PSV-AZ (wo 13 jan, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 13 jan 2021, 20:25 Gudmundsson was redelijk balvast
En dat met zijn witte haar en oorbellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hahaha, je verwacht t niet.... :D
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik vond het mooi om te zien dat AZ druk zetten en ging aanvallen in de laatste 5 minuten. Dat hebben we vaak anders gezien.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ is af en toe wel grappig. Gelijkspelen tegen PEC, Utrecht, ADO, VVV, Sparta, Fortuna Sittard.

En dan uit winnen bij PSV.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZA'dam schreef: 13 jan 2021, 19:54 Het elan van de eerste helft was de tweede helemaal weg. In de eerste helft lieten veel spelers het al regelmatig afweten maar in de tweede kon bijna niemand de bal nog bij een medespeler krijgen. Boadu spande de kroon met 70 a 80% verkeerde balcontacten. Als je dan kiest om te spelen zoals tegen Napoli uit, dan maakt het wel veel uit of je het technisch goed uitvoert. Dat had het een stuk makkelijker gemaakt en je had laten zien dat je klasse hebt. Eigenlijk werd er de tweede helft gewoon slecht gespeeld, maar wel op een manier die PSV ook weinig kansen gaf.
Het moment dat je 1-3 bij een topclub wint en supporters gaan klagen over het veldspel.

Dan weet je dat je echt een topclub bent.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 08:13 Het moment dat je 1-3 bij een topclub wint en supporters gaan klagen over het veldspel.

Dan weet je dat je echt een topclub bent.
Hoeveel keer hebben we dit seizoen gelijk gespeeld in de competitie 6 keer? 7 keer? Waarvan een aantal keer tegen niveau degradatiekandidaten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 09:14 Hoeveel keer hebben we dit seizoen gelijk gespeeld in de competitie 6 keer? 7 keer? Waarvan een aantal keer tegen niveau degradatiekandidaten.
Klopt.

En wat wil je daarmee zeggen?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:09 Klopt.

En wat wil je daarmee zeggen?
Jouw bewering dat AZ een topclub is onderuit halen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 10:30 Jouw bewering dat AZ een topclub is onderuit halen.
Mmm. Sinds ik het voor Boadu opneem kan ik weinig goed meer doen merk ik.

:wink:

Maar dan zal ik het nuanceren: één der kenmerken van een topclub is dat supporters (en spelers) ook bij een geweldig resultaat kritisch blijven over het veldspel.

Fijn dat te zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 10:50 Mmm. Sinds ik het voor Boadu opneem kan ik weinig goed meer doen merk ik.
Daarvoor ook al hoor :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 14 jan 2021, 10:57 Daarvoor ook al hoor :wink:
Hahahaha.

Gelukkig maar.

Ik dacht al even dat het alleen daaraan lag.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 14 jan 2021, 11:05 Hahahaha.

Gelukkig maar.

Ik dacht al even dat het alleen daaraan lag.
Destijds met Alireza was het al duidelijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

multatuli schreef: 14 jan 2021, 10:30 Jouw bewering dat AZ een topclub is onderuit halen.
AZ is in veel opzichten ook een topclub.

- de beste jeugdopleiding van NL en zelfs geroemd in Europa
- scouting is boven gemiddeld, beter dan PSV en Feyenoord
- er wordt verstandig met geld om gegaan
- facitileiten zoals veld, trainingscomplex etc hoort bij de besten van de Eredivisie

Waar AZ (en eigenlijk iedereen behalve ajax) het aan ontbeert is dat er geen dusdanig brede selectie is dat je er uit geconcurreerd wordt als je minder goed presteert, of dat je als ploeg met een totaal andere opstelling of met een ander systeem kan spelen. Vooral tegen de kleine clubs die zich ingraven zie je dit vaak naar voren komen. Feyenoord, PSV, AZ hebben daar moeite mee, ajax walst er vaak over heen. AZ kan niet uit 4 verschillende type spits kiezen, om maar 1 belangrijke positie te noemen.

Ik zie AZ liever 34x tegen PSV spelen dan tegen ADO, PEC, etc.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Martens1986 schreef: 14 jan 2021, 16:22 AZ is in veel opzichten ook een topclub.

- de beste jeugdopleiding van NL en zelfs geroemd in Europa
- scouting is boven gemiddeld, beter dan PSV en Feyenoord
- er wordt verstandig met geld om gegaan
- facitileiten zoals veld, trainingscomplex etc hoort bij de besten van de Eredivisie

Waar AZ (en eigenlijk iedereen behalve ajax) het aan ontbeert is dat er geen dusdanig brede selectie is dat je er uit geconcurreerd wordt als je minder goed presteert, of dat je als ploeg met een totaal andere opstelling of met een ander systeem kan spelen. Vooral tegen de kleine clubs die zich ingraven zie je dit vaak naar voren komen. Feyenoord, PSV, AZ hebben daar moeite mee, ajax walst er vaak over heen. AZ kan niet uit 4 verschillende type spits kiezen, om maar 1 belangrijke positie te noemen.

Ik zie AZ liever 34x tegen PSV spelen dan tegen ADO, PEC, etc.
Bepaalde belangrijke aspecten heeft AZ zeker goed voor elkaar. Maar zolang er keer op keer spelers worden opgesteld terwijl die compleet niet presteren, kun je het geen topclub noemen. Geen enkele topclub zou dat doen. Daar MOET gewonnen worden. Bij AZ is winnen blijkbaar optioneel en wordt ondergeschikt gemaakt aan het tevreden houden van een paar spelers en een zaakwaarnemer.
Plaats reactie