AZ-FC Utrecht (wo 27 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2013
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ferry schreef: 27 jan 2021, 19:58 Waarom heeft AZ alleen maar lieve jongens - trainer incluis? Zal het nu rommelen in die kleedkamer?

Ik denk niet dat iemand -trainer incluis- z'n bek écht opentrekt daar.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

multatuli schreef: 28 jan 2021, 07:54 Niet alleen dat, het is gewoon dom. Ze hebben tegen elkaar in het verleden uitgesproken dat ze samen kampioen willen worden, maar ze handelen er niet naar. Collectief is dit. En ze hebben dit jaar al zoveel punten verloren tegen de "kleinere" tegenstanders, dus dan zouden ze toch moeten weten dat arrogantie niet gepast is. En daarnaast is Utrecht ook niet echt een "kleine" tegenstander.

Ze kunnen van iedereen winnen (dus hadden kampioen kunnen worden als ze vanaf het begin van het seizoen serieus hadden gespeeld). Het is gewoon mentaal. Dit is toch het verschil tussen een topclub (waar er elke week gewonnen moet worden) en een subtopclub.
Ondanks zijn beperkingen mis je Dani de Wit en dergelijke types in een wedstrijd als gisteren. Zeg aub niet dat Panta wel volle inzet toont, die rent namelijk vaak als een kip zonder kop rond. Je zag aan Koopmeiners eind 1e helft dat hij dit wilde forceren maar hij kan dat niet alleen. Voor de rest zitten er te veel lieverdjes in het team, niet alleen qua duelkracht en wil om te winnen. Ook als de pass net een meter te ver is vertikken ze het ervoor te rennen, en dan blijven ze (zoals Karlsson als voorbeeld gisteren) gewoon even stil staan om te balen van wat er zojuist gebeurd is. Daar stoor ik me het meest aan.
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Dat is inderdaad opvallend dit seizoen, maar niet alleen in Nederland. Het is gewoon een heel gek seizoen en het lukt ook AZ niet om structureel op hoog niveau te spelen. Maar goed, een paar corona uitbraken bij concurrenten of blessures (en dan moet AZ die niet hebben met de huidige bank in gedachten) en dan kan je toch nog bijblijven.

Eerst dit verlies maar weer even verwerken...
Wij spelen ( op de voorlaatste speelronde na ) een wedstrijd per week . PSV en 020 daarentegen zitten nog in 3 competities.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Martens1986 schreef: 28 jan 2021, 08:27 Ondanks zijn beperkingen mis je Dani de Wit en dergelijke types in een wedstrijd als gisteren.
Ik vraag me af in welke mate je Vlaar ook mist in zo'n wedstrijd. De ervaring, senioriteit. Lezen van een wedstrijd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

En hier word ik dan weer heel chagrijnig van.

Maakt het eigenlijk nog uit of we derde of zevende eindigen?

- ik volg al die regels niet meer -
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 28 jan 2021, 08:52 Maakt het eigenlijk nog uit of we derde of zevende eindigen?
- ik volg al die regels niet meer -
Ik moest hem ook even opzoeken. Maar ja!

Nummer drie gaat direct naar de groepsfase EL.
Vier tot en met zeven speelt voor 2e en 3e voorronde EL.

https://www.programmaeredivisie.nl/stan ... e-seizoen/
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Ferry schreef: 28 jan 2021, 08:33 Ik vraag me af in welke mate je Vlaar ook mist in zo'n wedstrijd. De ervaring, senioriteit. Lezen van een wedstrijd.
Klopt zeker, Vlaar kan dat vuur wel brengen. Dan moet je wel een beweeglijke speler naast hem zetten.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Ferry schreef: 28 jan 2021, 08:55 Ik moest hem ook even opzoeken. Maar ja!

Nummer drie gaat direct naar de groepsfase EL.
Vier tot en met zeven speelt voor 2e en 3e voorronde EL.

https://www.programmaeredivisie.nl/stan ... e-seizoen/
Het is zelfs nog erger met de invoering van de Europa Conference League komend seizoen:

Kampioen: groepsfase Champions League
Nummer 2: 3e voorronde Champions League (bij eventuele uitschakelijk EL)
Bekerwinnaar: 4e voorronde Europa League
Nummer 3: 3e voorronde Europa Conference League
Play-offs-winnaar: 2e voorronde Europa Conference League

Dus als je geen 2e wordt, of de beker wint ben je veroordeeld tot het nieuwe toernooi.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Martens1986 schreef: 28 jan 2021, 08:27 Ondanks zijn beperkingen mis je Dani de Wit en dergelijke types in een wedstrijd als gisteren. Zeg aub niet dat Panta wel volle inzet toont, die rent namelijk vaak als een kip zonder kop rond. Je zag aan Koopmeiners eind 1e helft dat hij dit wilde forceren maar hij kan dat niet alleen. Voor de rest zitten er te veel lieverdjes in het team, niet alleen qua duelkracht en wil om te winnen. Ook als de pass net een meter te ver is vertikken ze het ervoor te rennen, en dan blijven ze (zoals Karlsson als voorbeeld gisteren) gewoon even stil staan om te balen van wat er zojuist gebeurd is. Daar stoor ik me het meest aan.
Naar mijn mening zijn Koopmeiners en Midtsjo de spelers die nooit verzaken. Wijndal normaal gesproken ook niet, maar gisteren helaas wel. De Wit en Svensson zijn (als ze spelen) ook spelers die niet verzaken. Die 2 mis je nu zeker.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Echt alle interviews die ik heb gezien stralen zo erg uit van: "Jammers jongens kan gebeuren, volgende keer beter". Niemand die echt boos wordt, niemand die hoeft te vrezen dat hij wordt afgestraft voor zijn zoveelste wanprestatie. Speeltuin.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Martens1986 schreef: 28 jan 2021, 09:00 Het is zelfs nog erger met de invoering van de Europa Conference League komend seizoen:

Kampioen: groepsfase Champions League
Nummer 2: 3e voorronde Champions League (bij eventuele uitschakelijk EL)
Bekerwinnaar: 4e voorronde Europa League
Nummer 3: 3e voorronde Europa Conference League
Play-offs-winnaar: 2e voorronde Europa Conference League

Dus als je geen 2e wordt, of de beker wint ben je veroordeeld tot het nieuwe toernooi.
Maar de Europa League wordt dus iets voor bekerwinnaars en afvallers van de Champions League?

En betaalt die nu beter dan zo'n Conference League?

Vind het wel redelijk on topic, omdat de we na deze wedstrijd moeten mikken op die plaatsen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 28 jan 2021, 10:03 Echt alle interviews die ik heb gezien stralen zo erg uit van: "Jammers jongens kan gebeuren, volgende keer beter". Niemand die echt boos wordt, niemand die hoeft te vrezen dat hij wordt afgestraft voor zijn zoveelste wanprestatie. Speeltuin.
Dan heb je Teun niet gezien. Stoom kwam uit zijn oren......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Martens1986 schreef: 28 jan 2021, 09:00 Dus als je geen 2e wordt, of de beker wint ben je veroordeeld tot het nieuwe toernooi.
Als nummer 3 krijg je wel de EL-plek als de bekerwinnaar 1e of 2e wordt.

En als nummer 4 ben je ook direct geplaatst voor Europees voetbal (3e voorronde CoL) als de bekerwinnaar in de top 3 eindigt. Dan gaan de play-offs tussen de nummers 5 t/m 8.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6508
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 28 jan 2021, 11:06 Maar de Europa League wordt dus iets voor bekerwinnaars en afvallers van de Champions League?

En betaalt die nu beter dan zo'n Conference League?
De exacte prijzengelden zijn nog niet bekend gemaakt door de UEFA, maar lijkt me wel logisch dat je in de EL meer krijgt dan in de ConfL.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 28 jan 2021, 11:16 Dan heb je Teun niet gezien. Stoom kwam uit zijn oren......
Doet niets af aan de laconieke houding van de rest.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 28 jan 2021, 08:33 Ik vraag me af in welke mate je Vlaar ook mist in zo'n wedstrijd. De ervaring, senioriteit. Lezen van een wedstrijd.
De verdediging opzwepen ook misschien :?

Hatzidiakos is al ervaren genoeg, maar die kan dat overduidelijk niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 28 jan 2021, 10:03 Echt alle interviews die ik heb gezien stralen zo erg uit van: "Jammers jongens kan gebeuren, volgende keer beter". Niemand die echt boos wordt, niemand die hoeft te vrezen dat hij wordt afgestraft voor zijn zoveelste wanprestatie. Speeltuin.
Op de vraag of hij ook zichzelf verwijt dat het zo slecht liep moet Stengs even nadenken. Vervolgens antwoordt hij niet bevestigend maar probeert zich achter het team te verschuilen.

"Slordig en Onzuiver" zijn gewoon andere woorden voor dat het mentaal niet goed zit. Je ziet het ook aan ballen die wel aankomen, maar eigenlijk te zacht ingespeeld worden. Dat geeft aan dat ze niet met voldoende overtuiging en kracht worden gegeven. En dat is precies hoe je de mentale staat van meer dan de helft van die jochies kunt omschrijven tijdens die vreselijke wedstrijden die ze op de mat leggen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

multatuli schreef: 27 jan 2021, 20:20 Ik baalde al als een stekker dat Wuytens weg ging. Prima verdediger die nog goed kan voetballen ook. Nu mis ik hem nog meer.
Wuytens was de stille kracht achter het succes van vorig seizoen. Onopvallend en bescheiden speelde hij vaak een heel belangrijke rol.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2597
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik ben zo klaar met deze would be-topclub en would be-topvoetballers. In de opleiding wordt er blijkbaar geen aandacht besteed aan de mentale aspecten van topsport.

Tegen 020 zullen ze er wel weer 100% voor gaan. Bah, misselijk zooitje.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 28 jan 2021, 12:09 Wuytens was de stille kracht achter het succes van vorig seizoen. Onopvallend en bescheiden speelde hij vaak een heel belangrijke rol.
Ja en hij werd zwaar ondergewaardeerd hier op het forum.
Plaats reactie