Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

multatuli schreef: 15 apr 2021, 12:26 Goh eindelijk weer een wedstrijd van Jong AZ die wel op tv wordt uitgezonden :bow:
Dan kan je je geluk niet op, morgen is NEC - Jong AZ ook live te zien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Perry schreef: 15 apr 2021, 12:52 Dan kan je je geluk niet op, morgen is NEC - Jong AZ ook live te zien.
Klopt ben ik ook zeer content mee. Ik vind het echt mooi om onze talenten zich te zien ontwikkelen. Van mij mogen ze alle wedstrijden van Jong AZ en O18 uitzenden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Perry schreef: 15 apr 2021, 12:52 Dan kan je je geluk niet op, morgen is NEC - Jong AZ ook live te zien.
Volgens mij heeft NEC daar geld voor neer gelegd om dat mogelijk te maken. Iets van 5k, en AZ moest 2.5k meebetalen omdat ze ook meeprofiteren van de reclame inkomsten ofzo. (Dus je betaalt voor iets wat je later weer terugkrijgt ❓🤔.

Az1 schijnt ook een oefenwedstrijd te spelen. Benieuwd wat ze dan gaan doen met fc bankzitter. Met het sterkste team tegen Utrecht, en de wissels minuten laten maken bij jong? Of juist de wisselspelers een kans geven bij het eerste.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 15 apr 2021, 15:57 Klopt ben ik ook zeer content mee. Ik vind het echt mooi om onze talenten zich te zien ontwikkelen. Van mij mogen ze alle wedstrijden van Jong AZ en O18 uitzenden.
Onder 18 heeft het afgelopen jaar minder dan 4 officiële wedstrijden gehad.
Deze jongens krijgen het volgend jaar heel zwaar. De stap naar Jong is al groot maar dit maakt het beslist niet makkelijker.
Jammer want er zitten een aantal grote talenten in dit elftal
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 15 apr 2021, 16:53 Onder 18 heeft het afgelopen jaar minder dan 4 officiële wedstrijden gehad.
Deze jongens krijgen het volgend jaar heel zwaar. De stap naar Jong is al groot maar dit maakt het beslist niet makkelijker.
Jammer want er zitten een aantal grote talenten in dit elftal
En dan is ze de Youth league (waar ook een paar spelers van de O18 aan mee hadden mogen doen), hun ook nog door de neus geboord. Echt een zwaar klote jaar voor die gasten. En dan is de selectie van Jong AZ ook nog overvol. Meer dan de helft van de spelers speelt heel weinig wedstrijden.

En volgens mij zijn er relatief weinig die volgend seizoen te oud zijn voor Jong AZ (en dus weg moeten). Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar de spelers uit 1999 zijn: Elber Evora (keeper), Richard Sedlacek (net terug na langdurige blessure en nog amper speeltijd gehad bij Jong AZ). Rens van der Wacht (ook amper of geen speeltijd gehad) en Des Kunst (wel regelmatig speeltijd gehad, maar zie ik geen kans krijgen bij het 1e). Deze 4 spelers zullen dus waarschijnlijk weg moeten bij AZ en daarmee weer ruimte maken voor spelers uit de O18.

Ik vind trouwens ook dat juist door het verloren jaar voor de spelers uit de O18, dat de kvnb met een ruime dispensatieregeling moet werken, zodat een deel nog een jaar in de O18 kan blijven spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Goede actie Goudmijn, pass op Taabouni, die bal op maat geeft, die Aboukhlal alleen maar binnen hoeft te tikken. 0 - 1 voor AZ tegen NEC.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bevalt me wel het spel van jong AZ vandaag, tegen een toch behoorlijke tegenstander. Goudmijn en Reijnders vallen me het meest op, die lijken zo makkelijk te voetballen. Pasje hier, versnellen, wegdraaien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 16 apr 2021, 16:52 Bevalt me wel het spel van jong AZ vandaag, tegen een toch behoorlijke tegenstander. Goudmijn en Reijnders vallen me het meest op, die lijken zo makkelijk te voetballen. Pasje hier, versnellen, wegdraaien.
Ja AZ mag nog wel iets meer eruit komen maar zeker Reijnders en Goudmijn zitten goed in de wedstrijd, Taabouni ook. Sinds Goudmijn aanvallender op het veld staat, speelt hij opvallend beter.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Weer een prachtige aanval van Jong AZ. Lange trap vd keeper, Duin wint kopduels en kopt bal naar medespeler, Goudmijn zet dan Yuki vrij voor de keeper, die hem heerlijk inschiet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Commentator zegt net dat Jong AZ vd 32 punten die ze hebben er 26 met Evjen in het veld hebben gehaald.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik vind het echt dramatisch. Met spelers als Evjen, Taabouni, Goudmijn, Reijnders, Yuki, Aboukhlal en Duin; en dan amper de bal in de ploeg kunnen houden tegen NEC.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bizar, bal hoog voor is altijd raak. Goudmijn speelde wel echt weergaloos trouwens.

Ik probeer echt mn mening over Aboukhlal bij te stellen, maar het lukt me gewoon niet.
2 rare frustratie overtredingen en in overtal situaties té vaak pingelen en balverlies.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 16 apr 2021, 17:53 Bizar, bal hoog voor is altijd raak. Goudmijn speelde wel echt weergaloos trouwens.
Dit is echt al jaren zo bij Jong AZ. Alle hoge ballen voor de goal van AZ zijn gevaarlijk. Vandaag drie keer gekopt in de goal. Yuki trouwens scoorde, maar stond twee keer te slapen bij voorzetten van NEC waar twee goals uit voort kwamen en speelde als een slappe Yap!

Goed dat Michel Vonk vertrekt. Wat speelden ze weer onsamenhangend en los zand. Geen bezieling bij een aantal en verkeerde keuzes. Maar zeggen sommigen ze zijn nog jong etc. Hou toch op als het er nu nog niet in zit bij Jong AZ hoe wil je dan de stap maken naar het grote AZ!?

Nee die Bart van Rooijen van NEC deed het als rechtsback veel beter met twee puntgave voorzetten!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bizarre wedstrijd. 0 - 2 voor. Onze verdedigers kunnen niet koppen, dus 2 tegendoelpunten. Vervolgens wordt Jong AZ genaaid door de scheidsrechter door een penalty niet te geven en een minuut later scoort NEC. Verloren ipv de overwinning. Dit is niet de 1e keer dit seizoen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Sir Robbert schreef: 16 apr 2021, 17:31 Ik vind het echt dramatisch. Met spelers als Evjen, Taabouni, Goudmijn, Reijnders, Yuki, Aboukhlal en Duin; en dan amper de bal in de ploeg kunnen houden tegen NEC.
Helemaal mee eens.

Ik heb de tweede goal gemist (eten), maar de eerste van AZ was een prima combinatie.

Verder is het allemaal veels te lief en te jeugdig.

In tegenstelling tot anderen vind ik Goudmijn, na 3 jaar in Jong AZ, nog zeker geen basisspeler voor het eerste. Aan de bal soms mooie acties, maar veel te vaak wordt hij van de bal gezet of verliest hij duels. Ik denk dat we spelers veel te vroeg als groot talent bestempelen. We zien het in het eerste ook bij Stengs en Boadu.

Verder Gullit en Aboukhlal weer dramatisch. Ook Evjen loopt er verloren bij.

En Yuki...? Tja.

Geef mij de rechtsback van NEC maar. Twee perfecte voorzetten (die tweed had Gullit er wel uit mogen halen) en een prima wedstrijdinstelling.

Ik zag de invalbeurt van Buurmeester als een lichtpuntje. Was me al eerder een keer positief opgevallen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 16 apr 2021, 17:58 Dit is echt al jaren zo bij Jong AZ. Alle hoge ballen voor de goal van AZ zijn gevaarlijk. Vandaag drie keer gekopt in de goal. Yuki trouwens scoorde, maar stond twee keer te slapen bij voorzetten van NEC waar twee goals uit voort kwamen en speelde als een slappe Yap!

Goed dat Michel Vonk vertrekt. Wat speelden ze weer onsamenhangend en los zand. Geen bezieling bij een aantal en verkeerde keuzes. Maar zeggen sommigen ze zijn nog jong etc. Hou toch op als het er nu nog niet in zit bij Jong AZ hoe wil je dan de stap maken naar het grote AZ!?

Nee die Bart van Rooijen van NEC deed het als rechtsback veel beter met twee puntgave voorzetten!
Ik ben het wel eens met wat je zegt. Maar of de trainer daar nou hoofdzakelijk schuldig aan is vraag ik me af. Ik zie heel weinig potentie en kwaliteit bij de beschikbare achterhoede spelers. En fysiek en lengte komen ze al helemaal allemaal tekort(ook omdat ze jong zijn). Aanvallend middenveld met Goudmijn, Reijnders, Evjen/Buurmeester heeft ook nauwelijks kopkracht of verdedigende kwaliteiten. Velthuis vind ik wel enige potentie hebben maar die deed niet mee, net als peer (Wat is daarmee eigenlijk?).
Het is mijns inziens meer een kwaliteitsprobleem dan om nou de trainer overal de schuld van te geven.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

elmo schreef: 16 apr 2021, 18:07 Helemaal mee eens.

Ik heb de tweede goal gemist (eten), maar de eerste van AZ was een prima combinatie.

Verder is het allemaal veels te lief en te jeugdig.

In tegenstelling tot anderen vind ik Goudmijn, na 3 jaar in Jong AZ, nog zeker geen basisspeler voor het eerste. Aan de bal soms mooie acties, maar veel te vaak wordt hij van de bal gezet of verliest hij duels. Ik denk dat we spelers veel te vroeg als groot talent bestempelen. We zien het in het eerste ook bij Stengs en Boadu.

Verder Gullit en Aboukhlal weer dramatisch. Ook Evjen loopt er verloren bij.

En Yuki...? Tja.

Geef mij de rechtsback van NEC maar. Twee perfecte voorzetten (die tweed had Gullit er wel uit mogen halen) en een prima wedstrijdinstelling.

Ik zag de invalbeurt van Buurmeester als een lichtpuntje. Was me al eerder een keer positief opgevallen.
Zo is dat. Volgend seizoen hoop ik dat Kenneth Goudmijn en Nick van de Velde Jong AZ gaan doen. Weten beide wat er nodig is om te slagen in het betaald voetbal. Hopelijk wat meer bezieling dan.

Ander opvallend punt dat Jong AZ met meerdere A-selectiespelers geen garantie is voor succes. Het middenveld vandaag te aanvallend en te licht. Misten een breker daar. Waar is Peer?

Buurmeester vind ik ook iedere keer zo makkelijk voetballen. Technisch. Is alleen ook weer zo licht. Gasten moeten echt wat meer body kweken!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

elmo schreef: 16 apr 2021, 18:07 Helemaal mee eens.

Ik heb de tweede goal gemist (eten), maar de eerste van AZ was een prima combinatie.

Verder is het allemaal veels te lief en te jeugdig.

In tegenstelling tot anderen vind ik Goudmijn, na 3 jaar in Jong AZ, nog zeker geen basisspeler voor het eerste. Aan de bal soms mooie acties, maar veel te vaak wordt hij van de bal gezet of verliest hij duels. Ik denk dat we spelers veel te vroeg als groot talent bestempelen. We zien het in het eerste ook bij Stengs en Boadu.

Verder Gullit en Aboukhlal weer dramatisch. Ook Evjen loopt er verloren bij.

En Yuki...? Tja.

Geef mij de rechtsback van NEC maar. Twee perfecte voorzetten (die tweed had Gullit er wel uit mogen halen) en een prima wedstrijdinstelling.

Ik zag de invalbeurt van Buurmeester als een lichtpuntje. Was me al eerder een keer positief opgevallen.
Goudmijn toch wel veel goede acties hoor. Creëer toch wel veel kansen. Reijnders en Buurmeester speelden ook wel goed.

Gullit was inderdaad weer zwak en Aboukhlal ook. Evjen, paar goede acties, maar groot deel onzichtbaar.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

multatuli schreef: 16 apr 2021, 18:33 Goudmijn toch wel veel goede acties hoor. Creëer toch wel veel kansen. Reijnders en Buurmeester speelden ook wel goed.

Gullit was inderdaad weer zwak en Aboukhlal ook. Evjen, paar goede acties, maar groot deel onzichtbaar.
Ik denk ook wel dat Goudmijn het eerste gaat redden. En hij speelde niet slecht. Maar van iemand die al 3 jaar in Jong AZ speelt verwacht je eigenlijk meer.

Ook van Evjen.

Het vreemde is wel dat Evjen (toen hij de kans kreeg bij de blessure van Stengs) erg sterk speelde. Ik zie hem volgend jaar dan ook als absolute basisspeler. Er vanuit gaande dat Stengs een stap maakt.

In het verleden had ik dat zelfde gevoel ook wel bij Wijndal. Speelde achter Ouwejan en speelde vaak onzichtbaar/inspiratieloos zijn potjes in Jong AZ.

En we zien hoe zich nu ontwikkeld.

Vanuit Jong AZ zie ik verder ook nog volop perspectief voor Taabouni en Velthuis.

En daar komen ook weer een paar goede lichtingen achteraan volgens mij.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik zie op mijn app dat NEC 3 keer met een kopbal scoort. Nu volg ik Jong AZ nauwelijks maar staan daar alleen smurfen achterin? Of hebben ze ook een keeper die nooit van zijn doellijn komt?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten