Oefenwedstrijden 2019/20

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Taabouni en Koopmeiners 2 speelde mee bij Jong.

En Helmer en Goudmijn overigens.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

~AZ~ schreef: 20 jul 2019, 14:18 Nr 26 is Reijnders toch?
Dat zou ook kunnen, ik zit op een klein pc schermpje te kijken.
Maar Reijnders voor Koopmeiners is inderdaad logischer. Wel weer jammer dat Vejinovic alweer doodleuk door Slot genegeerd word, ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

handelaar schreef: 20 jul 2019, 14:21 Dat zou ook kunnen, ik zit op een klein pc schermpje te kijken.
Maar Reijnders voor Koopmeiners is inderdaad logischer. Wel weer jammer dat Vejinovic alweer doodleuk door Slot genegeerd word, ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo.
De signalen dat Reijnders echt een rol gaat spelen bij het eerste zijn wel aanwezig inmiddels.
Gebruikersavatar
handelaar
Goalscorer
Berichten: 3607
Lid geworden op: 21 sep 2008, 19:42

~AZ~ schreef: 20 jul 2019, 14:30 De signalen dat Reijnders echt een rol gaat spelen bij het eerste zijn wel aanwezig inmiddels.
Zekers. Ook mooi dat AZ dit soort talenten de kans geeft, echter als je een ervaren en in niets onderdoende speler voor Koopmeiners in je elftal hebt blijft het uitermate vreemd waarom juist die volkomen wordt genegeerd. Maar wellicht heeft onze reporter daar midden van de week een antwoord op.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

handelaar schreef: 20 jul 2019, 14:08 Staan er nu allebei in, Druijf en Til zijn gewisseld.
:shock: Dat was bij V/d Brom nooit gebeurd!

;)
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

handelaar schreef: 20 jul 2019, 14:35 echter als je een ervaren en in niets onderdoende speler voor Koopmeiners in je elftal hebt
Hier moest ik toch wel even om lachen , dank je daarvoor. Verder vind ik Vejinovic momenteel wel beter dan Reijnders maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Het bleek niet Reijnders maar Sugawara te zijn die een soort rechtsbuiten stond.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

pAZcal schreef: 20 jul 2019, 14:54 :shock: Dat was bij V/d Brom nooit gebeurd!

;)
Zonder gekheid, ook in de voorbereiding gebeurde dit niet onder Brom. Sowieso stond er de tweede helft een andere tactische variant met alleen Midtsjø als verdedigende middenvelder. Jammer dat het zo kort duurde, want het zag er veelbelovend uit.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

tja. Wel mooie nieuwe witte shirtjes en alles. Maar gewoon met 1-0 verliezen voor eigen publiek. En dan regen en onweer er bovenop. Daar kunnen de kwetsbare spelertjes niet tegen. Ik heb het gevoel dat de spelers het allemaal onderschatten. Het ziet er langzaam en mak uit. Niks geen pit. 11 witte watjes.

Dit voetbal doet me aan de kermis denken. De bal schuiven totdat er keer een muntje over de rand valt omdat er zoveel muntjes zijn.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

1keerraken schreef: 20 jul 2019, 15:10 Hier moest ik toch wel even om lachen , dank je daarvoor. Verder vind ik Vejinovic momenteel wel beter dan Reijnders maar dat terzijde.
Ik zou het echt niet weten. Ik heb Marko nog geen minuut zien spelen.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Als het te hard waait, dan waaien alle AZ spelers weg.
Donderdag gaan ze drinkpauzes inlassen vanwege de hitte.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

~AZ~ schreef: 20 jul 2019, 15:24 Het bleek niet Reijnders maar Sugawara te zijn die een soort rechtsbuiten stond.
Toch bijzonder. Terwijl Stengs, Boadu en Idrissi ook speelden de 2e helft.

Toch -op Sugawara na- de beoogde 11 voor komende donderdag denk ik. Ik heb het vermoeden dat Koopmeiners in de "grote" wedstrijden als CV opgesteld gaat worden, en dat tegen Excelsior en Twente Vlaar en Pantelis of Wuytens zullen spelen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Bombaman schreef: 20 jul 2019, 17:26 Toch bijzonder. Terwijl Stengs, Boadu en Idrissi ook speelden de 2e helft.

Toch -op Sugawara na- de beoogde 11 voor komende donderdag denk ik. Ik heb het vermoeden dat Koopmeiners in de "grote" wedstrijden als CV opgesteld gaat worden, en dat tegen Excelsior en Twente Vlaar en Pantelis of Wuytens zullen spelen.
En Gudmundsson speelde zelfs ook nog samen met Stengs achter Boadu. Superaanvallend.

De optimale opstelling is waarschijnlijk met Koopmeiners achterin, omdat hij gewoon veel meer brengt dan Vlaar en Wuytens. Dat is de consequentie van de keuze van AZ om geen centrale verdediger erbij te gaan halen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Aan Til heb je toch ook niet veel in dit soort wedstrijden. Als de ruimtes klein zijn dan komt hij toch handelingssnelheid tekort.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

kuifje schreef: 20 jul 2019, 18:49 Aan Til heb je toch ook niet veel in dit soort wedstrijden. Als de ruimtes klein zijn dan komt hij toch handelingssnelheid tekort.
Ik vond dat hij dat helemaal niet zo slecht deed in de eerste helft.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het waren maar zeven minuten in de tweede helft maar met Stengs op die plek leek er toch meer vaart in te zetten. Kwam wellicht ook door de andere veldbezetting.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

kuifje schreef: 20 jul 2019, 19:07 Het waren maar zeven minuten in de tweede helft maar met Stengs op die plek leek er toch meer vaart in te zetten. Kwam wellicht ook door de andere veldbezetting.
Dat is ook zo, hij mist ook nog steeds een eindpass dus we hadden er weinig aan.. Stengs stond de eerste helft ook bijna niet rechtsbuiten trouwens, die mag een stuk meer rondzwerven dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

~AZ~ schreef: 20 jul 2019, 15:24 Het bleek niet Reijnders maar Sugawara te zijn die een soort rechtsbuiten stond.
Zag niemand dit? Valt mij tegen van de grote supporters hier.

Ik zag dit zelfs op mijn telefoonscherm, je herkent spelers al aan de manier van bewegen zelfs wanneer het beeld klein is. Reijnders en Taabouni hebben een loop die je gelijk herkent.

De variant van de tweede helft heeft mij nieuwsgierig gemaakt, ook Svensson leek meer op het middenveld te staan. Slot werkt waarschijnlijk aan een variant om teams die de bus parkeren te kunnen penetreren.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Sugawara heeft misschien twee ballen aangeraakt in 9 minuten, de resolutie was laag en hij stond op een plek waar je hem niet zou verwachten. Sugawara (en ook Reijnders) heeft nog bijna niets gespeeld tot nu toe, waardoor je nog niet zo’n goed beeld van hoe ze er uit zien op het veld. Nergens werden de wissels gecommuniceerd. Je mag best een beetje het goede in een mens zien af en toe hoor.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

~AZ~ schreef: 21 jul 2019, 10:03 Sugawara heeft misschien twee ballen aangeraakt in 9 minuten, de resolutie was laag en hij stond op een plek waar je hem niet zou verwachten. Sugawara (en ook Reijnders) heeft nog bijna niets gespeeld tot nu toe, waardoor je nog niet zo’n goed beeld van hoe ze er uit zien op het veld. Nergens werden de wissels gecommuniceerd. Je mag best een beetje het goede in een mens zien af en toe hoor.
Àh, je bent een goede knul hoor. ;)
Gesloten