AZ-FC Utrecht (wo 27 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 27 jan 2021, 20:05 De ambities kunnen de kast in. Na morgen sta je 10 punten achter op ajax. Je had vanavond Vitesse kunnen naderen, maar zoals zo vaak met AZ, als er wat te halen is laten ze het afweten.........
AZ heeft nu 37 punten uit 19. Ik denk dat je dat gewoon kan extrapoleren naar 34. Dan kom je op 60-61 punten uit. Plek 4-5-6.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Az564 schreef: 27 jan 2021, 19:59 Haha, nou daar zie ik voorlopig nog een Björn Johnsen in.
Heb je hem wel zien spelen? Giakoumakis heeft wel een goede balaanname, techniek en afwerking op doel.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wie noemt hier Utrecht eigenlijk een kleintje? Zag net op Twitter AZ supporters Utrecht een kleintje noemen, echt ziek. Als wij al zo arrogant zijn, dan hebben we helemaal verdiend verloren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

FugAZi schreef: 27 jan 2021, 19:50 Eens, Utrecht doet het heel slim en met heel veel energie.

Alle versnellingen van AZ werden door onze eigen spelers, (vooral de uitblinkers van afgelopen zondag) totaal naar de klote geholpen. Onbegrijpelijk dat er niet eerder uit een ander vaatje wordt getapt, zet desnoods Letcherd in spits en ga lange ballen spelen. Maar oei dat past niet in onze filosofie of een of andere lul reden.
Exact!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

capefear schreef: 27 jan 2021, 20:07 Wat is eigenlijk het record breedteballen spelen, want daar hebben we dit seizoen wel kaas van gegeten.
Er zit totaal geen verrassing in de opbouw waardoor het voor tegenstanders die gegroepeerd staan niet al te moeilijk is om de aanvallers op te vangen.
Volgens whoscored hebben BMI en Panta samen 177(!) Passes. Netjes
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

multatuli schreef: 27 jan 2021, 20:10 Heb je hem wel zien spelen? Giakoumakis heeft wel een goede balaanname, techniek en afwerking op doel.
Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik zie liever een wat oudere spits komen. Daar kan Boadu en daarna Druijf nog iets van leren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 27 jan 2021, 20:18 Volgens whoscored hebben BMI en Panta samen 177(!) Passes. Netjes
Ik baalde al als een stekker dat Wuytens weg ging. Prima verdediger die nog goed kan voetballen ook. Nu mis ik hem nog meer.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Az564 schreef: 27 jan 2021, 20:20 Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik zie liever een wat oudere spits komen. Daar kan Boadu en daarna Druijf nog iets van leren.
Reken er maar niet op:

https://www.ad.nl/transfer-talk/panieka ... ~a5e88430/


"AZ
AZ gaat hoogstwaarschijnlijk een rustige laatste transferweek in. De club was de laatste jaren best actief in de winterse transferperiode om zo een speler al klaar te stomen voor het seizoen erop maar de mogelijkheid om een interessante speler over te nemen was er dit seizoen niet. De club gaat ervan uit dat er in de volgende, zomerse transferperiode veel gaat gebeuren met de interessante spelers die de club de laatste jaren naar boven hebben gestuwd."

Bron: AD

M.a.w. niks aankopen maar wel verkopen.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Az564 schreef: 27 jan 2021, 20:20 Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik zie liever een wat oudere spits komen. Daar kan Boadu en daarna Druijf nog iets van leren.
Ik zie liever een goede snelle opbouw van achteruit. We kunnen wel constant mokken op de aanval, maar het grootste probleem is toch echt dat eindeloos breed getik .
Laatst gewijzigd door capefear op 27 jan 2021, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Az564 schreef: 27 jan 2021, 19:51 Stengs nooit meer op 10. Nu direct een spits halen als concurrent voor Boadu.
ik betrap mezelf er ook op, dat ik Dani mis. inmiddels is Stengs weggezakt tot het nivo Dos Santos, heel teleurstellend. De rest loopt ook vast door zijn geklungel.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Zo, Feyenoord ook alweer met 3-0 achter bij Heerenveen.
Willem van Hanegem heeft gelijk dat het allemaal niet zo veel is.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Giakoumakis wel lekker op schot bij VVV.
4 in het netje geknikkerd
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

capefear schreef: 27 jan 2021, 19:48 Het is zoals Willem van Hanegem zegt, geen een eredivisieclub kan twee fatsoenlijke wedstrijden achter elkaar spelen.
Dat is inderdaad opvallend dit seizoen, maar niet alleen in Nederland. Het is gewoon een heel gek seizoen en het lukt ook AZ niet om structureel op hoog niveau te spelen. Maar goed, een paar corona uitbraken bij concurrenten of blessures (en dan moet AZ die niet hebben met de huidige bank in gedachten) en dan kan je toch nog bijblijven.

Eerst dit verlies maar weer even verwerken...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 27 jan 2021, 21:05 Ik zie liever een goede snelle opbouw van achteruit. We kunnen wel constant mokken op de aanval, maar het grootste probleem is toch echt dat eindeloos breed getik .
Van de 100 passes die vandaag wel naar voren gingen (het merendeel over de grond, maar ook veel hoge ballen) en aankwamen bij een medespeler, gingen er 95 meteen mis omdat Utrecht onze aanvallers en middenvelders zeer goed vast hadden gezet. Hoge en snelle ballen komen overigens haast nooit aan.
Ik mis vooral 1 speler en dat is de Wit want die wint nog wel eens een hoge bal. Volgens mij is dat de nodige variatie die AZ op dit moment het meeste mist in dit team dat voornamelijk over de grond speelt.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

AZuid-Scharwoude schreef: 27 jan 2021, 21:25 Dat is inderdaad opvallend dit seizoen, maar niet alleen in Nederland. Het is gewoon een heel gek seizoen en het lukt ook AZ niet om structureel op hoog niveau te spelen. Maar goed, een paar corona uitbraken bij concurrenten of blessures (en dan moet AZ die niet hebben met de huidige bank in gedachten) en dan kan je toch nog bijblijven.

Eerst dit verlies maar weer even verwerken...
Eens, sluit niet uit dat Feyenoord van het eveneens al tijden zwak spelende PSV gaat winnen en AZ met haar specialiteit in toppers, wederom de punten kan pakken.
Een titel zal er niet meer in zitten (of ajax moet morgen ook met de billen bloot gaan) maar een mooie 2e stek is nog steeds niet uit te sluiten gezien PSV, Feyenoord en Vitesse nou ook niet bepaald de sterren van de hemel spelen..
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 27 jan 2021, 21:36 Eens, sluit niet uit dat Feyenoord van het eveneens al tijden zwak spelende PSV gaat winnen en AZ met haar specialiteit in toppers, wederom de punten kan pakken.
Een titel zal er niet meer in zitten (of ajax moet morgen ook met de billen bloot gaan) maar een mooie 2e stek is nog steeds niet uit te sluiten gezien PSV, Feyenoord en Vitesse nou ook niet bepaald de sterren van de hemel spelen..
Omdat ze allemaal zo wisselvallig zijn en blijven zal er dus weinig meer veranderen in de stand ben ik bang.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Teun Koopmeiners schijnt sinds de wedstrijd tegen PSV met een gebroken arm te spelen.
Dit meld de Telegraaf vandaag
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Even wat quotes van Wijndal , voor de camera's van ESPN:
"Ik heb er geen antwoord op. Ik merkte het al snel tijdens de wedstrijd, het heilige vuur ontbrak. We begonnen zo traag, alsof het een verplicht nummertje was. Tegen Feyenoord was het écht genieten in het veld, het was leuk om die wedstrijd te voetballen. Vandaag werden de mouwen pas in de slotfase opgestroopt, omdat we wat moesten forceren. Ik snap er niets van."
"Dan zit er niets anders op dan dat we dat gat zondag weer terugbrengen naar zeven punten. We hopen dat ajax nog veel misstappen maakt, misstappen die wij ons niet meer kunnen permitteren. Maar dat konden we eigenlijk al niet meer."
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lamme klootzakken zijn het. Slampampers. Peuters. Genoeg gezegd.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 28 jan 2021, 07:26 Lamme klootzakken zijn het. Slampampers. Peuters. Genoeg gezegd.
Niet alleen dat, het is gewoon dom. Ze hebben tegen elkaar in het verleden uitgesproken dat ze samen kampioen willen worden, maar ze handelen er niet naar. Collectief is dit. En ze hebben dit jaar al zoveel punten verloren tegen de "kleinere" tegenstanders, dus dan zouden ze toch moeten weten dat arrogantie niet gepast is. En daarnaast is Utrecht ook niet echt een "kleine" tegenstander.

Ze kunnen van iedereen winnen (dus hadden kampioen kunnen worden als ze vanaf het begin van het seizoen serieus hadden gespeeld). Het is gewoon mentaal. Dit is toch het verschil tussen een topclub (waar er elke week gewonnen moet worden) en een subtopclub.
Plaats reactie