AZ-Vitesse (wo 23 dec, 16.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kingpin1966 schreef: 23 dec 2020, 21:02 Vraag is hoe lang Vlaar het fysiek nog volhoudt.
De Arjan Robben van AZ moet je toch ook niet willen worden.
Mee eens, maar ik hoop voor Vlaar en AZ dat hij met nog een half jaartje er een mooi einde aan kan breien. Daarna hopelijk in de trainer's stad om verdedigers te trainen (bij alle elftallen). Is ook een goede persoonlijkheid om erbij te houden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 23 dec 2020, 20:58 Ik hoop na de winterstop op Vlaar en Martins Indi in het centrum. Een fitte Vlaar blijft de beste verdediger.
Alle respect voor Vlaar hoor, maar 1 hij blijft nooit 10 wedstrijden fit. En 2, een centrum met Martins Indi én Vlaar is wel ultiem traag, log en type olietanker. Ik zie graag een type martins indi/ vlaar met daarnaast een wendbaarder en sneller type als vd Ven of panta. Dat Panta wel eens in de fout gaat is natuurlijk gewoon zo. Maar ik kan me ook heel wat zelfde foutjes van Vlaar heugen de laatste jaren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 23 dec 2020, 21:16 Alle respect voor Vlaar hoor, maar 1 hij blijft nooit 10 wedstrijden fit. En 2, een centrum met Martins Indi én Vlaar is wel ultiem traag, log en type olietanker. Ik zie graag een type martins indi/ vlaar met daarnaast een wendbaarder en sneller type als vd Ven of panta. Dat Panta wel eens in de fout gaat is natuurlijk gewoon zo. Maar ik kan me ook heel wat zelfde foutjes van Vlaar heugen de laatste jaren.
Vd Ven hebben we helaas niet en zal ook niet meer komen. Vlaar is nog wel altijd een meester in het anticiperen. Dat is toch wel de belangrijkste eigenschap voor een verdediger.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6407
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 23 dec 2020, 22:00 Vd Ven hebben we helaas niet en zal ook niet meer komen. Vlaar is nog wel altijd een meester in het anticiperen. Dat is toch wel de belangrijkste eigenschap voor een verdediger.
Ik hoop dat zn voeten nog kunnen uitvoeren wat hij in zn hoofd wil doen. Ik vrees dat dat steeds minder het geval is. AZ speelt altijd met veel ruimte in de rug en opkomende backs. Vlaar & Indi lijkt me dan nogal risky. Zoals tegen Napoli met de rug tegen de muur is het natuurlijk een ander verhaal.
Panta heeft een stijgende lijn, Vlaar vooral een dalende lijn.
Maarja zolang Vlaar niet speelt kunnen we ook niet zien of hij nog een goede optie is. Eer het zover is kunnen we die discussie dan voortzetten.
Eerst maar van Utrecht winnen en lekker de winterstop in gaan.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

mArcoZ schreef: 23 dec 2020, 18:53 Kan iemand met enig voetbalverstand mij vertellen waarom de verdediging bij alle vrije trappen van Vitesse fanatiek op 1 lijn gaan staan, om dan samen met de Vitessen aanvallers naar het doel toe te rennen.
Zie dan nog maar de bal de andere kant op te krijgen. Die vrije trappen in de 1e helft heb ik in verbazing aangekeken. Dat Vitesse er geen 1 in kreeg was verbazend. Of komt dat nu juist omdat AZ op 1 lijn staat met de Vitesse aanvallers?
Ik hoop dat iemand op dit forum me dit kan uitleggen
Alle gevaar voor rust kwamen inderdaad voort uit vrije trappen halverwege de eigen helft en van rechts achter de linie ingeschoten. Hier moet echt op getraind worden want we zijn hier veel te kwetsbaar.

Toen ik om 4 uur naar huis reed en het weer zag had ik geen enkel vertrouwen in een goede afloop. Het snelle combinatiespel is onmogelijk op zo'n zwaar veld als gisteren. We moesten dus ook onze speelwijze aanpassen. Dat heeft de technische leiding heel goed opgepakt. Vitesse had de eerste 20 minuten absoluut geen antwoord op de tactische omzettingen van AZ. Mooi om te zien dat er een plan B is. Dat hebben we 5 jaar met vd Brom gemist.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

multatuli schreef: 23 dec 2020, 22:00 Vd Ven hebben we helaas niet en zal ook niet meer komen.
Waar heb je gelezen of gehoord dat hij ook niet meer zal komen?
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

kuifje schreef: 23 dec 2020, 17:40 Ik heb Hatzidiakos weinig fouts zien doen en Bizot had een paar prima reddingen.
Op de lijn veelal prima, hoge ballen de slechtste keeper van de eredivisie
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 23 dec 2020, 21:10 Hele mooie overwinning 😀. Vooral genoten van de spanning en de vechtlust van AZ.

Belangrijkste speler weer Teun Koopmeiners. Hij is niet alleen een fantastische middenvelder, Maar op dit moment ook de beste CV die we hebben. Ik vrees dat er in de winterstop wel een paar biedingen op hem binnenkomen. Ik hoop dat AZ hem niet onder de 25 miljoen laat vertrekken. Maar langer dan nog een half jaartje blijft hij zeker niet meer bij AZ.

Is het nog iemand opgevallen dat die laatste overtreding op Yuki met rood had moeten worden bestraft? Hij gaat niet 1, maar wel 2 keer op hem staan.
Ik vond het vooral een gelukkige overwinning. Ook dit keer had het dubbeltje ook de andere kant op kunnen vallen. Aanpassing van de taktiek werkte slechts korte fases in de wedstrijd. Vitesse was over het algemeen de bovenliggende partij. Het resultaat verbloemt in dat opzicht veel.

Teun was inderdaad weer excellent. Ik heb al vaker gezegd we hebben er eigenlijk minimaal twee nodig. Eén in de verdediging en één op het middenveld. Maar ik zie hem niet vertrekken nu hij al nadrukkelijker in beeld komt voor Oranje en een EK-selectie komende zomer. Beter voor hem en ook beter voor AZ om hem dan te verkopen.

Ja onbegrijpelijk dat er niets mee gedaan werd. Nijhuis vond het wel goed, maar de VAR moet toch ook gezien heb dat die gast van Vitesse 2x op het been van Yuki en misschien ook nog in zijn buikstreek ging staan. Mag de VAR niets meer doen als er afgefloten is of zo? Tot vervelens aan toe Hans Kraaij met Bizot na de wedstrijd ook zijn knietjes, maar hier werd niet over geluld. Bijzonder!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Ik mag toch hopen dat die gast van Vitesse die bewust op de enkels van Yuki ging staan bij het eindsignaal nog gestraft gaat worden?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 24 dec 2020, 08:04 Ik vond het vooral een gelukkige overwinning. Ook dit keer had het dubbeltje ook de andere kant op kunnen vallen. Aanpassing van de taktiek werkte slechts korte fases in de wedstrijd. Vitesse was over het algemeen de bovenliggende partij. Het resultaat verbloemt in dat opzicht veel.

Teun was inderdaad weer excellent. Ik heb al vaker gezegd we hebben er eigenlijk minimaal twee nodig. Eén in de verdediging en één op het middenveld. Maar ik zie hem niet vertrekken nu hij al nadrukkelijker in beeld komt voor Oranje en een EK-selectie komende zomer. Beter voor hem en ook beter voor AZ om hem dan te verkopen.
De aanpassing van de tactiek werkte de eerste 25 minuten prima. Daarna ging Bazoer mijn inziens permanent vanaf het middenveld spelen en kwamen zij daardoor veel vaker in overtal en werd daar door AZ niet goed op gereageerd. Daarvoor stoorden Stengs en Reijnders hem afwisselend. Wel werd er uiteindelijk goed geprofiteerd van de ruimte achter Bazoer als duurde dat te lang omdat AZ steeds slordiger en gehaast begon te spelen en veel te snel balverlies leed. De tweede helft ging het eigenlijk van steeds slordiger naar ronduit slecht en ging het pas weer beter na de wissel van Aboukhlal voor Letschert (aanvallende wissel) waardoor Teun naast Panta kwam te staan en AZ weer 'gewoon' 4-3-3 ging spelen. Het uitvallen van Bazoer een kwartiertje later hielp daar ook bij. Vitesse was inderdaad wel grotendeels te bovenliggende partij, maar scoorde uiteindelijk alleen maar een mazzelgoal. Ook hier blijkt weer hoe lastig het scoren is als de tegenstander de bus parkeert. Al oogt die bus soms nog zo wankel. AZ daarentegen speelde de ruimte achterin ook slecht uit, tot de goal van Druijf, die zich mooi vrijliep voor de intikker. Leuk dat Boadu nog in zijn wedstrijdshirt de eerste (edit: 2e) was die Druijf om zijn hals vloog.

AZ zal Teun nooit in de winter laten vertrekken, tenzij er een gigantisch megabedrag geboden wordt dat de inkomsten van een eventuele CL deelname overtreft, naast de 20 miljoen die hij hoe dan ook al moet opleveren.

Ik denk dat de kans groot is dat Teun in de topwedstrijden weer in de verdediging staat, omdat de combinatie Panta-Letschert vrij wankel is. Totdat BMI weer fit is. Het is ook waarschijnlijk dat Reijnders de 2e verdedigende middenvelder wordt naast Midtsjo en Stengs weer op 10 staat, net als vorig seizoen. Totdat De Wit weer fit is.
_________________
"I don't know that!"
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

salmonyappi schreef: 23 dec 2020, 18:36 Scorebordjournalistiek 😉.
Ik vond Vitesse veel beter in de korte combinaties en veel lichamelijker spelen, maar gelukkig kon AZ daar redelijk bij blijven.
Ik vond AZ zeker niet de betere, maar wel effectief. Ook wel eens lekker.
Ik vond het begin van AZ wel sterk. Daarna een periode Vitesse beter en daarna AZ weer. Daar zat ook wel wat geluk bij, zeker in de eerste helft had Vitesse een gelijkmaker verdient.

Maar ik vond AZ wel wat volwassener ogen dat Vitesse. AZ sloeg op de juiste momenten toe. Vitesse was vaak dreigend maar deed daar te weinig mee.

Hoe dan ook, deze drie punten zijn zeer welkom.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 642
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

multatuli schreef: 23 dec 2020, 20:58 Ik hoop na de winterstop op Vlaar en Martins Indi in het centrum. Een fitte Vlaar blijft de beste verdediger.
Vlaar is alleen vaak geblesseerd en wordt er ook niet fitter op. Enerzijds is het razendknap dat die man na alle blessureleed het kan opbrengen om zich terug te vechten. Maar anderzijds is hij geen zekerheidje waarop je kan bouwen. Ik ga er ook wel vanuit dat hij aan het einde van het jaar stopt. Ik hoop dat hij aan de club verbonden blijft, als kind van de club.

Martins Indi vind ik een redelijke verdediger maar die maakt regelmatig foutjes die met zijn ervaring niet zouden mogen.

Ik vind het qua verdedigers al tijden vrij matig. Als je gisteren kijkt. Sugawara is heel sympathiek en enthousiast en doet het redelijk, maar meer ook niet. Het is dat hij zo sympathiek is, maar puur voetbaltechnisch snap ik niet waarom je zo’n gozer helemaal uit Japan moet ophalen.
Hatzidiakos vond ik een hele lange tijd zeer matig. Die heeft zich het afgelopen jaar wel goed ontwikkelt maar het is geen rots in de branding en ik betwijfel of hij dat ooit gaat worden.
Letschert moet ook alle zeilen bijzetten om mee te kunnen met het niveau van AZ.
Wijndal is onze onze beste verdediger, maar zijn grote meerwaarde zit met name in het offensieve gedeelte natuurlijk.

Het houdt qua verdedigers niet over. Zegt ook wel iets dat een Koopmeiners regelmatig achterin moet meespelen terwijl dat niet zijn natuurlijke positie is.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 23 dec 2020, 17:40 Ik heb Hatzidiakos weinig fouts zien doen en Bizot had een paar prima reddingen.
Goed voornemen voor 2021: Ik ga niet meer op je reageren. Niet omdat ik lullig tegen je wil doen, maar je let kennelijk dusdanig slecht op of zit permanent aan een veel te hoge dosis Prozac dat ik geen trek meer heb om met jou inhoudelijkheden uit te wisselen.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

We hebben alle geluk van de wereld gehad en de structurele problemen hebben zich weer geopenbaard. Blij met het resultaat. Daarna wil ik Janssen wel de credits geven dat hij niet zo star lijkt vast te houden aan zijn vastigheden zoals zijn voorgangers deden. Nog één goed resultaat en in de winterstop maar een goed plan ontwikkelen hoe verdedigend met standaardsituaties om te gaan, want dat is echt verschrikkelijk.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Het is Jansen MO7. :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Beste en leukste wedstrijd van de hele eredivisie dit seizoen.

Had ook 4-6 of 8-3 kunnen zijn.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ik heb genoten van de vechtlust van het team. Als het dan niet lekker loopt, in ieder geval alles geven.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZuid-Scharwoude schreef: 24 dec 2020, 14:56 Ik heb genoten van de vechtlust van het team. Als het dan niet lekker loopt, in ieder geval alles geven.
En winnen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 24 dec 2020, 07:14 Waar heb je gelezen of gehoord dat hij ook niet meer zal komen?
Eigen conclusie.
Plaats reactie