Competitieprogramma 2019/20

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Forza AZ schreef: 24 apr 2020, 17:58 -Nederland staat 11e op de Europese ranking

-De kampioenen van de eerste 10 landen plaatsen zich direct voor de CL-groepsfase
-De kampioen van land 11 plaatst zich alleen direct voor de CL-groepsfase als de plek van de CL-winnaar vrij blijft, m.a.w. als de CL-winnaar zich al via de eigen competitie voor de CL-groepsfase heeft geplaatst

-AZ speelt in de voorrondes voor niet-kampioenen. Daar spelen de nummers 3 van landen 5-6 en de nummers 2 van landen 7-15 in mee.
-De clubs uit landen 5-9 starten in de 3e voorronde, de clubs uit landen 10-15 in de 2e voorronde
-Als de EL-winnaar zich in eigen land plaatst voor de CL-groepsfase dan blijft er een plek vrij in de CL-groepsfase. Die plek gaat dan naar de nummer 3 van land 5, en daardoor schuiven de nummers 2 van landen 10 en 11 door naar de 3e voorronde.
Check in the box, stift?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 24 apr 2020, 17:58 -Nederland staat 11e op de Europese ranking

-De kampioenen van de eerste 10 landen plaatsen zich direct voor de CL-groepsfase
-De kampioen van land 11 plaatst zich alleen direct voor de CL-groepsfase als de plek van de CL-winnaar vrij blijft, m.a.w. als de CL-winnaar zich al via de eigen competitie voor de CL-groepsfase heeft geplaatst

-AZ speelt in de voorrondes voor niet-kampioenen. Daar spelen de nummers 3 van landen 5-6 en de nummers 2 van landen 7-15 in mee.
-De clubs uit landen 5-9 starten in de 3e voorronde, de clubs uit landen 10-15 in de 2e voorronde
-Als de EL-winnaar zich in eigen land plaatst voor de CL-groepsfase dan blijft er een plek vrij in de CL-groepsfase. Die plek gaat dan naar de nummer 3 van land 5, en daardoor schuiven de nummers 2 van landen 10 en 11 door naar de 3e voorronde.
Super, dank je wel! Dus even resumerend:

AZ stroomt in in de derde voorronde van de CL als de winnaar van de EL zich in eigen land kwalificeerd voor de groepsfase van de CL. Verlies in de derde voorronde van de CL betekent dat je automatisch bent geplaatst voor de groepsfase van de EL.

Als de Europese competities niet worden hervat dit seizoen dan geldt het bovenstaande scenario hoogstwaarschijnlijk ook toch?

Bijkomend feitje: Ik hoorde gister dan je bij verlies in de vierde voorronde van de CL alsnog een aardige premie van 5 miljoen euro ontvangt.
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Dario Hubner schreef: 24 apr 2020, 17:49 Dat is inderdaad een uitermate zwak punt in dit besluit, alleen valt dat niet uit het bericht van AZ op te maken.
Eenhoorn geeft aan dat solidariteit en compensatie zwaarwegende aspecten voor AZ waren.
Dat gaat dus gewoon om geld.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ja, logisch dat dat over geld gaat. AZ heeft al laten weten een aanzienlijk percentage van de Europese gelden beschikbaar te willen stellen om de corona-schade te dekken. Maar uiteraard is het onrechtvaardig om ajax niet alleen het CL-ticket te geven, maar ook het volledige bedrag wat daar bij hoort. Eenhoorn's inzet is ongetwijfeld om CL-miljoenen binnen te harken. En volkomen terecht want per slot van rekening wonnen we twee keer van ajax en stonden we qua punten gelijk op een gedeelde eerste plaats. Dat CL-ticket kunnen we niet delen maar dat geld wel. En de KNVB zou dat kunnen beslissen.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Ik lees hier een paar keer dat bij verlies 3e voorronde CL, automatisch de poulefase EL is gehaald. Maar dan kom je toch in de play-off EL?
de verliezer van de 4e voorronde CL gaat dan de EL in. Of loop ik een paar jaartjes achter en is dit inmiddels veranderd?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

adrie1979 schreef: 24 apr 2020, 18:00 Ik heb al bier op, wat staat hier nou? #-o
Ik heb al bier op en ik heb niet eens zin om het door te lezen. ;)
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

adrie1979 schreef: 24 apr 2020, 18:00 Ik heb al bier op, wat staat hier nou? #-o
Lees het morgenochtend nog een keer, en als je er dan nog steeds niet uitkomt, laat dan even weten wat je niet snapt. :wink:
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 24 apr 2020, 18:19 Als de Europese competities niet worden hervat dit seizoen dan geldt het bovenstaande scenario hoogstwaarschijnlijk ook toch?
Waarschijnlijk wel ja, al staat nergens in de UEFA-reglementen iets over wat er gebeurd als er geen EL-winnaar is.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

High-T schreef: 24 apr 2020, 20:45 Ik lees hier een paar keer dat bij verlies 3e voorronde CL, automatisch de poulefase EL is gehaald. Maar dan kom je toch in de play-off EL?
Sinds 2018 is het zo dat de verliezers van de 3e voorronde CL (niet-kampioenen) direct naar de groepsfase EL gaan.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Ah bedankt, dan liep ik inderdaad een paar jaar achter. Ik heb normaal gesproken als AZ-er nooit zoveel aandacht voor de CL. 8)
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 24 apr 2020, 20:58 Ik heb al bier op en ik heb niet eens zin om het door te lezen. ;)
Ik zonder bier ook niet. T komt wel aanwaaien. 8)
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Misschien heeft AZ toch nog een goed argument om de 1e plaats op te eisen. In Frankrijk hebben ze namelijk het onderlinge resultaat laten bepalen bij de afgebroken competitie, terwijl normaal gesproken het doelsaldo telt.

https://www.ligue1.com/Articles/NEWS/20 ... ed-ligue-1
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Forza AZ schreef: 30 apr 2020, 17:43 Misschien heeft AZ toch nog een goed argument om de 1e plaats op te eisen. In Frankrijk hebben ze namelijk het onderlinge resultaat laten bepalen bij de afgebroken competitie, terwijl normaal gesproken het doelsaldo telt.

https://www.ligue1.com/Articles/NEWS/20 ... ed-ligue-1
Zeker als je dit combineert met dat bericht van die wiskundigen die hadden berekend dat AZ de enige echte kampioen is. De onderbouwing voor een kampioenschap wordt steeds sterker.

Huldiging in november? :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Forza AZ schreef: 30 apr 2020, 17:43 Misschien heeft AZ toch nog een goed argument om de 1e plaats op te eisen. In Frankrijk hebben ze namelijk het onderlinge resultaat laten bepalen bij de afgebroken competitie, terwijl normaal gesproken het doelsaldo telt.

https://www.ligue1.com/Articles/NEWS/20 ... ed-ligue-1
Kijk met deze methode doe je veel meer recht aan het feit dat de competitie niet volledig is gespeeld en een aantal clubs een wedstrijd minder hebben gespeeld. Dus eerst een gemiddelde en bij gelijke stand het onderling resultaat.

AZ dus met deze methode plek 1 en ajax plek 2. Eenhoorn doe je werk!
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Als ADO en RKC in de eredivisie blijven en er geen promotie komt zouden we de competitie gewoon af kunnen maken. De eerste 8 speelrondes zijn gelijk aan de resterende 8 rondes van de voorgaande competitie. Zij tellen zowel voor 19-20 als voor 20-21 mee.
Problemen met burgemeesters zijn er waarschijnlijk niet want de kans dat ze met supporters worden gespeeld is niet zo groot.
Er hoeven geen europese plaatsen of degradatie te worden beslist maar het is hoogst onbevredigend een seizoen te hebben dat niet is afgesloten.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

...De UEFA moet hier allemaal rekening mee houden bij de plannen voor het nieuwe seizoen in de Europese clubtoernooien. Volgens The Times denkt de Europese bond er nu aan om de kwalificatieronden flink te verkorten of, in het slechtste scenario, zelfs helemaal af te schaffen. Dat laatste zou een horrorscenario zijn voor AZ en mogelijk zelfs ook ajax.

Bij de plannen voor verkorte kwalificatieronden liggen er volgens The Times verschillende draaiboeken op tafel. Er zou worden gedacht aan één duel per kwalificatieronde, in plaats van een uit- en thuiswedstrijd. Deze wedstrijden zouden dan op neutraal terrein afgewerkt kunnen worden. Ook is een play-offronde voor de Champions League, waaraan de kampioenen van de twaalf hoogst genoteerde landen die niet al een club in de groepsfase hebben zitten mogen meedoen, een overweging.
...
https://www.vi.nl/nieuws/AZ-en-ajax-wac ... rronden-cl
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Afgaande wordt er over nagedacht om AZ te laten starten met...:

...het Europese seizoen op 25/26 augustus of 15/16 september, er van uitgaande dat AZ zijn zaak niet wint en niet gelijk in de poulefase terechtkomt. Voorrondes gaan over 1 duel.
...het bekerseizoen op 12/13 september (tegen een amateurteam)
...de competitie op 19/20 september

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/e ... ~ad19f1cb/
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Dario Hubner schreef: 17 jun 2020, 11:54 Afgaande wordt er over nagedacht om AZ te laten starten met...:

...het Europese seizoen op 25/26 augustus of 15/16 september, er van uitgaande dat AZ zijn zaak niet wint en niet gelijk in de poulefase terechtkomt. Voorrondes gaan over 1 duel.
...het bekerseizoen op 12/13 september (tegen een amateurteam)
...de competitie op 19/20 september

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/e ... ~ad19f1cb/
Probleem is dat er niet gevoetbald mag worden in Nederland voor 1 september, dankzij de deskundigen van het RIVM/OMT en kabinet!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ForzAZ schreef: 17 jun 2020, 15:16 Probleem is dat er niet gevoetbald mag worden in Nederland voor 1 september, dankzij de deskundigen van het RIVM/OMT en kabinet!
Ik heb een nieuw topic aangemaakt voor het seizoen 2020/21. Daar kan verder gediscusieerd worden.
Gesloten