FC Twente-AZ (zo 13 dec, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 13 dec 2020, 20:56 Dat zou verband kunnen houden met de winstpremie.
Zelfs dan. Dit is zwaar denigrerend.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het zit gelukkig weer een keer mee. Na een niet veelbelovend begin toch wel wat leuke dingen gezien. Karlsson lekker op dreef, Stengs een paar mooie balletjes, Boadu flink wat meters gemaakt, Reijnders balt lekker mee, Koopmeiners en Wijndal die weer goed spelen. Aboukhlal als negatieve uitzondering, geen idee waarom die niet werd gewisseld. Maar goed punten binnen, geen rood en wat vertrouwen getankt.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 13 dec 2020, 20:58 Zelfs dan. Dit is zwaar denigrerend.
Nee. AZ had 12 spelers op de bank. Die zaten daar de hele wedstrijd te kleumen. Het is meer een signaal natuurlijk in de laatste minuten. In plaats van een moedeloze speler, een speler met hoop.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik zie Boadu hard werken maar loopt zich weer dom vast aan de rand van de 16 waar hij zo naar de vrijstaande Karlsson kan passen. Karlsson die de volgende aanval uit een moeilijke hoek schiet, waar hij de bal zo kan terugleggen op een vrijstaande medespeler. Ze moeten echt meer de combinatie zoeken en elkaar wat gunnen. Dit wordt anders serieus problematisch.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Langedijk schreef: 11 dec 2020, 15:14
Twente in vorm tegen een verzameling mentale wrakken met flink wat zwakke schakels. Dat kan niet anders dan een overwinning worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Jack schreef: 13 dec 2020, 21:05 Nee. AZ had 12 spelers op de bank. Die zaten daar de hele wedstrijd te kleumen. Het is meer een signaal natuurlijk in de laatste minuten. In plaats van een moedeloze speler, een speler met hoop.
Je zou toch verwachten dat je na een zware Europese wedstrijd op een gegeven moment voor wat verse krachten kiest. Laatste kwartier bijvoorbeeld Evjen voor Stengs die genoeg meters heeft moeten maken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Boadu en Karlsson hadden allang die 1-3 moeten maken. Wat kunnen die gasten slecht afronden zeg, er gaat geen bal binnen de palen. Aboukhlal voegt niets toe behalve ergernis en het balverlies van Stengs is ongekend.

Het is wel een fijne overwinning natuurlijk die verdere schade voorkomt en de club weer een beetje in rustig vaarwater brengt. Qua verliespunten blijft de top 3 gewoon in het vizier.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 13 dec 2020, 21:05 Nee. AZ had 12 spelers op de bank. Die zaten daar de hele wedstrijd te kleumen. Het is meer een signaal natuurlijk in de laatste minuten. In plaats van een moedeloze speler, een speler met hoop.
Als je een paar seconden voor tijd mag invallen, krijg jij hoop?
Zeker nooit gevoetbald Jack?
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Natuurlijk zijn we allemaal blij met de 3 punten maar het was wel weer een foutenfestival van AZ kant. Constant balverlies en telkens onzorgvuldig in de fase voorafgaand aan mogelijke kansen. Net als het gevaarlijk lijkt te gaan worden levert iemand 'm zo weer in. Met een AZ, een beetje meer in goede doen, loop je in de tweede helft al snel uit naar 0-3 of 0-4. Die tegengoal was een voorbeeld van hoe het dit seizoen gaat. Letschert (spelling niet gecontroleerd) levert 'm in en glijdt daarna nog uit ook waardoor die penalty situatie ontstaat.
Ben benieuwd óf, en zo ja wanneer, AZ de vorm weer vinden gaat.
Was die wedstrijd tegen Groningen niet onnodig verloren gegaan dan stond je nu met 23 punten en één minder gespeeld dus bijna gelijk met F'noord en Vitesse.
Reijnders speelde een goede wedstrijd, brengt rust in het spel, is sterk aan de bal en dat zou niemand hoeven te verbazen. Volgende week Midtsjö (spelling niet gecontroleerd) weer, die al het hele seizoen naar zijn vorm op zoek is maar 'm nog steeds niet gevonden heeft.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZA'dam schreef: 13 dec 2020, 21:14
Was die wedstrijd tegen Groningen niet onnodig verloren gegaan dan stond je nu met 23 punten en één minder gespeeld dus bijna gelijk met F'noord en Vitesse.
Zonder de 5 gelijke spelen tegen die dramatische tegenstanders hadden ze nu virtueel bovenaan gestaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Klopt, en dat zegt wel wat over het niveau van de Eredivisie.
Gebruikersavatar
padstra
Supporter
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:09
Contacteer:

padstra schreef: 07 dec 2020, 10:17 Twente kennende zullen we AZ wel over het (semi) dode punt heen helpen zondag.....
proficiat. Altijd kut als je gelijk hebt🤣. Succes in de verdere verloop van de competitie
W zijn gehaat en asociaal , we zijn de allermooiste club van allemaal !!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De vrije trap van Koopmeiners werd heel erg slim genomen door Druijff en Koopmeiners. Druijff maakte heel overtuigend de schijnbeweging dat hij hem ging nemen, en zeer kort daarop schoot Koopmeiners. Door die overtuigende beweging van Druijff was de hele verdediging en de keeper van Twente nagenoeg bewegingsloos.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

padstra schreef: 13 dec 2020, 21:30 proficiat. Altijd kut als je gelijk hebt🤣. Succes in de verdere verloop van de competitie
Bedankt, was een gelijkopgaande wedstrijd waarbij wij deze keer het geluk hadden. jullie ook veel succes verder!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 13 dec 2020, 21:33 De vrije trap van Koopmeiners werd heel erg slim genomen door Druijff en Koopmeiners. Druijff maakte heel overtuigend de schijnbeweging dat hij hem ging nemen, en zeer kort daarop schoot Koopmeiners. Door die overtuigende beweging van Druijff was de hele verdediging en de keeper van Twente nagenoeg bewegingsloos.
Slot is weg en meteen een goed ingestudeerde standaardsituatie =D>
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

AZA'dam schreef: 13 dec 2020, 21:27 Klopt, en dat zegt wel wat over het niveau van de Eredivisie.
Ze hebben het in eigen hand om nog voor het nieuwjaar in punten gelijk te komen met Vitesse, een club die na, wat was het, 10 spelrondes nog gedeeld koploper konden worden.
Kan snel gaan in onze kikkercompetitie, zeker als de flow weer terug komt door enkele wedstrijdjes achter elkaar te winnen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Toch bijzonder. Koopmeiners vertelde over overleg tussen spelers. Een soort hardtalk. Een ongewone manier om gezamenlijk zaken te bespreken en te benoemen. Pascal Jansen heeft, kennelijk, ook gesprekken gevoerd of op z'n minst input geleverd vanuit zijn optiek/rol/functie.

Beide zo te horen ongewone overleggen. En daar is volgens mij alle tijd voor. Buiten trainingen om doen die spelers bijna niks.

Het doet denken aan het crisisoverleg van bepalende AZ spelers toen Van Gaal dreigde te vertrekken bij AZ. Het seizoen erop werd AZ kampioen.

Dat AZ op deze manier uit de dreigende neerwaartse spiraal is gekomen maakt deze groep heel sterk volgens mij. Dat zag denk ik niemand aankomen.
Glory Hunter
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Drie punten is mooi, er zal echter veel moeten veranderen, te beginnen met een trainer die moet snappen dat wanneer je een druk programma hebt wisselen een must is. Boadu, eindelijk de longen uit zijn lijf gewerkt, klasse, maar wissel m na pakweg 70 minuten en ook ik hoop dat Evjen meer speelt, verwacht ik veel van. Reijnders was gewoon goed. De opbouw achterin maak ik mij het meest zorgen over. Letchert is verdedigend goed, opende een paar keer goed over de hele, maar zijn tempo was veel te laag. Stengs op de weg terug, veel balverlies, maar als het gevaarlijk was, is hij er altijd bij.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: 14 dec 2020, 05:16 Toch bijzonder. Koopmeiners vertelde over overleg tussen spelers. Een soort hardtalk. Een ongewone manier om gezamenlijk zaken te bespreken en te benoemen. Pascal Jansen heeft, kennelijk, ook gesprekken gevoerd of op z'n minst input geleverd vanuit zijn optiek/rol/functie.

Beide zo te horen ongewone overleggen. En daar is volgens mij alle tijd voor. Buiten trainingen om doen die spelers bijna niks.

Het doet denken aan het crisisoverleg van bepalende AZ spelers toen Van Gaal dreigde te vertrekken bij AZ. Het seizoen erop werd AZ kampioen.

Dat AZ op deze manier uit de dreigende neerwaartse spiraal is gekomen maakt deze groep heel sterk volgens mij. Dat zag denk ik niemand aankomen.
Ja mooi te zien dat Jansen de nadruk legt op communicatie, samenwerken en professioneel gedrag zoals te veel emotie (te veel kaarten), wedstrijd benadering (niet gokken dat je het met 90% ook wel een wedstrijd over de streep kan halen). Ik denk dat het voor dit team goed is dat er wat meer gekeken wordt naar de menselijke kant. Je kan zoals Slot altijd wel willen lullen over tactiek, maar als er onderling wrijfing is en er dingen etteren dan komt dat niet meer binnen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Jack schreef: 14 dec 2020, 05:16 Toch bijzonder. Koopmeiners vertelde over overleg tussen spelers. Een soort hardtalk.
Ha, fijn om te zien dat mijn berichten ook in de spelersgroep gelezen worden.

Goed opgepakt door onze Kapitein.
Plaats reactie