Oefenwedstrijden 2020/21

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 21 aug 2020, 17:57 Echt zelden een wedstrijd gezien met zoveel blinde, slappe voorzetjes. Lijkt totaal geen idee achter te zitten. Weinig om hoop uit te putten voor woensdag, maar we laten ons graag verassen. Good old Ron Beton zal wel weer plaatsnemen naast Leeuwin. Hopelijk hebben ze geen snelle spits :? .
Ik had het gevoel naar een wedstrijd te kijken van de plaatselijke amateurclub die in de 5e of 6e klasse uitkomt. Zelden zo'n dramatische wedstrijd gezien. Enige moment dat ik hard moest lachen was toen Reijnders een niet te missen bal huizenhoog over schoot.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

multatuli schreef: 21 aug 2020, 20:48 Ik had het gevoel naar een wedstrijd te kijken van de plaatselijke amateurclub die in de 5e of 6e klasse uitkomt. Zelden zo'n dramatische wedstrijd gezien. Enige moment dat ik hard moest lachen was toen Reijnders een niet te missen bal huizenhoog over schoot.
Ja. Echt slecht was dat. Slechte techniek denk ik dan meteen. En weinig aandacht voor het doel van het spel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik heb de hele voorbereiding al het gevoel dat spelers de opdracht hebben gekregen om op de raarste momenten de bal expres te verliezen, zodat er geoefend kan worden op herstellen van de fouten.
Het is de enige positieve draai die ik kan bedenken, maar als dat niet zo is, dan is het niveau erg bedenkelijk.
Woensdag is erg belangrijk, geen Europese campagne betekent dat sommige spelers die op 50/50 qua transfer gedachten zitten eerder de stap zullen nemen. Ik hou mijn hart vast.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 21 aug 2020, 18:25 Anderzijds, we zijn een paar weken onderweg, hebben maanden niet gespeeld. Is het dan realistisch om nu de wedstrijden van vorige seizoen als vereist niveau te vragen? .
De voorbereiding is naar mijn mening ook te kort. Maar ook dat is een beleidsmatige keuze geweest. Terwijl er over een halve week juist betere prestaties zijn vereist dan vorig seizoen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ADO-AZ is zo live te zien op de YouTube van Omroep West: https://www.youtube.com/watch?v=B7J8b6P ... e=emb_logo
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Reijnders in plaats van De Wit.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Vast patroon. Boadu die struikelt of uitglijdt wanneer hij op de keeper kan afgaan. AZ heeft tal van kansen en balbezit maar geen goals. Eerste de beste kans bij tegenstander is raak.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Buiten dat onze basis 10 (we hebben echt een CV nodig, eigenlijk 2... Leeuwin is in de verre verte geen niveau AZ) best in orde is, maar nog geen vorm in zit, is het In de breedte een serieus probleem. De 1-0 voor ADO is zeer in de lijn van verwachtIng. Geen kansen, veel balbezit... Boadu erin begrijp ik wel.. je kunt alleen in vorm komen door te spelen. Het is weer een heeeeele lange wedstrijd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Dat was niet best (om het nog maar zwak uitvtw drukken)... 1-0 verloren van ADO....
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Nu zag Leeuwin er wel slecht uit bij de tegengoal.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Triest. Scoren tegen een gesloten tegenstander lijkt heel erg lastig voor AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 29 aug 2020, 16:56 Triest. Scoren tegen een gesloten tegenstander lijkt heel erg lastig voor AZ.
Dat was vorig jaar ook zo hoor. Toen moesten ze ook vaak door een toevalstreffer op voorsprong komen om de ban te breken.

Corona is ook een nadeel voor AZ. Zonder publiek heeft de thuisploeg geen ‘druk’ om aan te vallen en krijgt AZ minder ruimte om te counteren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Boadu was weer een verschrikking. Werd hij weer prachtig weggestoken, heeft ie weer ruzie met de bal en verpest hij een kansrijke 1 op 1 situatie. Er lukt zo weinig.
Hij kan t toch niet allemaal ineens verleerd zijn? Het was juist zijn kracht om diep gestuurd te worden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 29 aug 2020, 18:53 Boadu was weer een verschrikking. Werd hij weer prachtig weggestoken, heeft ie weer ruzie met de bal en verpest hij een kansrijke 1 op 1 situatie. Er lukt zo weinig.
Hij kan t toch niet allemaal ineens verleerd zijn? Het was juist zijn kracht om diep gestuurd te worden.
Het gebeurde hem vorig jaar ook regelmatig dat hij ruzie had met de bal in een 1op1 situatie. Bijv. tijdens AZ-ajax gebeurde het hem ook 2x. Vorig jaar was hij echter een stuk balvaster en leverde niet iedere bal in. Nu lijkt een simpele aanname of breedte pas al te veel gevraagd. Het kan toch niet ineens weg zijn. Je kan wel eens een slechte periode hebben, maar dit moet niet te lang duren. We hebben de goals hard nodig.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Nou ja, lekker belangrijk.
Als ze de wedstrijden waarin het ergens om gaat maar gaan winnen.
Ze hadden zoveel balbezit en combinaties dat ik er wel vertrouwen in heb dat ze er op een gegeven moment wél ingaan.
Als je Boadu vanavond zag kan je je toch nauwelijks voorstellen dat een club daar miljoenen in gaat investeren........maar ook bij hem zal het wel weer komen.
Geduld (ben ik bang......).
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 29 aug 2020, 22:27 Als je Boadu vanavond zag kan je je toch nauwelijks voorstellen dat een club daar miljoenen in gaat investeren........maar ook bij hem zal het wel weer komen.
Geduld (ben ik bang......).
Vijf maanden niet gespeeld, halve voorbereiding gemist, en dan verbaasd zijn dat hij nog niet scherp is.
Die jongen is gewoon niet fit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

kuifje schreef: 31 aug 2020, 09:02 Vijf maanden niet gespeeld, halve voorbereiding gemist, en dan verbaasd zijn dat hij nog niet scherp is.
Die jongen is gewoon niet fit.
Ik ben niet verbaasd, maar constateer het. Maar hij is nu wel heel erg ver weg van een goede voetballer.......zelfs net fit mag er nog wel eens een actie lukken. En zo niet gewoon niet opstellen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 31 aug 2020, 13:40 Ik ben niet verbaasd, maar constateer het. Maar hij is nu wel heel erg ver weg van een goede voetballer.......zelfs net fit mag er nog wel eens een actie lukken. En zo niet gewoon niet opstellen.
Hij moet net spelen om ritme te krijgen ....
Op training word je niet wedstrijdfit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

A.s. donderdag om 16.30u speelt AZ thuis tegen AA Gent. Live te zien op AZ-YouTube.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

We oefenen donderdag tegen KAA Gent nu we ze niet geloot hebben :lol: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten