PSV-AZ (wo 13 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Az564 schreef: 13 jan 2021, 19:22 Je moet met 2-1 voor zorgen dat je de bal voorin kan vasthouden. Karlsson is daarnaast iemand die uit het niets een goal kan maken en meer verdedigende arbeidsethos heeft. Boadu eruit had logischer geweest.
Maar hij hield de bal niet vast, en scoren heeft ie al heel lang niet gedaan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 19:24 Maar hij hield de bal niet vast, en scoren heeft ie al heel lang niet gedaan.
Een actie op de linksbuiten positie kan verkeerd gaan, dat er ballen op hem gespeeld worden waar niemand wat aan heeft kan hij niet veel aan doen. Boadu had eraf gemoeten..

Dat gebeurt dus nu.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 19:24 Maar hij hield de bal niet vast, en scoren heeft ie al heel lang niet gedaan.
Wie? Boadu? ;)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Gatalin schreef: 13 jan 2021, 19:27 Wie? Boadu? ;)
Nou, die al helemaal niet inderdaad......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Let op van Ginkel gaat de gelijkmaker maken...
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

1-3 Calvin Stengs
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Yesssssss. Kijk, nou doet Stengs wat ie elke wedstrijd moet doen. Heerlijk dit! Dit had ik en wij allen in ieder geval even nodig!!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Alles valt een keer onze kant op vandaag. Hoera. Maar het was weer niet om aan te gluren. 2 kansen, 3 goals. Lekker effectief, dat dan weer wel.
Niet minder blij mee.
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 13 jan 2021, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

Aboukhlala krijgt er nog zin in?
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gewonnen!!!!
Glory Hunter
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat viel mee. Wereldgoal van Koopmeiners. Hatzidiakos traditioneel k*t.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 13 jan 2021, 19:40 Dat viel mee. Wereldgoal van Koopmeiners. Hatzidiakos traditioneel k*t.
Ik ben het deels met je eens. Ik weet dat ik er totaal geen verstand van heb, dus dat hoef je niet te herhalen, en toch heeft hij op die domme overtreding na ook veel goede dingen gedaan vandaag, veel ballen weggewerkt en keihard gewerkt. Dus kut zou ik niet willen zeggen. Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die dit vindt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik vond Bruno verdedigend erg sterk. Lekker vaak dat pootje ertussen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

12e minuut ging het al totaal mis, maar zonder gevolgen. Vrije trap en dus de goal ook niet slim. Twee bepalende momenten die je ook kunnen opbreken.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Het elan van de eerste helft was de tweede helemaal weg. In de eerste helft lieten veel spelers het al regelmatig afweten maar in de tweede kon bijna niemand de bal nog bij een medespeler krijgen. Boadu spande de kroon met 70 a 80% verkeerde balcontacten. Als je dan kiest om te spelen zoals tegen Napoli uit, dan maakt het wel veel uit of je het technisch goed uitvoert. Dat had het een stuk makkelijker gemaakt en je had laten zien dat je klasse hebt. Eigenlijk werd er de tweede helft gewoon slecht gespeeld, maar wel op een manier die PSV ook weinig kansen gaf.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Vond hatzediakos helemaal niet slecht, tegendeel en gudmundson absoluut een van de beteren, de rest viel 2e helft ver terug, maar wat dan nog, drie punten in Eindhoven top eindelijk
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZA'dam schreef: 13 jan 2021, 19:54maar wel op een manier die PSV ook weinig kansen gaf.
Geen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 13 jan 2021, 19:43 Ik ben het deels met je eens. Ik weet dat ik er totaal geen verstand van heb, dus dat hoef je niet te herhalen, en toch heeft hij op die domme overtreding na ook veel goede dingen gedaan vandaag, veel ballen weggewerkt en keihard gewerkt. Dus kut zou ik niet willen zeggen. Ik weet ook zeker dat ik niet de enige ben die dit vindt.
Laat die zak hooi toch, als er 1 het spelletje niet ziet is hij het wel, hij is verblind van haat en is maar heel af en toe objectief maar standaard zit hij mis.

Iedere domme fout had een tegendoelpunt kunnen zijn: Hatzidiakos meer dan 2, Midtsjø meer dan 5, Koopmeiners meer dan 2, Wijndal meer dan 2, Bruno kan ik me niet herinneren? Suguwara meer dan 1? (was dacht ik verantwoordelijk voor de fout van Midtsjø en Panta in minuut 12).

Het is maar net hoe je het wil zien fouten worden er genoeg gemaakt, ik kijk naar hoe het team elkaars fouten probeert te herstellen en hoe er door geknokt wordt na een tegenslag.

Ja je hebt het dus goed gezien.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik was er al een beetje bang voor. Al dat puntverlies tegen veredelde amateurs en deze wel winnen. Ze hadden echt kampioen kunnen worden dit jaar.

Wedstrijd was wel weer herkenbaar. Een afschuwelijk slechte Boadu en Stengs, Hatzidiakos met zijn wekelijkse gekloot, bizar veel onnodig balverlies, geen schoten op doel en achteruit lopen. Puur geluk dat het 1-3 werd in plaats van 2-2 tegen een dramatisch PSV.

Gudmundsson was redelijk balvast en BMI was achterin de beste man. Klasse doelpunt van Koopmeiners maar ook aan hem merk je net als bij Midtsjo dat de passing steeds onzuiverder wordt naarmate de wedstrijd vordert.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Een niet verwachte overwinning in Eindhoven tegen een zwak PSV. Lekker! =D>

Maar ach, ach als wij toch eens in de vorm konden geraken van vorig seizoen dan had je hier met alle ruimte die PSV bood een monsteroverwinning moeten halen. Teveel spelers oorlog met de bal. Verkeerde keuzes weer. Domme en nutteloze overtredingen. Tweede helft was wel heel matig balbezit!

Aan de andere kant heeft het te vaak onvolwassen AZ vandaag op een zeer volwassen wijze de overwinning gepakt op de zondag nog bewierookte vechtmachine uit Eindhoven. Vrijwel geen kansen en dan toch drie goals maken. De tegenstander niks gunnen op een stomme goal uit een dom weggegeven overtreding. Eindelijk weer gele kaarten voor onze strijd. Er stond een team met een missie!

Nu nog iets beter de uitvoering en dan kunnen we hopelijk wat meer gaan genieten!
Plaats reactie