AZ-Feyenoord (wo 8 apr, afgelast)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

MO7 schreef: 07 feb 2020, 12:19 Dat is een beetje stoere mannentaal. Als er kinderen het veld op waaien of bejaarden heupen breken omdat ze zich niet meer aan de trapleuning vast kunnen houden is iedereen in rep en roer. Met wind tussen de 100 en 140 km/h is dat risico nu eenmaal te groot. Ik verwacht een afgelasting.
Ik ook. Waarschijnlijk zal mensen worden afgeraden de weg op te gaan en dan kan je met goed fatsoen niet verwachten dat 17.000 man dd weg op gaan.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 07 feb 2020, 12:19 Dat is een beetje stoere mannentaal. Als er kinderen het veld op waaien of bejaarden heupen breken omdat ze zich niet meer aan de trapleuning vast kunnen houden is iedereen in rep en roer. Met wind tussen de 100 en 140 km/h is dat risico nu eenmaal te groot. Ik verwacht een afgelasting.
Eens. Ben het overigens wel met Dick Advocaat eens, laat ze het dan wel tijdig doen. Niet wachten tot zondag maar uiterlijk morgenavond die beslissing nemen. Dan kan je kijken of er eventueel nog wat verandert in het weerbeeld.
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Hoewel ver van te voren aangekondigde stormen in Nederland in de praktijk doorgaans nogal meevallen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Over de wedstrijden van a.s. weekend zegt de presentator van het Sportjournaal: “Op papier zijn het geen toppers, tóch wordt het een topweekend in de Eredivisie”.
Hoezo is AZ-Feyenoord geen “topper” ? De nr. 2 tegen 3. Het is natuurlijk alleen een topper als het woord ajax er in voorkomt........😡
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als het doorgaat en het waait hard, dan is het het best om de bal laag te houden. Strak laag spel. Dat kunnen ze zelf ook bedenken zou je zeggen, maar ik heb al genoeg wedstrijden gezien waarbij de spelers dat dus niet zelf bedachten. De meest idiote wedstrijden krijg je zodoende. Strak en laag is the way to go..
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 07 feb 2020, 17:56 Over de wedstrijden van a.s. weekend zegt de presentator van het Sportjournaal: “Op papier zijn het geen toppers, tóch wordt het een topweekend in de Eredivisie”.
Hoezo is AZ-Feyenoord geen “topper” ? De nr. 2 tegen 3. Het is natuurlijk alleen een topper als het woord ajax er in voorkomt........😡
Kut media.

Ik lees trouwens in reacties op allerlei sites en in polls dat veel mensen denken dat Feyenoord gaat winnen. Ik verwacht van niet. Zo goed zijn ze niet in die flarden dat ik ze heb zien spelen. Zie ik nou iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 07 feb 2020, 18:37 Zie ik nou iets over het hoofd?
Ja, de arrogantie van de Feyenoorders die bijna net zo groot is als die van 020.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Laat ze alles er gewoon uitgooien voor zondag. Zul je zien dat AZ straks moet spelen (gegarandeerd 0-0 met storm) en het gehavende ajax gematst wordt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef: 07 feb 2020, 18:37 Kut media.

Ik lees trouwens in reacties op allerlei sites en in polls dat veel mensen denken dat Feyenoord gaat winnen. Ik verwacht van niet. Zo goed zijn ze niet in die flarden dat ik ze heb zien spelen. Zie ik nou iets over het hoofd?
Die hele discussie over wat een topclub is en wat een topper is, is volkomen oninteressant. Het woord top wordt gebruikt voor de traditionele top-3, ongeacht wat er al jaren achter elkaar op het veld gebeurt. Je kan er per definitie niet tussen komen. De consequentie is dat we relatief in de luwte blijven terwijl het kampioenschap in zicht komt, dus het lijkt mij allemaal niet zo’n probleem.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

~AZ~ schreef: 07 feb 2020, 20:29 Die hele discussie over wat een topclub is en wat een topper is, is volkomen oninteressant. Het woord top wordt gebruikt voor de traditionele top-3, ongeacht wat er al jaren achter elkaar op het veld gebeurt. Je kan er per definitie niet tussen komen. De consequentie is dat we relatief in de luwte blijven terwijl het kampioenschap in zicht komt, dus het lijkt mij allemaal niet zo’n probleem.
Klopt, maar de gemakzucht van de media is stuitend te noemen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Het begrip top of top3 is gebaseerd op prestaties uit het verleden. Klasseringen in de eredivisie en Europese bekers.

AZ is twee keer landskampioen geworden.

Een Europese beker zou het meest bijdragen aan de status van de club. Maar een landskampioenschap is ook goed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Het is te hopen dat de omstandigheden veilig genoeg zijn om hem door te laten gaan. Zeker als AZ LASK uitschakelt moet AZ-Feyenoord anders ergens flink verderop in ons drukke schema worden geplaatst. Dat terwijl Feyenoord zelf geen Europese verplichtingen meer heeft.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Dario Hubner schreef: 08 feb 2020, 07:11 Het is te hopen dat de omstandigheden veilig genoeg zijn om hem door te laten gaan. Zeker als AZ LASK uitschakelt moet AZ-Feyenoord anders ergens flink verderop in ons drukke schema worden geplaatst. Dat terwijl Feyenoord zelf geen Europese verplichtingen meer heeft.

Feyenoord heeft volgens mij nog steeds wel eens problemen met de fitheid en AZ roept dit jaar dat ze het liefst 3 wedstrijden in de week spelen. Zodoende zou het misschien niet eens zo slecht zijn als de wedstrijd verplaatst word. Al zijn nu de meeste spelers van AZ nog fit.. Het is maar afwachten of dat dan ook zo is. Het is wel voor de fans natuurlijk beter om in het weekend te spelen dan doordeweeks. Kortom; wie weet waait de wind over??
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Forza AZ schreef: 07 feb 2020, 18:53 Ja, de arrogantie van de Feyenoorders die bijna net zo groot is als die van 020.
Klopt, irritant. Maar in het kader van amateurpsychologie vind ik het niet slecht. Jarenlang waren we de beter voetballende ploeg etc. en werden we keer op keer afgedroogd. Nu denkt Feyenoord heel wat te zijn maar vergeten ze dat ze heel armoedig voetbal spelen. Wat zou het heerlijk zijn om als een wervelwind vroeg op 1-0 te komen zodat Feyenoord hun laffe compacte spelletje meteen los moet laten en al hun beperkte spelers meteen in hun zwakte worden gezet.

Verwacht wel dat het doorgaat, die paniek met zuidwesterstorm slaat vaak nergens op. Alleen omdat er nu een naampje en een kleurtje wordt bedacht is het allemaal heel erg.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 07 feb 2020, 18:37 Ik lees trouwens in reacties op allerlei sites en in polls dat veel mensen denken dat Feyenoord gaat winnen. Ik verwacht van niet. Zo goed zijn ze niet in die flarden dat ik ze heb zien spelen. Zie ik nou iets over het hoofd?
Eh ja. Zowel ajax als feyenoord zien feyenoord graag winnen.. Dus stemt de overgrote meerderheid voor een overwinning van feyenoord. Dat is niet gebaseerd op een reële verwachting, maar op clubvoorkeur.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ha, zo had ik het nog niet bekeken. Wishful thinking dus. I see.
Gebruikersavatar
Rinus
Herry en/of Berry
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 feb 2005, 18:21

Ik snap niet dat men niet kan/wil besluiten om die wedstrijd een paar uur eerder (of desnoods vanavond) te laten spelen. Dat kost wat organisatiekracht hier en daar, maar de ervaringen in de zomer waarbij in een paar dagen een nieuwe locatie voor een Europa league wedstrijd moest worden gevonden heeft bewezen dat het kan. Al vanaf woensdag wordt gewaarschuwd voor een zware storm van een soort dat minder dan één keer in de twee jaar voorkomt. Tel daarbij op dat er ook zware regenbuien en zware windstoten worden verwacht en dan moet je als AZ en KNVB gewoon je verantwoordelijkheid pakken en die wedstrijd tijdig verplaatsen. Als men die pot nu naar zondag 12:00 uur (of 11:30) had verplaatst dan was dat al een stuk beter geweest. Ik vrees dat we nu gaan zien dat die wedstrijd morgen zo tegen half twee alsnog wordt afgelast.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3135
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

MO7 schreef: 07 feb 2020, 12:19 Dat is een beetje stoere mannentaal. Als er kinderen het veld op waaien of bejaarden heupen breken omdat ze zich niet meer aan de trapleuning vast kunnen houden is iedereen in rep en roer. Met wind tussen de 100 en 140 km/h is dat risico nu eenmaal te groot. Ik verwacht een afgelasting.
Iedereen moet toch lekker voor zichzelf weten of ze heen gaan of niet als het waait? Als je slecht ter been bent is het niet super handig om naar buiten te gaan met het (inmiddels minder zwaar) voorspelde weer. Maar dat geldt ook voor als je boodschappen moet doen, bij je familie op bezoek gaat, of weet ik wat.

Ik ben gewoon een beetje dat belerende toontje met die weercodes zat, en zeker de ophef 2 (!) dagen van te voren.

Kijk zondag naar buiten om 12:00 uur, en gebruik je eigen verstand. Denk je dat het voor jou niet handig is omdat het hard waait, sneeuwt, regent of 35 graden is? Blijf lekker thuis.

Even naar de voorspellingen voor IJmuiden op buienradar kijkende:
Wind: zuid tot zuidwest 5-6, geleidelijk toenemend 9 mogelijk 10.
Zicht: goed, afnemend matig, later mogelijk slecht
En het algemen weerbericht:
Morgen wordt het onstuimig en neemt de zuiden- tot zuidwestenwind in de loop van de dag toe tot krachtig of hard en aan zee tot storm, windkracht 6 tot 9. Vanuit het noordwesten neemt de kans op zware windstoten tot 100 km/u toe. Vanaf de tweede helft van de middag bestaat er vanuit het noordwesten kans op zeer zware windstoten tot 120 km/u. Verder gaat het in de loop van de ochtend vanuit het westen regenen. In de loop van de avond passeert vanuit het noordwesten een felle buienlijn met kans op onweer, hagel en slagregens. Op deze buienlijn kunnen zeer zware windstoten tussen 100 en 140 km/u voorkomen. De temperatuur loopt eerst op naar een graad of 10, in de avond loopt de temperatuur verder op naar 11 tot 13 graden
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Rinus schreef: 08 feb 2020, 13:12 Ik vrees dat we nu gaan zien dat die wedstrijd morgen zo tegen half twee alsnog wordt afgelast.
De KNVB heeft al gezegd dat ze een besluit zullen nemen voordat supporters op pad moeten richting de wedstrijden. Dus ik verwacht voor morgenochtend 10.00u wel een besluit.

In België hebben ze nu al besloten morgen alle wedstrijden niet te laten spelen. Dus zou wel erg vreemd zijn als ze in Nederland anders gaan besluiten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Afgelast!
Plaats reactie