Jong AZ 2019-2020

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 25 feb 2020, 13:25 Kijk dat klinkt al anders. Ik vind het persoonlijk bij de ontwikkeling van een speler horen. momenteel is Jong AZ veel te vrijblijvend.
Het is goed voor de consistentie dat ze niet kunnen degraderen (vooralsnog nog altijd toch?) Maar het is niet per definitie goed voor de ontwikkeling omdat men dus totaal zonder druk speelt.
Dat element zou je inderdaad toe kunnen voegen, dat hoort namelijk ook bij topsport. Ik kijk op dit moment bij Jong AZ scherp naar de ontwikkeling van De Boer, Goudmijn, Taabouni, Aboukhlal en Correia. Dat zijn toch de jongens waarvan wordt verwacht dat zij op korte termijn de stap moeten kunnen maken naar het eerste. Daarnaast kijk ik ook met een schuin oog naar de ' jongens van het eerste' als die meedoen. En dan moet ik zeggen dat het niet meevalt dit jaar. Taabouni en Goudmijn vind ik bijvoorbeeld nog niet bepalend genoeg om volgend jaar al echt een serieus onderdeel van het eerste elftal te zijn. Hetzelfde had ik bij Reijnders voor de winter.

De Boer valt zoals gezegd tegen en zit nog verder van dat niveau af. Aboukhlal valt voetballend tegen, al is hij heeft hij met zijn diepgang wel de beschikking over een gevaarlijk wapen. Die jongen moet je gaan gebruiken op de counter, ik denk dat hij dan bruikbaar is. Hij is in mijn ogen minder geschikt om te fungeren als een soort breekijzer als de tegenstander een defensieve muur optrekt. Ook Correia moet nog stappen gaan maken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Één schot op doel = één goal tegen...
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Pfffff, lekker centrum achterin met Jacobs en Gullit. Hoe kan het toch dat zij in Jong AZ spelen?
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

AZuid-Scharwoude schreef: 28 feb 2020, 19:13 Één schot op doel = één goal tegen...
En wat dacht je van de inleiding van de tweede goal tegen? Lekkere bal van Jacobs.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

Abe1975 schreef: 28 feb 2020, 19:29 En wat dacht je van de inleiding van de tweede goal tegen? Lekkere bal van Jacobs.
En wat doet Gullit bij de inleiding van de vrije trap die tot de 3-0 leidt? Lekkere pass was dat weer. Terecht dat Peer zo boos werd.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Een Rody de Boertje bij de 4-0. Gaat lekker.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

AZuid-Scharwoude schreef: 28 feb 2020, 19:43 Een Rody de Boertje bij de 4-0. Gaat lekker.
Dramatisch dit. Kan iemand uitleggen wat die Gullit hier doet, hoe is het mogelijk dat hij ooit bij AZ terecht is gekomen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Abe1975 schreef: 28 feb 2020, 19:47 Dramatisch dit. Kan iemand uitleggen wat die Gullit hier doet, hoe is het mogelijk dat hij ooit bij AZ terecht is gekomen.
Hij schijnt een vader te hebben die wel wat mensen in de voetbalwereld kent. 😉
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

AZuid-Scharwoude schreef: 28 feb 2020, 19:57 Hij schijnt een vader te hebben die wel wat mensen in de voetbalwereld kent. 😉
Hij is er in de 2e helft gelukkig niet meer bij.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

AZuid-Scharwoude schreef: 28 feb 2020, 19:43 Een Rody de Boertje bij de 4-0. Gaat lekker.
Zo voorspelbaar weer, nu Jacobs maar snel wisselen!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

En nr. 5.

Laat dit geen voorbode voor zondag zijn.......😩
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Lekker aanvallend middenveld. Ik ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Wat staat die Evjen weer verschrikkelijk goed te ballen bij Jong AZ. Hij ziet de opening, kan de pass geven en heeft ook zelf een goed schot.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 02 mar 2020, 19:29 Wat staat die Evjen weer verschrikkelijk goed te ballen bij Jong AZ. Hij ziet de opening, kan de pass geven en heeft ook zelf een goed schot.
Ja. Nu de rest nog.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Oké, deze winst zag ik vlak na rust niet aankomen. Nu moet ik wachten op de samenvatting, want ik was weggezapt.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Die Correia kan wel voetballen, leuke speler zeg. Dankzij hem kantelt deze wedstrijd, zoveel dreiging en een prachtige assist bij de 2-1 van Oosting.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Als ik de verslagen zo lees heeft Jesper Schendelaar een heel goeie wedstrijd gekeept. Was het zijn beurt om te keepen? In elk geval lijkt zijn vorm een stuk beter dan die van Rody.

Hoe kijken de Jong AZ volgers naar deze 2 keepers?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ-073 schreef: 03 mar 2020, 09:22 Als ik de verslagen zo lees heeft Jesper Schendelaar een heel goeie wedstrijd gekeept. Was het zijn beurt om te keepen? In elk geval lijkt zijn vorm een stuk beter dan die van Rody.

Hoe kijken de Jong AZ volgers naar deze 2 keepers?
Ik vind Schendelaar zeker beter keepen dan Rody. Hij is daarnaast ook nog eens jonger. Ik verwacht dat Rody na dit seizoen een andere club mag zoeken en dat Schendelaar vaste reservekeeper wordt bij het 1e.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Leuke wedstrijd om te zien gisteren. Mooi dat Gudmundsson op de weg terug is, maar ik heb vooral genoten van Evjen (1e helft) en Correia (2e helft) beide sterk aan de bal en creëren veel kansen. Daarnaast Evjen een paar hele mooie schoten van afstand. Als die 1e erin was gegaan was het een wereldgoal geweest. Dit zijn beide spelers die Stengs kunnen doen vergeten volgend seizoen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

multatuli schreef: 03 mar 2020, 09:31 maar ik heb vooral genoten van Evjen (1e helft) en Correia (2e helft) beide sterk aan de bal en creëren veel kansen. Daarnaast Evjen een paar hele mooie schoten van afstand. Als die 1e erin was gegaan was het een wereldgoal geweest. Dit zijn beide spelers die Stengs kunnen doen vergeten volgend seizoen.
Blijf Evjen echt meer als aanvallende middenvelder zien, die de combinaties zoekt en de 16 in kan penetreren. Die is, en dat zegt hij zelf ook, het best als hij er moet komen. Die Correia zie ik dan meer als aanvaller voor de rechtsbuiten positie.
Vraag is of AZ de optie van deze Portugees licht van een extra jaar. Als dit talent daarna toch weer terug gaat naar City heeft dit weinig zin, maar mocht AZ hem kunnen overnemen dan zit er wel toekomst in deze jongen. Met Evjen, Taabouni en Correia hebben ze dan behoorlijk wat creativiteit en als daar dan nog een snelle behendige spits bij komt heb je voor de toekomst al een aardig aanvallend blok. Hopelijk ontwikkeld die Zakaria zich ook nog, hij is wel snel maar veel gaat er nog steeds niet goed.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gesloten