AZ-Vitesse (wo 23 dec, 16.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Godverdomme Jansen, haal die clown snel van de goal af.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beetje geluk kwam ons ook wel weer eens toe. Hoop kunst en vliegwerk, lekker stoeien in de modder en een paar mooie counter goals. Wel extra lekker zo voor de winterstop tegen de concurrentie. 3 puntjes tegen Utrecht en we zijn back.

Lekker zon scheidsrechter trouwens die niet overal geel voor gaat trekken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6492
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 23 dec 2020, 17:24 Egoïst die Aboukhlal😡
Weinig oog voor het feit dat het een teamsport is. Daarnaast kan ie nog geen pass over vijf meter geven.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MO7 schreef: 23 dec 2020, 17:23 Bizot
Aboukhlal
Hatzidiakos

BAH
Ik heb Hatzidiakos weinig fouts zien doen en Bizot had een paar prima reddingen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 23 dec 2020, 17:40 Ik heb Hatzidiakos weinig fouts zien doen en Bizot had een paar prima reddingen.
Hij moet afleren om met geheven knie de bal te pakken.
Voor hetzelfde geld ging de bal op de stip.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Goede en belangrijke zege vandaag. Vitesse heeft een goede ploeg, krijgt dit seizoen terecht veel lof. Maar vanmiddag heeft AZ laten zien dat zij wel nog de betere is. Wederom genoten van het duo op het middenveld, Koopmeiners en Midtsjø. Dat is toch een gouden duo.

Ook leuk dat Druijf bij zijn eerste balcontact gelijk scoort. Ik blijf erbij dat hij te weinig kansen krijgt, terwijl hij al vaak genoeg heeft laten zien belangrijk te kunnen zijn. Geen wonder voetballer maar kan heel bruikbaar zijn voor de ploeg. Maar deze trainer is heel inconsequent. Aboukhlal krijgt telkens maar speeltijd, Stengs en Boadu hebben oneindig krediet. Terwijl andere een stuk minder kansen krijgen.

Ik denk wel dat als de ploeg nog een stap wil zetten je achterin een echte versterking nodig hebt. Met jongens als Letschert, Leeuwin en Hatzidiakos zal je tegen betere tegenstanders altijd wel in de problemen komen.

Hoe dan ook, als de inhaalwedstrijd tegen Utrecht wordt gewonnen staat AZ gedeeld derde. Ondanks de mindere start in de competitie zou dat een prima tussenstand zijn.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Blij dat Jansen iig geluisterd heeft en Reijnders er in gezet heeft. Blij ook met de gelukkige overwinning.

Maar hoe bijzonder slecht werden de ruimtes op het veld in de tweede helft benut en zoveel dom balverlies. Voorin werd geen bal vastgehouden en als ze al een bal hadden waren ze hem vaak heel snel en slordig kwijt.

Abouhklal bijzonder slecht ingevallen en op het eind weer super egoïstisch. Die is echt zijn eigen wedstrijdje aan het spelen. Dan liever Evjen of Albert laten invallen die wel een bal vasthouden en afspelen.

Druijf lekker eerste balcontact goal. Goed werk van Yuli. Achterhoede en middenveld verdienen een compliment vandaag. Vitesse vond ik iets beter, ondanks de winst van AZ. In januari als de andere topwedstrijden gespeeld worden mag het echt wel beter. Hopelijk BMI dan weer terug naast Panta. Panta die vind ik vandaag uitstekend speelde en met Koopmeiners na het uitvallen van Letschert het centrum redelijk goed dicht hield.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het blijft zorgwekkend. Gelukkig halen we resultaten en moet het allemaal nog veel beter, dat is echt het enige positieve op het moment. Zoveel verkeerde keuzes aan de bal. Alles is gericht om de bal bij Stengs te krijgen, en die moet dan van alles verzinnen, en dat kan hij gewoon niet op het moment. AZ moet meer als team gaan voetballen, laat die bal eens rond gaan, ipv inspelen, draaien en zoeken voor de Hollywood bal. Voetballend hebben we echt geen rust aan de bal, met name het middenveld en de buitenspelers zijn teleurstellend. Boadu kan daarnaast ook geen bal vasthouden, waardoor wanneer de tegenstander druk zet, we de bal ook niet in de ploeg kunnen houden.

Illustrerend is vandaag de laatste 20 minuten, er ligt zoveel ruimte, maar door echt amateuristische keuzes, geef je Vitesse gewoon de gelegenheid om terug te komen in de wedstrijd. Van het tandem op links, Wijndal en Karlsson, is ook weinig van over. Het hangt allemaal echt te veel vast aan toevalligheden op het moment.

We speelden veel beter voetbal tijdens al die gelijke spelen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Genoten van het knokken vandaag, Vitesse is toch wel een vieze ploeg met veel extra fysiek contact (waarvan je denkt is het expres, moet dat?).Maar AZ weet gelukkig uit het zelfde vaatje te tappen, heerlijk hoe Bizot en anderen uitdelen.
Niemand wat mij betreft een onvoldoende, soms wat mensen ongelukkig en je vraagt je af of het wat vaker vanafstand schieten instructie van Jansen niet wat te vaak doorgevoerd word.

Heel blij met het goeie spel van Reijnders en dat er eerder gewisseld werd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Reijnders voor de wederom schandalige Aboukhlal was een positieve verrassing. Hoewel ik Reijnders wel vrij tegenvallend vond spelen met een zwakke traptechniek. Karlsson had een slechte dag en Boadu had er eentje extra moeten maken. Leuk voor Druijf dat hij scoort, Stengs weer veel te veel balverlies op gevaarlijke posities.

De situatie achterin is ook zorgelijk. Letschert is te traag en positioneel zwak. Sugawara kan niet verdedigen en Hatzidiakos, hoewel vandaag vrij goed, blijft altijd een risico. En die psychiatrische patiënt onder de lat geeft totaal geen rust met zijn nerveuze gedrag. Wat deed hij in godsnaam bij die godzijdank afgekeurde 2-2? En die onnodige knietjes slaan ook helemaal nergens op.

Belangrijkste voor nu is dat de ziekenboeg na de korte winterstop leeg is. En dat Aboukhkal de hele maand januari in quarantaine zit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Evjen deed het ook niet onverdienstelijk in de gegeven speelminuten. Schroomt de duels ook niet ondanks dat hij nog een lichtgewicht is en rustig aan de bal.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

fcvictorie schreef: 23 dec 2020, 17:44 Goede en belangrijke zege vandaag. Vitesse heeft een goede ploeg, krijgt dit seizoen terecht veel lof. Maar vanmiddag heeft AZ laten zien dat zij wel nog de betere is.
Scorebordjournalistiek 😉.
Ik vond Vitesse veel beter in de korte combinaties en veel lichamelijker spelen, maar gelukkig kon AZ daar redelijk bij blijven.
Ik vond AZ zeker niet de betere, maar wel effectief. Ook wel eens lekker.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Kan iemand met enig voetbalverstand mij vertellen waarom de verdediging bij alle vrije trappen van Vitesse fanatiek op 1 lijn gaan staan, om dan samen met de Vitessen aanvallers naar het doel toe te rennen.
Zie dan nog maar de bal de andere kant op te krijgen. Die vrije trappen in de 1e helft heb ik in verbazing aangekeken. Dat Vitesse er geen 1 in kreeg was verbazend. Of komt dat nu juist omdat AZ op 1 lijn staat met de Vitesse aanvallers?
Ik hoop dat iemand op dit forum me dit kan uitleggen
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

salmonyappi schreef: 23 dec 2020, 18:36 Scorebordjournalistiek 😉.
Ik vond Vitesse veel beter in de korte combinaties en veel lichamelijker spelen, maar gelukkig kon AZ daar redelijk bij blijven.
Ik vond AZ zeker niet de betere, maar wel effectief. Ook wel eens lekker.
Precies. Heel fijn dat deze belangrijke wedstrijd gewonnen is maar wat er allemaal aan schortte is hierboven in verschillende posts wel aangegeven. Zoveel jongens halen nog lang het niveau niet wat we van ze kennen uit (gedeelten van) vorig seizoen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kingpin1966 schreef: 23 dec 2020, 15:40 Ben ik nou de enigste die dat ingeblikte supportersgeluid niks vind?
Je hoort supporters terwijl er geen hond in het stadion zit.
Tenzij ze zich allemaal als stoeltje hebben verkleed. :lol:
Ik vind dat "supporters" geluid zwaar irritant. Het is te overheersend.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 23 dec 2020, 17:06 Lekker Druijf, was al blij met de wissel, doet ie dit!

Het maakt mij niet uit hoe 'slecht' anderen hem vinden die jongen verdient uiteindelijk gewoon kansen in de basis bij dit AZ.
Druijf is een topper, ik vrees dat we hem na de winterstop kwijt zijn.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Boadu had zowaar een actie uit zichzelf. De goal kwam voort uit een mooi meegegeven bal, maar hij toonde minimaal één keer zelf initiatief richting de goal.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 23 dec 2020, 17:44 Ik denk wel dat als de ploeg nog een stap wil zetten je achterin een echte versterking nodig hebt. Met jongens als Letschert, Leeuwin en Hatzidiakos zal je tegen betere tegenstanders altijd wel in de problemen komen.
Ik hoop na de winterstop op Vlaar en Martins Indi in het centrum. Een fitte Vlaar blijft de beste verdediger.
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2302
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 23 dec 2020, 20:58 Ik hoop na de winterstop op Vlaar en Martins Indi in het centrum. Een fitte Vlaar blijft de beste verdediger.
Vraag is hoe lang Vlaar het fysiek nog volhoudt.
De Arjan Robben van AZ moet je toch ook niet willen worden.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hele mooie overwinning 😀. Vooral genoten van de spanning en de vechtlust van AZ.

Belangrijkste speler weer Teun Koopmeiners. Hij is niet alleen een fantastische middenvelder, Maar op dit moment ook de beste CV die we hebben. Ik vrees dat er in de winterstop wel een paar biedingen op hem binnenkomen. Ik hoop dat AZ hem niet onder de 25 miljoen laat vertrekken. Maar langer dan nog een half jaartje blijft hij zeker niet meer bij AZ.

Is het nog iemand opgevallen dat die laatste overtreding op Yuki met rood had moeten worden bestraft? Hij gaat niet 1, maar wel 2 keer op hem staan.
Plaats reactie