FC Emmen-AZ (za 6 feb, 14.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ferry schreef: 06 feb 2021, 16:00 Maar dat vind ik ook kwaliteit. Kijk naar de echte grote voetballers in de wereld: die willen altijd presteren.
Klopt. Maar kwaliteit kan ook zitten in dingen als fysieke kracht, techniek etc. Bij AZ is er voldoende aangeboren talent aanwezig, maar is er op de andere vlakken nog veel terrein te winnen.

Voordat het meer gaat over wat we onder het woord kwaliteit verstaan; ik denk dat we het wel eens zijn dat er dus bepaalde kwaliteit ontbreekt in de huidige selectie.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het kan bijna niet anders dan dat Jansen van hogerhand de opdracht heeft gekregen om met name Gudmundsson, Stengs en Boadu zo veel mogelijk te laten staan omdat in de planning zat/zit om ze na dit seizoen te verkopen om daarmee het geld binnen te halen om de begroting voor de volgende seizoenen wederom sluitend te krijgen. Die jongens moeten dus zoveel mogelijk kansen krijgen om weer in vorm te komen en dat kan alleen als ze in het veld staan i.p.v. op de bank zitten. Ik zie echt geen andere mogelijke verklaring om jongens die zo belabberd in de wedstrijd zitten allemaal 90 minuten te laten staan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 16:45 Het kan bijna niet anders dan dat Jansen van hogerhand de opdracht heeft gekregen om met name Gudmundsson, Stengs en Boadu zo veel mogelijk te laten staan omdat in de planning zat/zit om ze na dit seizoen te verkopen om daarmee het geld binnen te halen om de begroting voor de volgende seizoenen wederom sluitend te krijgen. Die jongens moeten dus zoveel mogelijk kansen krijgen om weer in vorm te komen en dat kan alleen als ze in het veld staan i.p.v. op de bank zitten. Ik zie echt geen andere mogelijke verklaring om jongens die zo belabberd in de wedstrijd zitten allemaal 90 minuten te laten staan.
Dat is al jaren zo dat deze groeibriljantjes voorkeuren genieten. Met de pressing van Raiola in de rug van Huiberts.

Helaas krijg je daardoor ook wrijving in een spelersgroep als die spelers niet brengen dat zij zouden moeten brengen.

Ik zie nu verschillende partijen in ons elftal. Boadu, Stengs en in mindere mate Wijndal die denk ik wel met iedereen klikt. Karlsson en Gudmundsson. Panta en Teun. Verder nog een aantal oud gedienden Vlaar, Bizot, BMI, Leeuwin, ....

Groepjes in een spelersgroep met tegenvallend spel en resultaten is killing!

Tel daarbij op deze onervaren en groene trainersstaf die hiermee opgezadeld worden en waar die gasten niet tegen op kijken.

Dan ook nog chagrijnig kijkende directeuren op de tribune, die zich al op een bordes zagen staan en zich rijk waanden!

Geen feestjes met de fans!

Een en al treurigheid en dat zie je in alles terug dit jaar!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 06 feb 2021, 16:46
En dat die muppet van een Gudmundsson zich dan zo'n houding aanmatigt, tegen Teun Koopmeiners nog wel...
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 18:25 En dat die muppet van een Gudmundsson zich dan zo'n houding aanmatigt, tegen Teun Koopmeiners nog wel...
Lijkt mij juist goed dat spelers eens passie gaan tonen, desnoods op deze manier. Beter dan de “wij vinden alles wel prima” uitstraling waar AZ in grossiert.
Daarnaast is Teun ook niet heilig en laat hij de laatste weken ook een zwakke versie van zichzelf zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 18:25 En dat die muppet van een Gudmundsson zich dan zo'n houding aanmatigt, tegen Teun Koopmeiners nog wel...
Weet jij wat er gezegd is? Ik denk het niet. In ieder geval lijkt het er op dat Karlsson het met Gudmundsson eens is.

En waarom heeft Teun nooit zo'n discussie met zijn vrienden Myron en Calvin?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 18:25 En dat die muppet van een Gudmundsson zich dan zo'n houding aanmatigt, tegen Teun Koopmeiners nog wel...
Ik denk dat ik wel weet waar dit zo'n beetje over ging. Regelmatig maakte Gudmundsson loopacties zonder bal in de voorste lijn, maar hij kreeg geen bal. Zeer frustrerend natuurlijk. Vooral als je je dan goed vrij loopt en het team daarmee wilt helpen naar de overwinning.

Klote dat zijn balletje dan tegen de paal gaat en niet net in de goal. Daarmee kan ie meer status afdwingen in de groep. Hoewel groep? Ons eensgezinde 'elftal' bestaat niet meer!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 18:25 En dat die muppet van een Gudmundsson zich dan zo'n houding aanmatigt, tegen Teun Koopmeiners nog wel...
Ik zie liever iemand die er wel voor wil gaan en zich in het zweet werkt. Na zon bagger eerste helft hoor je ook boos op elkaar te worden. Dan die andere 2 "muppets" voorin die alleen maar naar elkaar passen en waarschijnlijk in de rust al bezig zijn hoelaat ze morgen achter de playstation gaan zitten met elkaar.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Het enige logische wat ik kan bedenken is dat Boadu een clausule in zijn contract heeft staan dat hem een gelimiteerde transfersom geeft als hij niet alles speelt.

Verder heb ik er geen woorden meer voor, je ziet Guðmundsson en ook anderen constant gaten trekken en sleuren en op de achtergrond staat Boadu altijd haast stil.

Dit stinkt aan alle kanten, 100 keer balverlies en nog mag hij blijven staan, dit kan niet anders dan etteren binnen de selectie.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik snap het gezeur op Gudmundsson echt niet. Verplaats je eens in zijn schoenen, Stengs en Boadu presteren al het gehele seizoen ondermaats. En toch is Gudmundsson altijd de lul.

Zoals iemand al terecht opmerkte, hoe kan het nou dat Gudmundsson uitbranders krijgt, en Stengs en Boadu nooit?

Karlsson snap ik, overbelasting vanuit de Zweedse competitie. Maar, hoe kan je vandaag nou vlak voor het einde toch nog even Gudmundsson wisselen, en niet Stengs of Boadu? Ik kan mij de frustratie bij Gudmundsson goed voorstellen, het neigt allemaal zeer naar een voorkeursbehandeling.

En, ik heb niks tegen Boadu of Stengs, ik hoop ze elke week weer te zien schitteren, maar dit is helaas niet het geval.

Wanneer spelers mogen onderpresteren zonder consequenties, dan kan je niet spreken van een topsportklimaat. Zaadseizoen, alles gaat moeizaam, en het is zelden genieten, je zit vanaf minuut 1 al pessimistisch te kijken, en niet onterecht.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 06 feb 2021, 18:46 Weet jij wat er gezegd is? Ik denk het niet. In ieder geval lijkt het er op dat Karlsson het met Gudmundsson eens is.

En waarom heeft Teun nooit zo'n discussie met zijn vrienden Myron en Calvin?
Als je ziet hoeveel 100% kansen (van het type Rijeka) Gudmundsson gemist heeft, de afgelopen weken, en je realiseert hoe anders de wedstrijden waren verlopen als hij de helft daarvan er wel ingeschoten had, als je bedenkt hoe mentaal labiel die jongen moet zijn (denk aan het penaltyincident Jong AZ- Excelsior, denk aan het feit dat hij onlangs nog uit de selectie was gezet, denk aan zijn houding als hij gewisseld werd), en als je weet hoe constant en volwassen Koopmeiners speelt en zich ook als aanvoerder opstelt, dan is het toch volstrekt ongepast van Gudmundsson om nog in het veld, voor de camera's zo'n houding aan te nemen tegen Koopmeiners. Neem van mij maar aan dat Teun die discussie niet gestart is en al helemaal niet op zo'n toon.

Weet jij hoeveel discussies Teun met Myron en Calvin heeft ? Zo'n discussie zal dat niet zijn, op hoge toon, met veel misbaar en stemverheffing, maar wellicht op een meer constructieve wijze, achter de schermen, op de juiste momenten. Per slot van rekening is hij de aanvoerder en ook zijn prestaties geven hem recht van spreken. Daarnaast spelen ze al een eeuwigheid samen en kennen ze elkaar dus door en door.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

MO7 schreef: 06 feb 2021, 15:22 Mijn data voorspelt dat er nog verdomde weinig te genieten valt dit seizoen.
Zolang het spel niet om aan te zien is, mag je van mij alle data in ver donker hol stoppen.

Zoals van Galen zegt:'je komt als speler bij AZ eerder binnen met een laptop, dan met voetbalkwaliteiten. Tevens valt mij op dat AZ een beleid voert voor zonen waarvan hun papa ook profvoetballer waren. Tevens moet je de ideale schoonzoon mentaliteit hebben.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 20:08 Als je ziet hoeveel 100% kansen (van het type Rijeka) Gudmundsson gemist heeft, de afgelopen weken, en je realiseert hoe anders de wedstrijden waren verlopen als hij de helft daarvan er wel ingeschoten had,
Ga je nou eerst is afvragen, waarom Gudmundsson die kansen wel krijgt (terwijl hij ook nog mee verdedigt, meevoebalt en zelf kansen voor anderen creëert) terwijl Boadu die kansen niet krijgt, en ook niet meeverdedigt, niet meevoebalt en geen kansen voor anderen creëert. Dan praten we daarna weer verder.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 06 feb 2021, 20:55 Ga je nou eerst is afvragen, waarom Gudmundsson die kansen wel krijgt (terwijl hij ook nog mee verdedigt, meevoebalt en zelf kansen voor anderen creëert) terwijl Boadu die kansen niet krijgt, en ook niet meeverdedigt, niet meevoebalt en geen kansen voor anderen creëert. Dan praten we daarna weer verder.
Heb het me zojuist afgevraagd, dus nu kunnen we weer verder praten. Maar het ging over de houding die Gudmundsson aannam tegenover Koopmeiners. Dat Gudmundsson niet een inherent slechte voetballer is die er helemaal niks van kan, daar zijn we het ongetwijfeld over eens met elkaar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 06 feb 2021, 21:00 Heb het me zojuist afgevraagd, dus nu kunnen we weer verder praten. Maar het ging over de houding die Gudmundsson aannam tegenover Koopmeiners. Dat Gudmundsson niet een inherent slechte voetballer is die er helemaal niks van kan, daar zijn we het ongetwijfeld over eens met elkaar.
Over dat Gudmundsson zijn houding (en dan bedoel ik met name richting de scheidsrechter) moet veranderen zijn wij het ook wel over eens. Dat ze een keer onderling een discussie hebben is juist wel goed, want dat betekent dat ze eindelijk een keer elkaar gaan corrigeren. Dat is hoog tijd.

Wat mij vreselijk stoort hier, is dat er een paar voetbalfoben op het forum zijn die continue op Gudmundsson lopen te zeiken en het maar prima vinden dat Stengs en Boadu lopen te kloten. Gudmundsson is niet perfect, maar werkt wel de ballen uit zijn broek voor zijn team en zorgt ervoor dat er kansen komen. Dat kan over de andere 2 talenten niet gezegd worden.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zit hier gewoon een clubje zaakwaarnemers. Gewoon negeren, komt toch niks zinnigs uit.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 06 feb 2021, 21:14 Over dat Gudmundsson zijn houding (en dan bedoel ik met name richting de scheidsrechter) moet veranderen zijn wij het ook wel over eens. Dat ze een keer onderling een discussie hebben is juist wel goed, want dat betekent dat ze eindelijk een keer elkaar gaan corrigeren. Dat is hoog tijd.

Wat mij vreselijk stoort hier, is dat er een paar voetbalfoben op het forum zijn die continue op Gudmundsson lopen te zeiken en het maar prima vinden dat Stengs en Boadu lopen te kloten. Gudmundsson is niet perfect, maar werkt wel de ballen uit zijn broek voor zijn team en zorgt ervoor dat er kansen komen. Dat kan over de andere 2 talenten niet gezegd worden.
Ik ben het met je eens hoor. Dit was wederom een heel slechte pot van Boadu (en Stengs). Dat ik op Gudmundsson mopperde ging over hoe hij van het veld liep, niet over hoe hij speelde.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

MO7 schreef: 06 feb 2021, 22:29 Zit hier gewoon een clubje zaakwaarnemers. Gewoon negeren, komt toch niks zinnigs uit.
Ik weet het, maar soms ben ik die hypocriet lui helemaal zat.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 06 feb 2021, 21:14 Wat mij vreselijk stoort hier, is dat er een paar voetbalfoben op het forum zijn die continue op Gudmundsson lopen te zeiken en het maar prima vinden dat Stengs en Boadu lopen te kloten. Gudmundsson is niet perfect, maar werkt wel de ballen uit zijn broek voor zijn team en zorgt ervoor dat er kansen komen. Dat kan over de andere 2 talenten niet gezegd worden.
Ik behoor niet tot degenen die continu op Gudmundsson lopen te zeiken en dat hij harder werkt dat Stengs en Boadu zie ik ook. De manier waarop hij Koopmeiners aansprak vond ik niet kunnen, helemaal al niet als je al weken de ene na de andere grote kans om zeep helpt.

Op Stengs en Boadu heb ik meer kritiek dan op Gudmundsson. Die lopen maar te prutsen en zijn, met af en toe een uitzonderingswedstrijd, al het hele seizoen uit vorm, maar blijven gewoon van een basisplaats gegarandeerd. Volgens mij heeft het halve forum daar ook kritiek op.
Plaats reactie