson, Koopmeiners, Gudmundsson, De Wit, vallen niet veel te verwijten. Stengs had ook niet meer balverlies dan anders.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wat een grap. Maar één keer op getraind.

Daarnaast zegt de Wit ook dat hij liever niet op deze positie speelt.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 07 mar 2021, 18:49

Wijndal, Svensson, Koopmeiners, Gudmundsson, De Wit, vallen niet veel te verwijten.
Verwijten is natuurlijk onzin, want ze doen hun best. Maar Wijndal is natuurlijk verantwoordelijk voor de 1-0 en de rest scoorden echt veel lager dan normaal.
Laatst gewijzigd door FugAZi op 07 mar 2021, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

elmo schreef: 07 mar 2021, 18:35 Een van de minste wedstrijden van het seizoen.

Verkeerde opstelling, instelling en wissels.

En daarmee in mijn ogen de kans op de tweede plek verspeelt.
Eens

Eens

Niet mee eens.
De volgende thuiswedstrijden winnen van Twente en PSV is wel cruciaal .
PSV zie ik nog niet zo snel winnen van Feyenoord en AZ (ze hebben nog geen enkele topwedstrijd gedurende twee seizoenen kunnen winnen !)
Van AZ, Vitesse, Feyenoord, PSV, vind ik de Eindhovenaren verreweg de minste indruk maken.
Competitie duurt nog wel even, beetje vroeg om nu al plek twee weg te strepen. Over twee weken kunnen we wellicht wat meer conclusies trekken gezien dan de topwedstrijden zijn gespeeld, nu is dat nog te vroeg want kan volgende week weer heel anders zijn.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 07 mar 2021, 19:02 Wat een grap. Maar één keer op getraind.

Daarnaast zegt de Wit ook dat hij liever niet op deze positie speelt.
Wel heel ironisch, deze opstelling was volgens mij mede te danken aan de wens de Wit terug in de basis te krijgen en Guðmundsson er niet eruit te halen, wat een gegoochel.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 07 mar 2021, 18:42 Wat bijna niemand zegt is dat we Midtsjø enorm hebben gemist.
Dat was vorig seizoen ook al opvallend: als Midtsjø niet meedeed hadden wij het zwaar.
Natuurlijk heeft Jansen gefaald met deze opstelling, natuurlijk hebben de usual suspects het weer laten afweten, maar bovenal blijft dit het falen van een heel elftal.

Kunnen we vast wennen aan wat we volgend seizoen mogen verwachten....
Er is toch ook gewoon geen middenvelder gebracht voor Midtsjö? dan had je nog een vergelijk kunnen maken wat dat betreft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Zelfde resultaat als vorig seizoen onder leiding van Slot. Zonde van de opstelling en het onwennig spel daardoor. Eén keer op zo'n opstelling trainer is ook te weinig natuurlijk. Wel dapper dat Jansen zelf nadenkt en niet alleen de makkelijke weg of keuzes van zijn voorganger kiest, maar het pakte vandaag helaas niet goed uit.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Koopmeiners speelde eveneens onder zijn niveau, hij valt zonder mitsjo een beetje weg. Verder zijn de opbouwende kwaliteiten van met name Letchert dramatisch. Boadu kon hier helemaal niets aandoen, sterker daar waar hij 3 wedstrijden geleden de bal niet kon vasthouden deed hij dat nu wel. Ons middenveld gaf niet thuis en de gewenste achterlijn halen door Wijndal en Svensson was een grote misrekening, gevolg geen bal bijna voor Boadu. De wit staat er natuurlijk ook niet weer zomaar. Met name door de verkeerde opstelling, die Jansen ook niet tussentijds wilde aanpassen en een mannelijker Vitesse verdiend verloren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Rjansen17 schreef: 08 mar 2021, 07:02 Koopmeiners speelde eveneens onder zijn niveau, hij valt zonder mitsjo een beetje weg. Verder zijn de opbouwende kwaliteiten van met name Letchert dramatisch. Boadu kon hier helemaal niets aandoen, sterker daar waar hij 3 wedstrijden geleden de bal niet kon vasthouden deed hij dat nu wel. Ons middenveld gaf niet thuis en de gewenste achterlijn halen door Wijndal en Svensson was een grote misrekening, gevolg geen bal bijna voor Boadu. De wit staat er natuurlijk ook niet weer zomaar. Met name door de verkeerde opstelling, die Jansen ook niet tussentijds wilde aanpassen en een mannelijker Vitesse verdiend verloren.
- ons middenveldveld gaf niet thuis omdat er ook helemaal geen middenveld was. Koopmeiners kwam er niet aan de pas omdat hij altijd de bal zelf wil komen halen. Maar daar liepen nu al 3 nonvoetballers in de weg het balletje breed te schuiven. Met als gevolg een gigantisch gat tussen de 4 aanvallers en de 5 verdedigers + Koopmeiners. Met deze opstelling had je met Midtsjo ook niet veel klaargespeeld.

-Boadu heb ik toch weer minstens 4 kansrijke passes zien verprutsen met een waardeloze eerste aanname.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 07 mar 2021, 19:16 Verwijten is natuurlijk onzin, want ze doen hun best. Maar Wijndal is natuurlijk verantwoordelijk voor de 1-0 en de rest scoorden echt veel lager dan normaal.
Te makkelijk, Wijndal ging gewoon een duel aan die hij verliest. Dat kan. Er staan daarna nog drie centrale verdedigers tegen twee spitsen, waarvan er eentje vogelvrij staat.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 08 mar 2021, 07:02 Koopmeiners speelde eveneens onder zijn niveau, hij valt zonder mitsjo een beetje weg. Verder zijn de opbouwende kwaliteiten van met name Letchert dramatisch. Boadu kon hier helemaal niets aandoen, sterker daar waar hij 3 wedstrijden geleden de bal niet kon vasthouden deed hij dat nu wel. Ons middenveld gaf niet thuis en de gewenste achterlijn halen door Wijndal en Svensson was een grote misrekening, gevolg geen bal bijna voor Boadu. De wit staat er natuurlijk ook niet weer zomaar. Met name door de verkeerde opstelling, die Jansen ook niet tussentijds wilde aanpassen en een mannelijker Vitesse verdiend verloren.
Dat Koopmeiners wegvalt tegen een overtal aan vijandelijke middenvelders valt hem niet te verwijten. Daarnaast stond De Wit ook nog eens naast hem, dat is geen speler die in die rol kan spelen. Daar had je altijd Clasie neer moeten zetten, die is veel vaster aan de bal en is die rol gewend.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 07 mar 2021, 18:42 Wat bijna niemand zegt is dat we Midtsjø enorm hebben gemist.
Dat was vorig seizoen ook al opvallend: als Midtsjø niet meedeed hadden wij het zwaar.
Natuurlijk heeft Jansen gefaald met deze opstelling, natuurlijk hebben de usual suspects het weer laten afweten, maar bovenal blijft dit het falen van een heel elftal.

Kunnen we vast wennen aan wat we volgend seizoen mogen verwachten....
Als je Clasie gewoon op de plek van Midtsjø had gezet en Karlsson gewoon voor Hatzidiakos/Letschert dan was er niks aan de hand geweest.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 08 mar 2021, 08:56 - ons middenveldveld gaf niet thuis omdat er ook helemaal geen middenveld was. Koopmeiners kwam er niet aan de pas omdat hij altijd de bal zelf wil komen halen. Maar daar liepen nu al 3 nonvoetballers in de weg het balletje breed te schuiven. Met als gevolg een gigantisch gat tussen de 4 aanvallers en de 5 verdedigers + Koopmeiners. Met deze opstelling had je met Midtsjo ook niet veel klaargespeeld.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Midtsjö zie je namelijk vaker open draaien en dan met de bal aan de voet de afstanden naar de aanval overbruggen. Dergelijke verrassende acties kunnen zelfs een stabiele verdediging ontregelen, omdat er dan verdedigers moeten kiezen door naar hem door te dekken. Daardoor komt er dan ruimte voor medespelers.

Teun Koopmeiners liep gisteren heel veel te zoeken naar zijn positie en zijn rol. Verwijtbaar vind ik dat hij als leider van dit team geen orde op zaken stelt en zelf het goede voorbeeld geeft in agressiviteit. Het mag allemaal wel wat harder. Dan maar eens een kaartje pakken om de rest een sein te geven. Ook dat hoort bij het aanvoerderschap!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 08 mar 2021, 08:59 Dat Koopmeiners wegvalt tegen een overtal aan vijandelijke middenvelders valt hem niet te verwijten.
Vind je? Dat geeft mij in tactisch opzicht dan wel te denken over hem. Hoe wil hij zich dan staande houden in Italië mocht ie daarheen gaan?

Waar ik mij over verbaas dat ik Koopmeiners na de wedstrijd heb horen zeggen dat dit speelplan door de groep gedeeld werd. Ik geloof daar niks van. Ik kan mij niet voorstellen dat Jesper Karlsson het hier mee eens was bijvoorbeeld.

De Wit laat via de media ook iets verontrustends horen door te zeggen dat er slechts één keer op dit systeem getraind is. Tja het is maar 'een wedstrijdje' volgens Jansen!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 08 mar 2021, 11:45 Vind je? Dat geeft mij in tactisch opzicht dan wel te denken over hem. Hoe wil hij zich dan staande houden in Italië mocht ie daarheen gaan?

Waar ik mij over verbaas dat ik Koopmeiners na de wedstrijd heb horen zeggen dat dit speelplan door de groep gedeeld werd. Ik geloof daar niks van. Ik kan mij niet voorstellen dat Jesper Karlsson het hier mee eens was bijvoorbeeld.

De Wit laat via de media ook iets verontrustends horen door te zeggen dat er slechts één keer op dit systeem getraind is. Tja het is maar 'een wedstrijdje' volgens Jansen!
Ik mag hopen dat ze daar met een normale tactiek spelen. Je had Xavi op die positie neer kunnen zetten, maar die was ook verzopen.

Wat betreft de tactiek eens, al zal dat natuurlijk niet gedeeld zijn door de hele selectie en al helemaal niet door Karlsson. Maar dat Koopmeiners hier blijkbaar geen tegengas over heeft gegeven vind ik teleurstellend. Elke leek had kunnen zien dat dit niet ging werken met die drie centraal en De Wit naast Koopmeiners. Na twintig minuten zag je het ook al. Grijp dan gewoon in, wissel twee spelers en ga weer normaal spelen. Trek dan achteraf het boetekleed aan als trainer dat je het aanvankelijk verkeerd had gezien en dan was het je met drie punten in de zak ook wel weer vergeven.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 10 mar 2021, 09:08 Ik mag hopen dat ze daar met een normale tactiek spelen. Je had Xavi op die positie neer kunnen zetten, maar die was ook verzopen.

Wat betreft de tactiek eens, al zal dat natuurlijk niet gedeeld zijn door de hele selectie en al helemaal niet door Karlsson. Maar dat Koopmeiners hier blijkbaar geen tegengas over heeft gegeven vind ik teleurstellend. Elke leek had kunnen zien dat dit niet ging werken met die drie centraal en De Wit naast Koopmeiners. Na twintig minuten zag je het ook al. Grijp dan gewoon in, wissel twee spelers en ga weer normaal spelen. Trek dan achteraf het boetekleed aan als trainer dat je het aanvankelijk verkeerd had gezien en dan was het je met drie punten in de zak ook wel weer vergeven.
Klopt helemaal. In die zin is nog verheugend vast te stellen dat we ondanks de totaal verkeerde strijdwijze nog steeds even goed als Vitesse waren. Zij winnen omdat ze bij die voorzet bij de 1-0 het geluk hebben dat ie net wat afwijkt en dat wij de pech hebben dat Svensson de lat raakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 10 mar 2021, 09:08 Ik mag hopen dat ze daar met een normale tactiek spelen. Je had Xavi op die positie neer kunnen zetten, maar die was ook verzopen.

Wat betreft de tactiek eens, al zal dat natuurlijk niet gedeeld zijn door de hele selectie en al helemaal niet door Karlsson. Maar dat Koopmeiners hier blijkbaar geen tegengas over heeft gegeven vind ik teleurstellend. Elke leek had kunnen zien dat dit niet ging werken met die drie centraal en De Wit naast Koopmeiners. Na twintig minuten zag je het ook al. Grijp dan gewoon in, wissel twee spelers en ga weer normaal spelen. Trek dan achteraf het boetekleed aan als trainer dat je het aanvankelijk verkeerd had gezien en dan was het je met drie punten in de zak ook wel weer vergeven.
Mee eens. Maar ik had gehoopt dat Teun als aanvoerder, inmiddels voldoende ervaren en tactisch gerijpt na het eerste stroeve kwartier van het team de leiding naar zich toe had getrokken en naar de bank om een omzetting had gevraagd. Je zag hem worstelen met zijn eigen positie en rol ook. Ik vind dat ie dan iets moet doen om de zaken te veranderen en daar leek het niet op. Dat hij mee verzuipt is een gevolg van en hij met de aanvoerdersband had zich niet moeten laten verzuipen!

Uiteraard is Jansen hoofdverantwoordelijk voor dit tactisch falen!
Plaats reactie