Sparta-AZ (zo 4 okt, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:24 Misschien. De vraag is hoe krijg je hem weer in vorm. Sanctioneren is ook niet altijd de oplossing.
Laten we eens beginnen met sanctioneren. Dat hebben we bij Myron namelijk nog niet gedaan.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 okt 2020, 15:21 Hou nou toch eens op. We zijn met topsport bezig. Niet presteren, kansen verprutsen en ook geen toegevoegde waarde in het team: bank!
Ik noem dat korte termijn denken en een makkelijkheidsoplossing. Een echte coach gaat hiermee aan de slag en wil een speler helpen om weer in vorm te komen. Wat ook op het trainingsveld zal gebeuren. Je zag bij de wissel ook dat hij absoluut niet tevreden was met zijn eigen prestatie.

Bij een ontwikkelingsclub als AZ zal nooit echt topsport worden bedreven. Daar mogen de spelers met vallen en opstaan beter worden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 okt 2020, 15:27 Laten we eens beginnen met sanctioneren. Dat hebben we bij Myron namelijk nog niet gedaan.
Sanctioneren doe je bij opzettelijke fouten. Bizot is hiervan een goed voorbeeld.

Ik vind wel dat eerder wisselen een optie is. Na een uur had je hem er al af kunnen halen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 04 okt 2020, 15:26 Van beste van de wereld naar onder 13 :mrgreen:
Ik denk wel dat dat laatste het niveau van de laatste 3 wedstrijden beter weergeeft :!:
Nee maar je gaat uit een informatiestroom van tien jaar er net uithalen wat jou past om op basis daarvan te roepen dat het beleid deels veranderd moet worden.

Er stonden vandaag acht of negen spelers aan de aftrapt die ooit geselecteerd zijn geweest voor de nationale ploeg. Voetbaltechnisch is er voldoende kwaliteit dus morgen nog twee paniekaankopen te doen is niet de oplossing. Het is nu duidelijk crisis. Rust bewaren en van binnen uit weer voor herstel zorgen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:32 Ik noem dat korte termijn denken en een makkelijkheidsoplossing.
Dat is het vervelende: er moet gepresteerd worden. Je kunt alleen maar korte termijn oplossingen zoeken: je moet namelijk snel weer presteren. Individuele belangen moeten even opzij geschoven worden. Er moeten punten gepakt worden.

Dit kan ook funest zijn voor de wisselspelers: wat moeten zij meer doen om wel minuten te maken?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:34 Sanctioneren doe je bij opzettelijke fouten. Bizot is hiervan een goed voorbeeld.

Ik vind wel dat eerder wisselen een optie is. Na een uur had je hem er al af kunnen moeten halen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Ferry schreef: 04 okt 2020, 15:45 Dat is het vervelende: er moet gepresteerd worden. Je kunt alleen maar korte termijn oplossingen zoeken: je moet namelijk snel weer presteren. Individuele belangen moeten even opzij geschoven worden. Er moeten punten gepakt worden.

Dit kan ook funest zijn voor de wisselspelers: wat moeten zij meer doen om wel minuten te maken?
Zoals ik al aangaf, eerder wisselen. Dat valt veel beter te verkopen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:42 Nee maar je gaat uit een informatiestroom van tien jaar er net uithalen wat jou past om op basis daarvan te roepen dat het beleid deels veranderd moet worden.

Er stonden vandaag acht of negen spelers aan de aftrapt die ooit geselecteerd zijn geweest voor de nationale ploeg. Voetbaltechnisch is er voldoende kwaliteit dus morgen nog twee paniekaankopen te doen is niet de oplossing. Het is nu duidelijk crisis. Rust bewaren en van binnen uit weer voor herstel zorgen.
Zinckernagel een paniekaankoop noemen is complete onzin. Volgens mij heb jij hem dan nog nooit zien spelen. Hij is qua voetbal en niveau vergelijkbaar met Karlsson en Hauge. De reden dat ik eerst voor Hauge pleitte is omdat hij jonger is en dus in potentie nog beter kan worden. Maar Zinckernagel doet op dit moment niet voor Hauge onder en is een stuk effectiever dan Stengs.

Voetbaltechnisch is er inderdaad kwaliteit genoeg, maar mentaal en qua inzet zit het bij een aantal spelers niet goed bij AZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZA'dam schreef: 04 okt 2020, 14:47 Nog een lichtpuntje: Bizot doet de volgende keer niet mee!
En we lopen een punt uit op Fortuna Sittard!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:50 Zoals ik al aangaf, eerder wisselen. Dat valt veel beter te verkopen.
Ik denk niet dat je hem nu nog kúnt verkopen........😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 04 okt 2020, 12:40 Zo, kunnen we nu de wedstrijd weer weggeven... 8)
Slechte timing zo'n opmerking zo vroeg in de wedstrijd! :wink:

Ik zei het thuis na de gemiste pingel op 0-5 en in de rust met 0-4 op zak. Later bij 2-4 zei ik ook het wordt nog 4-4. Bijna had ik het nog mis ook als Sparta die laatste aanval zorgvuldiger had uitgespeeld met kans op 5-4.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 04 okt 2020, 13:28 Ik durf te wedden dat ze dit niet meer weg geven (niet te hoge inzet) ;-)
Hoe durf je? :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Metalingus schreef: 04 okt 2020, 13:31 ...Zo doorgaan en lekker vertrouwen opbouwen.
Jij kent AZ nog steeds niet! Doen ze niet aan weet je toch? :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZA'dam schreef: 04 okt 2020, 13:50 eh.., dat neem ik terug
Verstandiger aan het worden! :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MO7 schreef: 04 okt 2020, 13:56 Kilkenny vindt jullie commentaar op Bizot opportunistisch :D
Ha ha. Wat zal ie dan van de reacties na de wedstrijd wel niet vinden!? :wink:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 04 okt 2020, 15:53 Zinckernagel een paniekaankoop noemen is complete onzin. Volgens mij heb jij hem dan nog nooit zien spelen. Hij is qua voetbal en niveau vergelijkbaar met Karlsson en Hauge. De reden dat ik eerst voor Hauge pleitte is omdat hij jonger is en dus in potentie nog beter kan worden. Maar Zinckernagel doet op dit moment niet voor Hauge onder en is een stuk effectiever dan Stengs.

Voetbaltechnisch is er inderdaad kwaliteit genoeg, maar mentaal en qua inzet zit het bij een aantal spelers niet goed bij AZ.
Is ie beter dan Taabouni?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Moest die 1-4 trouwens niet afgekeurd worden? De bal moet toch een volledige omwenteling maken voor de volgende hem mag raken? Dat was nu bij lange na niet het geval.

Edit: beetje googelen doet wonderen, duidelijke beweging is voldoende.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 04 okt 2020, 18:06 Is ie beter dan Taabouni?
Zinckernagel is rechtsbuiten. Taabouni is een 10, dus ik weet niet waarom je hun wil vergelijken. Maar ja op rehtsbuiten is Zinckernagel beter dan Stengs (over een heel seizoen) en beter dan Taabouni.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

kuifje schreef: 04 okt 2020, 15:01 Qua rendement. Nee, we gaan het beleid baseren op de laatste twee maanden en de vorige tien jaar tellen niet mee. Als volgende keer de O13 een wedstrijdje verkiest van Twente ga je dan ook roepen dat de jeugdopleiding op de schop moet?

Of wil jij nu gaan beweren dat dit hun niveau is. Je bent maar zo goed als je laatste wedstrijd is ook zo’n klassieke fout.

Maar ik vind de mentale weerbaarheid wel heel raar. Vorig seizoen had je het dakincident en toonden ze zich supersterk. En nu zakt het bij de minste tegenslag als een pudding in elkaar. Dat is nu precies de grote vraag. Waarom zakken spelers zo ver door hun ondergrens?
Kuifje jij en ik volgen AZ al lang en intensief. Deze wedstrijd is absurd. De vorige eigenlijk ook. Beide tegen laagvliegers. Onmogelijk eigenlijk. Toch presteert AZ het weer. Niet voor de eerste keer in de laatste tien jaar waar jij naar verwijst.

Het beleid is goed en verdedig jij ten alle tijden. Prima. Maar de prestatiecurve van AZ in de afgelopen tien jaar is wel heel erg grillig. Staat dat los van het beleid vind jij?

Ik denk het niet. Je moet niet alleen kijken naar de financiën, de jeugdopleiding, de keurige club AZ, etc. Uiteindelijk draait alles maar om één ding in topsport en dat is presteren als het er toe doet. Slecht of goed beleid!

Nog steeds, ondanks de komst van Robert Eenhoorn die het Nederlands honkbalteam naar de wereldtitel loodste, vind ik AZ niet in alles uitstralen dat hier een club staat die echt in alles op topniveau wil presteren.

Onze keepers zijn al jaren geen topniveau, dan wel worden na verloop van tijd minder. De keeperstrainer is al vaak genoeg ter discussie gesteld.

Onze verdediging lijkt wel de achilleshiel van onze club. Goede verdedigers opleiden lukt nauwelijks en de aankopen mogen niks kosten. Een gemis aan een LCV met opbouwende kwaliteiten wordt niet serieus genomen.

Ons middenveld is normaliter goed bezet. Hoewel het geschuif met Teun Koopmeiners van middenveld naar achteren en weer terug niet standvastig is. Ook niet bevorderlijk voor de automatismen.

Onze aanval is grillig en jong. Onberekenbaar. Kan voordelen hebben, maar in moeilijke tijden ook zware nadelen. Vorig seizoen hadden we een supertrio in vorm, maar de bezetting daar achter was matig. Nu met de komst van Karlsson winnen we aan kwaliteit, maar vandaag verliezen we kwaliteit door het vertrek van Idrissi die met zijn gif ook belangrijk was.

Leiderschap die ik niet in deze spelersgroep. De oudjes Vlaar en Leeuwin doen nauwelijks meer mee en onze aanvoerder lijkt niet de baas over de groep. De baas lijkt Slot ook niet meer te zijn. De nonverbale uitstraling van Boadu bij zijn wissel en geen handje met Slot wezen duidelijk op een ontevredenheid. Dat laatste zou ie vooral bij zichzelf moeten zoeken, maar of ie dat doet betwijfel ik.

Al jaren mis ik bij AZ de echte profmentaliteit. In het veld, maar ook er buiten. Al een aantal jaar slaagt de technisch directeur er niet in om tijdig de spelersgroep te versterken en te vaak komen er spelers die niet direct het gewenste niveau hebben.

Hoe kan jij nou het beleid zo goed vinden als jaar in jaar uit dezelfde dingen gebeuren bij AZ die niet leiden tot constante topprestaties!?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 04 okt 2020, 18:21 Zinckernagel is rechtsbuiten. Taabouni is een 10, dus ik weet niet waarom je hun wil vergelijken. Maar ja op rehtsbuiten is Zinckernagel beter dan Stengs (over een heel seizoen) en beter dan Taabouni.
Als Taabouni wordt gebracht zal het op de flanken voorin zijn.

Ik geloof Stengs al wat meer heeft laten zien dan een rechtsbuiten in semi professionele vrij zwakke Noorse competitie. Misschien deze jongen wat constanter is. Maar dat is jouw conservatieve visie. Liever een jongen die een heel seizoen niveau WiIlem II/Heracles speelt dan een grillig toptalent in opleiding/ontwikkeling die met vallen en opstaan top Nederland afwisselt met rechterkolom maar uiteindelijk wellicht wel voor de hoofdprijs de deur uitgaat.

Maar ok, we zullen over tien jaar zien wie uiteindelijk de mooiste carrière bij elkaar heeft gespeeld. Ik zet mijn geld toch op Stengs.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie