Oefenwedstrijden 2019/20

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Bob Ross schreef: 18 jul 2019, 18:57 Dat excuus valt dus al weg, al had het voor mij niet heel veel uitgemaakt. Ze zijn vorig jaar 5e geworden met 3 punten voor op Sint-Truiden en 1 punt voor op Antwerp. Beetje het Vitesse van België, dus zeker geen tegenstander waar het normaal is om van te verliezen.
En twee jaar geleden kampioen en CL-voetbal. En dat noem jij niveau Vitesse? Top in België is breder dan hier met Anderlecht, Brugge, Genk, Gent, Standard, nu komt Antwerp er ook nog bij en schurkt ook Charleroi er ook tegenaan. Als hier ajax of PSV slecht presteert worden ze tweede en heeeeel misschien derde. In België kan het zomaar zijn dat je dan zevende wordt.

Ik denk dat Gent een ploeg is waar je kan van verliezen maar het niet hoeft. Enfin, het is wel een club waar behoorlijk geld wordt gegeven aan transfers. Geen uitschieters als in plus 5 mio per speler maar bijvoorbeeld voor 12 mio vijf spelers halen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gent speelt ook voorronde EL. Ook subtop. Dus de oefenwedstrijd was heel goed gekozen. De eerste EL wedstrijd is al over een week.. heel veel bijsturen kan niet meer. En AZ moet thuis overtuigend zien te winnen. Als dat maar goed gaat. AZ overtuigt nu in ieder geval nog niet.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jack schreef: 18 jul 2019, 20:19 Gent speelt ook voorronde EL.
Al weten ze dat pas sinds vandaag, omdat KV Mechelen uitgesloten is.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

en daar zullen ze in hun voorbereiding ook wel rekening mee hebben gehouden.

Wat ik niet begrijp is dat iedereen fris is, nieuw seizoen staat voor de deur en zo ongeveer de belangrijkste wedstrijd heb je volgende week donderdag. Hoe kun je dan in een oefenwedstrijd die een belangrijke graadmeter is, die je serieus aanpakt (dag eerder trainen in het stadion e.d.) dan volgens het NHD zo gelaten aan die wedstrijd starten.

Dat baart mij wel zorgen, zeker als je tegen een ploeg moet spelen die volop in competitie is...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Tim schreef: 18 jul 2019, 18:01 Groningen had ook gewoon een goed centraal duo staan vorig seizoen. Dat de verdediging van AZ versterkt moet worden is geloof ik iedereen op het forum het wel mee eens.
Ja. Behalve Max dus.

"Brede en geweldige selectie!"

(Realiteit: overvolle schatkist, maar misschien wel zwakste en meest ongebalanceerde selectie van de laatste 15 / 20 jaar.)

Ik veronderstel dat straks ook gewoon het hele forum als onderschrift 'maxout' neemt?

Dit wanbeleid valt gewoon niet meer te verdedigen.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 09:06 Ja. Behalve Max dus.

"Brede en geweldige selectie!"

(Realiteit: overvolle schatkist, maar misschien wel zwakste en meest ongebalanceerde selectie van de laatste 15 / 20 jaar.)

Ik veronderstel dat straks ook gewoon het hele forum als onderschrift 'maxout' neemt?

Dit wanbeleid valt gewoon niet meer te verdedigen.
Ik wil niet zeggen dat je er helemaal naast zit, maar wanneer ben je wel tevreden? Waar moet volgens jou versterking komen en waar niet? Het hoeft geen lang antwoord te zijn en misschien heb je het al ergens getikt maar al die lange verhalen kan ik niet allemaal bijhouden.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

~AZ~ schreef: 19 jul 2019, 09:09 Ik wil niet zeggen dat je er helemaal naast zit, maar wanneer ben je wel tevreden? Waar moet volgens jou versterking komen en waar niet? Het hoeft geen lang antwoord te zijn en misschien heb je het al ergens getikt maar al die lange verhalen kan ik niet allemaal bijhouden.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik denk dat er behoefte is aan een snelle buitenspeler zoals Slot zelf aangaf, een defensieve middenvelder en een centrale verdediger. Voor de rest vind ik de selectie aardig in balans. Elke positie is voor de rest dubbel bezet.
.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 19 jul 2019, 09:09 Ik wil niet zeggen dat je er helemaal naast zit, maar wanneer ben je wel tevreden? Waar moet volgens jou versterking komen en waar niet? Het hoeft geen lang antwoord te zijn en misschien heb je het al ergens getikt maar al die lange verhalen kan ik niet allemaal bijhouden.
Max doet het goed als:
- Zijn eigen doelstellingen nakomt; ofwel met een volledige selectie aan trainingen voor de Europese campagne start.
- Hij alleen nog 3 of 4 jarige contracten geeft aan spelers die iedereen binnen de organisatie ziet zitten en die al iets bewezen hebben.
- Hij gerenommeerde namen haalt voor 2 miljoen: categorie Svensson / Midtsjo.
- Hij niet de betere spelers gratis de deur uit laten lopen.

Op dit moment is alles al te laat en kan hij feitelijk niets goeds meer doen. Het kwaad rond Maher, Johnsen, Vejinovic, Weigelt (etc) is al geschied. Max staat voor mij - voor dit seizoen - op een onoverbrugbare achterstand.

In zijn geval had ik in ieder geval:

1. Alles op alles gezet om Maher en Seuntjens te behouden. Dan had je én het gedoe met Clasie niet gehad én een normaal alternatief gehad voor Stengs en Boadu. Bovendien had je dan de nodige bewezen ervaring in de juiste leeftijdscategorie gehad.
2. Een goede centrale verdediger van een jaar of 25 gehaald. Ergens uit de top van Scandinavië, Mexico of eerste divisie. Niveau Moisander of Moreno. Dat moet toch wel te vinden zijn?

Op dit moment staan bovenstaande wensen nog steeds. Ik zou nog steeds - zsm !!! - een nieuwe centrale verdediger willen zien én een fatsoenlijk alternatief voor Stengs en Boadu. Dan zou ik rustiger slapen. Maar feitelijk is het mosterd na de maaltijd. Over 6 dagen staat een finale voor de deur. En we staan opnieuw met een rammelende selectie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Azzaandijk schreef: 19 jul 2019, 09:31 Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik denk dat er behoefte is aan een snelle buitenspeler zoals Slot zelf aangaf, een defensieve middenvelder en een centrale verdediger. Voor de rest vind ik de selectie aardig in balans..
Tja. Behalve dat we geen fatsoenlijk centraal duo hebben (waar elk team mee start: het fundament van je huis) en geen (fatsoenlijke) alternatieven voor de spits en rechtsbuiten staat het prima.

:?
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 09:41 Max doet het goed als:
- Zijn eigen doelstellingen nakomt; ofwel met een volledige selectie aan trainingen voor de Europese campagne start.
- Hij alleen nog 3 of 4 jarige contracten geeft aan spelers die iedereen binnen de organisatie ziet zitten en die al iets bewezen hebben.
- Hij gerenommeerde namen haalt voor 2 miljoen: categorie Svensson / Midtsjo.
- Hij niet de betere spelers gratis de deur uit laten lopen.

Op dit moment is alles al te laat en kan hij feitelijk niets goeds meer doen. Het kwaad rond Maher, Johnsen, Vejinovic, Weigelt (etc) is al geschied. Max staat voor mij - voor dit seizoen - op een onoverbrugbare achterstand.

In zijn geval had ik in ieder geval:

1. Alles op alles gezet om Maher en Seuntjens te behouden. Dan had je én het gedoe met Clasie niet gehad én een normaal alternatief gehad voor Stengs en Boadu. Bovendien had je dan de nodige bewezen ervaring in de juiste leeftijdscategorie gehad.
2. Een goede centrale verdediger van een jaar of 25 gehaald. Ergens uit de top van Scandinavië, Mexico of eerste divisie. Niveau Moisander of Moreno. Dat moet toch wel te vinden zijn?

Op dit moment staan bovenstaande wensen nog steeds. Ik zou nog steeds - zsm !!! - een nieuwe centrale verdediger willen zien én een fatsoenlijk alternatief voor Stengs en Boadu. Dan zou ik rustiger slapen. Maar feitelijk is het mosterd na de maaltijd. Over 6 dagen staat een finale voor de deur. En we staan opnieuw met een rammelende selectie.
Met uitzondering van de hang naar “bewezen” spelers die wat mij betreft helemaal niets bewezen hebben kan ik me hier wel in vinden. Zo goed zijn de cijfers van Johnsen en Seuntjens niet.

Maar het lijkt wel een beleidsmatig probleem dat er spelers zijn die structureel onder de maat mogen presteren en hun plaats in de selectie houden waardoor je ook structureel gaten in je bezetting hebt. Dat gaat dan de laatste jaren met name om eigen jeugd. De conclusie dat Haye, Dos Santos en Hatzidiakos (deze lijst is niet uitputtend) niet het niveau van AZ gaan bereiken wordt veel te laat getrokken en dat brengt in ons allerlei moeilijkheden.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 19 jul 2019, 10:01 Met uitzondering van de hang naar “bewezen” spelers die wat mij betreft helemaal niets bewezen hebben kan ik me hier wel in vinden. Zo goed zijn de cijfers van Johnsen en Seuntjens niet.

Maar het lijkt wel een beleidsmatig probleem dat er spelers zijn die structureel onder de maat mogen presteren en hun plaats in de selectie houden waardoor je ook structureel gaten in je bezetting hebt. Dat gaat dan de laatste jaren met name om eigen jeugd. De conclusie dat Haye, Dos Santos en Hatzidiakos (deze lijst is niet uitputtend) niet het niveau van AZ gaan bereiken wordt veel te laat getrokken en dat brengt in ons allerlei moeilijkheden.
Mensen moeten niet de vergissing maken dat ik in Seuntjens en Johnsen basisspelers zie de club structureel verder gaan helpen, maar wat ik wel weet is dat hun cijfers en prestaties op dit moment drie maal overtuigender zijn dan die van Ferdy Druijf. En er bestaat ook nog steeds een hele legitieme kans dat Druijf straks in het rijtje met Haye en Dos Santos komt.

En ja, het kan ook zo zijn dat het uitstekend uitpakt.

Maar de crux is: dat weet je nú niet. En we spelen nú een finale.

Dan krijgt het al snel het karakter van gokken. En gokken vind ik geen beleid. Zeker niet als een finale voor de deur staat. En ik ken ook geen enkele andere club die aan de vooravond van een finale nog even gokjes gaat nemen.

OK. Misschien is het wel beleid, maar dan een soort van speculatief wanbeleid. Dan moet Max daar ook gewoon eerlijk over zijn:

"We weten niet zo goed wat we volgend jaar mogen verwachten. Het kan vriezen, het kan dooien. We gaan het wel zien met z'n allen en we hopen op het beste. Place your bets!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 10:19 Mensen moeten niet de vergissing maken dat ik in Seuntjens en Johnsen basisspelers zie de club structureel verder gaan helpen, maar wat ik wel weet is dat hun cijfers en prestaties op dit moment drie maal overtuigender zijn dan die van Ferdy Druijf. En er bestaat ook nog steeds een hele legitieme kans dat Druijf straks in het rijtje met Haye en Dos Santos komt.

En ja, het kan ook zo zijn dat het uitstekend uitpakt.

Maar de crux is: dat weet je nú niet. En we spelen nú een finale.

Dan krijgt het al snel het karakter van gokken. En gokken vind ik geen beleid. Zeker niet als een finale voor de deur staat. En ik ken ook geen enkele andere club die aan de vooravond van een finale nog even gokjes gaat nemen.

OK. Misschien is het wel beleid, maar dan een soort van speculatief wanbeleid. Dan moet Max daar ook gewoon eerlijk over zijn:

"We weten niet zo goed wat we volgend jaar mogen verwachten. Het kan vriezen, het kan dooien. We gaan het wel zien met z'n allen en we hopen op het beste. Place your bets!"
Wat ik aan jouw telkens totaal eenzijdige verhaal niet helemaal begrijp is waarom dat voor Druijf die topscoorder van de eerste divisie is geworden wel zou gelden en voor Boadu die er hooguit een paar doelpunten ingeprikt heeft voor zijn blessure en helemaal niks vooralsnog na zijn blessure niet?

Verder waren er wat betreft je opmerking over centrumverdedigers zat opties beschikbaar. zowel ervaren doorsnee als ervaren jonge talenten. je moet niet vergeten dat een speler als Svensson nog redelijk jong was toen hij hier kwam. ik denk dan meer aan speelervaring dan aan daadwerkelijke leeftijd. Svensson was bijvoorbeeld de jongste speler met 100 wedstrijden in het eerste van Rosenborg op zijn naam als ik mij niet vergis? Zoiets dus. of een speler Schuurs of De Ligt(niet de ligt zelf, dit is een voorbeeld) die op jonge leeftijd zoveel vertrouwen krijgt dat zij zelfs al de aanvoerdersband mogen dragen. de veelvuldig door mij en anderen genoemde Nelsson had net geen 100 wedstrijden in de benen (98) maar was wel al een jaar aanvoerder op zijn 20e. zulke spelers dus.

De verdediging baart vooralsnog grote zorgen, niet alleen als blessurerisico, maar ook wat ik gewoon heb kunnen zien in de oefenwedstrijden... het was niet sterk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

In het Engels zou je het een educated guess noemen. Spelen met Johnsen of Seuntjens zou minder onzekerheid met zich mee brengen, maar zou geeft een garantie op een suboptimale invulling van die positie. De kans dat Boadu tenminste evenveel impact als hen gaat maken is alweer een stuk groter.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Lekker of topic weer. Mag ik Antti nu een ban geven, MO 7? :lol:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 10:19

"We weten niet zo goed wat we volgend jaar mogen verwachten. Het kan vriezen, het kan dooien. We gaan het wel zien met z'n allen en we hopen op het beste. Place your bets!"
Dat is toch al lang uitgelegd waarom.

Je kan beleid voeren op basis van zekerheidjes. Dan kom je geen stap vooruit, want iedereen doet het en dan leg je het af op geld.
Of je kan het anders proberen te doen. Dat kan inderdaad zwaar tegenvallen maar andersom ook enorm meevallen.
De tendens over de laatste jaren is dat het overall gezien sportief en financieel gunstig heeft uitgepakt.
Met het door jou geopperde beleid hadden we nu niet zo ver gestaan en waren we wellicht afgezakt richting ADO Den Haag.

Maar niettemin wel verder eens dat er achterin een verdediger bij moet van het niveau Svensson.
En met Maher is gewoon vorig jaar september dom gehandeld.

Wat is een fatsoenlijk alternatief voor Boadu en Stengs? Kan je me daar een profiel van geven?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 19 jul 2019, 10:48 Wat ik aan jouw telkens totaal eenzijdige verhaal niet helemaal begrijp is waarom dat voor Druijf die topscoorder van de eerste divisie is geworden wel zou gelden en voor Boadu die er hooguit een paar doelpunten ingeprikt heeft voor zijn blessure en helemaal niks vooralsnog na zijn blessure niet?
Je hebt helemaal gelijk. Boadu vind ik ook een (enorme) onzekerheid waar ik niet mee Europa in zou gaan.

Maar als ik alle 'watchers' (mede op dit forum) zou moeten geloven is dit de nieuwe Patrick Kluivert. Dus die wil ik dan nog iets meer voordeel van de twijfel geven. Maar ik zou tegen een Hacken nog steeds gewoon zijn begonnen met een Seuntjens. En Boadu laten invallen als het niet loopt of als we op voorsprong komen en kunnen counteren.

Uiteindelijk moeten we natuurlijk wel naar een 2-0 toewerken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 19 jul 2019, 13:52 Dat is toch al lang uitgelegd waarom.

...

Wat is een fatsoenlijk alternatief voor Boadu en Stengs? Kan je me daar een profiel van geven?
Ja. Jij hebt jouw visie daarop gegeven. Jouw idee is dat als je Johnsen en Seuntjens voor de eerste Europese wedstrijden even behoudt niemand voorin nog wel bijtekenen. Ik geloof dat niet.

Je kan zekerheden inbouwen én stappen vooruit maken. Ik wil Boadu en Druijf ook een kans geven. Maar niet voor een finale. Dat is het verhaal.

In antwoord op je laatste vraag: Seuntjens en eventueel Johnsen. Hebben andere kwaliteiten dan die twee, maar brengen of een 6je of kopkracht en doelpunten.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10068
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

~AZ~ schreef: 19 jul 2019, 10:57 In het Engels zou je het een educated guess noemen. Spelen met Johnsen of Seuntjens zou minder onzekerheid met zich mee brengen, maar zou geeft een garantie op een suboptimale invulling van die positie. De kans dat Boadu tenminste evenveel impact als hen gaat maken is alweer een stuk groter.
En dit is ook een perfecte uitleg.

En nu ga ik weer on topic alvorens ik een ban riskeer.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 09:43 Tja. Behalve dat we geen fatsoenlijk centraal duo hebben (waar elk team mee start: het fundament van je huis) en geen (fatsoenlijke) alternatieven voor de spits en rechtsbuiten staat het prima.

:?
En toch de laatste twee seizoenen dertien en veertien keer de nul in de eredivisie weten te houden. Waarvan dat laatste overigens een evenaring is van het record.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 19 jul 2019, 14:13 Ja. Jij hebt jouw visie daarop gegeven. Jouw idee is dat als je Johnsen en Seuntjens voor de eerste Europese wedstrijden even behoudt niemand voorin nog wel bijtekenen. Ik geloof dat niet.

Je kan zekerheden inbouwen én stappen vooruit maken. Ik wil Boadu en Druijf ook een kans geven. Maar niet voor een finale. Dat is het verhaal.

In antwoord op je laatste vraag: Seuntjens en eventueel Johnsen. Hebben andere kwaliteiten dan die twee, maar brengen of een 6je of kopkracht en doelpunten.
Johnsen laat je hele elftal slechter spelen en functioneert alleen als supersub. En Seuntjens scoort niet altijd een zesje, was dat maar zo. Die scoort juist een acht of een vier. Dat is meteen zijn grote makke.
Gesloten