Competitieprogramma 2020/21

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De aanvangstijden van de wedstrijden in de weekenden na de EL zijn bekend gemaakt:

ADO-AZ (zo 25 okt, 20.00u)
AZ-RKC (zo 1 nov, 20.00u)
Heerenveen-AZ (zo 8 nov, 16.45u)
Heracles-AZ (zo 29 nov, 16.45u)
AZ-Groningen (zo 6 dec, 14.30u)
Twente-AZ (zo 13 dec, 20.00u)

Daarnaast zijn de thuiswedstrijden tegen VVV (za 17 okt) en Emmen (za 21 nov) vervroegd van 21.00u naar 20.00u.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De speeldata van speelrondes 22 t/m 32 zijn bekend:

zo 14 feb, 12.15u AZ-sc Heerenveen
za 20 feb, 20.00u VVV Venlo-AZ
zo 28 feb, 16.45u AZ-Feyenoord
zo 7 maa, 16.45u Vitesse-AZ
za 13 maa, 20.00u AZ-FC Twente
zo 21 maa, 14.30u AZ-PSV
za 3 apr, 20.00u Willem II-AZ
za 10 apr, 20.00u AZ-Sparta Rotterdam
za 24 apr, 21.00u ajax-AZ
za 1 mei, 20.00u RKC Waalwijk-AZ
za 8 mei, 20.00u AZ-Fortuna Sittard

Verder is het aanvangstijdstip van AZ-ADO Den Haag op 16 januari veranderd naar 21.00u.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Dit is eigenlijk de eerste keer in het seizoen dat ik echt het idee krijg dat AZ in een flow aan het komen is. Verdedigend blijft het weliswaar wankel op momenten, maar in het geheel begint het steeds constanter te draaien. Goed moment met deze zware serie wedstrijden.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 01 mar 2021, 12:02 Dit is eigenlijk de eerste keer in het seizoen dat ik echt het idee krijg dat AZ in een flow aan het komen is. Verdedigend blijft het weliswaar wankel op momenten, maar in het geheel begint het steeds constanter te draaien. Goed moment met deze zware serie wedstrijden.
Er lijkt ook wat meer spelvreugde te zijn. Ik hoop dat de huidige ontwikkeling zich doorzet maar ik volg AZ al iets te lang om daar op te durven vertrouwen.

Komende wedstrijden wel mooie kansen om tegen directe concurrenten goede resultaten te boeken.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 01 mar 2021, 19:21 Er lijkt ook wat meer spelvreugde te zijn. Ik hoop dat de huidige ontwikkeling zich doorzet maar ik volg AZ al iets te lang om daar op te durven vertrouwen.

Komende wedstrijden wel mooie kansen om tegen directe concurrenten goede resultaten te boeken.
Dat is geen argument maar een onderbuik gevoel. Juist vanwege die flow (constanter niveau) en die gestegen spelvreugde kan je er juist iets meer op vertrouwen dat dit zich doorzet. Garanties zijn er natuurlijk nooit. Maar als je dan ook nog kijkt naar het niveau van de concurrentie de laatste weken dan is dat ook nog een reden voor AZ om met stijgend vertrouwen dit niveau door te ontwikkelen.

Betreft de 2e plek wel heel anders dan ik een paar weken terug nog dacht.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 01 mar 2021, 20:58 Dat is geen argument maar een onderbuik gevoel. Juist vanwege die flow (constanter niveau) en die gestegen spelvreugde kan je er juist iets meer op vertrouwen dat dit zich doorzet. Garanties zijn er natuurlijk nooit. Maar als je dan ook nog kijkt naar het niveau van de concurrentie de laatste weken dan is dat ook nog een reden voor AZ om met stijgend vertrouwen dit niveau door te ontwikkelen.

Betreft de 2e plek wel heel anders dan ik een paar weken terug nog dacht.
Klopt helemaal dat het onderbuikgevoel is maar dat is wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Het "vertrouwen dat dit zich doorzet" is ook puur op gevoel gebaseerd, want zoals je zegt zijn er nooit garanties. Het is in ieder geval weer leuker om te kijken en nogmaals ik hoop dat ze deze stijgende lijn voortzetten. Qua tegenstanders ligt er wel ruimte de komende wedstrijden want we spelen tegen teams die willen voetballen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 01 mar 2021, 21:49 Klopt helemaal dat het onderbuikgevoel is maar dat is wel gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Het "vertrouwen dat dit zich doorzet" is ook puur op gevoel gebaseerd, want zoals je zegt zijn er nooit garanties. Het is in ieder geval weer leuker om te kijken en nogmaals ik hoop dat ze deze stijgende lijn voortzetten. Qua tegenstanders ligt er wel ruimte de komende wedstrijden want we spelen tegen teams die willen voetballen.
Ja maar dat is toch een soort van geslagen hondje syndroom. Ik baseer mijn verwachting liever op de huidige situatie, niet wat er in het verleden is gebeurd. AZ ontwikkelt zich, maakt stappen. Het verleden van AZ kan geen argument zijn voor huidige verwachtingen, want AZ is veranderd. Daar moeten we meer op vertrouwen.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 02 mar 2021, 07:32 Ja maar dat is toch een soort van geslagen hondje syndroom. Ik baseer mijn verwachting liever op de huidige situatie, niet wat er in het verleden is gebeurd. AZ ontwikkelt zich, maakt stappen. Het verleden van AZ kan geen argument zijn voor huidige verwachtingen, want AZ is veranderd. Daar moeten we meer op vertrouwen.
Er is toch minder veranderd bij AZ dan ik had gehoopt. 😉 Het is to h erl een herhalend patroon dat Jack volgens mij zoiets als de "AZ anticlimax" noemt.

Ik hoopte echt dat jij gelijk had. Nou ja, toch maar weer vol voor plek 2 gaan de rest van het seizoen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 07 mar 2021, 22:14 Er is toch minder veranderd bij AZ dan ik had gehoopt. 😉 Het is to h erl een herhalend patroon dat Jack volgens mij zoiets als de "AZ anticlimax" noemt.

Ik hoopte echt dat jij gelijk had. Nou ja, toch maar weer vol voor plek 2 gaan de rest van het seizoen.
Tja als een trainer ineens besluit de hele tactiek overboord te gooien en de flow daarmee verpest, houdt alles op. Ik ga er niet van uit dat het in dit geval door de spelers komt, ik leg de hele schuld bij de trainer. Als AZ de draad weer oppakt tegen Twente, dan beschouw ik het als een incident, een duur leermoment.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ajax-AZ is verplaatst van zaterdag 24 april naar zondag 25 april, aanvang 20.00u. Dit omdat op 22 april ajax-Utrecht ingehaald wordt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Forza AZ schreef: 25 mar 2021, 18:21 ajax-AZ is verplaatst van zaterdag 24 april naar zondag 25 april, aanvang 20.00u. Dit omdat op 22 april ajax-Utrecht ingehaald wordt.
En dat betekent dat ajax-AZ de kampioenswedstrijd kan worden als ajax + AZ en/of PSV alles wint tot die tijd
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Er is nog hoop dat de laatste 5 speelronden met publiek kunnen, al zal dat niet gelijk shocking veel zijn.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/l ... ~a28d5e86/

Laatste vijf speelrondes eredivisie mogelijk met fans, EK met publiek gloort
De UEFA, de KNVB en de gemeente Amsterdam verwachten deze week definitief groen licht te krijgen voor EK-wedstrijden mét publiek. Dat biedt ook perspectief voor de eredivisie, mogelijk al vanaf 25 april.

Sjoerd Mossou 05-04-21, 21:48 Laatste update: 21:59
Door Sjoerd Mossou

De zogenoemde Fieldlabs bij voetbalwedstrijden, zoals laatst nog bij Nederland-Letland, zijn tot tevredenheid van alle betrokken partijen verlopen. Deze week moet dat project, dat ondersteund werd door de Nederlandse overheid, het laatste zetje geven richting het EK van juni en juli. Oranje speelt zijn eerste drie groepswedstrijden in Amsterdam, naar verwachting met (gedeeltelijk) publiek.

Komende woensdag wordt daarover een besluit genomen. De algemene verwachting is dat Amsterdam, één van de twaalf speelsteden, dan een definitief akkoord krijgt om zijn EK-wedstrijden met publiek te kunnen spelen. Voor de UEFA was dat een eis, volledig lege stadions wil de Europese bond ten koste van alles voorkomen.

De KNVB is de afgelopen maanden met de gemeente Amsterdam opgetrokken om een gedetailleerd protocol op te tuigen, waarbij diverse scenario’s zijn voorbereid. Een akkoord van de Nederlandse overheid is dichtbij.


Als de EK-wedstrijden inderdaad een definitieve ‘go’ krijgen, biedt dat óók perspectief voor de laatste speelrondes in de eredivisie. De KNVB, Eredivisie CV en de clubs zijn al maanden bezig om een akkoord te krijgen van de overheid om dit seizoen nog enkele wedstrijden met publiek te kunnen spelen. Voor de clubs is dat, met het oog op de seizoenkaartverkoop en sponsorinkomsten richting komend seizoen, van cruciaal belang.

De hoop leeft dat er per 25 april al weer wat publiek in de stadions mag, op strikte voorwaarden, mogelijk met vergelijkbare protocollen als bij de Fieldlabs. In dat geval zijn er nog vijf speelrondes te spelen. Of die datum werkelijk haalbaar is, zal ook afhangen van de ontwikkelingen rondom de coronacijfers in Nederland.

Richting het EK zouden de laatste speelrondes van de eredivisie als een bruikbare ‘generale repetitie’ kunnen dienen. Het idee is om per week geleidelijk wat meer publiek toe te laten, mits de ontwikkelingen dat toelaten.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De laatste 4 vind ik wel genoeg trouwens. (o2o uit niet...)
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie