AZ-ajax (zo 31 jan, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Even een dagje gewacht met een reactie plaatsen, omdat de teleurstelling dan plaats kan maken voor realiteit. Ik heb na de wedstrijd de samenvatting nog 2x bekeken, en ajax en AZ waren volledig aan elkaar gewaagd. Of dat er aan ligt dat ajax het wel goed vond na een redelijk vroege voorsprong zullen we nooit weten.

Feit is: als Gudmundsson en Boadu de kansen afmaken, speel je minimaal gelijk. Feit is ook dat de defensie ontzettend slecht was gisteren. Sugawara stond vaak veel te ver van Tadic af, die moet je kort dekken en vooral geen voorzet laten geven. Panta, onze opbouwer bakte er ook maar bar weinig van, leverde bijna elke bal in. Wijndal was aanvallend leuk, maar verdedigend ondermaats en dat valt me al een paar wedstrijden op. Martins Indi vond het niet nodig om bij de 0-2 een beetje tempo te leggen in het terugkomen in de verdediging. Als je zulke "simpele" taken niet kan uitvoeren, dan loop je tegen elke tegenstander tegen zulke tegengoals aan.

Bizot maakt een aantal goede reddingen, maar zijn positionering in het doel bij de 0-1 en 0-2 was niet goed. Staat hij wat meer naar rechts (voor hem) dan pakt hij beide ballen.

Wederom dezelfde wissels, wat deels ook wel logisch is want we hebben niets anders. Anderzijds hebben Stengs/Boadu zo nooit het gevoel dat ze echt moeten presteren want ze blijven toch wel staan.

We moeten nog vol aan de bak om een plek bij de eerste 4 te bewerkstelligen en toch moet ook de blik al op volgend seizoen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Martens1986 schreef: 01 feb 2021, 15:02 ajax en AZ waren volledig aan elkaar gewaagd.
Ik las anders net dat heel de wereld had gezien dat het verschil immens was :lol:
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

FugAZi schreef: 01 feb 2021, 06:18 Ben je jezelf nou aan het indekken? Had jij dan geen hoge verwachtingen na het vorige seizoen? Iedereen heeft AZ toch omhoog geschreven/gepraat en had hoge verwachtingen na aanzien van het vorige seizoen.
Nee, dan begreep je het verkeerd.
Ik benadrukte juist dat ik ook hoge verwachtingen had en het dus niet eens ben met de stelling waarop ik reageerde, namelijk dat we niet moeten janken als onze club, met de zesde begroting van de eredivisie, niet serieus meedoet om de bovenste plaats(en).
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Az564 schreef: 31 jan 2021, 16:17 Hoe weet jij nou weer dat ik dat niet weet ;)? Ik ben in ieder geval niet meer voor Pascal als trainer en al helemaal niet voor Wim Jonk.
Nog al makkelijk om Pascal de schuld te geven. Met het ontbreken van Svensson en de Wit zijn we 2 spelers kwijt die voorop gingen in de strijd. De vervangers zijn 2 spelers die het absoluut niet van hun fysiek moeten hebben. Het is dan ook niet vreemd dat we op duelkracht zijn afgetroefd.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Martens1986 schreef: 01 feb 2021, 15:02 Even een dagje gewacht met een reactie plaatsen, omdat de teleurstelling dan plaats kan maken voor realiteit. Ik heb na de wedstrijd de samenvatting nog 2x bekeken, en ajax en AZ waren volledig aan elkaar gewaagd. Of dat er aan ligt dat ajax het wel goed vond na een redelijk vroege voorsprong zullen we nooit weten.

Feit is: als Gudmundsson en Boadu de kansen afmaken, speel je minimaal gelijk. Feit is ook dat de defensie ontzettend slecht was gisteren. Sugawara stond vaak veel te ver van Tadic af, die moet je kort dekken en vooral geen voorzet laten geven. Panta, onze opbouwer bakte er ook maar bar weinig van, leverde bijna elke bal in. Wijndal was aanvallend leuk, maar verdedigend ondermaats en dat valt me al een paar wedstrijden op. Martins Indi vond het niet nodig om bij de 0-2 een beetje tempo te leggen in het terugkomen in de verdediging. Als je zulke "simpele" taken niet kan uitvoeren, dan loop je tegen elke tegenstander tegen zulke tegengoals aan.

Bizot maakt een aantal goede reddingen, maar zijn positionering in het doel bij de 0-1 en 0-2 was niet goed. Staat hij wat meer naar rechts (voor hem) dan pakt hij beide ballen.

Wederom dezelfde wissels, wat deels ook wel logisch is want we hebben niets anders. Anderzijds hebben Stengs/Boadu zo nooit het gevoel dat ze echt moeten presteren want ze blijven toch wel staan.

We moeten nog vol aan de bak om een plek bij de eerste 4 te bewerkstelligen en toch moet ook de blik al op volgend seizoen.
Fijne analyse.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 01 feb 2021, 11:07 Ben het in de hele discussie - voor wat betreft deze wedstrijd - wel met kuifje eens .

Edoch zitten we wel met een probleem. Dit was de laatste kans voor deze lichting. Het is toch wel zeer waarschijnlijk dat er een groot deel van de Gouden Jeugdlichting vertrekt en gelijk materiaal met een zelfde onderlinge chemie koop je niet zomaar.

Deze wedstrijd was de markering van een tijdperk.

Ik wil de meelezende supporter behoeden voor teleurstellingen: voorlopig (de komende twee jaar?) spelen we hoogstwaarschijnlijk niet meer voor de titel mee en mag je hopen op dat je nog een beetje kan aanhaken bij PSV en Feijenoord.
https://www.telegraaf.nl/sport/14718701 ... zilverwaar

Geestig.

De Telegraaf had blijkbaar exact hetzelfde geconstateerd.

Al weet ik niet zeker of ik hier nu blij mee moet zijn.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 02 feb 2021, 13:21 https://www.telegraaf.nl/sport/14718701 ... zilverwaar

Geestig.

De Telegraaf had blijkbaar exact hetzelfde geconstateerd.

Al weet ik niet zeker of ik hier nu blij mee moet zijn.
Jeetje, dit hebben we hier al maanden geleden aangegeven. Ik heb tijden terug al gezegd dat ik een grote uittocht verwacht.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 02 feb 2021, 13:29 Jeetje, dit hebben we hier al maanden geleden aangegeven. Ik heb tijden terug al gezegd dat ik een grote uittocht verwacht.
Dezelfde markering (nu) en woordkeuze (gouden lichting) vond ik wel aardig.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 02 feb 2021, 16:47 Dezelfde markering (nu) en woordkeuze (gouden lichting) vond ik wel aardig.
Heb jij niet ook een soort van journalistieke opleiding gevolgd?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Kilkenny schreef: 04 feb 2021, 07:58 Heb jij niet ook een soort van journalistieke opleiding gevolgd?
Nee joh.

Ik heb gewoon een feilloos gevoel voor het Telegraaf - sentiment.

8)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 feb 2021, 08:26 Nee joh.

Ik heb gewoon een feilloos gevoel voor het Telegraaf - sentiment.

8)
De nieuwe Evert Santegoeds? :lol:
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie