Feyenoord-AZ (zo 24 jan, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 19:36 Ja, zeg het dan ook niet.
Op het moment dat ik het zei, hadden ze een slechte 1e helft achter de rug, dus was volkomen terecht. Maar zoals ik al zei ben jij al blij als ze 2x een bal goed raken. Ik ben pas blij als ze elke week presteren zoals in de 2e helft.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

salmonyappi schreef: 24 jan 2021, 18:56 Ik heb de goals terug gekeken. Vertel jij maar weer , zodat ik er weer wat van kan leren, wat Panta fout doet. Er staan verdomme nog 6 man in de buurt. Knap dat jij in een vlijmscherpe analyse constateert dat beide goals de schuld van Panta zijn. Zoals elke AZ-tegengoal trouwens......
Bij de eerste goal lopen Panta of BMI niet bij Jörgensen. De laatste loopt wel buitenspel terwijl de bal richting hem gespeeld wordt. Toornstra zit er echter tussen en daarom bereikt de bal Jörgensen niet. Panta zie ik met een sliding nog proberen een bal te onderscheppen. Hele verdediging staat niet goed. Haps loopt ook nog vrij op links, omdat Yuki naar het centrum knijpt.

Bij de tweede goal vind ik vooral de aanleiding tot de goal weer symbolisch. Berghuis mag in de zestien met Teun op twee meter frank en vrij die bal voorzetten. Teun moet veel meer druk zetten op Berghuis. Eerder de situtatie herkennen en instappen. Doet mij weer denken aan de 3-3 uit bij Fortuna toen ie ook niet instapte. Daarna gaat de bal over een aantal spelers heen en Yuki verdedigt die bal natuurlijk heel slecht uit. Ik reken deze goal beslist niet Panta aan. Ik kijk naar de eerste fout vooral. Dus naar Teun. Die ik vandaag helemaal niet zo bijzonder vond. En die penalty zo nemen is natuurlijk waardeloos. Heeft ie verdomme al eerder in Rotterdam gedaan bij Sparta net voor rust bij 0-4. Eindstand 4-4! Wat de stand ook is neem die penalty normaal Teun!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

\:D/ :bow: \:D/ :hart:

Joepie de poepie hiep hoi. 7e topper op rij gewonnen in de eredivisie. Daar past alleen maar volle tevredenheid bij. Voor vandaag. :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 24 jan 2021, 19:42 Op het moment dat ik het zei, hadden ze een slechte 1e helft achter de rug, dus was volkomen terecht. Maar zoals ik al zei ben jij al blij als ze 2x een bal goed raken. Ik ben pas blij als ze elke week presteren zoals in de 2e helft.
Ze lieten in de tweede helft zien het niveau van Dabney en Willy ver te overstijgen en hebben dat in het verleden ook al meermaals gedaan, dus de vergelijking met hen was ronduit belachelijk.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kilkenny schreef: 24 jan 2021, 20:16 \:D/ :bow: \:D/ :hart:

Joepie de poepie hiep hoi. 7e topper op rij gewonnen in de eredivisie. Daar past alleen maar volle tevredenheid bij. Voor vandaag. :D
He he, eindelijk iemand die blij is 😉.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 20:22 Ze lieten in de tweede helft zien het niveau van Dabney en Willy ver te overstijgen en hebben dat in het verleden ook al meermaals gedaan, dus de vergelijking met hen was ronduit belachelijk.
In een ver verleden ja. Maar waarom ik speciaal Dabney en Willy noemde was omdat die in een ver verleden ook een goed niveau haalde, maar daarna steeds slechter werden. Dit was met Stengs en Boadu ook zo, dat weet jij ook wel, maar je steekt je kop weer in het zand na 1 goede helft. Ik heb hier nog een een ander mooi Nederlands gezegde voor je: 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Zoek maar op wat het betekent.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 24 jan 2021, 20:41 In een ver verleden ja. Maar waarom ik speciaal Dabney en Willy noemde was omdat die in een ver verleden ook een goed niveau haalde, maar daarna steeds slechter werden. Dit was met Stengs en Boadu ook zo, dat weet jij ook wel, maar je steekt je kop weer in het zand na 1 goede helft. Ik heb hier nog een een ander mooi Nederlands gezegde voor je: 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Zoek maar op wat het betekent.
Boadu en Stengs hebben een veel hoger niveau aangetikt dan Overtoom en Dos Santos in het verleden. Natuurlijk moeten ze bevestigen maar ze laten zien het nog steeds te kunnen terwijl je ze al definitief hebt afgeschreven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 20:54 Boadu en Stengs hebben een veel hoger niveau aangetikt dan Overtoom en Dos Santos in het verleden. Natuurlijk moeten ze bevestigen maar ze laten zien het nog steeds te kunnen terwijl je ze al definitief hebt afgeschreven.
Als spelers die als de grootste talenten werden gezien, international zijn en dus eigenlijk het elftal op sleeptouw zouden moeten nemen, het al maandenlang compleet af laten weten, dan mogen ze wat mij betreft verkocht worden, hoe aardig ze verder ook zijn. Hun mentaliteit is gewoon waardeloos. Dat zeg ik al meer dan een jaar en een stuk of 6 a 7 ex voetballers zeggen het nu ook. Zelfs Boadu, Stengs en jij gaven het vandaag voor het eerst toe dat ze ver onder de maat presteren. Nu spelen ze 1 helft matig en 1 helft goed en jij denkt dat je daarmee je gelijk kan halen. Vergeet het maar je hebt zwaar ongelijk. Laat ze het eerst maar weer een paar maanden achter elkaar laten zien ipv 1 helft!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 24 jan 2021, 21:04 Als spelers die als de grootste talenten werden gezien, international zijn en dus eigenlijk het elftal op sleeptouw zouden moeten nemen, het al maandenlang compleet af laten weten, dan mogen ze wat mij betreft verkocht worden, hoe aardig ze verder ook zijn. Hun mentaliteit is gewoon waardeloos. Dat zeg ik al meer dan een jaar en een stuk of 6 a 7 ex voetballers zeggen het nu ook. Zelfs Boadu, Stengs en jij gaven het vandaag voor het eerst toe dat ze ver onder de maat presteren. Nu spelen ze 1 helft matig en 1 helft goed en jij denkt dat je daarmee je gelijk kan halen. Vergeet het maar je hebt zwaar ongelijk. Laat ze het eerst maar weer een paar maanden achter elkaar laten zien ipv 1 helft!
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij definitief een streep er doorheen had getrokken en het nooit meer goed zou komen. Toch blinken ze weer uit in de topwedstrijden. Dat bewijst hun talent. Dat ze niet elke wedstrijd het uiterste eruit halen is een ander gegeven maar hoort dixit Perez bij hun ontwikkeling.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Hoe ver ben je heen als je Stengs en Boadu vergelijkt met hun ?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mogen we dan nu constateren dat AZ Feyenoord voorbij is 😉😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 21:14 Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat jij definitief een streep er doorheen had getrokken en het nooit meer goed zou komen. Toch blinken ze weer uit in de topwedstrijden. Dat bewijst hun talent. Dat ze niet elke wedstrijd het uiterste eruit halen is een ander gegeven maar hoort dixit Perez bij hun ontwikkeling.
Waar heb ik gezegd dat het nooit meer goed zou komen? Ik heb gezegd dat ik ze liever verkocht wil hebben omdat hun mentaliteit niet deugt. Na zoveel maanden wanprestatie ben ik er wel klaar mee en zie ik liever spelers die wel praktisch altijd hun best doen. En voor de duidelijkheid (blijkbaar heb je de uitdrukking "1 zwaluw maakt nog geen zomer, niet opgezocht), moet het nu eerst maar is wat langer blijken. Want blijkbaar ben jij blij dat ze 1 helft per half jaar goed spelen, ik ben daar niet blij mee. Laat ze eerst maar bewijzen dat ze het langer dan 1 helft kunnen en dan bedoel ik maanden. Jij hebt het steeds over lange termijn beleid, maar wat Boadu en Stengs betreft heerst de waan van de dag bij jou.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

‘81 schreef: 24 jan 2021, 21:24 Hoe ver ben je heen als je Stengs en Boadu vergelijkt met hun ?
Hoe ver ben je heen als je blij bent dat Boadu en Stengs 1 goede helft spelen in een half jaar tijd ?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 24 jan 2021, 22:39 Waar heb ik gezegd dat het nooit meer goed zou komen? Ik heb gezegd dat ik ze liever verkocht wil hebben omdat hun mentaliteit niet deugt. Na zoveel maanden wanprestatie ben ik er wel klaar mee en zie ik liever spelers die wel praktisch altijd hun best doen. En voor de duidelijkheid (blijkbaar heb je de uitdrukking "1 zwaluw maakt nog geen zomer, niet opgezocht), moet het nu eerst maar is wat langer blijken. Want blijkbaar ben jij blij dat ze 1 helft per half jaar goed spelen, ik ben daar niet blij mee. Laat ze eerst maar bewijzen dat ze het langer dan 1 helft kunnen en dan bedoel ik maanden. Jij hebt het steeds over lange termijn beleid, maar wat Boadu en Stengs betreft heerst de waan van de dag bij jou.
Stengs werd net het grootste talent uit de ED genoemd. Met inderdaad de opmerking over de mentaliteit. Maar zo’n goudklomp in huis hebben en die willen verkopen omdat het geduld over de mentale ontwikkeling er niet is, slaat nergens. En zeker de vergelijking met Overtoom. Blijkbaar kunnen de analisten er een stuk genuanceerder over oordelen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 22:58 Stengs werd net het grootste talent uit de ED genoemd. Met inderdaad de opmerking over de mentaliteit. Maar zo’n goudklomp in huis hebben en die willen verkopen omdat het geduld over de mentale ontwikkeling er niet is, slaat nergens. En zeker de vergelijking met Overtoom. Blijkbaar kunnen de analisten er een stuk genuanceerder over oordelen.
Blijkbaar is die analist die dat gezegd heeft geen AZ fan en heeft hij zich al niet een jaar aan Stengs hoeven te ergeren. Ik vind het verder ook prima al een talent van ajax of Feyenoord niet presteert.

Er zijn daarentegen ook analisten en andere ex-voetballers die zich ook zwaar geërgerd hebben aan Boadu en Stengs. Dat AZ dit seizoen zoveel punten heeft verspeeld, komt voor een groot deel op het konto van Boadu en Stengs, maar blijkbaar kan jij niet meer objectief kijken.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 24 jan 2021, 23:12 Blijkbaar is die analist die dat gezegd heeft geen AZ fan en heeft hij zich al niet een jaar aan Stengs hoeven te ergeren. Ik vind het verder ook prima al een talent van ajax of Feyenoord niet presteert.

Er zijn daarentegen ook analisten en andere ex-voetballers die zich ook zwaar geërgerd hebben aan Boadu en Stengs. Dat AZ dit seizoen zoveel punten heeft verspeeld, komt voor een groot deel op het konto van Boadu en Stengs, maar blijkbaar kan jij niet meer objectief kijken.
Ik heb altijd gezegd naar de potentie te kijken maar die was er voor jou niet meer. De analisten zeggen allemaal dat ie volwassen moet worden maar vinden hem wel in potentie buiten de categorie. En daar ga jij veel makkelijk overheen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 24 jan 2021, 22:40 Hoe ver ben je heen als je blij bent dat Boadu en Stengs 1 goede helft spelen in een half jaar tijd ?
Jammer dat jij constant maar op die twee zit te jengen.
Ja, het moet allemaal nog beter en ja, ze zouden ook wel eens een keer op de bank mogen zitten.
Maar ben nu godsamme eens happy en schrijf 'ik hoop dat die twee de lijn nu door trekken', in plaats van ze te vergelijken met Overtoom en Dos Santos.
Ik proef zoveel negativiteit bij jou op Jansen (die veel heeft goed gemaakt waar het zijn voorganger het heeft laten liggen) en op die twee spelers.
Feit dat de gehele landelijke sportmedia zich bezig houdt met Stengs en Boadu is omdat ze geen 'koekenbakkers' zijn, maar de verwachtingen torenhoog op zijn, hoger dan ze mogelijk kunnen dragen, net zoals Ihattaren bij PSV.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 24 jan 2021, 22:58 Stengs werd net het grootste talent uit de ED genoemd. Met inderdaad de opmerking over de mentaliteit. Maar zo’n goudklomp in huis hebben en die willen verkopen omdat het geduld over de mentale ontwikkeling er niet is, slaat nergens. En zeker de vergelijking met Overtoom. Blijkbaar kunnen de analisten er een stuk genuanceerder over oordelen.
Ik heb net dat stuk gelezen met die analisten die jij hebt aangehaald, maar 3 van de 4 zijn net zo kritisch over Boadu en Stengs als ik dat ben.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=383401

Zondag, 24 januari 2021 om 23:57 • Dominic Mostert • Laatste update: 23:56

Calvin Stengs kende zondag een wisselvallig optreden tegen Feyenoord, zo concluderen de analisten van Studio Voetbal. De aanvaller van AZ grossierde volgens Pierre van Hooijdonk in balverlies in de eerste helft; voorafgaand aan de 1-1 van Feyenoord verloor Stengs bijvoorbeeld de bal op de eigen helft. In het tweede bedrijf bereidde hij met een fraaie assist op Myron Boadu echter het winnende doelpunt voor (2-3).

]Volgens Van Hooijdonk werden de beperkingen in het spel van Stengs duidelijk in De Kuip. "Je merkte dat hij niet van tevoren de situatie om hem heen scande, anders verlies je zulke ballen niet. Bij de 1-1 ging hij in de fout, op kinderlijke wijze", sneert de oud-aanvaller. "Bij zijn assist zagen we weer een teken van de Stengs die we allemaal zo’n mooie voetballer vinden. Hij had in de tweede helft weer wat momenten, maar de eerste helft was heel matig. Van Hooijdonk zou Stengs 'op dit moment' niet meenemen naar het EK, voegt hij toe.

Arno Vermeulen, commentator en chef voetbal van de NOS, vindt Van Hooijdonk te kritisch. "Van iedere speler kun je er dit soort momenten wel uit halen", meent Vermeulen. "Ik word een beetje moe van die cijferneukers die denken het allemaal op een rij te hebben. Op ESPN hoor je de hele dag dat Stengs 1 assist in 44 wedstrijden heeft gegeven, maar hij is wel betrokken geweest bij 5 penalty’s. Dat zie je niet terug, omdat het net niet past bij hoe de statistiekenjongens het aanpakken."

"Stengs heeft zoveel kwaliteit en zal dus altijd goede momenten in een wedstrijd hebben", reageert oud-middenvelder Theo Janssen. "Maar als hij niet met de zijlijn in zijn rug speelt, en hij om zich heen moet kijken waar de druk vandaan komt en waar hij naartoe moet passen, dan heeft hij het heel erg moeilijk. Dus ik ben het met Pierre eens: hij brengt gewoon veel te weinig." Rafael van der Vaart vindt dat Stengs zijn potentieel niet waarmaakt. "Ik erger me ook wezenloos, omdat ik hem in potentie de beste speler van de competitie vind."

Van der Vaart ziet een rol weggelegd voor Frank de Boer, de bondscoach én schoonvader va Stengs, om de buitenspeler weer in vorm te krijgen. "De taak van Frank, niet als bondscoach maar als schoonvader, is om tegen hem te zeggen: ‘Kom even op man. Wees eens een kerel.’ Ik zag hem na de wedstrijd tegen PEC Zwolle (9 januari, 1-1, red.) een interview geven waarin hij raar staat te lachen. Hij moet er gewoon staan. Frank kan hem dat bijbrengen. Die haat verliezen en zou het liefst zelf nog op het veld staan. Dat is het misschien het laatste stukje waarmee hij bij Real Madrid of Barcelona zou belanden."
Kortom ja 1 van hun vindt Stengs in potentie de beste, maar hij ergert zich wel aan hem. De andere 2 hebben ook zware kritiek. In feite zeggen ze gewoon wat ik ook al een jaar zeg.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 25 jan 2021, 00:53 Ik heb altijd gezegd naar de potentie te kijken maar die was er voor jou niet meer. De analisten zeggen allemaal dat ie volwassen moet worden maar vinden hem wel in potentie buiten de categorie. En daar ga jij veel makkelijk overheen.
Die analisten zeggen niet alleen dat hij volwassen moet worden, maar ergeren zich ook aan zijn spel.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

multatuli schreef: 24 jan 2021, 20:41 In een ver verleden ja. Maar waarom ik speciaal Dabney en Willy noemde was omdat die in een ver verleden ook een goed niveau haalde, maar daarna steeds slechter werden. Dit was met Stengs en Boadu ook zo, dat weet jij ook wel, maar je steekt je kop weer in het zand na 1 goede helft. Ik heb hier nog een een ander mooi Nederlands gezegde voor je: 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Zoek maar op wat het betekent.
Bovendien hadden wij toen een trainer die een mooie nummer 10, Willy stelselmatig als een soort laten linksbuiten liet spelen.
Plaats reactie