AZ-ajax (wo 20 jan, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 20 jan 2021, 23:13 Typisch Nederlands trouwens om te besluiten zonder VAR te spelen in de 1/8 finales zonder in aanmerking te nemen wie er speelt. Alsof er niks op het spel staat. Straks in de kwartfinale wel een VAR bij Ecxelsior tegen NEC ofzo.
Ik vind het wel logisch dat er of hij alle wedstrijden of bij geen wedstrijden in een ronde de VAR wordt gebruikt. Je kunt niet zomaar zeggen dat 1 wedstrijd belangrijker is dan een andere.

Dus dat er in de 1e en 2e ronde met veel wedstrijden tegelijk geen VAR kan worden gebruikt, ook omdat er dan vaak op amateurvelden wordt gespeeld met weinig camera's is logisch. Maar waarom er in de 1/8e finale met 8 wedstrijden geen VAR is, terwijl er in een Eredivisie-speelronde met 9 wedstrijden wel een VAR is, dat is echt onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wat een waardeloze opbouw.

Met als grootste dissonanten Clasie en daarna Letschert en Indi.

Dan hoor ik Jansen achteraf kwekken dat ze eerder de de lange bal moesten spelen, maar dat hebben ze ook een keer of 15 geprobeerd en dat heeft letterlijke 15 keer tot balverlies geleid.

Of dacht hij dat Boadu een kopduel van Schuurs ging winnen en Gudmundsson en Stengs de afvallende bal gaan winnen?

Houd toch op.

Die opbouw moet gewoon feilloos zijn. Anders heeft voetballen tegen ajax geen zin.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 09:10 Wat een waardeloze opbouw.

Met als grootste dissonanten Clasie en daarna Letschert en Indi.

Dan hoor ik Jansen achteraf kwekken dat ze eerder de de lange bal moesten spelen, maar dat hebben ze ook een keer of 15 geprobeerd en dat heeft letterlijke 15 keer tot balverlies geleid.

Of dacht hij dat Boadu een kopduel van Schuurs ging winnen en Gudmundsson en Stengs de afvallende bal gaan winnen?

Houd toch op.

Die opbouw moet gewoon feilloos zijn. Anders heeft voetballen tegen ajax geen zin.
Dan mis je dus wel een De Wit, want daar kan je wel eens een lange bal naar sturen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 21 jan 2021, 09:17 Dan mis je dus wel een De Wit, want daar kan je wel eens een lange bal naar sturen.
En Druijf, want die kan ook een lange bal aannemen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mee eens. Met Druijf en De Wit had je de optie van een lange (en afvallende) bal kunnen overwegen.

Nu deden ze het ook gewoon, maar leek het helemaal nergens op.

Wat een armoede.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 21 jan 2021, 09:48 Mee eens. Met Druijf en De Wit had je de optie van een lange (en afvallende) bal kunnen overwegen.

Nu deden ze het ook gewoon, maar leek het helemaal nergens op.

Wat een armoede.
Precies, en hier moeten we het mee doen 😫 tegen ajax, Feyenoord, Utrecht en Emmen........Verloren seizoen.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een frustrerend avondje. Een soort foute nostalgie naar de tijd dat we elke wedstrijd werden genaaid tegen die gasten. Echt 4 of 5 keer aantoonbaar benadeeld door met name die omgekochte imbeciel met die vlag aan de overkant. Maar het begint natuurlijk al met die idiote opstelling van die incapabele trainer. De ruimte bij ajax lag rechts achterin maar daar zet hij die godvergeten Aboukhlal neer die alleen maar om Boadu heen cirkelt op zoek naar eigen succes. Boadu vond ik overigens vrij goed spelen maar hij stond veel te ver van het doel af omdat die dramatische verdedigers niet onder druk kunnen opbouwen.

Verder heeft iedereen nu kunnen zien hoe slecht Gudmundsson is. Met zijn gebaartjes en voortdurende gezeik tegen alles en iedereen. Maar fatsoenlijk een bal op doel schieten lukt niet. Clasie voegt niets meer toe, Midtsjo heeft Koopmeiners naast zich nodig, Letschert was redelijk maar lang niet goed genoeg, Sugawara kan niet voetballen, Stengs was weer eens frivool op de verkeerde momenten en over Bizot hoeven we het niet eens te hebben. Wat een waardeloze grabbelaar. Ik hoop dat er ergens een grote bezem in een grote kast staat om Jansen en de wekelijkse dissonanten de stad uit te vegen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

salmonyappi schreef: 20 jan 2021, 22:44 We worden max. 4e vermoed ik........
Ligt eraan, als je deze maand goed door komt ga je Feyenoord voorbij en kan je op 4 punten van ajax komen.
Er is nog niets van te zeggen maar er moet nu wel gewonnen worden en Jansen moet kiezen voor een vast elftal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 21 jan 2021, 11:37 Ligt eraan, als je deze maand goed door komt ga je Feyenoord voorbij en kan je op 4 punten van ajax komen.
Er is nog niets van te zeggen maar er moet nu wel gewonnen worden en Jansen moet kiezen voor een vast elftal.
Op basis waarvan verwacht je overwinningen op Feyenoord, Utrecht en ajax? Ik vind het waarschijnlijker dat ze 1 punt halen uit die serie dan 9.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

ajax heeft geleerd van de 0-2 afgang in de Arena afgelopen maart. Ik vond ze echt heel goed staan tegen AZ, dat vooral in de 2e helft nauwelijks meer uit eigen strafschopgebied kwam. Daarentegen kreeg ajax geen enorme kansen. Ik vond Letschert een meevaller en er kwam meteen meer voetbal met Sugawara op rechtsback.

ajax gaat veel over links. Iets om op te letten de volgende wedstrijd. Ik vrees dat Svensson er nog niet bij is.

Wijndal ging er eindelijk wel weer een paar keer mooi overheen. Karlsson was ook dreigend.

Feyenoord wordt heel pittig. Die zijn veel beter dan men schrijft of zegt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 12:36 ajax heeft geleerd van de 0-2 afgang in de Arena afgelopen maart. Ik vond ze echt heel goed staan tegen AZ, dat vooral in de 2e helft nauwelijks meer uit eigen strafschopgebied kwam. Daarentegen kreeg ajax geen enorme kansen. Ik vond Letschert een meevaller en er kwam meteen meer voetbal met Sugawara op rechtsback.

ajax gaat veel over links. Iets om op te letten de volgende wedstrijd. Ik vrees dat Svensson er nog niet bij is.

Wijndal ging er eindelijk wel weer een paar keer mooi overheen. Karlsson was ook dreigend.

Feyenoord wordt heel pittig. Die zijn veel beter dan men schrijft of zegt.
ajax staat volgende keer gewoon met een totaal ander en op papier sterker elftal voor je neus hoor, je positieve insteek is wel bewonderenswaardig.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2021, 12:51 ajax staat volgende keer gewoon met een totaal ander en op papier sterker elftal voor je neus hoor, je positieve insteek is wel bewonderenswaardig.
Dat weet ik wel zeker. Maar ook AZ zal dan een andere sterkere opstelling hebben. Maar zonder de Wit en Svensson is het wel heel pittig...

Ja altijd positief blijven! Je kunt gewoon een keer verliezen van een sterkere tegenstander.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Langedijk schreef: 21 jan 2021, 11:59

Op basis waarvan verwacht je overwinningen op Feyenoord, Utrecht en ajax? Ik vind het waarschijnlijker dat ze 1 punt halen uit die serie dan 9.
We zullen zien. Deze wedstrijd hadden ze ook, eerlijk is eerlijk, gewonnen als het een competitiewedstrijd betrof (VAR)
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

eenjaarazalkmaar schreef: 21 jan 2021, 12:36 ajax heeft geleerd van de 0-2 afgang in de Arena afgelopen maart. Ik vond ze echt heel goed staan tegen AZ
ajax zette meteen druk. Maar dat deden Napoli en Sociedad nog veel beter in hun thuiswedstrijden, alleen in de tweede confrontaties deden we het een stukje beter en wisten we waarop we waren afgetroefd. Wie zegt dat dit nu ook weer niet gebeurt? De ene wedstrijd is de andere niet en vaak worden dit soort wedstrijden op details beslist. Nu dus door een omstreden goal die tot stand komt uit hinderlijk buitenspel.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

capefear schreef: 21 jan 2021, 14:10 ajax zette meteen druk. Maar dat deden Napoli en Sociedad nog veel beter in hun thuiswedstrijden, alleen in de tweede confrontaties deden we het een stukje beter en wisten we waarop we waren afgetroefd. Wie zegt dat dit nu ook weer niet gebeurt? De ene wedstrijd is de andere niet en vaak worden dit soort wedstrijden op details beslist. Nu dus door een omstreden goal die tot stand komt uit hinderlijk buitenspel.
Eens. Het kan zeker weer goed gaan in de volgende pot. Verschil is alleen dat we de Wit en Svensson niet hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 21 jan 2021, 14:03 We zullen zien. Deze wedstrijd hadden ze ook, eerlijk is eerlijk, gewonnen als het een competitiewedstrijd betrof (VAR)
Dat weet je niet. Die strafschoppen hadden er nog in gemoeten en die 1 op 1 met Boadu was ook geen zekerheidje. En bij een achterstand had ajax waarschijnlijk eerder wat basisspelers gebracht. AZ heeft 1 keer op doel geschoten, ajax 3 keer op paal en lat. Voetballend hadden ze niets in te brengen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
‘81
Herry en/of Berry
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 dec 2020, 10:28

Zondag gewoon de opstelling als tegen PSV en we hebben de VAR weer gelukkig .
Na volgende week sluiten de Wit en Svensson als het goed is aan. Het kan nog steeds. Anders voor de derde plek gaan.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

capefear schreef: 21 jan 2021, 14:03 We zullen zien. Deze wedstrijd hadden ze ook, eerlijk is eerlijk, gewonnen als het een competitiewedstrijd betrof (VAR)
Dat weet je niet, als het eerst 0-0 blijft en je komt daarvoor in de plaats met 1 - 0 voor krijg je toch, oh cliché, een héél andere wedstrijd. Soms hebben spelers net een mazzeltje nodig voor een zetje in de rug.

Daarbij heb ik de hele wedstrijd het gevoel gehad dat AZ a.s. zondag tegen Feyenoord belangrijker vond dan deze wedstrijd. Beter nog, vanaf het moment dat ik de opstelling van AZ zag, met proefballonnetjes en gespaarde spelers.
_________________
"I don't know that!"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 22 jan 2021, 09:41 Daarbij heb ik de hele wedstrijd het gevoel gehad dat AZ a.s. zondag tegen Feyenoord belangrijker vond dan deze wedstrijd. Beter nog, vanaf het moment dat ik de opstelling van AZ zag, met proefballonnetjes en gespaarde spelers.
Dat idee had ik ook. Eerlijk gezegd vind ik zondag zelf ook veel belangrijker. Wie neemt die dennenappel nou nog serieus? :wink:
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kilkenny schreef: 22 jan 2021, 09:41 Daarbij heb ik de hele wedstrijd het gevoel gehad dat AZ a.s. zondag tegen Feyenoord belangrijker vond dan deze wedstrijd. Beter nog, vanaf het moment dat ik de opstelling van AZ zag, met proefballonnetjes en gespaarde spelers.
Eens, had de indruk dat het bekerverlies er voor de spelers niet echt inhakte.
Letschert gaf ook in het interview meteen aan dat in de competitie ze nog volop meededen.
Plaats reactie