ajax-AZ (zo 1 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

pAZcal schreef: 01 mar 2020, 21:44 En de assist vanuit de eigen verdediging van Teun was misschien zelfs nog wel mooier. Holy shit, wat was die lekker.
Die pass was inderdaad ook heel lekker! Samen een wereldgoal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 01 mar 2020, 21:43 Ik hoorde net dat Bizot zijn vader deze week is overleden, en dan zó keepen. Held!
Zelfs als je dat drama voor Bizot vergeten, keepte hij een wereldwedstijd. Hij doet niets onder voor Cilessen en verdiend echt een basisplaats in oranje.

En inderdaad is het helemaal indrukwekkend gezien het overlijden van zijn vader.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 01 mar 2020, 21:24 Jongens, ik vertel het gewoon.
Ik denk dat ik verliefd ben op Midtsjo.
Ik heb het altijd al van je geweten😂
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wat een geweldige pot zeg, in alle facetten =D>
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Maar helaas toch weer Stengs die zoekende was, en Boadu
die na zijn goal steeds weer snel van de bal werd gezet.
Ben trouwens erg benieuwd naar het eventuele commentaar
van de VAR-mensen op het niet geven van rood .
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

G-Vak schreef: 01 mar 2020, 22:55 Maar helaas toch weer Stengs die zoekende was, en Boadu
die na zijn goal steeds weer snel van de bal werd gezet.
Ben trouwens erg benieuwd naar het eventuele commentaar
van de VAR-mensen op het niet geven van rood .
Hier de rapporten van “Voetbalprimeur”. Grappig hoe mensen verschillend naar een wedstrijd kijken 😉
Calvin Stengs 8: Midweeks tegen LASK nog het mikpunt van kritiek, zondagavond tegen ajax dansend en zwervend als vanouds. De aanvaller stond als rechtsvoor op het wedstrijdformulier, maar zorgde voor veel twijfel bij ajax door constant tussen de linies op te duiken.

Myron Boadu 7.5: Een echte spits loert negentig minuten lang op zijn kans, maar voor Boadu was het al na vier minuten raak. Hij profiteerde optimaal van het slippertje van Blind, prikte binnen en was ook in het vervolg door constant in beweging te zijn een plaag voor met name Perr Schuurs.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

G-Vak schreef: 01 mar 2020, 22:55 Maar helaas toch weer Stengs die zoekende was, en Boadu
die na zijn goal steeds weer snel van de bal werd gezet.
Ben trouwens erg benieuwd naar het eventuele commentaar
van de VAR-mensen op het niet geven van rood .
Ik snap dat je vervalt aan randzaken als de VAR want over voetbal kan je niet meepraten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

Prachtige overwinning. Daarmee ga je op maandagochtend lekker naar je werk.....

Je ziet dat als die jongens voorin een beetje ruimte krijgen ze buitengewoon goed zijn. Helaas speelt AZ vaak tegen tegenstanders die dichter op hun eigen doel staan en spelers als Stengs en Boadu goed vast zetten en dat is een stuk lastiger voetballen.

Maar zulke overwinningen zijn wel fijn zeg. Je kan in een seizoen niet alles winnen, maar wat is het jammer dat er potjes als tegen Sparta, Willem II en Twente tussen hebben gezeten.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

G-Vak schreef: 01 mar 2020, 22:55 Maar helaas toch weer Stengs die zoekende was, en Boadu
die na zijn goal steeds weer snel van de bal werd gezet.
Ben trouwens erg benieuwd naar het eventuele commentaar
van de VAR-mensen op het niet geven van rood .
Zoekende? Ik ben vaak kritisch op ze, maar ze hebben beide toch een hele goede pot gespeeld gisteren.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Oke,misschien had ik een andere rol verwacht van Stengs,vandaar
mijn commentaar. Boadu had af en toe ruzie met de bal en tussen
tegenstanders was hij snel uitgespeeld. Gezien hun vormcrisis van de
laatste tijd was dit al een stuk beter,maar ik denk dat ik nog te veel
van ze verwachtte.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZA'dam schreef: 01 mar 2020, 21:07 Hebben we ooit eerder 6 punten van ajax gepakt in een seizoen ? Kan het me niet herinneren. Ben eigenlijk bijna zeker van niet.
Nee, dat was nog nooit eerder gelukt. Dit was de 3e overwinning in een uitwedstrijd in de Eredivisie na 1980/81 en 2014/15, maar in die beide seizoenen werd er thuis verloren van ajax.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Wat een pot, ik had dit niet verwacht.
Dit is weer het AZ van voor de winterstop.

Echt belachelijk dat het doelpunt werd afgekeurd, Boadu werd geduwd en hoever terug wil je gaan....
En dan Taglifaligo (of zo iets :)) geen rood geven....

Als AZ deze reeks vast kan houden, dan worden we kampioen.
Nu eerst ADO maar, en geen punten laten liggen net als tegen Sparta....
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 01 mar 2020, 20:51 Hee Brommetje, kijk je? De 4e achtereenvolgende overwinning met een clean sheet tegen een top drie club!
Zesde.. Tegen PSV en ajax wonnen we de laatste twee ‘toppers’ van vorig seizoen ook. Beide met 1-0, onder Van den Brom.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

G-Vak schreef: 01 mar 2020, 20:51 Boadu ondanks zijn goal kan verder weinig met de bal.
Boadu speelde juist geweldig. Ontzettend balvast, waardoor we lekker door konden voetballen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ we speak schreef: 01 mar 2020, 22:18 Echt?! Ik zag wel tranen in zijn ogen na afloop.
Afgelopen maandag hoorde ik het al bij Jong AZ, dus donderdag stond hij er ook al mee onder de lat. Echt grote klasse hoe hij met de situatie is omgegaan. Zeer grote klasse.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wat een heerlijke wedstrijd, met heel veel uitblinkers. Koopmeiners en Leeuwin speelden achterin sterk, wat ik met name een compliment vind voor laatstgenoemde want daar heb ik wel kritiek op gehad. Hij haalde gister echt ontzettend veel weg. Midtsjo ouderwets goed, Clasie die zijn topvorm weer benadert, het trio voorin was uitstekend.. Bizot stond er op cruciale moment. Het uitvak was geweldig. Kortom, een heerlijk weekend!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZ 4 Life schreef: 02 mar 2020, 11:40 Zesde.. Tegen PSV en ajax wonnen we de laatste twee ‘toppers’ van vorig seizoen ook. Beide met 1-0, onder Van den Brom.
Nee, Feyenoord zat ertussen, 2-1 nederlaag.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 02 mar 2020, 11:40 Zesde.. Tegen PSV en ajax wonnen we de laatste twee ‘toppers’ van vorig seizoen ook. Beide met 1-0, onder Van den Brom.
5e, want tussen AZ-ajax en AZ-PSV vorig seizoen zat nog een nederlaag bij Feyenoord.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Die 2e goal......schitterend! Die strakke perfecte pass twee keer stuiteren en Idrissi hoeft ‘m maar één keer te raken, en hoe!
Goal van het seizoen. Veel mooier dan al die afstand-zondagschoten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Is er nou echt niets te zeiken? Waar is Langedijk als je hem nodig hebt.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie