Jong AZ 2020-2021

Alle gespeelde wedstrijden van de hoofdmacht van AZ
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Fedde de Jong speelt goed en scoort dan ook prima. Koopmeiners valt iets wat tegen vandaag naar mijn mening. Wat fouten bij de laatste pass, opbouwend wel gewoon sterk.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Barasi met een Aboukhlal-achtige invalbeurt. Alleen maar balverlies, en met een slechte pass (grotendeels) schuldig aan de 3-2.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FC Lekke Mand :roll:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 11 mar 2021, 09:27 Dank.

Wat zijn zijn specifieke kwaliteiten en met welke volwassen speler is hij te vergelijken?
Je bedoelde Fedde de Jong toch?

Fedde 1.85 m is een lopende tien met veel diepgang. Dus veel loopvermogen, goed aan de bal en een goede pass in de benen. Ook gezegend met een goed schot en scorend vermogen. Hij is 17 jaar en wordt in juni 18 jaar.

Met wie moet je hem vergelijken. Een lopende tien dan denk ik aan Dani de Wit, Guus Til en Markus Henriksen. Het meest op de laatste die van deze drie de beste voetballer is.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 12 mar 2021, 16:40 Je bedoelde Fedde de Jong toch?

Fedde 1.85 m is een lopende tien met veel diepgang. Dus veel loopvermogen, goed aan de bal en een goede pass in de benen. Ook gezegend met een goed schot en scorend vermogen. Hij is 17 jaar en wordt in juni 18 jaar.

Met wie moet je hem vergelijken. Een lopende tien dan denk ik aan Dani de Wit, Guus Til en Markus Henriksen. Het meest op de laatste die van deze drie de beste voetballer is.
Ik lees: een wereldtopper! :wink:
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 13 mar 2021, 07:17 Ik lees: een wereldtopper! :wink:
Zijn naam spreekt al boekdelen F. de Jong 😉
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 13 mar 2021, 07:17 Ik lees: een wereldtopper! :wink:
In spe! [-o<
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 13 mar 2021, 07:34 Zijn naam spreekt al boekdelen F. de Jong 😉
Leg uit?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 13 mar 2021, 08:26Leg uit?
serieus? Heeft dit nog uitleg nodig ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 13 mar 2021, 09:19 serieus? Heeft dit nog uitleg nodig ? :mrgreen:
Geen idee welke topper jij bedoeld met F. de Jong. :?:
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn, dat Jong AZ vol zit met enorme talenten
die op de deur kloppen bij het eerste, i.p.v. verliezen van onbeduidende tegenstanders
en vast zitten op een beschamende plek in de KKD ? Ik ben geen vaste kijker van dit
team en ik denk dat er diverse Forumleden zijn die dit kunnen verklaren, maar erg hoopvol
ziet het er niet uit. Het gekke is, dat ook Jong-ajax en Jong-PSV er slecht voor staan.
Vooral Jong-ajax met al die spelers van die "beroemde" jeugdopleiding staan er slecht voor.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

G-Vak schreef: 13 mar 2021, 11:32 Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn, dat Jong AZ vol zit met enorme talenten
die op de deur kloppen bij het eerste, i.p.v. verliezen van onbeduidende tegenstanders
en vast zitten op een beschamende plek in de KKD ? Ik ben geen vaste kijker van dit
team en ik denk dat er diverse Forumleden zijn die dit kunnen verklaren, maar erg hoopvol
ziet het er niet uit. Het gekke is, dat ook Jong-ajax en Jong-PSV er slecht voor staan.
Vooral Jong-ajax met al die spelers van die "beroemde" jeugdopleiding staan er slecht voor.
Het is juist erg goed dat onze talenten tegenstanders treffen die fysiek veel sterker zijn.
De maximum leeftijd voor Jong spelers is 21 jaar. Gisteren speelden we met 6 spelers in de basis die vorig jaar nog in onder 19 speelden. AZ selecteert dus gemiddeld veel sneller door dan op grond van de leeftijdsgrenzen zou hoeven.
Op zich is dat logisch want deze lichting is talentrijker dan de voorgaande lichting.
Er is al een flink verschil in het veldspel van Jong ten opzichte van de eerste 15 wedstrijden. Het voetbal in de KKD is veel fysieker dan de jeugdcompetitie. Je ziet dat Jong zich nu veel beter kan instellen op een tegenstander die er inkleunt. Dat kost echter (te) veel kracht. Veel van de tegendoelpunten vallen in het laatste gedeelte van de wedstrijden. Vaak vallen ze ook als de wedstrijd gespeeld is. De koppies gaan dan te veel hangen. Dat moet er gewoon uit.

Al met al is de KKD een keiharde leerschool voor onze talenten. We mogen ons gelukkig prijzen dat onze jongens hier mogen uitkomen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

G-Vak schreef: 13 mar 2021, 11:32 Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn, dat Jong AZ vol zit met enorme talenten
die op de deur kloppen bij het eerste, i.p.v. verliezen van onbeduidende tegenstanders
en vast zitten op een beschamende plek in de KKD ? Ik ben geen vaste kijker van dit
team en ik denk dat er diverse Forumleden zijn die dit kunnen verklaren, maar erg hoopvol
ziet het er niet uit. Het gekke is, dat ook Jong-ajax en Jong-PSV er slecht voor staan.
Vooral Jong-ajax met al die spelers van die "beroemde" jeugdopleiding staan er slecht voor.
Die hebben we ook wel. Met Reijnders, Evjen, Goudmijn, Duin, Oosting(vrhrd). Maar die laat AZ de helft van de wedstrijden liever 90minuten bankzitten bij 1 in plaats van gewoon bij jong AZ spelen. Blijft over in wedstrijden als gister een bulk talentvolle A1 tieners aangevuld met spelers die gewoon tekort komen als Lathouwers, Kunst en Margaret en een van de velen krokettenplukkers.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Lecompte schreef: 13 mar 2021, 12:09 Het is juist erg goed dat onze talenten tegenstanders treffen die fysiek veel sterker zijn.
De maximum leeftijd voor Jong spelers is 21 jaar. Gisteren speelden we met 6 spelers in de basis die vorig jaar nog in onder 19 speelden. AZ selecteert dus gemiddeld veel sneller door dan op grond van de leeftijdsgrenzen zou hoeven.
Op zich is dat logisch want deze lichting is talentrijker dan de voorgaande lichting.
Er is al een flink verschil in het veldspel van Jong ten opzichte van de eerste 15 wedstrijden. Het voetbal in de KKD is veel fysieker dan de jeugdcompetitie. Je ziet dat Jong zich nu veel beter kan instellen op een tegenstander die er inkleunt. Dat kost echter (te) veel kracht. Veel van de tegendoelpunten vallen in het laatste gedeelte van de wedstrijden. Vaak vallen ze ook als de wedstrijd gespeeld is. De koppies gaan dan te veel hangen. Dat moet er gewoon uit.

Al met al is de KKD een keiharde leerschool voor onze talenten. We mogen ons gelukkig prijzen dat onze jongens hier mogen uitkomen.
Mee eens.

Verschil is iedere wedstrijd vooral het fysieke gedeelte. Daar leren de spelers steeds beter mee omgaan. Je ziet ook de laatste jaren dat het voetballend tegen het einde van het seizoen steeds beter gaat. Ontwikkeling.

Gisteren was het wel weer een heel jong team. Zonder Reijnders, Evjen en Aboukhlal die er in de laatste wedstrijd nog wel bij waren. En ook zonder Duin en Goudmijn die waarschijnlijk vanavond ook op de bank zitten bij het eerste.

Positief opvallend vond ik het spel van het centrale duo (proberen regelmatig voetballend de diepte te zoeken en spelen zo goed als altijd naar de juiste kleur) achterin en de beide middenvelders Franken en met name de Jong. Hij lijdt weinig balverlies en ziet de openiningen in de ruimte. En hij is pas 17 jaar.

Koopmeiners heeft in mijn ogen te veel balverlies of een verkeerde voortzetting. Die zie ik, net als Gullit, het eerste niet halen.

Als er vanuit Jong AZ ieder jaar een paar spelers doorschuiven naar het eerste, is het voor AZ al geslaagd denk ik. Van de overige spelers zijn er ook steeds meer die in het betaald voetbal terechtkomen. Op termijn zal AZ ook daar dus, bij transfers, een stukje inkomsten mee opbouwen. Er lopen de komende jaren steeds meer spelers in het betaald voetbal die de opleiding bij AZ hebben gehad.

Ik ben trots op AZ hoe het zich op deze manier aan het onderscheiden is. Innovatief en gericht op de jeugd.

Wel behoorlijk grillig.

Soms geweldige resultaten. En soms een periode van mindere resultaten.

Het valt mij overigens ook op dat Taabouni na een sterke start behoorlijk is teruggevallen. Speelt ook niet op zijn favoriete positie. In een interview een tijdje terug gaf hij ook aan dat hij niet in zijn sterkste fase zit, en dat er veel duidelijk werd na een gesprek oid. Beetje mysterieus vond ik dat destijds. Alsof er al afspraken zijn gemaakt voor het vervolg en hij dit jaar op linksbuiten blijft spelen bij Jong AZ.


Link: http://www.youtube.com/watch?v=XSq8kCGx2aA

Goudmijn ging vanuit een verdigende rol op het middenveld begin van het seizoen, naar een meer aanvallende rol de laatste tijd. En leek zich weer te ontwikkelen. Maar zit daarmee misschien Taabouni weer in de weg op die plek. Taabouni lijkt mij alle kwaliteiten te hebben om het eerste te halen. Zijn contract loopt ook nog maar 1 jaar door dacht ik. Ik hoop wel dat dat binnenkort verlengd gaat worden.

Weet iemand hier meer van?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 12 mar 2021, 16:40 Je bedoelde Fedde de Jong toch?

Fedde 1.85 m is een lopende tien met veel diepgang. Dus veel loopvermogen, goed aan de bal en een goede pass in de benen. Ook gezegend met een goed schot en scorend vermogen. Hij is 17 jaar en wordt in juni 18 jaar.

Met wie moet je hem vergelijken. Een lopende tien dan denk ik aan Dani de Wit, Guus Til en Markus Henriksen. Het meest op de laatste die van deze drie de beste voetballer is.
Oh. Dan houd ik op met interesse volgen.

Dat vond ik alledrie weinig tot niks.

Voor mij staat zoiets gelijk aan "niet echt kunnen voetballen."
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 15 mar 2021, 09:06 Oh. Dan houd ik op met interesse volgen.

Dat vond ik alledrie weinig tot niks.

Voor mij staat zoiets gelijk aan "niet echt kunnen voetballen."
Ha ha. Jij hebt liever 11 ballerina's met een bal!? :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Als Goudmijn nu weer naar voren geschoven wordt dan haalt hij het fysiek dus gewoon niet in.
Daar zit voor veel van deze jongens een probleem als ze daadwerkelijk naar het eerste willen en op Europees niveau willen acteren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Antti Opdam schreef: 15 mar 2021, 09:06 Oh. Dan houd ik op met interesse volgen.

Dat vond ik alledrie weinig tot niks.

Voor mij staat zoiets gelijk aan "niet echt kunnen voetballen."
Nu ben ik zelf niet zo voetbaltechnisch onderlegd, maar ik vond Fedde de afgelopen week wel heel aardig spelen. hij lijkt mij technisch veel vaardiger dan Dani en Guus. En slimmer met de passing.

Vanavond om 20 uur speelt Jong AZ tegen Jong ajax.

Mooi moment om te kijken hoe ze ervoor staan :D

Tegen leeftijdsgenoten komt het meer op het voetbal aan ipv het fysieke gedeelte.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10194
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 15 mar 2021, 09:12 Ha ha. Jij hebt liever 11 ballerina's met een bal!? :lol:
Ik vind het wel fijn als spelers normaal een bal kunnen aannemen en over 10 meter kunnen doorspelen. Of een keer een man kunnen passeren. Dat kan je ook combineren met werken.

Zo'n Midtsjo vind ik ook prima.

Maar door dat domme gedraaf prik ik heen.

Straks hoor ik ook weer gekke dingen als "hij heeft goede looplijnen" en "is zonder bal ook goed".

Ga dan lekker atletieken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

elmo schreef: 15 mar 2021, 09:47 ... ik vond Fedde de afgelopen week wel heel aardig spelen. hij lijkt mij technisch veel vaardiger dan Dani en Guus. En slimmer met de passing. ...
Zo zie ik dat ook in Fedde. Vrij complete middenvelder.
Gesloten