Oefenwedstrijden 2020/21

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Oh en het gemis van Vlaar is uiteraard ook enorm.

Maar laat de mensen die maar constant roepen dat we niemand missen en dat dit team toch ook wel in de arena won met het zinkende schip ondergaan volgende week. dan hebben ze nog altijd geen gelijk.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 21 aug 2020, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De meest slaapverwekkende wedstrijd van het jaar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 17:11 Met Koopmeiners achterin is het elftal uit balans, dat heb ik al vaker gezegd.
Dat riedeltje kennen we nu wel van je. Volgens mij speelde Koopmeiners tegen ajax ook achterin, en strooide met prachtige passes.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 21 aug 2020, 17:16 Dat riedeltje kennen we nu wel van je. Volgens mij speelde Koopmeiners tegen ajax ook achterin, en strooide met prachtige passes.....
En we kennen jouw riedeltje en dat van Kuifje ook, hoeveel staat het?
0-1 tegen Telstar toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 17:14 Oh en het gemis van Vlaar is uiteraard ook enorm.

Maar laat de mensen die maar constant roepen dat we niemand missen en dat dit team toch ook wel in de arena won met het zinkende schip ondergaan volgende week. dan hebben ze nog altijd geen gelijk.
Hoeveel goede en gewonnen wedstrijden heeft AZ heeft wel niet gespeeld met Koopmeiners achterin? Je kan discussiëren waar hij het best tot zijn recht komt en wat het beste voor de ploeg is maar dat gaat dan om duels tegen gelijkwaardige of sterkere tegenstanders.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 21 aug 2020, 17:27 Hoeveel goede en gewonnen wedstrijden heeft AZ heeft wel niet gespeeld met Koopmeiners achterin? Je kan discussiëren waar hij het best tot zijn recht komt en wat het beste voor de ploeg is maar dat gaat dan om duels tegen gelijkwaardige of sterkere tegenstanders.
Natuurlijk heeft AZ ook duels gewonnen met Koopmeiners achterin, maar dan liep 1. de rest ook redelijk tot goed 2. Dan stond vaker Panta of Ron naast 'm. 3. Het waren niet altijd de beste wedstrijden, hoewel ik je die tegen ajax absoluut zal geven.

Overigens ook wel lullig voor Telstar dat het nu zo 1-1 wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

een kwelling om naar te kijken.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 17:34 Natuurlijk heeft AZ ook duels gewonnen met Koopmeiners achterin, maar dan liep 1. de rest ook redelijk tot goed 2. Dan stond vaker Panta of Ron naast 'm. 3. Het waren niet altijd de beste wedstrijden, hoewel ik je die tegen ajax absoluut zal geven.

Overigens ook wel lullig voor Telstar dat het nu zo 1-1 wordt.
Ik geloof niet dat het voor deze wedstrijd ene mallemoer uitmaakt. Straks tegen Pilzen is een ander verhaal.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

het is afgelopen. gelukkig.
Glory Hunter
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 21 aug 2020, 17:45 Ik geloof niet dat het voor deze wedstrijd ene mallemoer uitmaakt. Straks tegen Pilzen is een ander verhaal.
En die wedstrijd gaan we in zonder vervanger voor Wuytens, met Ron nog altijd geblesseerd en daarnaast een redelijk slechte voorbereiding althans het team lijkt niet gepolijst noch ingespeeld in de wedstrijden die we 'wel' als graadmeter mochten nemen van Slot (en dan zoals eerder gezegd, accepteer ik even dat hij er op los aan het experimenteren was aan het begin van de oefencampagne).

Je opmerkingen zijn leuk, je hebt het recht ze te maken en ik weerleg ze graag (voor zover de spelers het al niet op het veld doen), maar zelfs al zou je gelijk hebben zijn ze nog geen antwoord op het spel wat we momenteel zien. Buiten een magische hoop dat Slot stiekem iedereen een waas voor de ogen heeft willen houden en ze opzettelijk slecht gespeeld hebben om de CL tegenstanders vanaf volgende week te overdonderen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Echt zelden een wedstrijd gezien met zoveel blinde, slappe voorzetjes. Lijkt totaal geen idee achter te zitten. Weinig om hoop uit te putten voor woensdag, maar we laten ons graag verassen. Good old Ron Beton zal wel weer plaatsnemen naast Leeuwin. Hopelijk hebben ze geen snelle spits :? .
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 17:17 En we kennen jouw riedeltje en dat van Kuifje ook, hoeveel staat het?
0-1 tegen Telstar toch?
Ligt dat aan het feit dat Koopmeiners achterin staat? Nee, dat ligt aan de aanvallers die volledig niet thuis geven.
Laatst gewijzigd door salmonyappi op 21 aug 2020, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Probleem is een beetje dat er maar een speler zijn man kan uitspelen, dat is Idrissi, en als die het dan niet heeft .... Helaas komt het voor Stengs te vroeg. Laten we hopen op een penalty.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

We hadden voor het zelfvertrouwen misschien beter tegen Heerenveen kunnen oefenen...
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 17:56 En die wedstrijd gaan we in zonder vervanger voor Wuytens, met Ron nog altijd geblesseerd en daarnaast een redelijk slechte voorbereiding althans het team lijkt niet gepolijst noch ingespeeld in de wedstrijden die we 'wel' als graadmeter mochten nemen van Slot (en dan zoals eerder gezegd, accepteer ik even dat hij er op los aan het experimenteren was aan het begin van de oefencampagne).

Je opmerkingen zijn leuk, je hebt het recht ze te maken en ik weerleg ze graag (voor zover de spelers het al niet op het veld doen), maar zelfs al zou je gelijk hebben zijn ze nog geen antwoord op het spel wat we momenteel zien. Buiten een magische hoop dat Slot stiekem iedereen een waas voor de ogen heeft willen houden en ze opzettelijk slecht gespeeld hebben om de CL tegenstanders vanaf volgende week te overdonderen.
Ik zie ook wel dat ze mijlenver van het niveau van vorig jaar zijn. Vooral op aanvallend vlak het gebrek aan scherpte, snelheid en precisie in de eindfase is frappant maar dat komt heus niet omdat er nog geen nieuwe LCV is. En het is ook dik k*t dat je maar een kleine drie of vier weken voorbereiding hebt naar dit soort belangrijke wedstrijden.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

kuifje schreef: 21 aug 2020, 18:01 Ik zie ook wel dat ze mijlenver van het niveau van vorig jaar zijn. Vooral op aanvallend vlak het gebrek aan scherpte, snelheid en precisie in de eindfase is frappant maar dat komt heus niet omdat er nog geen nieuwe LCV is. En het is ook dik k*t dat je maar een kleine drie of vier weken voorbereiding hebt naar dit soort belangrijke wedstrijden.
En ik zie heel duidelijk dat Koopmeiners momenteel nog altijd de opbouw verzorgt dat doet hij vanuit achteruit in plaats van als aanspeel en verdeelpunt op het middenveld. Hierdoor kunnen zelfs de verdedigers van Telstar gaten die er al ontstaan dicht lopen. Dan helpt het inderdaad niet dat Idrissi vervolgens er telkens niet uit komt en dat Boadu dan wel explosiviteit mist door de lange stop dan wel (lijkt mij waarsschijnlijker) dat zo'n jongen van Telstar echt top gemaakt is om Boadu te kunnen weren. Maar of dat dan weer van invloed heeft op de totale speelstijl?

Dat zal misschien een verschil in voetbalvisie zijn, maar het is inderdaad eeuwig mijn riedeltje over Koopmeiners omdat het ook met wat positievere uitschieters er naast toch telkens wel bewezen wordt dat er een wat ander AZ op het veld staat op het moment dat Teun een linie naar achter gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Toch de invloed van Davids ?
Maar dit geeft mij toch een onrustig gevoel.Ben er niet blij mee.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 18:09 En ik zie heel duidelijk dat Koopmeiners momenteel nog altijd de opbouw verzorgt dat doet hij vanuit achteruit in plaats van als aanspeel en verdeelpunt op het middenveld. Hierdoor kunnen zelfs de verdedigers van Telstar gaten die er al ontstaan dicht lopen. Dan helpt het inderdaad niet dat Idrissi vervolgens er telkens niet uit komt en dat Boadu dan wel explosiviteit mist door de lange stop dan wel (lijkt mij waarsschijnlijker) dat zo'n jongen van Telstar echt top gemaakt is om Boadu te kunnen weren. Maar of dat dan weer van invloed heeft op de totale speelstijl?

Dat zal misschien een verschil in voetbalvisie zijn, maar het is inderdaad eeuwig mijn riedeltje over Koopmeiners omdat het ook met wat positievere uitschieters er naast toch telkens wel bewezen wordt dat er een wat ander AZ op het veld staat op het moment dat Teun een linie naar achter gaat.
Ik ben er nog niet helemaal uit met Koopmeiners. Voor de echte top lijkt ie me wat handelingssnelheid te missen. En achteraan vind ik hem dan weer pure snelheid missen.

Anderzijds, we zijn een paar weken onderweg, hebben maanden niet gespeeld. Is het dan realistisch om nu de wedstrijden van vorige seizoen als vereist niveau te vragen? Je ziet er wel meerderen worstelen. Midstjo heb ik ook nog niet veel goeds zien doen, Wijndal is ook meer aan het sloffen, Idrissi raakt geen man voorbij, etc. Terwijl ze uiteindelijk tegen Genk misschien nog de beste wedstrijd speelden en dat was notabene de eerste.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

DeZuivelDuivel schreef: 21 aug 2020, 18:09 En ik zie heel duidelijk dat Koopmeiners momenteel nog altijd de opbouw verzorgt dat doet hij vanuit achteruit in plaats van als aanspeel en verdeelpunt op het middenveld. Hierdoor kunnen zelfs de verdedigers van Telstar gaten die er al ontstaan dicht lopen. Dan helpt het inderdaad niet dat Idrissi vervolgens er telkens niet uit komt en dat Boadu dan wel explosiviteit mist door de lange stop dan wel (lijkt mij waarsschijnlijker) dat zo'n jongen van Telstar echt top gemaakt is om Boadu te kunnen weren. Maar of dat dan weer van invloed heeft op de totale speelstijl?

Dat zal misschien een verschil in voetbalvisie zijn, maar het is inderdaad eeuwig mijn riedeltje over Koopmeiners omdat het ook met wat positievere uitschieters er naast toch telkens wel bewezen wordt dat er een wat ander AZ op het veld staat op het moment dat Teun een linie naar achter gaat.
Normaal gesproken heb je met Midtsjø en Clasie ook genoeg voetballend vermogen op het middenveld. Met die bezetting kan je Koopmeiners ook wel opofferen als verdediger. Nu was er helaas weer eentje ziek.
Storend was de slechte passing van met name Sugawara en Gudmundsson. Die hielpen heel wat potentiële kansen om zeep met die slordige ballen.
Ook van zo’n speler als De Wit verwacht je dat ie iets slimmer positie kiest in de 16. Dan gaat hij bij zo’n teruggetrokken voorzet weer te diep lopen en zit hij veel te kort op de verdedigers. Dat moet echt beter.

Het lijkt er inderdaad op dat explosievere spelers als Boadu en Idrissi de lange pauze niet lekker verteerd hebben en nog wat pit missen.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Wat ik net als velen het meest meeneem van de pot tegen Telstar is dat het aanvallend gewoon veel te slordig was. Super leuk dat je tien keer bijna een mooie aanval opzet, maar er was zelden sprake van echt goede kansen. Dat we dan met 1-0 achter komen uit een corner, tja, dat kan gebeuren. Ik heb de goal zelf gemist. AZ had tegen die tijd makkelijk met 2-0 voor kunnen staan, dan is zo'n tegentreffer ook beter te behappen.

Verder is het natuurlijk een oefenpot, maar het is al heel de voorbereiding onwijs pover voorin, terwijl daar vorig seizoen onze sterspelers stonden. Laten we hopen dat de scherpte terugkeert tegen Plzen, voorin. En billenknijpen zal het met dit centrum blijven zolang er niks nieuws bij komt.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gesloten