Jong AZ 2019-2020

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

multatuli schreef: 12 feb 2020, 16:40 Ik las net in een jeugdtopic, dat bij profclubs de o19 dan komt te vervallen.
Snap ik niet; dus wel een nieuw onder 21 in de plaats van onder 19? Dan krijgen we dus:
AZ 1
Jong AZ (onder 23)
AZ onder 21
AZ onder 18
AZ onder 17
etc, tm
AZ onder 11
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Abe1975 schreef: 17 feb 2020, 14:56 Snap ik niet; dus wel een nieuw onder 21 in de plaats van onder 19? Dan krijgen we dus:
AZ 1
Jong AZ (onder 23)
AZ onder 21
AZ onder 18
AZ onder 17
etc, tm
AZ onder 11
Dat is juist! in mijn ogen geen echte verbetering. In de praktijk zie je dat spelers in de jong elftallen in de KKD jonger zijn dan 21. We krijgen er dus een elftal bij voor onder de 21.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Benieuwd of de jongens het gehavende Eindhoven voorbij kunnen komen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Yuki centraal?

Interessant...

Afbeelding
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Oh, pas na 40 seconde 1-0 achter. Lekker bezig.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Straftraining voor dit team mag wel een keer joh.

1-4 en het is pas rust..
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Rare opstelling met Yuki in het hart van de verdediging. Rare wissel: Felix Correia voor Druijf erin, wie gaat er in de spits lopen dan? Aboukhlal? Wat zijn ze toch allemaal aan het doen?
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Kan gebeuren, Rodi... :?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 24 feb 2020, 20:40 Kan gebeuren, Rodi... :?
Kan er echt niks van en wordt ook niet beter. Een echt product van Nick.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De thuiswedstrijd tegen Almere City (3-3) van 27 januari moet opnieuw gespeeld worden. Bij Jong AZ stond Goudmijn die wedstrijd opgesteld terwijl hij geschorst. De nieuwe datum wordt waarschijnlijk 2 maart.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Dat is eerder een keer gebeurt toch? Dat Jong AZ te veel dispensatiespelers in het veld had staan waardoor de hele wedstrijd opnieuw moest worden gespeeld.

Wel een bijzondere regel dat er dan opnieuw gespeeld moet worden. Sta je 3-0 achter? Gooi er even een geschorste speler in en je krijgt een herkansing.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Perry schreef: 25 feb 2020, 08:56 Dat is eerder een keer gebeurt toch? Dat Jong AZ te veel dispensatiespelers in het veld had staan waardoor de hele wedstrijd opnieuw moest worden gespeeld.

Wel een bijzondere regel dat er dan opnieuw gespeeld moet worden. Sta je 3-0 achter? Gooi er even een geschorste speler in en je krijgt een herkansing.
Almere mocht kiezen in deze. Die doen echter nog mee om plaatsing voor de play-offs en wilden derhalve opnieuw spelen. En klopt inderdaad, Jong AZ-Top Oss moest in 2017 ook overnieuw gespeeld worden.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 24 feb 2020, 19:56 Straftraining voor dit team mag wel een keer joh.

1-4 en het is pas rust..
Waarvan alle vier de goals persoonlijke fouten waren. Rody die twee goals op zijn naam krijgt en ook nog eens een penaly veroorzaakt en Jacobs die bij de tweede goal in de fout ging. Daar kan je het team niet op afrekenen. Toegegeven, Jong AZ speelde alles behalve briljant, maar echt heel veel meer kansen kreeg Eindhoven ook niet. Jong AZ was voetballend minimaal gelijkwaardig en misschien wel iets beter. Maar nogmaals, de wedstrijd was niet hoogstaand, mede door de harde wind.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bij een G-elftal reken je de spelers persoonlijke fouten niet aan, maar bij deze professionals lijkt mij dat toch wel te mogen gebeuren?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Forza AZ schreef: 25 feb 2020, 08:21 De thuiswedstrijd tegen Almere City (3-3) van 27 januari moet opnieuw gespeeld worden. Bij Jong AZ stond Goudmijn die wedstrijd opgesteld terwijl hij geschorst. De nieuwe datum wordt waarschijnlijk 2 maart.
Wel even de nuance aanbrengen dat AZ hier niet per se fout zat, maar de KNVB. Van voetbalprimeur:


Systeemfout KNVB: Jong AZ-Almere City (3-3) moet opnieuw gespeeld worden

De wedstrijd tussen Jong AZ en Almere City moet opnieuw gespeeld worden na een systeemfout van de KNVB. Kenzo Goudmijn was eigenlijk niet speelgerechtigd voor het duel dat in 3-3 eindigde.

Door een foutieve registratie bij de KNVB van de gele kaarten van de Jong AZ-speler mocht Goudmijn in eerste instantie gewoon in actie komen. Almere City deed na het duel op 27 januari 2020 echter aangifte bij de voetbalbond en verzocht het bestuur om de wedstrijd opnieuw te laten spelen. De KNVB heeft hiermee ingestemd en de wedstrijd wordt op 2 maart om 20.00 uur opnieuw afgelegd.

De KNVB zegt in een verklaring de ontstane situatie te betreuren. De voetbalbond legt uit dat de foutieve registratie te maken heeft met zogenoemde 'overlopende registraties'. 'Dit zijn gele kaarten uit de laatste twee speelronden van het vorige seizoen, die een speler meeneemt naar het huidige seizoen. Inmiddels is duidelijk geworden dat de gele kaarten van spelers van Jong-teams niet bij de staffel voor het Jong-team zijn opgeteld, maar bij de staffel voor het A-team. Dit had niet moeten gebeuren', aldus de KNVB.

Volgens de bond is na onderzoek gebleken dat bij acht (voormalig) Jong-team spelers fouten zijn gemaakt bij overlopende registraties. 'In één geval heeft dit geleid tot een onterecht als speelgerechtigd aangemerkte speler. Dit was dus het geval bij Jong AZ-speler Kenzo Goudmijn tijdens de wedstrijd tussen Jong AZ en Almere City FC op maandag 27 januari 2020. Bij de andere spelers is het aantal gele kaarten achter hun naam inmiddels gecorrigeerd', besluit de KNVB.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Perry schreef: 25 feb 2020, 08:56 Wel een bijzondere regel dat er dan opnieuw gespeeld moet worden. Sta je 3-0 achter? Gooi er even een geschorste speler in en je krijgt een herkansing.
De tegenstander mag kiezen of ze de wedstrijd opnieuw willen spelen. En als je opzettelijk een fout maakt kun je ook nog punten in mindering krijgen.

In dit geval lag de fout bij de KNVB. Die hadden de gele kaarten van de laatste 2 wedstrijden van vorig seizoen niet opgeteld bij die van dit seizoen. En dus dachten ze dat Goudmijn pas 4 gele kaarten had in plaats van 5.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 25 feb 2020, 09:13 Waarvan alle vier de goals persoonlijke fouten waren. Rody die twee goals op zijn naam krijgt en ook nog eens een penaly veroorzaakt en Jacobs die bij de tweede goal in de fout ging. Daar kan je het team niet op afrekenen. Toegegeven, Jong AZ speelde alles behalve briljant, maar echt heel veel meer kansen kreeg Eindhoven ook niet. Jong AZ was voetballend minimaal gelijkwaardig en misschien wel iets beter. Maar nogmaals, de wedstrijd was niet hoogstaand, mede door de harde wind.
Je speelde tegen een team waarbij ´op het tandvlees´ al een lichte uitdrukking is voor de staat van hun selectie.
Dan ga je toch gewoon er op en er over?
Ik lees hier een verontschuldigende opmerking die precies laat zien dat er bij AZ geen topsportklimaat hangt.
Je staat 1-4 achter bij rust in een voetbalwedstrijd en dan is enige kritiek wat overtrokken?

Dat allemaal los van het feit dat Eindhoven echt geen grootmacht is in deze divisie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 25 feb 2020, 11:39 Bij een G-elftal reken je de spelers persoonlijke fouten niet aan, maar bij deze professionals lijkt mij dat toch wel te mogen gebeuren?
Klopt, maar dan hoef je het hele team niet te straffen als er twee lopen te blunderen..
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 feb 2020, 12:40 Je speelde tegen een team waarbij ´op het tandvlees´ al een lichte uitdrukking is voor de staat van hun selectie.
Dan ga je toch gewoon er op en er over?
Ik lees hier een verontschuldigende opmerking die precies laat zien dat er bij AZ geen topsportklimaat hangt.
Je staat 1-4 achter bij rust in een voetbalwedstrijd en dan is enige kritiek wat overtrokken?

Dat allemaal los van het feit dat Eindhoven echt geen grootmacht is in deze divisie.
Ik ben ook kritisch. Kritisch op het optreden van De Boer in deze. Die speelde dramatisch en toont het hele seizoen al aan nog lang niet op het niveau te zitten van Bizot. Ik ben ook kritisch op het spel van Jong AZ, want dat was echt niet goed. Maar als je even nuchter gaat analyseren dan was Jong AZ voetballend zeker niet de mindere gisteravond, alleen ga je de bietenbrug op door vier persoonlijke fouten van twee personen. Moet dan het hele team strafstraining krijgen? Wat een onzin is dat. Daarnaast is Jong AZ om op te leiden. Daar kijk ik ook iets anders naar dan het eerste elftal. Bij Jong AZ kijk ik met name naar de jongens die zich moeten ontwikkelen met het oog op een plekje in AZ 1. En ook op dat punt ben ik kritisch, want ik zie weinig jongens van Jong AZ die volgend seizoen de stap kunnen maken naar een volwaardige eerste elftal speler. Sterker nog, ik zie er geen. Inclusief Aboukhlal. Enige twijfelgevallen zijn Yuki en Druijf.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 25 feb 2020, 13:10 Ik ben ook kritisch. Kritisch op het optreden van De Boer in deze. Die speelde dramatisch en toont het hele seizoen al aan nog lang niet op het niveau te zitten van Bizot. Ik ben ook kritisch op het spel van Jong AZ, want dat was echt niet goed. Maar als je even nuchter gaat analyseren dan was Jong AZ voetballend zeker niet de mindere gisteravond, alleen ga je de bietenbrug op door vier persoonlijke fouten van twee personen. Moet dan het hele team strafstraining krijgen? Wat een onzin is dat. Daarnaast is Jong AZ om op te leiden. Daar kijk ik ook iets anders naar dan het eerste elftal. Bij Jong AZ kijk ik met name naar de jongens die zich moeten ontwikkelen met het oog op een plekje in AZ 1. En ook op dat punt ben ik kritisch, want ik zie weinig jongens van Jong AZ die volgend seizoen de stap kunnen maken naar een volwaardige eerste elftal speler. Sterker nog, ik zie er geen. Inclusief Aboukhlal. Enige twijfelgevallen zijn Yuki en Druijf.
Kijk dat klinkt al anders. Ik vind het persoonlijk bij de ontwikkeling van een speler horen. momenteel is Jong AZ veel te vrijblijvend.
Het is goed voor de consistentie dat ze niet kunnen degraderen (vooralsnog nog altijd toch?) Maar het is niet per definitie goed voor de ontwikkeling omdat men dus totaal zonder druk speelt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten