Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 28 feb 2021, 13:11 Ik heb het nu al een paar keer gezegd, maar als je (AZ) wil dat er jeugd doorkomt, moet je ze ook speeltijd in het 1e geven.

Jongens die op korte termijn kunnen doorbreken: Goudmijn, Duin, Taabouni, Peer Koopmeiners, Oosting.

Jongens die binnen 1 a 2 jaar kunnen doorbreken: Barasi, Allouch, Fedde de Jong, Bram Franken, Zico Buurmeester, Maxim Gullit, Tijs Veldhuis, Joey Jacobs, Jorn Berkhout, Sem Westerveld.

Wat dat betreft ziet het er qua aanstormende jeugd wel goed uit. Nu is het aan de technische staf om ze de kansen te geven.
Je vult exact de zelfde namen in die ik ook zou invullen. Ik voeg alleen Poku nog toe.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

multatuli schreef: 28 feb 2021, 12:23 Lijkt mij voor Hans de Koning een achteruitgang van de eredivisie naar een Jong team in de 1e divisie. Maar als hij het zou willen, zou het voor Jong AZ een goede trainer zijn denk ik.
Ik zou er als AZ zijnde geen seconde over twijfelen.
Als hij dat wil dan kan hij een enorme bijdrage leveren op deze wijze.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 28 feb 2021, 14:40 Je vult exact de zelfde namen in die ik ook zou invullen. Ik voeg alleen Poku nog toe.
Ik denk alleen dat Poku nog wel iets langer nodig heeft dan 1 a 2 seizoenen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 28 feb 2021, 14:54 Ik zou er als AZ zijnde geen seconde over twijfelen.
Als hij dat wil dan kan hij een enorme bijdrage leveren op deze wijze.
En dan Haar als assist trainer erbij.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

multatuli schreef: 28 feb 2021, 13:11 Ik heb het nu al een paar keer gezegd, maar als je (AZ) wil dat er jeugd doorkomt, moet je ze ook speeltijd in het 1e geven.

Jongens die op korte termijn kunnen doorbreken: Goudmijn, Duin, Taabouni, Peer Koopmeiners, Oosting.

Jongens die binnen 1 a 2 jaar kunnen doorbreken: Barasi, Allouch, Fedde de Jong, Bram Franken, Zico Buurmeester, Maxim Gullit, Tijs Veldhuis, Joey Jacobs, Jorn Berkhout, Sem Westerveld.

Wat dat betreft ziet het er qua aanstormende jeugd wel goed uit. Nu is het aan de technische staf om ze de kansen te geven.
Dan zou AZ zich beter focussen om elk jaar maar enkele echte versterkingen te halen en ook ruimte te laten voor eigen jeugd.

De laatste jaren halen ze toch te vaak jongens die in de categorie breedte aankopen vallen. Een Aboukhlal voegt weinig toe, Leeuwin, Martins Indi en Letschert zijn geen meerwaarde, Gudmundsson is een twijfelgeval, Sugawara idem. Maar al je alles bij elkaar optelt krijg je een heel grote selectie waardoor je amper ruimte houdt voor eigen jeugd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

fcvictorie schreef: 28 feb 2021, 16:35 Dan zou AZ zich beter focussen om elk jaar maar enkele echte versterkingen te halen en ook ruimte te laten voor eigen jeugd.

De laatste jaren halen ze toch te vaak jongens die in de categorie breedte aankopen vallen. Een Aboukhlal voegt weinig toe, Leeuwin, Martins Indi en Letschert zijn geen meerwaarde, Gudmundsson is een twijfelgeval, Sugawara idem. Maar al je alles bij elkaar optelt krijg je een heel grote selectie waardoor je amper ruimte houdt voor eigen jeugd.
Behalve dat ik Gudmundsson wel een echte versterking vind, ben ik het verder helemaal met je eens. Ik heb er al vaker voor gepleit om liever minder spelers van buiten te halen, maar wel betere spelers ( die ook meer geld mogen kosten).
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Gisteren een leuke wedstrijd van Jong AZ gezien tegen het volwassener NAC.

Als Westerveld de blunder niet maakt speel je gelijk. Dat zou m.i. wel verdiend zijn geweest.

De beide goals van Aboukhlal verbloemen wel zijn matige spel. Al begint hij wel vaker ovr te spelen. Positief.

Verder viel mij het spel van Velthuis en Berkhout (als rechtsback ipv RCV) op. Sterk en rustig aan de bal. Veelal naar de goede kleur spelen. Dat valt nog niet mee in het hedendaagse profvoetbal.

Koopmeiners lijkt mij tekort te komen voor AZ 1. Vind ik niet een heel sterk seizoen spelen en zou er, na 2 a 3 seizoenen in Jong, wel al verder bovenuit moeten steken. Dat idee heb ik bij Goudmijn ook. Sterk aan de bal, technisch vaardig. Maar vaak nog fysiek veel te kort komen. Misschien een jaar verhuren aan een club waar hij meer kans heeft op speelminuten in de Eredivsie. Zou ik met Aboukhlal ook doen.

Gullit kan mij nog steeds niet bekoren. Doet zijn best, maar zit verdedigend erg vaak mis en weet vaak niet wat te doen in balbezit.

Reijnders stak er -ver- bovenuit. Die kan imo de opvolger van Midtsjo worden volgend jaar. Wel een ander type, maar technisch vaardig genoeg.

Evjen viel mij wat tegen, zeker gezien zijn wedstrijd laatst in het eerste. Wel goed dat hij monuten blijft maken. Zal er volgend jaar moeten staan ga ik van uit, als vervanger van Stengs. Dan gaan we er denk ik niet op achteruit, maar dan neem ik weer zijn goede wedstrijd van laatst als voorbeeld.

Duin wat wisselend. Soms sterk, soms onnodig balverlies. Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel. Heeft wel een goede wedstrijdinsteling.

Zo, mijn eigen beoordeling als supporter, en niet voetbaltechnisch onderbowud als trainer.
Wermegrieder
Herry en/of Berry
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 mei 2017, 10:29

Die Kenzo Goudmijn kan zooo goed voetballen. Hij moet echter wel nog heel erg veel leren. Ik cind hem de laatste tijd eindelijk stapjes zetten. Hij was al heel erg jong heel erg goed, maar lijkt bijna 2 jaar te hebben stilgestaan. Nu lijkt hij inmiddels wil stappen te zetten, gelukkig ook maar. Ik vind dat veel jonges die al een paar jaar bij jong spelen te weinig stappen hebben gezet. Hopelijk komend seizoen een frisse wind met een goede trainer.

Verder heeft Velthuis ook weer een betere periode, na een iets mindere te hebben gehad.
Weet verder iemand waarom Bakker alweer een tijdje niet keept?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

elmo schreef: 09 mar 2021, 09:44 Reijnders stak er -ver- bovenuit. Die kan imo de opvolger van Midtsjo worden volgend jaar. Wel een ander type, maar technisch vaardig genoeg.

Evjen viel mij wat tegen, zeker gezien zijn wedstrijd laatst in het eerste. Wel goed dat hij monuten blijft maken. Zal er volgend jaar moeten staan ga ik van uit, als vervanger van Stengs. Dan gaan we er denk ik niet op achteruit, maar dan neem ik weer zijn goede wedstrijd van laatst als voorbeeld.

Duin wat wisselend. Soms sterk, soms onnodig balverlies. Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel. Heeft wel een goede wedstrijdinsteling.
Eens m.b.t. Reijnders. Is nagenoeg iedere week uitblinker in Jong. Hij heeft de pech dat hij in AZ1 zo ongeveer de beste speler(s) voor zich heeft.

Ik vond Evjen slecht. Ik heb het idee dat hij nog steeds niet helemaal lekker in zijn vel zit. Heel slecht in de passing (vaak te kort), relatief veel miscommunicatie en misverstanden met medespelers. Dat kan zijn doordat medespelers je inzicht niet begrijpen, maar gister was het vooral omdat hij de loopacties van zijn medespelers (voornamelijk Goudmijn en Reijnders) niet goed inschatte.

Duin vond ik ook erg tegenvallen gister. Stond (veel) te vaak (onnodig) buitenspel, en qua aanspeelpunt was hij ook niet goed. Slechte kaats vooral, viel me op.

Verder een aardige wedstrijd gezien. Gelijkspel was meer op zijn plaats geweest.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wermegrieder schreef: 09 mar 2021, 17:07 Die Kenzo Goudmijn kan zooo goed voetballen. Hij moet echter wel nog heel erg veel leren. Ik cind hem de laatste tijd eindelijk stapjes zetten. Hij was al heel erg jong heel erg goed, maar lijkt bijna 2 jaar te hebben stilgestaan. Nu lijkt hij inmiddels wil stappen te zetten, gelukkig ook maar. Ik vind dat veel jonges die al een paar jaar bij jong spelen te weinig stappen hebben gezet. Hopelijk komend seizoen een frisse wind met een goede trainer.

Verder heeft Velthuis ook weer een betere periode, na een iets mindere te hebben gehad.
Weet verder iemand waarom Bakker alweer een tijdje niet keept?
Heeft eind januari iets van 13 doelpunten om de oren gekregen in 3 wedstrijden, dat zal hem misschien geraakt hebben.
Heeft ook zijn plek op de bank bij het eerste aan Reus verloren
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dus ik speel de laatste tijd best veel FIFA 21.

Dank de avondklok.

Maar die Fedde de Jong is best een aardig talent.

Is dat in het echt nu ook wat?

https://sofifa.com/team/1906/AZ-alkmaar/?hl=nl-NL
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 10 mar 2021, 08:48 Dus ik speel de laatste tijd best veel FIFA 21.

Dank de avondklok.

Maar die Fedde de Jong is best een aardig talent.

Is dat in het echt nu ook wat?

https://sofifa.com/team/1906/AZ-alkmaar/?hl=nl-NL
Hij speelt op zijn 17e al profvoetbal bij Jong AZ en hij kan goed meekomen, dus is wel een talent. Maar nu is het nog meer meedoen en ik verwacht dat hij volgend seizoen wel stappen gaat zetten.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 10 mar 2021, 08:48 Dus ik speel de laatste tijd best veel FIFA 21.

Dank de avondklok.

Maar die Fedde de Jong is best een aardig talent.

Is dat in het echt nu ook wat?

https://sofifa.com/team/1906/AZ-alkmaar/?hl=nl-NL
Fedde de Jong en Yusuf Barasi zijn de overgebleven 'grote talenten' uit het groepje waar Rio Hillen en Kian Fitz Jim destijds ook deel van uit maakten. In die zin maken beide jongens voor hun leeftijd alleen al grote stappen door bij Jong AZ te zitten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Dank.

Wat zijn zijn specifieke kwaliteiten en met welke volwassen speler is hij te vergelijken?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Wermegrieder schreef: 09 mar 2021, 17:07 Die Kenzo Goudmijn kan zooo goed voetballen. Hij moet echter wel nog heel erg veel leren. Ik cind hem de laatste tijd eindelijk stapjes zetten. Hij was al heel erg jong heel erg goed, maar lijkt bijna 2 jaar te hebben stilgestaan.
Ik vraag me af of je bij een weinig succesvol elftal als Jong AZ, waar de druk op presteren nu bepaald niet uitnodigt als je kijkt naar de stand waar dit elftal zich veelal altijd begeeft, je volop kunt blijven focussen op topprestaties te leveren. Stilstand sluimert er op een gegeven moment wel in, of zelfs frustratie zie Taabouni ; bij jong AZ kun je qua elftal nu eenmaal niet veel bereiken en een echte stap naar het eerste blijft ook wel weg omdat je op een gegeven moment niet meer kunt ontworstelen aan de negatieve resultaten van het Jong elftal, waardoor spelvreugde en het excelleren gedurende het seizoen ook afnemen.
De lichting Stengs, Koopmeiners hebben altijd in een succesvolle elftallen gespeeld, dat schept vertrouwen en een betere succesvolle stap naar het eerste.
Eigenlijk zouden jongens als Karlson, Evjen, Aboukhlal , Taabouni , Goudmijn, P. Koopmeiners, Oosting, Reijnders, een succesvol jong AZ moeten vormen; spelen voor de prijzen in de K.K Divisie en dan zoals de lichting Til, Stengs, Boadu, Koopmeiners, Ouwejan, Hatzidiakos, etc. moeten doorstromen na het eerste. Nu is dat elftal met zeer matige spelers gemengd tussen grote talenten. AZ zou wellicht een grotere druk op dat Jong Elftal moeten leggen door meer kwaliteit binnen te halen die voor de prijzen kunnen spelen in de K.K Divisie in plaats van steeds ergens onderaan te bungelen want die jongens die wat talent hebben spelen louter om het eerste te halen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dat ze niet bovenaan medoen vindt ik op zich niet zo erg, als daar tegenover staat dat talentvolle jeugd vroeger dan waar dan ook op profvoetbal niveau ervaring kan opdoen. Wat ik eens ben en ook niet snap is dat AZ voor posities waar overduidelijk geen toptalenten spelen niet alvast een talent van buitenaf wordt gehaald. Zoals een rechtsback en een echte buitenspeler. Ik zie wel eens gasten als Gemmel, Lathouwers, kunst of margareth en Baars(die komen inderdaad van buiten, maar omdat ze daar tekort kwamen) die met alle respect en volle inzet toch gewoon tekort komen.

Uiteindelijk blijft de beste stap toch wel een verhuurbeurt van een jaar zoals Druijf, Reijnders en Oosting hebben gemaakt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 11 mar 2021, 15:44 Dat ze niet bovenaan medoen vindt ik op zich niet zo erg, als daar tegenover staat dat talentvolle jeugd vroeger dan waar dan ook op profvoetbal niveau ervaring kan opdoen. Wat ik eens ben en ook niet snap is dat AZ voor posities waar overduidelijk geen toptalenten spelen niet alvast een talent van buitenaf wordt gehaald. Zoals een rechtsback en een echte buitenspeler. Ik zie wel eens gasten als Gemmel, Lathouwers, kunst of margareth en Baars(die komen inderdaad van buiten, maar omdat ze daar tekort kwamen) die met alle respect en volle inzet toch gewoon tekort komen.

Uiteindelijk blijft de beste stap toch wel een verhuurbeurt van een jaar zoals Druijf, Reijnders en Oosting hebben gemaakt.
Omdat AZ eigen talenten wil afleveren als profvoetballer. Je gaat met jonge kinderen een band aan om ze op te leiden tot profvoetballer. Degenen die het echt niet in zich hebben vallen voortijdig af, maar de jongens die nu bij Jong AZ spelen, hebben het in zich om een carrière als profvoetballer te hebben. Dat kan eredivisie of buitenland zijn, maar ook 1e divisie. je kan wel dezelfde praktijken als ajax hanteren en ze er voortijdig uitgooien en vervangen voor betere spelers, maar ik vind het juist wel positief dat AZ ze wel wil afleveren in het profvoetbal. AZ doet het met eigen jeugd en ajax probeert zoveel mogelijk jeugd bij andere clubs weg te halen. Mijn voorkeur heeft de AZ manier.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 09 mar 2021, 09:44 Gisteren een leuke wedstrijd van Jong AZ gezien tegen het volwassener NAC.

Als Westerveld de blunder niet maakt speel je gelijk. Dat zou m.i. wel verdiend zijn geweest.

De beide goals van Aboukhlal verbloemen wel zijn matige spel. Al begint hij wel vaker ovr te spelen. Positief.

Verder viel mij het spel van Velthuis en Berkhout (als rechtsback ipv RCV) op. Sterk en rustig aan de bal. Veelal naar de goede kleur spelen. Dat valt nog niet mee in het hedendaagse profvoetbal.

Koopmeiners lijkt mij tekort te komen voor AZ 1. Vind ik niet een heel sterk seizoen spelen en zou er, na 2 a 3 seizoenen in Jong, wel al verder bovenuit moeten steken. Dat idee heb ik bij Goudmijn ook. Sterk aan de bal, technisch vaardig. Maar vaak nog fysiek veel te kort komen. Misschien een jaar verhuren aan een club waar hij meer kans heeft op speelminuten in de Eredivsie. Zou ik met Aboukhlal ook doen.

Gullit kan mij nog steeds niet bekoren. Doet zijn best, maar zit verdedigend erg vaak mis en weet vaak niet wat te doen in balbezit.

Reijnders stak er -ver- bovenuit. Die kan imo de opvolger van Midtsjo worden volgend jaar. Wel een ander type, maar technisch vaardig genoeg.

Evjen viel mij wat tegen, zeker gezien zijn wedstrijd laatst in het eerste. Wel goed dat hij monuten blijft maken. Zal er volgend jaar moeten staan ga ik van uit, als vervanger van Stengs. Dan gaan we er denk ik niet op achteruit, maar dan neem ik weer zijn goede wedstrijd van laatst als voorbeeld.

Duin wat wisselend. Soms sterk, soms onnodig balverlies. Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel. Heeft wel een goede wedstrijdinsteling.

Zo, mijn eigen beoordeling als supporter, en niet voetbaltechnisch onderbouwd als trainer.
Westerveld wordt denk ik wel een hele goede keeper, maar fouten horen er bij. Jammer dat het punten kostte, maar beter in Jong AZ dan in het 1e.

Aboukhlal was dramatisch slecht en weer veel te egoïstisch. Hij scoort wel 2 doelpunten, maar voor de rest heb ik mij de hele wedstrijd aan hem lopen te ergeren vanwege zijn egoïsme. Ik heb hem lang het voordeel van de twijfel gegeven en hij wordt ook echt wel voorhoedespeler op eredivisieniveau, maar ik hoef hem niet bij AZ in het 1e te zien.

Koopmeiners komt er wel, maar ik ben het met je eens dat hij nog wel stappen moet maken. Dit was overigens niet zijn beste wedstrijd.

Ik ben nog steeds geen fan van Gullit, maar hij maakt wel echt veel minder fouten dan tot een paar maanden geleden. In die periode was hij schuldig aan heel veel tegendoelpunten, maar dat is de laatste wedstrijden gelukkig niet meer zo.

Reijnders inderdaad weer prima wedstrijd en verdiend volgend seizoen zeker een kans in het 1e. Maar in vergelijking met Midtsjo, gaan we er wel op achteruit.

Bij een spits hoort af en toe balverlies, maar Duin doet veel meer dan een "gemiddelde" spits doet. Hij loopt niet alleen balletjes af te wachten in de 16, maar voetbalt echt actief mee (beetje zoals Gudmundsson ook de spits positie invulde). Voor een spits heeft hij dan relatief weinig balverlies en hij verovert ook ballen. Inderdaad een hele goede wedstrijdmentaltiteit.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Het is wel elke keer raak met de keepers bij Jong AZ. Nu Reus die een afstandschot in eigen goal werkt
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zullen we die keeper van MVV gelijk overnemen. Die pakt wel punten voor AZ. :lol: =D>

Puskas award goal.
Gesloten