AZ-PEC Zwolle (zo 23 feb, 14.30u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We mopperen wel steeds op De Wit dat ie meer moet scoren e.d. Maar wat te zeggen van Stengs? Ik hoorde dat hij in de laatste 15 wedstrijden 1x heeft gescoord en 0 assists had. Waarom niet even op de bank? Laat ‘m even balen, twee keer zo hard z’n best doen. In meerdere mate geldt dit ook voor Boadu!
Begrijp me niet verkeerd: het zijn ontegenzeggelijk talenten, maar een louterende periode op de bank kan echt geen kwaad.
In een wedstrijd als deze had je echt Druijf een kans moeten geven.

De overwinning is terecht, maar het was verre van goed.
Ook kroonprins Evjen viel me niet mee.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

Zeer blij met deze welkome overwinning, dat gezegd te hebben; wat was het slecht!

Begonnen de eerste tien minuten ouderwets goed maar het was daarna weer futloos. Ze lijken wel moe gestreden.

Stengs op rechts gaf een vertrouwd gevoel maar nu lijkt ons grootste wapen genaamd de linkervleugel juist weer dood. Wijndal komt er minder vaak overheen denderen en Idrissi begint weer vorm aan te nemen van de Idrissi van vorig seizoen die met oogkleppen op drukte in loopt en altijd net iets te veel wil waardoor het telkens in balverlies eindigt.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

DeZuivelDuivel schreef: 23 feb 2020, 16:44 die kaartendiscussie van tegen LASK kan aanhalen. toen dacht ik 'als je hem dan geeft, dan is het ook rood' maar wederom iets waar de VAR niet zomaar iets mee kan doen als er eenmaal een kaart gekozen is.
Volgens mij is de regel bij penalty, automatisch geel. De straf rood en penalty is afgeschaft, of het moet een roodwaardige overtreding zijn.
Een overtreding op een doorgebroken speler met onthouding van een scoringskans buiten het 16meter gebied is wel rood.
De finse scheidsrechter en een spanjool als VAR bleek in de eerste minuut afgelopen donderdag een mismatch. Gisteren liep het perfect, dat de bal geraakt/gespeelt wordt, wil niet zeggen dat er geen sprake is van een overtreding.
Wat was ik blij dat Midtsjo weer meedeed, zoveel meer power op het middenveld.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ik zie een opgaande lijn :D, genoten van 1-Clasie (zeer balvast en strakke inspeelballen), 2-Midtsjo (heerlijk die drive, wel weer een paar keer gevaarlijk balverlies, maar fantastische acties), 3-Koopmeiners (wat nou een positie naar achteren, hij blijft heersen) en 4-Evjen (nog af en toe slordig maar fijn om hem erbij te hebben, je ziet het talent)
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

bk wcm schreef: 24 feb 2020, 10:21 Volgens mij is de regel bij penalty, automatisch geel. De straf rood en penalty is afgeschaft, of het moet een roodwaardige overtreding zijn.
Een overtreding op een doorgebroken speler met onthouding van een scoringskans buiten het 16meter gebied is wel rood.
De finse scheidsrechter en een spanjool als VAR bleek in de eerste minuut afgelopen donderdag een mismatch. Gisteren liep het perfect, dat de bal geraakt/gespeelt wordt, wil niet zeggen dat er geen sprake is van een overtreding.
Wat was ik blij dat Midtsjo weer meedeed, zoveel meer power op het middenveld.
Een strafschop is niet automatisch geel, dat hangt van de overtreding af. Rood en een strafschop kan ook nog als de overtreding dusdanig zwaar is of als er geen enkele intentie is om de bal te spelen. Haal je bijvoorbeeld opzichtig een doorgebroken speler neer door aan zijn shirtje te gaan hangen kan je nog steeds rood krijgen. Haal je een doorgebroken speler neer na een duel dan is het geel.
Plaats reactie