PSV-AZ (wo 13 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voetbal: Routinier Vlaar valt opnieuw weg bij AZ
17.55 uur: De rentree van verdediger Ron Vlaar laat dit seizoen bij AZ nog wat langer op zich wachten. De 35-jarige routinier moest de training bij de nummer 5 van de Eredivisie vroegtijdig beëindigen. Hij is niet beschikbaar voor de uitwedstrijd woensdag tegen PSV. Vlaar kwam dit seizoen in de Eredivisie nog niet in actie. In de laatste drie duels zat hij al wel weer op de Alkmaarse bank.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik verwacht veel vanavond. In dit soort wedstrijden speelt AZ doorgaans prima. Op zich is dat natuurlijk niet goed, dat zou veel vaker moeten. Boadu in de spits, in de ruimte is hij natuurlijk 3x beter dan zijn statische concurrenten. In veel andere wedstrijden zou ik hem zeker hebben gewisseld. Aan zijn werklust ligt het inmiddels niet meer. Wij missen nog de Wit, enorm belangrijk voor AZ, Clasie op de bank, eindelijk, in goede doen nog veel beter dan Reijnders. Hopelijk snel Svensson weer terug en dan richting plek 3.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 13 jan 2021, 06:56 Ik verwacht veel vanavond. In dit soort wedstrijden speelt AZ doorgaans prima. Op zich is dat natuurlijk niet goed, dat zou veel vaker moeten. Boadu in de spits, in de ruimte is hij natuurlijk 3x beter dan zijn statische concurrenten. In veel andere wedstrijden zou ik hem zeker hebben gewisseld. Aan zijn werklust ligt het inmiddels niet meer. Wij missen nog de Wit, enorm belangrijk voor AZ, Clasie op de bank, eindelijk, in goede doen nog veel beter dan Reijnders. Hopelijk snel Svensson weer terug en dan richting plek 3.
Wat een optimisme. Ik help het je hopen......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 07:37 Wat een optimisme. Ik help het je hopen......
Ik ook.

Zou overigens wel fijn zijn.

Ik ben echter bang dat het vertrouwen gebaseerd is op de goede topwedstrijden vorig jaar. Die kwamen in een jaar waarin het spel elke week goed was. Dat is de laatste tijd niet het geval.

Ik zie daarbij zelf het wegvallen van met name Dani de Wit (stille motor/aanjager) in de laatste serie wedstrijden als een belangrijke factor.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

elmo schreef: 13 jan 2021, 09:15 Ik ook.

Zou overigens wel fijn zijn.

Ik ben echter bang dat het vertrouwen gebaseerd is op de goede topwedstrijden vorig jaar. Die kwamen in een jaar waarin het spel elke week goed was. Dat is de laatste tijd niet het geval.

Ik zie daarbij zelf het wegvallen van met name Dani de Wit (stille motor/aanjager) in de laatste serie wedstrijden als een belangrijke factor.
Zo sta ik er ook in, ik verwacht wel een strijd, maar ik zie het ook zo gebeuren dat na een snelle achterstand Psv de Zwolle tactiek gaat gebruiken en AZ gewoon geen ruimte gaat geven.

De Wit is hetzelfde als Weghorst, als je die in je team hebt, krijg je toch nog inspiratie om er laatste druppeltje energie uit te persen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

6 wedstrijden niet goed genoeg bevonden voor een invalbeurtje. Nu in de basis in een topwedstrijd. Moet wel een mastermind zijn om dit soort dingen te bedenken.

We gaan het meemaken, weinig soeps meer achter de hand.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Bij PSV is er meer paniek, die moeten Thomas weer van stal hallen omdat naast Gotze ook Gakpo en Madueke ontbreken. Daar hebben we goede herinneringen aan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 13 jan 2021, 16:57 6 wedstrijden niet goed genoeg bevonden voor een invalbeurtje. Nu in de basis in een topwedstrijd. Moet wel een mastermind zijn om dit soort dingen te bedenken.

We gaan het meemaken, weinig soeps meer achter de hand.
Helemaal mee eens. Niet te begrijpen deze logica van onze technische staf.

Doet het een aantal wedstrijden goed. Wordt er naast gezet. Wordt zelfs terug gezet. Zonder invalbeurt in de basis.

Gaan we tegen minimaal zo sterke tegenstander in feite weer met 4 aanvallers spelen. Dit seizoen al vaker een teken van zware overschatting van eigen kunnen gebleken!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Eerste bal sprong alweer van de voet van Myron “verkeerde kaats” zei de commentator 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 17:51 Eerste bal sprong alweer van de voet van Myron “verkeerde kaats” zei de commentator 😂
Buitenspel, verkeerde kaats, en blokt een gevaarlijk schot van eigen speler omdat meneer weer op de grond ligt. En dat allemaal in 7 minuten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ook PSV doet aan zo’n achterlijke korte corner. Ik snap het nut echt niet......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Vond dat verkeerd inschatten van Hatzidiakos gevaarlijker.. Als PSV een beetje druk op hem zet is het klaar
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Die counter van PSV was ook weer een mooi voorbeeld van de zwakke schakels. Sugawara die weg is en Hatzidiakos die weer eens verkeerd stapt.

Kutbal trouwens van Gudmundsson. Zo laat je niet zien waarom je ernaast staat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ligt echt zeeën aan ruimte als AZ het eens goed uitspeelt. Die pas moest goed zijn gudmundsson!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 jan 2021, 18:01 Die counter van PSV was ook weer een mooi voorbeeld van de zwakke schakels. Sugawara die weg is en Hatzidiakos die weer eens verkeerd stapt.

Kutbal trouwens van Gudmundsson. Zo laat je niet zien waarom je ernaast staat.
Je bedoelt “ zo laat je zien waarom je er naast staat” of “ zo laat je niet zien waarom je er in staat” 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 18:03 Je bedoelt “ zo laat je zien waarom je er naast staat” of “ zo laat je niet zien waarom je er in staat” 😉
Je hebt helaas gelijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Stengs ](*,) ](*,) ](*,) =D> =D>

X 2
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 13 jan 2021, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Weer zo’n kutpass van Stengs.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dit is toch rood......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kut Rosario ](*,) ](*,) ](*,)
Als een AZ speler dit had gedaan was het weer rood geweest....
Plaats reactie