PEC Zwolle-AZ (za 9 jan, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Je hebt deze wedstrijd weer met 9 man gespeeld. Onze trainer, die langs de lijn staat te lachen alsof er niets aan de hand is, heeft totaal geen verstand. Schandalig om abouikwilaltijdalleen in te laten vallen en het grootste schandaal is om Druijf maar vijf minuten in te laten vallen maar Druijf heeft in die vijf minuten meer laten zien dan Boawie(?) in 90 minuten.

PASCAL EXIT
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 09 jan 2021, 20:56 Je kunt hier zeggen dat we dit allemaal nog niet honderd keer eerder hebben gezien. Maar bij AZ kan dit allemaal ongestoord, dus hoezo topclub?
nogal niet dus.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer; oude wijn in nieuwe zakken. Elke week hetzelfde verhaal, ook in 2021.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Vitesse, Twente en Groningen zijn onze concurrenten voor plek 4. Plek 1,2,3 zijn niet haalbaar voor dit AZ.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Jeetjemenie. Na Stengs nu Jansen bij Kraaij. Mee lullen met Kraaij lijkt het wel.

Man o man wat slap allemaal dit gelul van Jansen. Hier staat een schuchtere man met zijn handen in zijn zakken!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 09 jan 2021, 21:27 Vitesse, Twente en Groningen zijn onze concurrenten voor plek 4. Plek 1,2,3 zijn niet haalbaar voor dit AZ.
Vergeet Vitesse ook maar. Laten we maar voor plek 5 of 6 gaan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Poep...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Mentaliteitskwestie? Tegen Sociedad en Napoli volle bak en intensiteit. Dan laat je zien met de top mee te kunnen en dan vervolgens tegen halve amateurploegen niet thuis geven.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 09 jan 2021, 21:28 Jeetjemenie. Na Stengs nu Jansen bij Kraaij. Mee lullen met Kraaij lijkt het wel.

Man o man wat slap allemaal dit gelul van Jansen. Hier staat een schuchtere man met zijn handen in zijn zakken!
Wat een ongekende stokende suggestieve kut vragen, waar je niks mee kan. Janssen is veel te beleefd, ik zou gewoon weglopen, maar doe dat maar is met Hans zijn panel in de studio op je nek. Pascal heeft de druk veel te hoog gelegd met zijn eerherstel, eerst maar is goed voetballen had een veel beter uitgangspunt geweest.

Ik zal het al knap vinden als ze een paar toppers gelijk kunnen spelen of winnen, maar alles wegblazen zoals vorig seizoen zie ik ze niet doen.

Ik mis op dit moment echt de Wit.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 09 jan 2021, 21:36 Mentaliteitskwestie? Tegen Sociedad en Napoli volle bak en intensiteit. Dan laat je zien met de top mee te kunnen en dan vervolgens tegen halve amateurploegen niet thuis geven.
Wie stond alle goede wedstrijden in Europa in de spits? Gudmundsson. Wie stond alle slechte wedstrijden in de spits? Boadu.

Je kunt het seizoen in 3 delen opdelen
- begin (al die gelijke spelen) Boadu
- midden (goed voetbal en veel punten) Gudmundsson
- laatste periode (slecht voetbal en. Puntverlies) Boadu.

Zie je een patroon?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat we dit seizoen zonder spits spelen. De één is zijn vorm krijgt en de andere de kluts.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 09 jan 2021, 21:48 Wie stond alle goede wedstrijden in Europa in de spits? Gudmundsson. Wie stond alle slechte wedstrijden in de spits? Boadu.

Je kunt het seizoen in 3 delen opdelen
- begin (al die gelijke spelen) Boadu
- midden (goed voetbal en veel punten) Gudmundsson
- laatste periode (slecht voetbal en. Puntverlies) Boadu.

Zie je een patroon?
Zijn er nu echt serieus nog mensen hier die durven beweren dat je Boadu moet laten staan? Voor de miljoenen die je er mee kan verdienen? Het is kapitaalvernietiging.
AZ zou zichzelf en ons een groot plezier doen die miljoenen te verdienen met een EL plek, dus met een spits die wél gewoon scoort in plaats van met maatje Stengs de ene na de andere mislukte een-twee (het komt vaak al niet eens to één...) op het gras te leggen die balverlies inluidt.
In een wedstrijd waar het geen doorkomen aan is een spits opstellen die én compleet uit vorm is, slecht timed, geen bal kan aannemen en het van zijn snelheid en ruimte moet hebben i.p.v. een lange sterke spits die oorlog maakt (Druijf) getuigt van weinig inzicht.
Ik blijf erbij dat Boadu van Raiola minuten moet maken. De macht van de zaakwaarnemer. Anders kan je het niet verklaren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 09 jan 2021, 22:35 Zijn er nu echt serieus nog mensen hier die durven beweren dat je Boadu moet laten staan? Voor de miljoenen die je er mee kan verdienen? Het is kapitaalvernietiging.
AZ zou zichzelf en ons een groot plezier doen die miljoenen te verdienen met een EL plek, dus met een spits die wél gewoon scoort in plaats van met maatje Stengs de ene na de andere mislukte een-twee (het komt vaak al niet eens to één...) op het gras te leggen die balverlies inluidt.
In een wedstrijd waar het geen doorkomen aan is een spits opstellen die én compleet uit vorm is, slecht timed, geen bal kan aannemen en het van zijn snelheid en ruimte moet hebben i.p.v. een lange sterke spits die oorlog maakt (Druijf) getuigt van weinig inzicht.
Ik blijf erbij dat Boadu van Raiola minuten moet maken. De macht van de zaakwaarnemer. Anders kan je het niet verklaren.
Mino Raiola, de Capo van de voetbalmaffia.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

sister of mercy schreef: 09 jan 2021, 20:59
Onze trainer, die langs de lijn staat te lachen alsof er niets aan de hand is, heeft totaal geen verstand.

het grootste schandaal is om Druijf maar vijf minuten in te laten vallen
Ja, dat schoot me ook in het verkeerde keelgat. Hij lijkt het wel niet zo erg te vinden dat dat soort wedstrijden niet gewonnen worden.

Dat Druijf te weinig speeltijd zou gaan krijgen om nog veel verschil te kunnen maken voorspelde ik al in de rust. Onbegrijpelijk !

1e seizoenshelft afgesloten met 2 verliespunten tegen een zwakkere tegenstander, 2e seizoenshelft op dezelfde manier begonnen.

Heb mijn verwachtingen wederom naar beneden bijgesteld. Als ze er nou alleen maar allemaal hard voor zouden werken, dan kon ik er meer vrede mee hebben dat het slecht loopt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 09 jan 2021, 22:46 Als ze er nou alleen maar allemaal hard voor zouden werken, dan kon ik er meer vrede mee hebben dat het slecht loopt.
Dat heb ik ook. Als ze niet beter kunnen, maar er wel keihard voor knokken, zou ik er ook vrede mee hebben. Maar als je weet (op basis vd Europese wedstrijden) dat je een elftal hebt waar je kampioen mee had kunnen worden, erger ik mij daar rot aan.
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Is t niemand opgevallen dat Boadu in de lach schoot tijdens die 1 minuut stilte? Het is gewoon nog een groot kind!
Vakkie P
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Sanctify schreef: 09 jan 2021, 23:09 Is t niemand opgevallen dat Boadu in de lach schoot tijdens die 1 minuut stilte? Het is gewoon nog een groot kind!
Past wel goed in de speeltuin die AZ is geworden. Na de wedstrijden allemaal een lolly (Die met Druijvensmaak blijven in de kast liggen) en over een paar dagen nieuwe kans.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Teun is ook gespeend van elke realiteitszin door echt te denken met dit spel en dit elftal mee te doen om plek 1. We missen een paar belangrijke spelers, ok, maar of het daarmee nu meteen zoveel beter zou gaan........
Van VI:
Teun Koopmeiners hield uiteraard geen goed gevoel over aan de start van het nieuwe jaar. Ondanks de misstap tegen PEC Zwolle (1-1) wil de aanvoerder AZ nog niet afschrijven voor de titelrace.

AZ moest in de eerste competitiewedstrijd van 2021 al vroeg in de achtervolging door een doelpunt van Pelle Clement. Koopmeiners baalde van die valse start. 'We waren in het begin te slordig. Als je door het midden wil opbouwen, moet je dat wel heel zuiver doen omdat zij het vastzetten. Doe je dat niet, dan zijn zij snel genoeg om dat in de counter af te straffen', zei de captain bij ESPN. 'We hadden veel sneller de zijkant op moeten zoeken.'
Fredrik Midtsjø redde na rust uiteindelijk nog wel een punt voor AZ, maar daar nemen ze in Alkmaar geen genoegen mee. De eerste zes duels van het seizoen eindigden al stuk voor stuk in een gelijkspel en dit was dus nummer zeven. 'Dat is te veel', erkende Koopmeiners. Te veel om mee te doen om het kampioenschap? 'Er zijn nog veel punten te halen. Dit is niet de start van 2021 die we wilden, maar ik schrijf ons niet af.'
Daarbij zal Koopmeiners ongetwijfeld in zijn achterhoofd hebben dat AZ komende maand tegen de directe concurrenten speelt. Woensdag wacht het uitduel met PSV, later in de maand zijn Feyenoord en ajax de tegenstander. Bovendien treffen de topclubs elkaar onderling ook nog in januari. Zondag gaan met ajax en PSV de nummers één en twee van de Eredivisie elkaar punten afhandig maken, volgende week is het ajax-Feyenoord.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1239
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Het is niet anders, zonder Vlaar, Clasie, Svensson, de Wit en nadat Boadu fysiek enorm teruggevallen is door Corona en met een assistent op de bank gaat het niet lukken. Vanaf de eerste dag dit seizoen speelt AZ met een wisselende verdediging, zodat ook onze keeper zijn niveau niet haalt. Topper Idrissi is vervangen door een jonge speler, die het verassend goed doet, maar natuurlijk niet op het niveau van Idrissi kan zijn. Dat was hij zelf ook niet in zijn eerste seizoen. Tel daarbij op dat AZ terecht zeer voorzichtig is met investeren en niet ook zo maar 20 Mio voor een vervangende spits kan neerleggen, tel daarbij op dat je hoofdtrainer halverwege je ploeg laat zakken voor een paar centen en Viola, een subtopper niet meer of minder.
Wij zijn een jaar achteruit, hopen op snel weer fysiek naar het nieuwe stadion en ik verwacht dat ook Boadu zijn goals weer gaat maken. Hij werkt keihard, maar raakt inderdaad geen knikker.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Rjansen17 schreef: 10 jan 2021, 08:03 Het is niet anders, zonder Vlaar, Clasie, Svensson, de Wit en nadat Boadu fysiek enorm teruggevallen is door Corona en met een assistent op de bank gaat het niet lukken. Vanaf de eerste dag dit seizoen speelt AZ met een wisselende verdediging, zodat ook onze keeper zijn niveau niet haalt.
Vlaar is geen basisspeler meer, Clasie en De Wit spelen nooit allebei en dat Boadu Corona had is inmiddels een half jaar geleden en allang geen excuus meer. En dat met die keeper draai je om. Omdat Bizot niets doet bij hoge ballen en elk schot op doel raak is ontstaat er chaos in de verdediging. En Hatzidiakos kan er nog steeds niks van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie