Jong AZ 2019-2020

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 581
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Bij het zien van AZ - Cambuur is het wederom bevestigd wat mij betreft.
Abouklal kan er helemaal niks van.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Toch vraag ik me af wat de K.K Divisie tot op heden nu precies voor AZ heeft opgeleverd: doen al die nederlagen nu wel goed voor Jong AZ talenten zoals een Taabouni?
De kracht van de lichting Koopmeiners, Ouwejan, Til, Stengs, etc. was dat ze nagenoeg alles wonnen in de Tweede Divisie en met vertrouwen aansloten bij het eerste.
Juist dat winnen en er zodoende iedere week er moeten staan is belangrijk bij de ontwikkeling voor toptalenten. Is zo'n Correia er nu veel beter op geworden om telkens zo'n nederlaag te aanschouwen, juist in een elftal dat onder bepaalde druk staat kun je kijken hoe spelers als zo'n Goudmijn zich houden. Ik denk zelfs dat spelen bij jong AZ de grote talenten er niet beter op maakt, ik had dan zo'n Taabouni liever nog voor zijn ontwikkeling bij een club als Volendam gezien.Nu spelen dit soort gastjes enkel nog veelal voor zichzelf om in de kijker van het eerste te staan maar voor hun ontwikkeling staan ze veelal stil.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Je kan het ook andersom bekijken. Ze weten nu ook wat (regelmatig) verliezen is, iets wat in de jeugd tot Jong AZ niet heel gebruikelijk was. De laatste harde lessen der realiteit, zo zie ik het altijd maar.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

handelaar schreef: 13 mar 2020, 00:00 Gewoon een seizoen verhuren aan een goede K.K. club die bovenin kunnen meestrijden (geld voor wel meer talenten),
Ik heb sterk de indruk dat bij dit Jong AZ men zich niet echt sterk kan ontwikkelen. Ik zie overigens de waarde ook nog niet echt wat de K.K divisie AZ tot op heden nu eigenlijk heeft geboden, maar goed dat is weer een andere discussie die je in het Jong AZ topic zou kunnen voeren.
Dat Jong AZ in de KKD mag spelen is voor de club wel degelijk van grote waarde. Owen Wijndal liep vorig jaar nog gewoon in de KKD te spelen. Zonder Corona was hij gewoon international geworden. De combinatie van meetrainen bij het eerste en spelen in de KKD is de mooiste eindfase van de jeugdopleiding die je maar kan voorstellen .
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

Lecompte schreef: 13 mar 2020, 05:31 Dat Jong AZ in de KKD mag spelen is voor de club wel degelijk van grote waarde. Owen Wijndal liep vorig jaar nog gewoon in de KKD te spelen. Zonder Corona was hij gewoon international geworden. De combinatie van meetrainen bij het eerste en spelen in de KKD is de mooiste eindfase van de jeugdopleiding die je maar kan voorstellen .
Til sloot zich met Stengs, Koopmeiners, Ouwejan, Boadu, etc. toch ook via de tweede divisie (waar een hecht team was gesmeed) vlekkeloos aan bij het eerste en behaalde Oranje al na amper een seizoen.
Ik zie grote talenten zoals bijv. een Taabouni niet echt beter worden in Jong AZ en voor zijn ontwikkeling zou het beter zijn een seizoen te verhuren aan bijv. een club die daadwerkelijk ergens voor kan strijden zoals bovenin de K.K divisie. Ik heb het gevoel bij Jong AZ dat het een speeltuin is zonder ergens daadwerkelijk voor te spelen en spelers die nog weinig bij het eerste aan bod komen zoals zo'n Zakaria of terugkomend uit herstel Gudmundsson af en toe wat ritme te laten opdoen. Een hecht team word er zodoende niet gesmeed.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 10 mar 2020, 17:16 Toch vraag ik me af wat de K.K Divisie tot op heden nu precies voor AZ heeft opgeleverd: doen al die nederlagen nu wel goed voor Jong AZ talenten zoals een Taabouni?
De kracht van de lichting Koopmeiners, Ouwejan, Til, Stengs, etc. was dat ze nagenoeg alles wonnen in de Tweede Divisie en met vertrouwen aansloten bij het eerste.
Juist dat winnen en er zodoende iedere week er moeten staan is belangrijk bij de ontwikkeling voor toptalenten. Is zo'n Correia er nu veel beter op geworden om telkens zo'n nederlaag te aanschouwen, juist in een elftal dat onder bepaalde druk staat kun je kijken hoe spelers als zo'n Goudmijn zich houden. Ik denk zelfs dat spelen bij jong AZ de grote talenten er niet beter op maakt, ik had dan zo'n Taabouni liever nog voor zijn ontwikkeling bij een club als Volendam gezien.Nu spelen dit soort gastjes enkel nog veelal voor zichzelf om in de kijker van het eerste te staan maar voor hun ontwikkeling staan ze veelal stil.
Het helpt als je een hecht team en een fatsoenlijke trainer hebt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

handelaar schreef: 04 mar 2020, 09:03 Blijf Evjen echt meer als aanvallende middenvelder zien, die de combinaties zoekt en de 16 in kan penetreren. Die is, en dat zegt hij zelf ook, het best als hij er moet komen. Die Correia zie ik dan meer als aanvaller voor de rechtsbuiten positie.
Vraag is of AZ de optie van deze Portugees licht van een extra jaar. Als dit talent daarna toch weer terug gaat naar City heeft dit weinig zin, maar mocht AZ hem kunnen overnemen dan zit er wel toekomst in deze jongen. Met Evjen, Taabouni en Correia hebben ze dan behoorlijk wat creativiteit en als daar dan nog een snelle behendige spits bij komt heb je voor de toekomst al een aardig aanvallend blok. Hopelijk ontwikkeld die Zakaria zich ook nog, hij is wel snel maar veel gaat er nog steeds niet goed.
Ik zie Evjen uiteraard ook op als middenvelder (op de 10), maar daar Staat Stengs ook regelmatig. Correia twijfel ik nog over. Speelt ook als middenvelder heel veel goede wedstrijden omdat ook hij een fantastische steekpass heeft. Ik vrees dat het alleen aan zijn meeverdedigende kwaliteiten schort en dat heb je in het 1e wel nodig op het middenveld.
Taabouni zag ik ook al in een ander topic genoemd staan. Hij is ook een heel groot talent, maar bij de wedstrijden die ik van hem zie, schort het hem nog aan effectiviteit. Die is er volgend seizoen zeker nog niet klaar voor. Aboukhlal heb ik ondertussen weinig vertrouwen meer in. Leuk voor de 1e divisie, maar hoef hem komende tijd niet meer in het 1e van AZ te zien en betwijfel sterk of hij volgend seizoen wel goed genoeg is. Ik heb nog meer vertrouwen in Gudmundsson, al zie ik die ook nog steeds als 10, dus volgend seizoen backup voor Evjen.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

DeZuivelDuivel schreef: 13 mar 2020, 20:26 Het helpt als je een hecht team en een fatsoenlijke trainer hebt.
Eens, maar wat is tot nu toe, sinds dat AZ talenten furore maakte in de tweede divisie en succesvol doorstroomde naar het eerste nu precies het voordeel geweest voor AZ dat het in de K.K divisie is toe getreden. Voor talenten of aangetrokken spelers als Goudmijn, Zakaria, Taabouni is het nog steeds beter voor hun ontwikkeling om verhuurt te worden aan een goede K.K divisie club die ergens voor kunnen strijden of eredivisieclubs als Sparta, Heracles, etc. want nu stokt het bij die jongens.
De vraag is, zoals Feyenoord het toch ook niet zag zitten, of het nu echt essentieel is om in de K.K divisie met een elftal te strijden gezien het toch ook is gebleken dat we voordien in de tweede divisie ook talentvolle spelers naar het eerste elftal konden laten doorstromen.
AZ is lang door de media erbij gehaald toen er kritiek was op Feyenoord's beleid dat clubs als ajax, AZ en psv hun vruchten plukken door in de K.K divisie uit te komen, maar daar is ons succes helemaal niet op gebaseerd want wat is er in die tijd behalve dan Wijndal nog door gebroken?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

handelaar schreef: 15 mar 2020, 14:06 Eens, maar wat is tot nu toe, sinds dat AZ talenten furore maakte in de tweede divisie en succesvol doorstroomde naar het eerste nu precies het voordeel geweest voor AZ dat het in de K.K divisie is toe getreden. Voor talenten of aangetrokken spelers als Goudmijn, Zakaria, Taabouni is het nog steeds beter voor hun ontwikkeling om verhuurt te worden aan een goede K.K divisie club die ergens voor kunnen strijden of eredivisieclubs als Sparta, Heracles, etc. want nu stokt het bij die jongens.
De vraag is, zoals Feyenoord het toch ook niet zag zitten, of het nu echt essentieel is om in de K.K divisie met een elftal te strijden gezien het toch ook is gebleken dat we voordien in de tweede divisie ook talentvolle spelers naar het eerste elftal konden laten doorstromen.
AZ is lang door de media erbij gehaald toen er kritiek was op Feyenoord's beleid dat clubs als ajax, AZ en psv hun vruchten plukken door in de K.K divisie uit te komen, maar daar is ons succes helemaal niet op gebaseerd want wat is er in die tijd behalve dan Wijndal nog door gebroken?
Feyenoord huilt tranen met tuiten dat ze het niet gedaan hebben. Die jongens hebben er echt wel wat aan dat ze op Eerste Divisie niveau spelen met fatsoenlijke weerstand. Er moeten alleen wat hardere consequenties voor ze bij zitten.
Je moet alleen niet verwachten dat iedere speler een topper kan worden, dat is nou eenmaal niet hoe het is.
Waar Jong AZ in de Juup uiteindelijk voor moet zorgen is dat ook AZ een verdienmodel aan de jeugd kan hangen doordat spelers van Jong AZ doorstrromen in het profvoetbal.

Zie het op termijn een beetje zo:
Categorie 1 De beste spelers halen op termijn de basiself/bank van het eerste (1 of 2 per seizoen, met een beetje geluk meer). -> denk aan een Boadu of Stengs
Categorie 2 De net-nietjes kun je voor kleinere bedragen verkopen. -> Van Overeem is een voorbeeld. Volgens transfermarkt is er ook 'iets' betaald voor Jacobs, Gauna,Koreniuk en Lont -> maar dat zal niet geweldig veel zijn.
Categorie 3 De middelmaat vertrekt transfervrij naar de eerste divisie/vergelijkbare competitie (maar levert op den duur misschien nog wat op aan opleidingsvergoeding bij eventuele latere doorbraak en transfer).
Categorie 4 De rest krijgt een maatschappelijke carriere of gaat amateurvoetbal spelen.

Je wil natuurlijk zoveel mogelijk pareltjes, maar voor het jezelf kunnen bedruipen is het zaak dat die 2e categorie op termijn uitgebreid wordt. Als spelers zichzelf in de Eerste Divisie bewezen hebben, dan kun je ze op termijn gewoon voor een paar ton verkopen als je ze zelf niet hoeft. Er is een aannemelijke kans dat Hoedemakers gekocht zal worden door Cambuur. Op termijn zie ik Druijf ook nog wel vertrekken als zijn kansen uitblijven. Dat zal dan de waarde bevestigen van deelname aan de eerste divisie.

Voorheen had nooit iemand betaald voor een ongeteste afgeserveerde spits of middenvelder uit de jeugdopleiding van AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Vonk is verlengd. Want de spelers ontwikkelen zich fantaaaaaaastisch.
Jong AZ verliest bijna alles.
Glory Hunter
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Iemand enig idee hoe het zit met het aflopende contract van Goudmijn?
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Robin schreef: 24 apr 2020, 11:15 Iemand enig idee hoe het zit met het aflopende contract van Goudmijn?
Stam verlaat Jong AZ. Goudmijn sr. en Vonk trainen en coachen Jong AZ seizoen 2021/2022.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Robin schreef: 24 apr 2020, 11:15 Iemand enig idee hoe het zit met het aflopende contract van Goudmijn?
Ik kan mij niet voorstellen dat Kenzo niet gaat bijtekenen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Robin
Supporter
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 feb 2017, 21:03

Lecompte schreef: 26 apr 2020, 07:31 Ik kan mij niet voorstellen dat Kenzo niet gaat bijtekenen.
Idem, maar het mag toch eens gaan gebeuren.
I did not choose myself, I was chosen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

En anders maar niet hoor. Voor hem zijn er ook weer anderen.
_________________
"I don't know that!"
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Geloof het of niet, maar de eerste oefenwedstrijd voor het komende seizoen is ook alweer vast gelegd.

Volgens Voetbalopzaterdag.nl wordt op 1 augustus in en tegen Spakenburg gespeeld.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

DeRodeBaron1967 schreef: 14 mei 2020, 07:22 Geloof het of niet, maar de eerste oefenwedstrijd voor het komende seizoen is ook alweer vast gelegd.

Volgens Voetbalopzaterdag.nl wordt op 1 augustus in en tegen Spakenburg gespeeld.
Met welke spelers? Training met spelers voor nieuwe seizoen is al begonnen maar nergens nog iets van nieuwe jeugdselecties bekend?
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

Dat is altijd de grote vraag. En zal afhankelijk zijn wanneer de competitie begint. Als de competitie in augustus was begonnen, dan had je de definitieve selectie gehad met de mix van afvalligen uit de A selectie en de opkomende jeugd.

Als de competitie in september begint, dan zal dit 1 van de eerste oefenwedstrijden zijn en zal het een veredelde onder 19 zijn.

Maar ja. De grote vraag, mag er dan al geoefend worden.
Abe1975
Dagjesmens
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 12:11

DeRodeBaron1967 schreef: 18 mei 2020, 19:34 Dat is altijd de grote vraag. En zal afhankelijk zijn wanneer de competitie begint. Als de competitie in augustus was begonnen, dan had je de definitieve selectie gehad met de mix van afvalligen uit de A selectie en de opkomende jeugd.

Als de competitie in september begint, dan zal dit 1 van de eerste oefenwedstrijden zijn en zal het een veredelde onder 19 zijn.

Maar ja. De grote vraag, mag er dan al geoefend worden.
Dan heb je het over AZ 1 en Jong AZ (onder 23).
Maar het is toch al bekend welke jongens bij Jong weggaan en welke spelers er vanuit de oude onder 19 doorstromen naar onder 23.
En zeker de jeugdselecties vanaf onder 11 t/m onder 18 zijn toch al definitief bekend voor het nieuwe seizoen. Ze trainen nu toch ook al in de nieuwe samenstellingen?
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

De selectie van jong AZ is opgebouwd uit contractspelers die nog niet rijp zijn voor het eerste aangevuld met talenten uit de jeugdopleiding (die nog zouden mogen uitkomen voor de onder 19 of vanaf komend seizoen de onder 18). Er zijn volgens mij maar weinig spelers die een contract hebben voor specifiek Jong AZ.

De meeste contractspelers krijgen in het begin van het seizoen de kans om zich te bewijzen voor Arne Slot en mogen dan ook meedoen met de eerste oefenwedstrijden in het seizoen. Het is hier bijvoorbeeld gebruikelijk om in de tweede helft met een ander team te spelen dan in de eerste helft.

Bij de eerste oefenwedstrijden van Jong AZ zijn er dus nog maar weinig afvallers van het eerste elftal en wordt jong dus aangevuld met veel jeugdspelers. Naarmate de selectie van het eerste bekend wordt, zullen de afvallers doorgaan bij jong en zal de aanvulling vanuit de jeugd dus minder nodig zijn (en de gemiddelde leeftijd dus stijgen).
Gesloten