FC Emmen-AZ (za 6 feb, 14.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

multatuli schreef: 06 feb 2021, 14:59 Inderdaad Gudmundsson doet in zijn 1tje meer dan Boadu, Stengs + Bizot samen 😐.
In ieder geval wat mekkeren betreft.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 06 feb 2021, 14:54 Ik denk dat wij dat allemaal dondersgoed snappen hoor ! (Op Kuifje na).
Dan zou ik het interview met Huiberts nog maar eens bekijken, die is blij met hoe Pascal Jansen het toch allemaal op de rails gekregen heeft hoor. Loopt best aardig en we spelen nog wel ergens voor hoor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 06 feb 2021, 15:01 Het zit niet goed bij AZ, zegt Vink.
Hij heeft ongelijk. Dat weet Kuifje ook.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Die laatste corner is een prachtige weerspiegeling van de armoedigheid en het huidige niveau van dit elftal.

Allereerst slaat het natuurlijk al helemaal nergens op dat je intentie (!) is om in de 94e minuut tijd te gaan lopen rekken tegen fucking FC Emmen door te proberen de bal af te gaan schermen bij de cornervlag.

Dan zet je 2 man in het strafschopgebied (?) en Koopmeiners op 25 meter voor de eventuele afvallende bal (?) De rest van het elftal staat dus allemaal (hopelijk) ter hoogte van de middellijn (en niet halverwege eigen helft).

Vervolgens neemt Stengs hem kort op Reijnders en die loopt hem direct over de achterlijn.

Ik moest hardop lachen maar bedacht me gelijk dat dit dus eigenlijk om te janken is.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

multatuli schreef: 06 feb 2021, 14:59 Inderdaad Gudmundsson doet in zijn 1tje meer dan Boadu, Stengs + Bizot samen 😐.
Het is een idiote vergelijking. Gudmundsson staat in de ruimte tussen de linies en Boadu heeft 2 man in zijn nek hijgen. Logisch dat Gudmundsson meer aan voetballen toekomt, even los van het feit dat Boadu weer dramatisch aan de bal was. Maar dat verongelijkte gedrag van Gudmundsson begint me weer zwaar te irriteren. Zo snel mogelijk op de bank die gozer als De Wit weer terug is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 06 feb 2021, 15:03 Dan zou ik het interview met Huiberts nog maar eens bekijken, die is blij met hoe Pascal Jansen het toch allemaal op de rails gekregen heeft hoor. Loopt best aardig en we spelen nog wel ergens voor hoor.
Ik loop mij af te vragen of Huiberts nog wel de juiste man op de juiste plaats is.
AZ handelt niet echt naar de ambities die het zegt te hebben.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Denniz schreef: 06 feb 2021, 15:02 In ieder geval wat mekkeren betreft.
Inzet en voetballend ook. Gudmundsson loopt zich continue vrij, is steeds aanspeelbaar en is bij de meeste aanvallen betrokken. Gudmundsson en Karlsson zijn onze beste aanvallende spelers.
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Reijnders deed nog best een aardige poging om de slechtste van het veld te worden met 100% balverlies en een corner over de achterlijn lopen. Helaas voor hem kwam duurde de blessuretijd te kort.
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Weghorst maakt net de 14e van het seizoen.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Boadu heb je eigenlijk alleen wat aan in de counter of bij de omzetting. Als de tegenstander staat, wint hij geen enkel duel. Dan heb je meer aan een type Druijf, maar ja...
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Bombaman schreef: 06 feb 2021, 15:03 Die laatste corner is een prachtige weerspiegeling van de armoedigheid en het huidige niveau van dit elftal.

Allereerst slaat het natuurlijk al helemaal nergens op dat je intentie (!) is om in de 94e minuut tijd te gaan lopen rekken tegen fucking FC Emmen door te proberen de bal af te gaan schermen bij de cornervlag.

Dan zet je 2 man in het strafschopgebied (?) en Koopmeiners op 25 meter voor de eventuele afvallende bal (?) De rest van het elftal staat dus allemaal (hopelijk) ter hoogte van de middellijn (en niet halverwege eigen helft).

Vervolgens neemt Stengs hem kort op Reijnders en die loopt hem direct over de achterlijn.

Ik moest hardop lachen maar bedacht me gelijk dat dit dus eigenlijk om te janken is.
jaja.. herkenbaar. Dat soort dommigheden hebben ze wel vaker.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 06 feb 2021, 14:51 Wie niet in ziet dat onze huidige positie op de ranglijst meer geluk dan wijsheid is die moet een andere sport gaan kijken.
Conform de data is dat niet zo. Als je puur naar kansenverhoudingen kijkt, dan is de huidige stand meer dan terecht.

Vandaag leer je twee zaken uit de data.
1, AZ wint verdiend omdat het nu eenmaal meer en betere kansen heeft gehad.
2, AZ speelde verschrikkelijk slecht omdat het naar hun mogelijkheden veel te weinig heeft gecreëerd.

Dit twee zaken dien je niet door elkaar te halen.

Geluk zou zijn geweest dat AZ elke wedstrijd de mindere is, weinig en minder kansen dan de tegenstander creëert, wel efficiënt is terwijl de tegenstanders week na week een hoop laten liggen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

The Friar schreef: 06 feb 2021, 15:06 Ik loop mij af te vragen of Huiberts nog wel de juiste man op de juiste plaats is.
AZ handelt niet echt naar de ambities die het zegt te hebben.
Tja, een trainerswissel is op zich wel op zijn plaats maar ik weet niet of dat nu het juiste moment is.

Dat geeft ook weer veel onrust en misschien lopen er al lijntjes naar iemand waardoor deze pas van de zomer kan instappen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Mijn data voorspelt dat er nog verdomde weinig te genieten valt dit seizoen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 06 feb 2021, 15:03 Hij heeft ongelijk. Dat weet Kuifje ook.
Nee hoor, dat constateer ik ook. Heb al veel eerder dan vandaag aangegeven dat het mentaal niet goed zit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 06 feb 2021, 15:22 Mijn data voorspelt dat er nog verdomde weinig te genieten valt dit seizoen.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 06 feb 2021, 15:19 Conform de data is dat niet zo. Als je puur naar kansenverhoudingen kijkt, dan is de huidige stand meer dan terecht.

Vandaag leer je twee zaken uit de data.
1, AZ wint verdiend omdat het nu eenmaal meer en betere kansen heeft gehad.
2, AZ speelde verschrikkelijk slecht omdat het naar hun mogelijkheden veel te weinig heeft gecreëerd.

Dit twee zaken dien je niet door elkaar te halen.

Geluk zou zijn geweest dat AZ elke wedstrijd de mindere is, weinig en minder kansen dan de tegenstander creëert, wel efficiënt is terwijl de tegenstanders week na week een hoop laten liggen.
Dat het algehele niveau in de eredivisie aan het zakken lijkt, wil niet zeggen dat je moet accepteren als je eigen club een zwakke partij op de mat legt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 06 feb 2021, 15:19 Vandaag leer je twee zaken uit de data.
1, AZ wint verdiend omdat het nu eenmaal meer en betere kansen heeft gehad.
2, AZ speelde verschrikkelijk slecht omdat het naar hun mogelijkheden veel te weinig heeft gecreëerd.
Nog twee leerpunten op basis van data:
1) onze verdediging is zo lek als een mandje
2) we hebben veel kansen nodig om te scoren en om wedstrijden om te zetten in winst
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 06 feb 2021, 14:30 Ik zeg dat het gewoon een gebrek aan kwaliteit is. Een kenmerk van kwaliteit is ook dat je een goede prestatie ook frequenter op de mat kan leggen. Niet drie keer per jaar.

We hebben inmiddels evenveel wedstrijden gewonnen als dat we punten verloren hebben. 10 om 10.
Die wisselvalligheid = geen kwaliteit.
Het is volgens mij vooral gebrek aan kwaliteit tussen de oren. Mentaal je kunnen opladen voor wedstrijden tegen mindere tegenstanders lijkt ze niet te lukken. Dat zouden ze wel moeten kunnen door zichzelf extra doelen te stellen bijvoorbeeld. Adriaanse had altijd van dat soort mooie doelen (bijvoorbeeld tegenstanders waartegen de ploeg minimaal 4x moest zien te scoren.

Vandaag verder weer een pot om je dood aan te ergeren. Wellicht dat de oversterfte deze week wel explosief toeneemt. 😉

Het balverlies van Stengs mag ook maar gewoon voort blijven duren en het elftal moet zich schamen dat er zo weinig beweging was bij mensen zonder de bal dat het voor Emmen weer lekker voorspelbaar en makkelijk te verdedigen werd.

Gelukkig dan toch nog gewonnen. Pffff.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZuid-Scharwoude schreef: 06 feb 2021, 15:52 Het is volgens mij vooral gebrek aan kwaliteit tussen de oren. Mentaal je kunnen opladen voor wedstrijden tegen mindere tegenstanders lijkt ze niet te lukken.
Maar dat vind ik ook kwaliteit. Kijk naar de echte grote voetballers in de wereld: die willen altijd presteren.
Plaats reactie