FC Twente-AZ (zo 19 maa, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Als het er op aan komt geven ze weer eens niet thuis.
Als ik de voorbeschouwing van Jansen vrijdag zie waarin hij zegt dat het wel "een heet avondje zal worden" en vervolgens dat kansloze, gezapige achteruit voetbal voorgeschoteld krijg, dan staat ie wel flink voor lul natuurlijk (en hij niet alleen).
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 19 mar 2023, 21:32 Eens, Unnerstal hoefde alleen die bal van Reijnders te pakken, voor de rest niks te doen. Gewoon geen kansen, hebben ook de laagste xG. van de top 5, dit was niet de eerste keer dit seizoen.
Vergeet je dat schot van Karlsson vanaf 7/8 meter? Die voorzet die de noppen van Odgaard schampte, die liep hij zo binnen.

De kans van Meerdink waarbij die gast van hun uit gleed.

Waren 3 giga kansen.

Wij profiteren echt veel te weinig, zo een Feyenoord scoort iedere halve kans en schiet geregeld vanaf 5 meter raakt uit situaties die amper een kans te noemen zijn.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 19 mar 2023, 21:25 Vind je? Ik denk juist dat het andersom is. AZ is vaak heel effectief geweest, en daardoor zijn vaak (onterecht) punten gewonnen. AZ creeert doorgaans gewoon heel weinig. AZ had vandaag een paar halve kansen en scoorde via een ketser van een speler van Twente. Twente duidelijk verdient gewonnen.
AZ scoort te weinig voor de positie op de ranglijst, dat is een feit. Winnen vaak veel te krap en creeren vaak best veel zonder af te drukken.

Daarnaast zijn we juist vaak heel efficient in bepaalde wedstrijden tegen kleine tegenstanders en valt alles in 1 wedstrijd samen, wat eigenlijk juist kut is terwijl we andere wedstrijden de bal met geen mogelijkheid in het net krijgen.

Zoals vandaag is het bizar dat je er maar eentje maakt eigenlijk weer
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik wil deze avond vergeten en het er nooit meer over hebben na deze post
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 19 mar 2023, 22:07 Vergeet je dat schot van Karlsson vanaf 7/8 meter? Die voorzet die de noppen van Odgaard schampte, die liep hij zo binnen.

De kans van Meerdink waarbij die gast van hun uit gleed.

Waren 3 giga kansen.

Wij profiteren echt veel te weinig, zo een Feyenoord scoort iedere halve kans en schiet geregeld vanaf 5 meter raakt uit situaties die amper een kans te noemen zijn.
Zo een feyenoord speelt veel meer met een plan. Zeker bij een achterstand de laatste 20min. Hebben itt AZ wel aanvallende versterkingen, en zetten de tegenstander volledig vast in de eigen 16. En dan gaan ze van die gevaarlijke voorzetten erin gooien die binnen vallen bij de 2e paal als niemand hem aanraakt. Jansen heeft oprecht gewoon geen plan, het is overduidelijk. De spelers weten het zelf ook niet. Goed geluk en toeval. En dan achteraf wijzen op die 1 of 2 kansen, en volledig buiten beschouwing laten dat de tegenstander net zo goed "momentjes"(jansens favoriete woord) heeft gehad. Ik wordt er bijna een beetje kwaad van soms. Een trainer die zo een basisonderdeel van het voetbal gewoon totaal niet beheerst. Bizar.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik beschouw dit nu als een verloren seizoen.
Misschien kan winst in de Conference League nog een klein pleistertje plakken.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6506
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Teleurstellende wedstrijd. En daarmee inmiddels plek 4 op de ranglijst. En dat terwijl PSV sinds het vertrek van Gakpo en Madueke weinig presteert.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ik begrijp werkelijk niet waarom hij Hatzediakos niet wisselt, Goes was terecht, maar ook Hatzediakos was bagger en de 2 vervangers zaten niet voor niets op de bank en daar is Janssen zwak in, de weg van de minste weerstand. Verder wederom Odgaard drama, wedstrijd 6 op rij geeft hij niet thuis. Ook dat ziet Janssen niet. Net als PSV en ajax verspelen wij teveel punten, af en toe echt top om te zien maar veel te veel terugslag. Bij AZ ligt het m.i. echt aan de blessures, niets te maken met de selectie en de jeugd erachter. Dat zit prima. En Janssen? Zou hem sieren als hij nu eens publiekelijk het boetekleed aantrekt, hij doet echt wel een en ander goed, maar zijn fouten, zijn momentjes hoor ik nooit en dat irriteert enorm.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6506
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Rjansen17 schreef: 20 mar 2023, 07:09 Bij AZ ligt het m.i. echt aan de blessures, niets te maken met de selectie en de jeugd erachter.
Daarbij wel de opmerking: die blessures zijn niet nieuw. Ik verwijt het de technische staf dat er in de winter niet op geanticipeerd is. Je staat op een plek met een enorm perspectief, en je doet weinig om de grootste nood - de verdediging - te versterken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 20 mar 2023, 00:45 Ik beschouw dit nu als een verloren seizoen.
Misschien kan winst in de Conference League nog een klein pleistertje plakken.
Huh?! Wat een negativisme. We hebben toch zo'n goede selectie en goede coach?

Maar wel iedereen die waarschuwde voor nóg een dergelijk seizoen als Jansen aan zou blijven van repliek dienen en wegzetten als eenzijdig, emotioneel, etc.

Ik en een aantal anderen op dit forum zeggen het al tijden: met deze coach word je NOOIT kampioen. Je moet doelpunten (willen) maken om te winnen. Jansen wil vooral tegendoelpunten voorkomen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Grifo schreef: 20 mar 2023, 12:13 Huh?! Wat een negativisme. We hebben toch zo'n goede selectie en goede coach?

Maar wel iedereen die waarschuwde voor nóg een dergelijk seizoen als Jansen aan zou blijven van repliek dienen en wegzetten als eenzijdig, emotioneel, etc.

Ik en een aantal anderen op dit forum zeggen het al tijden: met deze coach word je NOOIT kampioen. Je moet doelpunten (willen) maken om te winnen. Jansen wil vooral tegendoelpunten voorkomen.
Ach, sommigen zijn nu eenmaal wat minder snel van begrip. Kun je ze ook niet kwalijk nemen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wat een vreselijke teleurstelling. Werkelijk geen één van de spelers gaf thuis. Echt heel snel vergeten!!!

Het enige lichtpuntje vergeleken met vorig seizoen is dat toen helemaal het licht uitging (verlies vierde plek) toen AZ Twente tegenkwam na een Europese donderdag. Nu brand er tenminste nog iets en hebben we het helemaal in eigen hand.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 15:07 Wat een vreselijke teleurstelling. Werkelijk geen één van de spelers gaf thuis. Echt heel snel vergeten!!!

Het enige lichtpuntje vergeleken met vorig seizoen is dat toen helemaal het licht uitging (verlies vierde plek) toen AZ Twente tegenkwam na een Europese donderdag. Nu brand er tenminste nog iets en hebben we het helemaal in eigen hand.
Ik vond Clasie wel een voldoende scoren, als enige. Misschien dat sommige van de invallers een voldoende zouden verdienen, maar dat weet ik niet helemaal. Het vervelende voor deze spelers, zowel de gewisselden als de invallers, is dat Jansen de schuld volledig bij de spelers legt door 1 op 1 wissels te plaatsen ipv een tactiek te wijzigen. M.a.w. hij geeft de specifieke gewisselde spelers met die wissel eigenlijk het signaal dat het aan hen lag, terwijl hij met een tactische wissel/verandering de schuld/verantwoordelijkheid naar zich toetrekt. Het gegeven dat de meeste invallers het ook niet heel best deden (M. de Wit, Mihailovic, Meerdink) geeft toch een idee dat het vooral aan de tactiek lag.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Grifo schreef: 20 mar 2023, 15:37 Ik vond Clasie wel een voldoende scoren, als enige. Misschien dat sommige van de invallers een voldoende zouden verdienen, maar dat weet ik niet helemaal. Het vervelende voor deze spelers, zowel de gewisselden als de invallers, is dat Jansen de schuld volledig bij de spelers legt door 1 op 1 wissels te plaatsen ipv een tactiek te wijzigen. M.a.w. hij geeft de specifieke gewisselde spelers met die wissel eigenlijk het signaal dat het aan hen lag, terwijl hij met een tactische wissel/verandering de schuld/verantwoordelijkheid naar zich toetrekt. Het gegeven dat de meeste invallers het ook niet heel best deden (M. de Wit, Mihailovic, Meerdink) geeft toch een idee dat het vooral aan de tactiek lag.
Hier was geen tactiek tegen opgewassen, zelfs de beste tactiek had met deze spelers totaal niet uit de boot gekomen. Clasie deed net zo mee in de malaise. De invallers kregen alleen een kans omdat iedereen nog enigzins de rug probeerde te rechten.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 20 mar 2023, 15:37 Ik vond Clasie wel een voldoende scoren, als enige. Misschien dat sommige van de invallers een voldoende zouden verdienen, maar dat weet ik niet helemaal. Het vervelende voor deze spelers, zowel de gewisselden als de invallers, is dat Jansen de schuld volledig bij de spelers legt door 1 op 1 wissels te plaatsen ipv een tactiek te wijzigen. M.a.w. hij geeft de specifieke gewisselde spelers met die wissel eigenlijk het signaal dat het aan hen lag, terwijl hij met een tactische wissel/verandering de schuld/verantwoordelijkheid naar zich toetrekt. Het gegeven dat de meeste invallers het ook niet heel best deden (M. de Wit, Mihailovic, Meerdink) geeft toch een idee dat het vooral aan de tactiek lag.
Ok, op basis van de beschikbare wisselspelers, wie had jij in laten vallen en met welke tactiek was AZ daardoor gaan spelen?

Volgens mij heb je de wedstrijd niet door de tactiek verloren, maar doordat Twente vanaf de 1e minuut met "het mes tussen de tanden speelde" en AZ liet zich afbluffen waardoor AZ bijna alle persoonlijke duels werden verloren. Bij alle 2 de goals was er geen druk op de bal en dan is een goeie voorzet een stuk makkelijker
Clasie gaf ook na de wedstrijd aan dat voor zo'n scherpe start gewaarschuwd is...

Doodzonde dat je het op zo'n manier weggeeft
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 17:56 Hier was geen tactiek tegen opgewassen, zelfs de beste tactiek had met deze spelers totaal niet uit de boot gekomen. Clasie deed net zo mee in de malaise. De invallers kregen alleen een kans omdat iedereen nog enigzins de rug probeerde te rechten.
Ter verdediging van Clasie: die heeft Oranje blijkbaar afgebeld omdat hij zichzelf niet fit genoeg achtte.
Niet fit genoeg voor Oranje en dus mogelijk niet fit genoeg om tegen Twente te spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 mar 2023, 22:03 Ter verdediging van Clasie: die heeft Oranje blijkbaar afgebeld omdat hij zichzelf niet fit genoeg achtte.
Niet fit genoeg voor Oranje en dus mogelijk niet fit genoeg om tegen Twente te spelen.
Fit genoeg want hij kon de wedstrijd uitspelen met een behoorlijke eindsprint het laatste half uur. Zijn verhaal is natuurlijk al bekend (aangepaste training etc).

Hij werd net als iedereen totaal weggeblazen die eerste 25 minuten.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 20 mar 2023, 18:37 Ok, op basis van de beschikbare wisselspelers, wie had jij in laten vallen en met welke tactiek was AZ daardoor gaan spelen?

Volgens mij heb je de wedstrijd niet door de tactiek verloren, maar doordat Twente vanaf de 1e minuut met "het mes tussen de tanden speelde" en AZ liet zich afbluffen waardoor AZ bijna alle persoonlijke duels werden verloren. Bij alle 2 de goals was er geen druk op de bal en dan is een goeie voorzet een stuk makkelijker
Clasie gaf ook na de wedstrijd aan dat voor zo'n scherpe start gewaarschuwd is...

Doodzonde dat je het op zo'n manier weggeeft
Ik had na 30 minuten ingegrepen. Wellicht nog steeds te laat gezien het scoreverloop, maar sowieso eerder dan Jansen deed. Daarmee zou ik gezorgd hebben dat mijn middenveld versterkt zou worden, want vooral daar werd de strijd verloren. Niet om een van mijn spelers te beschadigen, zoals destijds met Letschert gebeurd is, maar om ergens op het middenveld een man-meer situatie te kunnen creëren. Dat werd met de 1op1 wissels niet of nauwelijks gedaan.

Enne, dat een thuisclub in het eerste kwartier á half uur de aanval zoekt is meer dan logisch, dus dat had Jansen niet hoeven aangeven. Dat zou ook tegen andere tegenstanders dan Twente gebeuren. Dat Clasie dat specifiek benoemt is eerder een zwaktebod, dan dat er daadwerkelijk een goede tactiek is gekozen.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 21 mar 2023, 02:41 Ik had na 30 minuten ingegrepen. Wellicht nog steeds te laat gezien het scoreverloop, maar sowieso eerder dan Jansen deed. Daarmee zou ik gezorgd hebben dat mijn middenveld versterkt zou worden, want vooral daar werd de strijd verloren. Niet om een van mijn spelers te beschadigen, zoals destijds met Letschert gebeurd is, maar om ergens op het middenveld een man-meer situatie te kunnen creëren. Dat werd met de 1op1 wissels niet of nauwelijks gedaan.

Enne, dat een thuisclub in het eerste kwartier á half uur de aanval zoekt is meer dan logisch, dus dat had Jansen niet hoeven aangeven. Dat zou ook tegen andere tegenstanders dan Twente gebeuren. Dat Clasie dat specifiek benoemt is eerder een zwaktebod, dan dat er daadwerkelijk een goede tactiek is gekozen.
Ik vond het verschil meer dan scherpte, Twente was feller en agressiever in de duels, zocht de grens op en de scheidsrechter liet dit toe
Ik las ook in een post dat het hier niet zozeer om fysiek klaar zijn na donderdag maar mentaal en denk dat dat de spijker op de kop is.
Verbazend (en ook knap) om te zien dat 010 iedere keer die fysieke en mentale scherpte heeft binnen 72 uur, of is dat de winning mood / flow?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ-073 schreef: 21 mar 2023, 11:19 Ik vond het verschil meer dan scherpte, Twente was feller en agressiever in de duels, zocht de grens op en de scheidsrechter liet dit toe
Ik las ook in een post dat het hier niet zozeer om fysiek klaar zijn na donderdag maar mentaal en denk dat dat de spijker op de kop is.
Verbazend (en ook knap) om te zien dat 010 iedere keer die fysieke en mentale scherpte heeft binnen 72 uur, of is dat de winning mood / flow?
Nee hoor. Zij hebben Slot en wij Jansen, daar is alles mee verklaard
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie