AZ-ADO Den Haag (za 16 jan, 21.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 21:53 Tegen fucking ADO Kuifje! Man, man wat een slechte ploeg.

Zoals jij lult blijft AZ kloten. Schandalig.
Jij gaat zeuren na de eerste helft waarbij het gewoon 4-0 had moeten staan. Dus als die kansen er wel in waren gegaan dan was niet kloten geweest?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 22:55 Twee goals van ons 'goudhaantje' gemist dus! :lol:
Ik had gelukkig mijn sofascore app nog. 😁
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZA'dam schreef: 16 jan 2021, 22:09 Hahaha, jouw analytische, bijna mathematische benadering van het voetbal leidt er toe dat je je eigen definities maakt.
In mijn woordenboek is zwaar bevochten als het met hangen en wurgen gaat ondanks alle energie die je er in stopt. Moeizaam dus, na een zwaar en lastig gevecht.
Goed draaiend wil zeggen dat je makkelijk wint, makkelijk scoort, elkaar goed weet te vinden en vaak succesvol bent. Daardoor ben je vol vertrouwen en dwing je de mazzel af.
Mijn voorspelling in de rust was dus spot on.
Goed draaien uit zich door het creëren van kansen. Vandaar dan de xpg-statistiek alles bepalend is. Dat is geen eigen definitie maar een puur wiskundige en dus objectieve benadering. En vandaar ook dat alle discussies over wel of niet verdiend de prullenmand in kunnen. Dat kan je namelijk afhandelen door de statistiek te laten zien. Journalistiek wordt daar ook niet goed mee omgaan. Het ging na de wedstrijd alleen maar over het missen van kansen. Dan moet het meer gaan over het waarom dat er zoveel kansen waren. Wat deed ADO verkeerd en wat AZ dan wel goed dat het zoveel creëerde? En waarom lukte het de tweede helft ADO wel om minder kansen tegen te krijgen? Dat soort vragen en antwoorden mis ik in de analyse achteraf. Brood zei alleen iets dat het wat anders stond. Dan wil ik gedetailleerd weten wat er zo anders stond en waarom AZ daar dan weer geen of minder een antwoord op had.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

sister of mercy schreef: 16 jan 2021, 22:00 Weer met veel geluk dan wijsheid op het nippertje de wedstrijd gewonnen. Nou nou, tegen het slechtste team van eredivisie.
De goalen van Zaka kwamen inderdaad gelukkig tot stand. Maar anderzijds was het ook heel veel pech dat al die kansen er niet in gingen met ook nog een keer lat en paal. En de goal van Kramer was ook puur geluk voor ADO want daar ging een flinke mispeer van BMI aan vooraf.

Uiteindelijk was de verhouding 11-1, dat noem ik geen geluk meer.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 16 jan 2021, 22:58 Jij gaat zeuren na de eerste helft waarbij het gewoon 4-0 had moeten staan. Dus als die kansen er wel in waren gegaan dan was niet kloten geweest?
Hoezo zeuren? Ik geef aan wat er allemaal beter moet om een goed resultaat te halen. Mag dat ook al niet meer.

Hou nou toch eens op man al die wanprestaties goed te praten. Ik heb aangegeven wat er allemaal fout ging. Dat je misschien met 4-0 voor moet staan wil nog niet zeggen dat er goed gespeeld is.
Adriaanse had er een mooi woord voor scorebordjournalistiek!

Tegen een betere tegenstander dan dit verschrikkelijk armzalige ADO had je vandaag verloren.

Spelers die vooraf zeggen dat ze zich moeten belonen na PSV en dan zo'n tempo spelen. Achteloos kansen missen. Er lopen spelers bij die geen poot uitsteken om een duel te winnen. Doen net alsof zij voor het team willen werken, maar steken geen poot uit. Gaan ook geen kopduel aan. Strijden voor een goed resultaat!?

Maar goed jij als deugmens zal wel heel blij zijn met deze geweldige overwinning!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 23:15
Maar goed jij als deugmens zal wel heel blij zijn met deze geweldige overwinning!
Jij als zeurmens niet? Eerst blij zijn GODVERDOMME en later komt de rest wel.

En ja, ook ik voel me even 20 jaar ouder, kost een hoop energie zo'n wedstrijdje volgen. Trust!
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 16 jan 2021, 23:34 Jij als zeurmens niet? Eerst blij zijn GODVERDOMME en later komt de rest wel.

En ja, ook ik voel me even 20 jaar ouder, kost een hoop energie zo'n wedstrijdje volgen. Trust!
Mooi niet. Als het een incident was oké. Maar dit is geen incident. Dit is structureel fout! Fout bij ons team en onze club!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

kuifje schreef: 16 jan 2021, 23:06 Goed draaien uit zich door het creëren van kansen. Vandaar dan de xpg-statistiek alles bepalend is. Dat is geen eigen definitie maar een puur wiskundige en dus objectieve benadering. En vandaar ook dat alle discussies over wel of niet verdiend de prullenmand in kunnen. Dat kan je namelijk afhandelen door de statistiek te laten zien. Journalistiek wordt daar ook niet goed mee omgaan. Het ging na de wedstrijd alleen maar over het missen van kansen. Dan moet het meer gaan over het waarom dat er zoveel kansen waren. Wat deed ADO verkeerd en wat AZ dan wel goed dat het zoveel creëerde? En waarom lukte het de tweede helft ADO wel om minder kansen tegen te krijgen? Dat soort vragen en antwoorden mis ik in de analyse achteraf. Brood zei alleen iets dat het wat anders stond. Dan wil ik gedetailleerd weten wat er zo anders stond en waarom AZ daar dan weer geen of minder een antwoord op had.
Goed draaien uit zich niet door het creëren maar door het benutten van kansen. Goed draaien uit zich door succes. Door goede vorm. En een goed draaiend team gaan de dingen relatief gemakkelijk af.
Een analytische, mathematische benadering is weliswaar objectief, maar dat maakt het niet daardoor de enig juiste benadering. Het is de lijn van Gaal et al. Er is ook de meer gevoelsmatige benadering zoals van Hanegem, Ernst Happel, Cruijff en Michels die hadden. Die zaten niet met blocnotes op schoot in de dug out aantekeningen te maken en ook bestudeerde ze voor een wedstrijd de statistieken niet. Wel zorgden ze er voor dat mannen met persoonlijkheid en kwaliteit optimaal tot hun recht kwamen.
Er is namelijk ook zoiets als de magie van een wedstrijd. Die laat zich moeilijk analyseren. Wel laat die zich beïnvloeden, namelijk o.a. door de mentaliteit en instelling van individuen en het collectief. Magie is de werking van onzichtbare krachten. Zo hoor je wel eens dat een team de wedstrijd won op karakter.
Belangrijker dan met wiskundige nauwkeurigheid precies het juiste te doen is het beoogde resultaat behalen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 23:15 Hoezo zeuren? Ik geef aan wat er allemaal beter moet om een goed resultaat te halen. Mag dat ook al niet meer.

Hou nou toch eens op man al die wanprestaties goed te praten. Ik heb aangegeven wat er allemaal fout ging. Dat je misschien met 4-0 voor moet staan wil nog niet zeggen dat er goed gespeeld is.
Adriaanse had er een mooi woord voor scorebordjournalistiek!

Tegen een betere tegenstander dan dit verschrikkelijk armzalige ADO had je vandaag verloren.

Spelers die vooraf zeggen dat ze zich moeten belonen na PSV en dan zo'n tempo spelen. Achteloos kansen missen. Er lopen spelers bij die geen poot uitsteken om een duel te winnen. Doen net alsof zij voor het team willen werken, maar steken geen poot uit. Gaan ook geen kopduel aan. Strijden voor een goed resultaat!?

Maar goed jij als deugmens zal wel heel blij zijn met deze geweldige overwinning!
Nu draai je het om. Scorebordjournalistiek gaat er net om dat je enkel kijkt naar de doelpunten en verder niet kijkt naar het spel en de kansen. Dat was na de 0-3 tegen Roda waarbij zij op 0-1 kwamen na een zondagsschot van Senden en de journalisten het een verdiende zege vonden terwijl AZ heer en meester was en kans op kans creëerde.

Ik heb qua inzet niets anders gezien dan anders. En zie ook geen verschil met de wedstrijden van vorig jaar. Ik weet ook niet op welke duels je na de eerste helft doelt want AZ had toen bij 70% balbezit en ADO heeft Bizot alleen maar ver gezien.

Ik vond het de eerste helft qua spel prima. Jij had zelfs bij een 4-0 geroepen dat het slecht was want 4-0 aan de rust tegen ADO is ondermaats?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 23:36 Mooi niet. Als het een incident was oké. Maar dit is geen incident. Dit is structureel fout! Fout bij ons team en onze club!
Wat is structureel fout? Het missen van kansen?
Op zich heeft AZ nu 41x gescoord, daarmee is het gedeeld tweede. Qua productie valt het wel mee.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

ForzAZ schreef: 16 jan 2021, 23:15
Tegen een betere tegenstander dan dit verschrikkelijk armzalige ADO had je vandaag verloren.

Spelers die vooraf zeggen dat ze zich moeten belonen na PSV en dan zo'n tempo spelen. Achteloos kansen missen. Er lopen spelers bij die geen poot uitsteken om een duel te winnen. Doen net alsof zij voor het team willen werken, maar steken geen poot uit. Gaan ook geen kopduel aan. Strijden voor een goed resultaat!?
Ja, naarmate de wedstrijd vorderde leek het tempo en de balcirculatie steeds lager te worden. Misschien omdat er woensdag ook een zware wedstrijd gespeeld was en het nogal tegen zat maar ik denk eerder dat het een mentale kwestie is van meer structurele aard.
Ik ergerde me ook aan de achteloosheid waarmee de grootste kansen gemist werden van met name Gudmundsson en Boadu natuurlijk.
En dat geen poot uitsteken om een duel te winnen vind ik ook droevig, Stengs is daar een goed voorbeeld van. Hij gaat vaak naar zijn tegenstander toe, meer voor de vorm dan om het hem echt lastig te maken, en blijft dan op 1½ a 2 meter staan, zonder 'm aan te vallen. Met weemoed denk ik dan aan Vincent Janssen terug.
En dat koppen van die jongens is vaak ook droevig. Boadu kan er niets van en Stengs probeert het niet eens. Tegen Willem II hield hij notabene z'n arm er voor, om z'n hoofd te beschermen, waardoor hij een penalty veroorzaakte.
Wel merkte ik dat Boadu niet meer zo lullig terug komt sjokken uit buitenspelpositie waardoor hij, als de bal onverwachts snel terug in zijn richting komt, wordt afgefloten. Kwam tot voor kort nogal eens voor maar de laatste tijd zie ik hem toch terug sprinten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZA'dam schreef: 16 jan 2021, 23:41 Goed draaien uit zich niet door het creëren maar door het benutten van kansen. Goed draaien uit zich door succes. Door goede vorm. En een goed draaiend team gaan de dingen relatief gemakkelijk af.
Een analytische, mathematische benadering is weliswaar objectief, maar dat maakt het niet daardoor de enig juiste benadering. Het is de lijn van Gaal et al. Er is ook de meer gevoelsmatige benadering zoals van Hanegem, Ernst Happel, Cruijff en Michels die hadden. Die zaten niet met blocnotes op schoot in de dug out aantekeningen te maken en ook bestudeerde ze voor een wedstrijd de statistieken niet. Wel zorgden ze er voor dat mannen met persoonlijkheid en kwaliteit optimaal tot hun recht kwamen.
Er is namelijk ook zoiets als de magie van een wedstrijd. Die laat zich moeilijk analyseren. Wel laat die zich beïnvloeden, namelijk o.a. door de mentaliteit en instelling van individuen en het collectief. Magie is de werking van onzichtbare krachten. Zo hoor je wel eens dat een team de wedstrijd won op karakter.
Belangrijker dan met wiskundige nauwkeurigheid precies het juiste te doen is het beoogde resultaat behalen.
Wat die oude narren doen is op basis van emotie en buikgevoel. Dat is hetzelfde hoe gelovigen in god geloven zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. We zijn in de 20ste eeuw aanbeland en daar heeft data nu éénmaal zijn intrede gedaan.

Statistieken zijn altijd doorslaggevend omdat die niet te weerleggen zijn. Net zoals nu beelden worden gebruikt om discutabele fases terug te zien. Toen zei het gevoel ook dat het geen strafschop of buitenspel was maar was de werkelijkheid van de beelden toch anders.

Het creëren van kansen is de scheppende voorwaarde om tot doelpunten te komen. Als je enkel naar doelpunten kijkt kan je ook roepen dat AZ verdiend heeft gewonnen want ze maakten één goal meer. Wie de meeste kansen creëert is de beste, wie de meeste doelpunten maakt is de winnaar (die twee gaan vaak samen natuurlijk) en heeft soms het meeste geluk gehad.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZA'dam schreef: 16 jan 2021, 23:54 Ja, naarmate de wedstrijd vorderde leek het tempo en de balcirculatie steeds lager te worden. Misschien omdat er woensdag ook een zware wedstrijd gespeeld was en het nogal tegen zat maar ik denk eerder dat het een mentale kwestie is van meer structurele aard.
Ik ergerde me ook aan de achteloosheid waarmee de grootste kansen gemist werden van met name Gudmundsson en Boadu natuurlijk.
En dat geen poot uitsteken om een duel te winnen vind ik ook droevig, Stengs is daar een goed voorbeeld van. Hij gaat vaak naar zijn tegenstander toe, meer voor de vorm dan om het hem echt lastig te maken, en blijft dan op 1½ a 2 meter staan, zonder 'm aan te vallen. Met weemoed denk ik dan aan Vincent Janssen terug.
En dat koppen van die jongens is vaak ook droevig. Boadu kan er niets van en Stengs probeert het niet eens. Tegen Willem II hield hij notabene z'n arm er voor, om z'n hoofd te beschermen, waardoor hij een penalty veroorzaakte.
Wel merkte ik dat Boadu niet meer zo lullig terug komt sjokken uit buitenspelpositie waardoor hij, als de bal onverwachts snel terug in zijn richting komt, wordt afgefloten. Kwam tot voor kort nogal eens voor maar de laatste tijd zie ik hem toch terug sprinten.
Dus we spelen een slechte wedstrijd omdat Stengs slecht verdedigt? Doen andere dezelfde type spelers dat wel dan? Is Berghuis een balafpakker en kopper?

Boadu had ook wel pech met lat en paal. Maar had er dus wel drie of vier moeten hebben gemaakt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 16 jan 2021, 23:42 Nu draai je het om. Scorebordjournalistiek gaat er net om dat je enkel kijkt naar de doelpunten en verder niet kijkt naar het spel en de kansen. Dat was na de 0-3 tegen Roda waarbij zij op 0-1 kwamen na een zondagsschot van Senden en de journalisten het een verdiende zege vonden terwijl AZ heer en meester was en kans op kans creëerde.

Ik heb qua inzet niets anders gezien dan anders. En zie ook geen verschil met de wedstrijden van vorig jaar. Ik weet ook niet op welke duels je na de eerste helft doelt want AZ had toen bij 70% balbezit en ADO heeft Bizot alleen maar ver gezien.

Ik vond het de eerste helft qua spel prima. Jij had zelfs bij een 4-0 geroepen dat het slecht was want 4-0 aan de rust tegen ADO is ondermaats?
Misschien kijk ik teveel als trainer en niet als supporter. Ik zie veel dingen die goed gaan, maar ook veel dingen die niet goed gaan. Om als speler beter te worden mag je best jezelf op de borst kloppen als je dingen goed doet, maar kijk dan ook eens wat er niet goed gaat.

Let eens op Stengs en Boadu. Bij balverlies lopen ze wel ergens, maar winnen geen bal want gaan geen duel aan en steken geen poot uit. Misschien om niet weer geblesseerd te raken, maar als ze een beetje beter anticiperen op situaties en feller zijn hoeven ze misschien geen duel aan te gaan omdat ze dan de bal hebben. Scherpte en de wil om de bal te winnen!

Ik noem er nu twee op, maar kan er nog wel een aantal opnoemen. Wijndal is een positieve uitzondering. Midtsjö is ook een strijder. Achterin Panta en BMI. Maar dan houdt het wel zo'n beetje op nu Svensson en De Wit er niet bij zijn. Dat zijn er niet veel van de tien veldspelers. Bizot laat ik maar buiten beschouwing.

En bij een 4-0 voorsprong ben ik niet altijd tevreden nee. Ik was bijvoorbeeld boos op Teun Koopmeiners eerder dit seizoen. Ja bij Sparta. Die penalty nam ie te nonchalant. Heeft ie later zelf ook toegegeven. Hij was niet de enige trouwens die toen voor de rust na liet om Sparta definitief te killen!

Ik ben misschien niet zo gauw tevreden. Dat klopt. Maar ik kijk naar AZ en wil goed voetbal zien. Een team die met elkaar samenwerkt om samen een goed resultaat te halen. Er staat namelijk veel op het spel. Voor de club AZ, maar ook voor de spelers zelf. Dat zij dan niet tot het gaatje gaan kan ik niet begrijpen en ik snap ook niet hoe dat bij AZ maar kan gebeuren. Goed betaalde profs die allemaal hogerop willen en van zichzelf vinden dat zij dat kunnen ook. Nou met prestaties zoals vandaag komen zij in het buitenland niet ver!

Mijn held Wout Weghorst red het. Waarom? Omdat die elke wedstrijd, zelfs elke training een topprestatie van zichzelf eist en keihard werkt om zich nog te verbeteren. Wie van deze groep heeft deze instelling?

Daarom volgend jaar een trainer, een oud schoolmeester maar weer?, voor de groep die wel eist dat elke bal goed gespeeld wordt. Sterker die bal moet op het goed been van de medespeler gespeeld worden. Dat maakt de bal makkelijker te controleren en mee te nemen en verhoogd dus de nauwkeurigheid en het tempo. Dat is één aspect om tegen dit soort tegenstanders de wedstrijden veel makkelijker te winnen.

Je wint van PSV. AZ eerste club die zes wedstrijden achtereen van een top3club wint. Bijna had je vandaag punten verspeeld tegen ADO. Hoe kun je dan tevreden zijn met zo'n wedstrijd!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 16 jan 2021, 23:44 Wat is structureel fout? Het missen van kansen?
Op zich heeft AZ nu 41x gescoord, daarmee is het gedeeld tweede. Qua productie valt het wel mee.
Begrijpend lezen Kuifje!

Wees jij blij man hoe het gaat. Prima. Ik niet. Ik zeg waarom ook. Dat jij het niet ziet of niet wilt zien moet jij weten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

kuifje schreef: 16 jan 2021, 23:59 Dus we spelen een slechte wedstrijd omdat Stengs slecht verdedigt? Doen andere dezelfde type spelers dat wel dan? Is Berghuis een balafpakker en kopper?

Boadu had ook wel pech met lat en paal. Maar had er dus wel drie of vier moeten hebben gemaakt.
Nee, ik zei dat Stengs een goed voorbeeld was. Stengs en Boadu zijn niet de enige die het dit seizoen tot nu toe grotendeels af laten weten. Wel de meest in het oog springenden, omdat we van hen hoge verwachtingen hadden op grond van vorig seizoen.

Boadu had er inderdaad 3 of 4 kunnen maken maar hij heeft er nog maar 4 gemaakt in het hele seizoen.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

kuifje schreef: 16 jan 2021, 23:55 Wat die oude narren doen is op basis van emotie en buikgevoel. Dat is hetzelfde hoe gelovigen in god geloven zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. We zijn in de 20ste eeuw aanbeland en daar heeft data nu éénmaal zijn intrede gedaan.

Statistieken zijn altijd doorslaggevend omdat die niet te weerleggen zijn. Net zoals nu beelden worden gebruikt om discutabele fases terug te zien. Toen zei het gevoel ook dat het geen strafschop of buitenspel was maar was de werkelijkheid van de beelden toch anders.

Het creëren van kansen is de scheppende voorwaarde om tot doelpunten te komen. Als je enkel naar doelpunten kijkt kan je ook roepen dat AZ verdiend heeft gewonnen want ze maakten één goal meer. Wie de meeste kansen creëert is de beste, wie de meeste doelpunten maakt is de winnaar (die twee gaan vaak samen natuurlijk) en heeft soms het meeste geluk gehad.
Cruijff en van Hanegem, Happel en Michels deden het op basis van emotie ? Als je met buikgevoel intuïtie bedoelt, dat speelde inderdaad wel een grote rol. Meestal was die intuïtie ook nog eens juist, daarom behaalde Cruijff ook als trainer successen.

Adriaanse was één van de eersten die beide benaderingen combineerde. Hij wist het beste uit zijn spelers/team te halen en maakte ook gebruik van de analytische benadering waar jij zo'n groot voorstander van bent. Toch speelden de statistieken een ondergeschikte rol. Wel leidde zijn benadering tot succes en de voor AZ zo belangrijke combinatie van goed voetbal en resultaten.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZA'dam schreef: 17 jan 2021, 00:18 Cruijff en van Hanegem, Happel en Michels deden het op basis van emotie ? Als je met buikgevoel intuïtie bedoelt, dat speelde inderdaad wel een grote rol. Meestal was die intuïtie ook nog eens juist, daarom behaalde Cruijff ook als trainer successen.

Adriaanse was één van de eersten die beide benaderingen combineerde. Hij wist het beste uit zijn spelers/team te halen en maakte ook gebruik van de analytische benadering waar jij zo'n groot voorstander van bent. Toch speelden de statistieken een ondergeschikte rol. Wel leidde zijn benadering tot succes en de voor AZ zo belangrijke combinatie van goed voetbal en resultaten.
Ik gebruik statistieken en data om objectief een wedstrijd te beoordelen. Dat heeft niets te maken hoe je als trainer dit op de meest succesvolle manier kan presteren met je team. Op dat vlak moet het een hulpmiddel zijn. Slot met zijn terug getrokken lage voorzet en bij Midtjylland heb ik wel eens iets gelezen over vrije trappen. Maar voetballers blijven mensen dus er is ook nog een menselijke benadering nodig.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

ForzAZ schreef: 17 jan 2021, 00:09 Begrijpend lezen Kuifje!

Wees jij blij man hoe het gaat. Prima. Ik niet. Ik zeg waarom ook. Dat jij het niet ziet of niet wilt zien moet jij weten.
Jij verwacht bijna een foutloze prestatie. 4-0 bij de rust zou een wanprestatie zijn geweest. Dit had 7-0 moeten zijn en uiteindelijk een 11-0. Dan pas waren we tevreden?

Ik was zeker tevreden over het spel voor de rust. Maar natuurlijk wel erg ontevreden over de gebrekkige afwerking.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

kuifje schreef: 17 jan 2021, 00:35 Ik gebruik statistieken en data om objectief een wedstrijd te beoordelen.
ja, dat had ik begrepen, en op grond van jouw statistieken was het vanavond geen zwaar bevochte zege en is AZ een goed draaiend team omdat ze veel kansen kregen.
Plaats reactie