Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Het wordt gewoon tijd voor een andere trainer. Een topclub moet ook voor het Jong-team een toptrainer hebben. Niet een die nog nergens wat gepresteerd heeft en nu ook weer niks presteert. Ik dacht de laatste wedstrijden dat Jong AZ wat realistischer ging spelen maar het is nog steeds open huis. Ik ben bijna blij dat ik er niet heen mag.

Alle clubs weten inmiddels; tegen Jong AZ moet je gewoon op de omschakeling gaan spelen. Beetje compact spelen, de opbouw van Jong AZ is vaak traag, Taabouni vastzetten en via de omschakeling krijg je alle ruimte om doelpunten te maken. Standaard recept voor een 3-1 of 4-1 overwinning. Ik erger me er inmiddels groen en geel aan.

Ik kan me niet voorstellen dat die jongens op deze manier altijd maar weer de juiste motivatie op kunnen brengen. Of er nog veel van leren.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ruim 3 goals per wedstrijd gemiddeld tegen spreekt boekdelen. Dan mag je jong en nog niet zo ervaren zijn en tegen “mannen” moeten spelen, maar dit moet natuurlijk beter kunnen..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dordrecht doet wel zijn best om méér tegengoals te krijgen, maar dat heeft Jong AZ weer 'voorkomen' deze speelronde.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 21 nov 2020, 07:55 Het wordt gewoon tijd voor een andere trainer. Een topclub moet ook voor het Jong-team een toptrainer hebben. Niet een die nog nergens wat gepresteerd heeft en nu ook weer niks presteert. Ik dacht de laatste wedstrijden dat Jong AZ wat realistischer ging spelen maar het is nog steeds open huis. Ik ben bijna blij dat ik er niet heen mag.

Alle clubs weten inmiddels; tegen Jong AZ moet je gewoon op de omschakeling gaan spelen. Beetje compact spelen, de opbouw van Jong AZ is vaak traag, Taabouni vastzetten en via de omschakeling krijg je alle ruimte om doelpunten te maken. Standaard recept voor een 3-1 of 4-1 overwinning. Ik erger me er inmiddels groen en geel aan.

Ik kan me niet voorstellen dat die jongens op deze manier altijd maar weer de juiste motivatie op kunnen brengen. Of er nog veel van leren.
Ik vind het nog steeds zonde dat Martin Haar er geen trainer meer is. Maar als er nu een trainer komt die afspraken maakt dat alle verdedigers iemand dekken in het strafschopgebied, dan scheelt dat al gauw de helft van het aantal tegengoals.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 21 nov 2020, 09:56 Ik vind het nog steeds zonde dat Martin Haar er geen trainer meer is. Maar als er nu een trainer komt die afspraken maakt dat alle verdedigers iemand dekken in het strafschopgebied, dan scheelt dat al gauw de helft van het aantal tegengoals.
Dus het degelijke “man to man” ? Misschien moeten ze eens een paar weken de bus parkeren om de nul te houden en daar wat zekerheid uit putten. Leuk dat frivole aanvalsspel maar leren verdedigen lijkt me juist bij die jonkies nu veel belangrijker!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Welke toptrainer wil nou zon team trainen:
-Een team waar nauwelijks gerichte versterkingen worden gedaan
-Je elke week maar moet afwachten welk team je kunt opstellen (Ik geloof dat jong AZ nu al richting de 35! gebruikte spelers gaat die seizoen)
-De uitblinkers van je team worden na een goed seizoen ingeruild voor een jeugdspeler uit een nog jongere lichting
-Je als team altijd op de tweede plaats komt.
-Een team waarme je niets kunt winnen
-Je speelt altijd tegen ploegen die fysiek sterker zijn en meer ervaring hebben.

Het moge duidelijk zijn dat er veel te makkelijk doelpunten worden weggegeven. Maar met een verdediging van talentvolle tieners, de zesde? doelman van AZ op doel, en een aanvallend middenveld met voornamelijk kleine dribbelaars is het de vraag wie je dit nou eigenlijk kwalijk kunt nemen. Zolang er talenten blijven doorstromen uit dit team, lijken de resultaten van ondergeschikt belang.
Hopelijk kunnen Velthuis, Berkhout en misschien Gullit zich ontwikkelen tot volwaardige verdedigers. Normaal doen jongens van hun leeftijd en statuur dat niet op betaald voetbal niveau. Hopelijk profiteren hun van het feit dat ze dat wel kunnen doen, zei het met een vracht aan tegengoals als gevolg.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Jong AZ vanavond in haar sterkst mogelijke opstelling thuis tegen NEC, alle A-selectie spelers die gisteren niet gespeeld hebben staan in de basis. Men verwacht er veel van. Na 11
min komt NEC op 0-1 door een persoonlijke fout van Evjen met deels schuld van Koopmeiners en zwak verdedigen van Velthuis. Evjen verprutst zljuist weer onnodig balbezit
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong AZ zit op schema tegen NEC. nog maar 0-1 achter.

Als ze deze wedstrijd ook verliezen: allemaal naar de AZ University.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Lekker man, 2-0 achter. Sta je dan met je team met 3 of 4 internationals in de Keuken kampioen divisie.

Men vooraf weer Jong AZ te verheerlijken over dat ze kwaliteiten te over hebben, 45 minuten gespeeld en ze kunnen amper drie keer overspelen en een knappe lans creeren. De enige die laat zien de KKD ontgroeit te zijn is Abouhkhlal of all people.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het oogt echt gigantisch onrustig. Nec zet aardig druk, waarnaar AZ de bal steeds inlevert. AZ probeert ook druk te zetten, maar nec voetbalt er simpel doorheen. Resulterende in gigantische ruimtes waarin de achterhoede meer kaarten pakt dan dat ze ballen veroveren. Evjen, Reijnders, Oosting, Tabouni lopen elkaar alleen maar in de weg. Aboukhlal grijpt elke bal die hij krijgt aan om vanuit een onmogelijke hoek te schieten.

Je verwacht toch veel meer van deze a-selectie spelers. Ze spelen eigenlijk allemaal ruk.

Er moet ook iemand verdedigen toch? Een spits, een buitenspeler en 4x een 10. Welk tactisch meesterbrein heeft dat neergezet?
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 23 nov 2020, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Hele zwakke 1e helft. Alle selectie spelers laten zien waarom ze donderdag niet in de basis hoeven. En de verdediging, geeft weer 2 gratis goals weg. Kunnen we niet is 4 andere verdedigers proberen?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

de vonk is nog niet bepaald overgesprongen zeg maar

nul punten in 100 wedstrijden. hoe gaat beukers dat goedlullen?

prestatieblah blah.. talentontwikkelingblah blah.. blah blah
Glory Hunter
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 23 nov 2020, 18:44 Hele zwakke 1e helft. Alle selectie spelers laten zien waarom ze donderdag niet in de basis hoeven. En de verdediging, geeft weer 2 gratis goals weg. Kunnen we niet is 4 andere verdedigers proberen?
Goal 1 was knullig balverlies van Evjen, tweede was een dekkingsfout van Gullit.

Iemand zei een paar weken terug op het forum nog dat Reijnders, Evjen en Taabouni goede spelers zijn voor het linkerrijtje Eredivisie, maar dit weten ze al heel lang heel goed te verbergen. Als je het mij vraagt zijn ze amper eredivisie waardig. Ik snap nu ook waarom Aboukhlal het meeste speeltijd krijgt van die gasten.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Trouwens. Koppen moet je altijd met je ogen open doen. ALTIJD!!
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 23 nov 2020, 19:12 Goal 1 was knullig balverlies van Evjen, tweede was een dekkingsfout van Gullit.

Iemand zei een paar weken terug op het forum nog dat Reijnders, Evjen en Taabouni goede spelers zijn voor het linkerrijtje Eredivisie, maar dit weten ze al heel lang heel goed te verbergen. Als je het mij vraagt zijn ze amper eredivisie waardig. Ik snap nu ook waarom Aboukhlal het meeste speeltijd krijgt van die gasten.
Goal 1 was inderdaad dom balverlies van Evjen, maar dan nog mag dat geen tegendoelpunt opleveren. De verdediging gaat daar niet vrijuit.

Als die spelers in vorm zijn kunnen ze prima mee in de eredivisie, maar niet als ze zo slecht spelen als vandaag. Gebrek aan speeltijd helpt natuurlijk ook niet mee.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

0-3. Het is alleen maar spannend of het erger wordt.

aboukhlal is een acteur.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

.
Laatst gewijzigd door leszz op 23 nov 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

:oops:
Laatst gewijzigd door leszz op 23 nov 2020, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 23 nov 2020, 19:19 Goal 1 was inderdaad dom balverlies van Evjen, maar dan nog mag dat geen tegendoelpunt opleveren. De verdediging gaat daar niet vrijuit.

Als die spelers in vorm zijn kunnen ze prima mee in de eredivisie, maar niet als ze zo slecht spelen als vandaag. Gebrek aan speeltijd helpt natuurlijk ook niet mee.
Koopmeiners speelde hem veel te hard in en Velthuis had moeten weten dat hij juist de binnenkant moest afdekken.

Niet mee eens, wij dichten onze spelers te snel kwaliteit toe. Ik zie de kansen van Evjen op een succesvolle carriere bij AZ ineens ook hard slinken. Abouhklal loopt ook alleen maar ruzie te maken met alles en iedereen, opgefokt mannetje. Alsof hij een houding heeft gekregen omdat hij nu voor het nationale elftsl heeft gespeeld.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

[
Gesloten