AZ-Feyenoord (wo 8 apr, afgelast)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Terechte beslissing, veiligheid voor een ieder staat voorop.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Terecht, hoewel het ongetwijfeld weer mee gaat vallen morgen. En die kutclub uit 020 profiteert er natuurlijk weer van. Heeft de bond dit ooit eerder gedaan in het verleden, een dag vantevoren? Net zoals vorig seizoen ook opeens het speelschema werd omgegooid ten faveure van ajax, dat was ook nooit eerder gebeurd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Niet al te Calimero. Halen we hem later lekker in met een voorjaarszonnetje. Prima toch?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 08 feb 2020, 18:04 Heeft de bond dit ooit eerder gedaan in het verleden, een dag vantevoren?
Ze hebben geleerd van december 2017, toen Utrecht-Feyenoord vanwege sneeuw pas op het laatste moment werd afgelast terwijl de dag ervoor al duidelijk was dat het nooit normaal gespeeld zou kunnen worden.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 08 feb 2020, 18:38 Niet al te Calimero. Halen we hem later lekker in met een voorjaarszonnetje. Prima toch?
Vind ik ook. Het moet eens afgelopen zijn met dat Calimero gedoe als we echt bij de grote jongens willen horen. Vette pech dat ajax er misschien meer bij gebaat is, dit is gewoon een terechte beslissing.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Kilkenny schreef: 08 feb 2020, 20:09 Vind ik ook. Het moet eens afgelopen zijn met dat Calimero gedoe als we echt bij de grote jongens willen horen. Vette pech dat ajax er misschien meer bij gebaat is, dit is gewoon een terechte beslissing.
We hebben er zelf ook wel enigszins baat bij hoor. Want Wijndal tegen Berghuis is beter dan Ouwejan. Zeker aanvallend gezien. Feyenoord had uit juist veel moeite met de tandem Idrissi-Wijndal.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is vrij stil met mensen die vinden dat er prima gevoetbald had kunnen worden 8)
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Er kan prima gevoetbald worden. Watjes! ;)
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Bij Langs de Lijn hadden ze uitgezocht of er de afgelopen 40 jaar met vergelijkbare omstandigheden ook wedstrijden waren afgelast. Dat was niet het geval, zelfs met 25% hardere wind was er gewoon gevoetbald, zelfs zonder dat daar na afloop discussie over ontstond.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

bart van der velden schreef: 09 feb 2020, 17:27 Bij Langs de Lijn hadden ze uitgezocht of er de afgelopen 40 jaar met vergelijkbare omstandigheden ook wedstrijden waren afgelast. Dat was niet het geval, zelfs met 25% hardere wind was er gewoon gevoetbald, zelfs zonder dat daar na afloop discussie over ontstond.
Werd er ook bij vermeld hoe vaak dat in de afgelopen 40 jaar is gebeurd?
Cetero censeo birrum bibendum esse
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

Bombaman schreef: 09 feb 2020, 18:18 Werd er ook bij vermeld hoe vaak dat in de afgelopen 40 jaar is gebeurd?
Ja.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Want storm in De Hout en storm in het AFAS zonder dak zijn ook geheel vergelijkbaar 🙄
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

MO7 schreef: 09 feb 2020, 19:10 Want storm in De Hout en storm in het AFAS zonder dak zijn ook geheel vergelijkbaar 🙄
Ging niet specifiek over AZ, maar over afgelasting van alle wedstrijden op een dag, wijsneus.😉
Bij AZ is het natuurlijk verdedigbaar, gelet op geen dak en winderigheid van het stadion. Maar we kunnen vaststellen dat het gelet op de weersverwachting en gelet op vergelijkbare weersverwachtingen in het verleden (waarbij nooit werd afgelast) een opmerkelijk besluit is, ook gezien het drukke programma.

Ik heb zelf in het verleden in het Olympisch stadion onoverdekt gezeten bij wedstrijden waar het weer veel en veel extremer was. We zijn niet zo veel meer gewend.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Jij bent af. Meer dan één wedstrijd daar en dan specifiek tegen Ipswich town is namelijk niet verdedigbaar. [-X :^o
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
bart van der velden
Supporter
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 jan 2008, 10:42

MO7 schreef: 09 feb 2020, 19:57 Jij bent af. Meer dan één wedstrijd daar en dan specifiek tegen Ipswich town is namelijk niet verdedigbaar. [-X :^o
AZ heeft er zo'n 12 wedstrijden gespeeld. Maar dit was ajax Twente. De Boertjes noemden het naderhand de ergste omstandigheden van hun leven. Met 2 Enschedese vrienden. Twente won, dat dan weer wel.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MO7 schreef: 09 feb 2020, 19:57 Jij bent af. Meer dan één wedstrijd daar en dan specifiek tegen Ipswich town is namelijk niet verdedigbaar. [-X :^o
Ik ben twee seizoenen achter elkaar naar FC Amsterdam-AZ geweest. We wonnen daar wel met 2-6 en 2-9 kan ik me herinneren....... Bekerfinales e.d. Ken uw geschiedenis......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

bart van der velden schreef: 09 feb 2020, 19:34 Bij AZ is het natuurlijk verdedigbaar, gelet op geen dak en winderigheid van het stadion.
En dat ruik je ook !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Het schijnt lastig te zijn, deze wedstrijd weer op de kalender te krijgen.
Maar wat als er deze week nog meer uitvalt. Bakken met wind worden er nog aangekondigd.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

MO7 schreef: 09 feb 2020, 16:36 Het is vrij stil met mensen die vinden dat er prima gevoetbald had kunnen worden 8)
Ik ben toevallig gister aan het werk geweest, en naar Alkmaar gereden om 13:00 uur. Toen viel het nog alles mee. Ja het waaide hard, maar verder.
Toen ik uiteindelijk om 16:00 uur terug ging, vond ik nog steeds dat er geen gevaarlijk situatie ontstaan was. Ik rij van Alkmaar naar huis, met de laatste 15 km dwars door de polder, daar waar de wind vrij spel heeft. Ik ben nog steeds van mening dat er gevoetbald had kunnen worden.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

bart van der velden schreef: 09 feb 2020, 19:09 Ja.
Maar dat aantal is niet noemenswaardig genoeg om te vermelden?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie