AZ-ajax (wo 20 jan, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ja, we hebben weer redelijk wat dubieuze beslissingen tegen gehad, zoals de goal.
Het is kut dat zo’n goal beslissend is, maar daar lag het niet alleen aan.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

multatuli schreef: 20 jan 2021, 22:01 AZ speelde heel slecht, maar die blauwe smurf gaat helemaal om Gudmundsson heen hangen in het strafschopgebied. Dat is een 100 procent penalty.
Hoe matig het ook was, we hadden, was dit een wedstrijd met VAR geweest, deze wedstrijd gewoon gewonnen en dan had je een heel ander spelbeeld gekregen.
Gebruikersavatar
Martens1986
Supporter
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 jul 2008, 09:22
Locatie: Praag

Laten we de arbitrage even op plek 3 zetten (hoe slecht die ook was).

Waarom begint AZ met Hatzidiakos op rechtsback en Koopmeiners centraal achterin? Daar begint de ellende al mee. Clasie kun je ook nog vraagtekens bij stellen, die heeft maanden niet gespeeld, dan breng je hem even tegen ajax in de beker... ik reken de trainerstaf deze nederlaag voor een groot deel aan.

De inzet was ontieglijk slecht. Waar je Alvarez en Martinez ziet vechten voor elk duel, zijn onze juweeltjes weer te bang om hun haren in de war te brengen. Ook aan Gudmundsson heb ik me kapot geergerd vandaag. Overal commentaar op, deed zelf heel weinig goed. Ik hoor de commentatoren nog zeggen hoe veel Gudmundsson aan loopwerk doet. Hij loopt wel vaak de bal voorbij.

De goal had niet mogen tellen en de bal op Boadu, waarom die buitenspel werd gegeven, daar moet een grens eigenlijk een paar weken voor geschorst worden. Maar er is totaal geen garantie dat hij hem gescoord had. Bij de afgekeurde goal had AZ een penalty mogen krijgen.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ach ja, als die 3 extra midweekse wedstrijden die we nu mislopen in de beker ervoor zorgen dat we minder punten verliezen in de strijd om de bovenste 2 plekken kan ik er wel mee leven. De arbitrage was van het niveau dat Gudmundsson en Aboukhlal wekelijks aantikt, maar doet niks af aan de vele grote kansen die zij hebben gekregen. Nu maar hopen dat Stengs zich wel kan opladen voor een wedstrijd tegen Feyenoord. Die vind ik persoonlijk belangrijker.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Martens1986 schreef: 20 jan 2021, 22:07 Laten we de arbitrage even op plek 3 zetten (hoe slecht die ook was).
Uiteindelijk nekt punt 3 ons wel, anders hadden we hier allemaal anders staan te lullen.
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Kass schreef: 20 jan 2021, 22:11 Ach ja, als die 3 extra midweekse wedstrijden die we nu mislopen in de beker ervoor zorgen dat we minder punten verliezen in de strijd om de bovenste 2 plekken kan ik er wel mee leven. De arbitrage was van het niveau dat Gudmundsson en Aboukhlal wekelijks aantikt, maar doet niks af aan de vele grote kansen die zij hebben gekregen. Nu maar hopen dat Stengs zich wel kan opladen voor een wedstrijd tegen Feyenoord. Die vind ik persoonlijk belangrijker.
Mee eens. Mij boeit de wekelijkse wedstrijden (waar ik altijd intens mee leef) me meer om uiteindelijk top 2, top 3 te eindigen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Panta op rechtsback vind ik niks.

Ik wil niet meer terug naar voetbal zonder VAR de oneerlijkheid in het voetbal is dan veel te groot.

Saaie kut wedstrijd zonder spanning.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kass schreef: 20 jan 2021, 22:11 Ach ja, als die 3 extra midweekse wedstrijden die we nu mislopen in de beker ervoor zorgen dat we minder punten verliezen in de strijd om de bovenste 2 plekken kan ik er wel mee leven.
2 bedoel je, kwartfinale en halve finale. De finale is namelijk op een zondag met de Eredivisie speelrondes in de weekenden ervoor en erna.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

20 januari en we zijn klaar dit seizoen. Maximaal haalbare is het recht om na de zomer tegen FC Vaduz uit Liechtenstein te loten in de kermisleague.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kass schreef: 20 jan 2021, 22:11 Ach ja, als die 3 extra midweekse wedstrijden die we nu mislopen in de beker ervoor zorgen dat we minder punten verliezen in de strijd om de bovenste 2 plekken kan ik er wel mee leven. De arbitrage was van het niveau dat Gudmundsson en Aboukhlal wekelijks aantikt, maar doet niks af aan de vele grote kansen die zij hebben gekregen. Nu maar hopen dat Stengs zich wel kan opladen voor een wedstrijd tegen Feyenoord. Die vind ik persoonlijk belangrijker.
De beker geeft tegenwoordig garantie op de beste Europese plek buiten de top 2 volgens mij.
Snap nooit waarom mensen zo met de beker omgaan, dan kan je de beker net zo goed afschaffen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

FugAZi schreef: 20 jan 2021, 22:17 Panta op rechtsback vind ik niks.

Ik wil niet meer terug naar voetbal zonder VAR de oneerlijkheid in het voetbal is dan veel te groot.

Saaie kut wedstrijd zonder spanning.
Eens. Die VAR werd gemist......
Het was inderdaad een saaie en slechte kut wedstrijd die maar niet echt spannend kón worden door het zwakke en zwalkende AZ.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

capefear schreef: 20 jan 2021, 22:15 Mee eens. Mij boeit de wekelijkse wedstrijden (waar ik altijd intens mee leef) me meer om uiteindelijk top 2, top 3 te eindigen.
We worden max. 4e vermoed ik........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 20 jan 2021, 22:36 De beker geeft tegenwoordig garantie op de beste Europese plek buiten de top 2 volgens mij.
Snap nooit waarom mensen zo met de beker omgaan, dan kan je de beker net zo goed afschaffen.
Eens, daarnaast is het de enige prijs die AZ kan winnen. Waarom niet tegen Ado met je kermiselftal spelen?, en vandaag gewoon met de sterkste elf. Maargoed nu kan een derde plek ook nog voldoende zijn mits de nmr1 of 2 (ajax/Psv) de beker wint. Zou eigenlijk een schande zijn als we dit jaar niet minimaal derde worden met dit elftal. Die kermiseuropaleague die je krijgt bij plek 4+ levert ook geen stuiver op waarschijnlikk
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 20 jan 2021, 22:29 20 januari en we zijn klaar dit seizoen. Maximaal haalbare is het recht om na de zomer tegen FC Vaduz uit Liechtenstein te loten in de kermisleague.
AZ kan zich nog steeds plaatsen voor de EL als we 3e worden en de beker wordt gewonnen door de nummer 1 of 2.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Telkens gaat het fout in de opbouw, bij de tweede schakel, of soms al de eerste. Zelden komt de derde schakel in balbezit. Dan zijn we 'm al kwijt. Tenzij natuurlijk breed gespeeld wordt tussen de CV's onderling en dan weer terug op Bizot, maar dat noem ik geen opbouw, eerder afbraak. We halen dit seizoen gewoon het niveau van ajax, PSV en Feijenoord niet, dus plek vier is het hoogst haalbare , als Vitesse tenminste eindelijk eens wat punten gaat verliezen. Tegen PSV werd wel gewonnen, maar ook slecht gespeeld.
Typisch Nederlands trouwens om te besluiten zonder VAR te spelen in de 1/8 finales zonder in aanmerking te nemen wie er speelt. Alsof er niks op het spel staat. Straks in de kwartfinale wel een VAR bij Ecxelsior tegen NEC ofzo.

Cupfighter AZ ligt er na de eerste wedstrijd uit. Past wel bij dit uiterst matige seizoen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 20 jan 2021, 22:56 AZ kan zich nog steeds plaatsen voor de EL als we 3e worden en de beker wordt gewonnen door de nummer 1 of 2.
Ik weet het, maar zou echt niet weten waarom het nu opeens wel zou gaan lopen. Geen plan en teveel spelers zonder (mentale) kwaliteit.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Jansen heeft wel bewezen dat hij de ideale assistent is en dat AZ op zoek gaat naar een nieuwe hoofdcoach voor volgend seizoen
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ik vraag me wel af , wat als er VAR was geweest bij het niet
buitenspel staan van Boadu. Krijg je dan een vrije trap ?
Het belangrijke moment is dan al geweest toch ?
Wie weet dit ?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 21 jan 2021, 08:06 Ik vraag me wel af , wat als er VAR was geweest bij het niet
buitenspel staan van Boadu. Krijg je dan een vrije trap ?
Het belangrijke moment is dan al geweest toch ?
Wie weet dit ?
Met een VAR wordt er niet afgevlagd tot de actie is afgelopen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

FugAZi schreef: 21 jan 2021, 08:18 Met een VAR wordt er niet afgevlagd tot de actie is afgelopen.
Scheids heeft achteraf toegegeven dat 0-1 buitenspel was en Boadu onterecht afgevlagd.
Hij gaf ook aan dat zonder VAR er sneller wordt gevlagd. Met VAR laten ze makkelijker doorspelen en gaan ze achteraf kijken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie