FC Utrecht-AZ (zo 27 dec, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Geen moment geloof gehad in een overwinning, de strijdvaardigheid was er gewoon niet.

En tja je kan je hand boven het hoofd van Hatzidiakos en Bizot houden, maar op dit moment is het gewoon echt niet goed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kass schreef: 27 dec 2020, 16:30 Zwaar frustrerend resultaat. Keer op keer vlak voor tijd alles weggeven. Officieel 1x verloren, maar mentaal alweer de 7e nederlaag van dit seizoen. Je kan altijd een keer een mindere dag hebben, maar als je in bijna de helft van je competitie wedstrijden vlak voor tijd alles weggooit is het geen toeval of pech, maar gebrek aan kwaliteit. Je zou zeggen dat er bij AZ video analisten liepen waarmee wedstrijden teruggekeken kunnen worden, maar blijkbaar gebeurt dat niet of onvoldoende anders overkomt je dit niet zo vaak in een half seizoen.
Gebrek aan trainersverstand in combinatie met spelers mentaal zwak. Het zijn ook bijna altijd dezelfde spelers die verzaken. Spelers zoals Koopmeiners, Wijndal en De Wit ligt het nooit aan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 27 dec 2020, 16:14 Trainer en spelers staan een beetje lacherig en grappend interviews te geven. Nep top.

Als er nou maar eens één iemand binnen de club was die niet lichtvoetig met dit puntverlies omging.
Dit overkwam AZ in de eerste 5 wedstrijden van dit seizoen ook al. Weer paniek. Weer teruglopen.
Deze wedstrijd had de eerste moeten zijn en past derhalve perfect in het rijtje van de eerste 5 😉.

Wat natuurlijk wil zeggen dat ze niets geleerd hebben...........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Als je hier nog steeds niet aan gewend bent. Dit is gewoon
het nivo de rest van het seizoen. Wen er maar aan.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 27 dec 2020, 16:14 Trainer en spelers staan een beetje lacherig en grappend interviews te geven. Nep top.

Als er nou maar eens één iemand binnen de club was die niet lichtvoetig met dit puntverlies omging.
Dit overkwam AZ in de eerste 5 wedstrijden van dit seizoen ook al. Weer paniek. Weer teruglopen.
Dan denk ik toch even heel voorzichtig aan Dhr.G.J.Verbeek.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

multatuli schreef: 27 dec 2020, 17:11 Gebrek aan trainersverstand in combinatie met spelers mentaal zwak. Het zijn ook bijna altijd dezelfde spelers die verzaken. Spelers zoals Koopmeiners, Wijndal en De Wit ligt het nooit aan.
Zo mentaal sterk vind ik Koopmeiners niet. Hij scoort belangrijke goals, dat is heel fijn, maar coachend vind ik hem tegenvallend. Heeft in twee interviews bijna lopen huilen. Zijn medespelers lijken niet onder de indruk te zijn van zijn coaching op het veld.

Hij maakt ook geregeld wat fouten. Bij de 2-2 staat hij ook veel te ver naar achteren, hij staat potverdorie bijna gelijk met Bizot.

Maar waar ik mij het meest aan erger, is het interview van Stengs waarin hij weer stom zit te lachen om alles. Zou mooi zijn als Koopmeiners, Stengs een zou aanpakken. Maar dat durft hij niet.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

gedeprimeerd het jaar uit.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Shota-Arveladze schreef: 27 dec 2020, 17:25 Zo mentaal sterk vind ik Koopmeiners niet. Hij scoort belangrijke goals, dat is heel fijn, maar coachend vind ik hem tegenvallend. Heeft in twee interviews bijna lopen huilen. Zijn medespelers lijken niet onder de indruk te zijn van zijn coaching op het veld.

Hij maakt ook geregeld wat fouten. Bij de 2-2 staat hij ook veel te ver naar achteren, hij staat potverdorie bijna gelijk met Bizot.

Maar waar ik mij het meest aan erger, is het interview van Stengs waarin hij weer stom zit te lachen om alles. Zou mooi zijn als Koopmeiners, Stengs een zou aanpakken. Maar dat durft hij niet.
Ik beoordeel Koopmeiners ook niet zozeer als aanvoerder (ik kan niet horen wat hij allemaal zegt tegen zijn medespelers, dus geen idee hoe hij hun coacht) maar als voetballer. Ik heb ook geen idee of en hoe hij Stengs aanpakt. Ik denk zelf dat iemand als De Wit daar beter in is, maar zeker weten doe ik het niet.

En als voetballer is Koopmeiners mentaal wel heel sterk. Dat zie je dat hij penalties durft te nemen op hele belangrijke momenten, maar ook hoe hij altijd voorop gaat in de strijd.

Hij stond daarvoor ook een keer gelijk aan Bizot en haalde de bal van de lijn.
mitch
Herry en/of Berry
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mei 2005, 11:43

Jack schreef: 27 dec 2020, 17:59 gedeprimeerd het jaar uit.
Ach, dat waren we toch al met die Corona, het mislopen van de CL, de uitschakeling in de EL, het wegsturen van Arne Slot, de 6 onnodige gelijke spelen en noem maar op.....
Beste supporters, ik wens jullie en mijzelf een goed, gelukkig en gezond 2021 toe.
En ja, dit hoort wel bij AZ....het is in ieder geval nooit saai!!! :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Shota-Arveladze schreef: 27 dec 2020, 17:25
Hij maakt ook geregeld wat fouten. Bij de 2-2 staat hij ook veel te ver naar achteren, hij staat potverdorie bijna gelijk met Bizot.
Dat was even daarvoor hard nodig om die bal van de lijn te halen bij dat slappe kopballetje. Toen stond Bizot ook weer verkeerd. Je merkt aan alles de paniek achterin omdat er een onbetrouwbare psychoot onder de lat staat. Met Romero hadden we bovenaan gestaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 27 dec 2020, 19:17Met Romero hadden we bovenaan gestaan.
Met Hobie ook.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

ForzAZ schreef: 27 dec 2020, 15:33 Wat een stomme zakken zijn het toch ook. Achteruit lopen en weer de ballen niet van de zijkant tegen houden.

Waarom brengt Jansen nou die dreumes in van Jong AZ?

Nu had je voor die laatste 5 minuten leeuwin of zelfs Vlaar nog wel in kunnen zetten. Ontsnappen we een paar keer en dan valt ie toch weer.

Kaffers bij AZ!
Snapt er echt weinig van, nog een verdediger erbij geeft nog meer druk
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

AZ heeft gewoon de eerste 6 wedstrijden van het seizoen gelijk gespeeld
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

"AZ vervalt in oude fouten: Na korte vakantie kijken hoe we dit op kunnen lossen".

Real Sociedad uit zegt ze niks meer natuurlijk.

AZ terug bij af na late gelijkmaker, maar: 'Denk dat komende maand cruciaal wordt'

Het uit handen geven van een resultaat door een late tegentreffer is volgens Pascal Jansen geen thema.


Geen Thema.png
Geen Thema.png (51.52 KiB) 3061 keer bekeken

Na 5 november werden de spelers van AZ wakker. Real Sociedad-AZ 1-0. Met nul kansen voor AZ.

AZ is in het patroon van voor de wedstrijd tegen Real Sociedad vervallen. Het is WEL een thema. Het gaat over inzet en intensiteit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien dat de boodschap van Real Sociedad aan AZ door spelerswisselingen is verwaterd.
Glory Hunter
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Rjansen17 schreef: 27 dec 2020, 20:54 Snapt er echt weinig van, nog een verdediger erbij geeft nog meer druk
Die invaller speelt linksback in Jong AZ vriend. Dus hij zet er een verdediger in. Alleen geen Leeuwin, Vlaar of Velthuis om het centrum te ondersteunen. Dat hoeft helemaal geen extra druk te betekenen mits je er een paar voorin houdt die die verdedigers van de tegenpartij beletten helemaal vrij alle ballen naar voren te trappen.

Wij hadden een forse ondertal in fysieke kracht en lengte achterin. Om vijf minuten stand te houden dus een kopsterke verdediger er bij en dan had Teun zelfs iets kunnen opschuiven. Nee wij zetten er een dreumes in. Wel een verdediger dus!
MarkusHenriksen19
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jan 2019, 07:00

Shota-Arveladze schreef: 27 dec 2020, 17:25 Maar waar ik mij het meest aan erger, is het interview van Stengs waarin hij weer stom zit te lachen om alles. Zou mooi zijn als Koopmeiners, Stengs een zou aanpakken. Maar dat durft hij niet.
Dat is precies de mentaliteit waarom Stengs en Boadu simpelweg geen stap vooruit zetten. Ze vinden dat het nooit aan hun ligt en wanneer ze hun klusje hebben gedaan is het voldoende. Ik denk meteen terug aan dat moment in februari dat Boadu aan de trainer vroeg of hij niet terug naar Alkmaar hoefde maar meteen naar huis. Dat doe je bij FC Akersloot als je vriendin in Middenmeer woont, maar niet bij een profclub. Dat had ie bij Verbeek, Adriaanse of van Gaal moeten vragen. Had wel komische tv opgeleverd
Maarten Martens is de enige speler van deze eeuw die de beker én landstitel als speler won. Als trainer is het je ook gegund

Eerste wedstrijd: AZ-Aalesunds FK 6-0 (25-8-2011, vEL)

>Huiberts, wijs ook BMI de deur én volg gerust zelf!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Uit de Volkskrant:

Het gelijkspel is op zich geen verrassing, want dat deden FC Utrecht en AZ al zo vaak deze competitie en de ploegen zijn kwalitatief aan elkaar gewaagd, al is AZ technisch een stuk begaafder. Maar AZ is ook de ploeg die het al vier keer eerder mis zag gaan in de slotfase, en vooral daardoor 7 punten achterstaat op ajax. Volgens linksback Owen Wijndal moet de ploeg in die fase 'meer schijt hebben en gewoon druk voorin blijven zetten in plaats van achteruit te gaan lopen'. Koopmeiners schamper lachend: 'Dat roept Owen altijd heel makkelijk. Je hebt ook te maken met een tegenstander die iets anders gaat doen.'
Als de twee belangrijkste spelers van nu het al niet eens zijn, lijkt het logisch dat de twijfel toeslaat in de slotfase.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 28 dec 2020, 09:44 Uit de Volkskrant:



Als de twee belangrijkste spelers van nu het al niet eens zijn, lijkt het logisch dat de twijfel toeslaat in de slotfase.
In dit opzicht ben ik het eens met Wijndal en is het echt doodzonde dat de aanvoerder er anders over denkt.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 28 dec 2020, 10:48 In dit opzicht ben ik het eens met Wijndal en is het echt doodzonde dat de aanvoerder er anders over denkt.
Dat bedoel ik.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie